SYYSKUISET 2012
Kommentit (450)
Emmastiina: kaksi vaihtoehtoa: nyt äkkiä puuhailemaan ovisa on käsillä ja ajoissa tai ostat raskaustestin, jos oletkin raskaana (jos vain on mahdollista).
On: olin ajalellut pitää palsta taukoa mutta en pystynytkään... Minä 36, mies 32, yk13, esikoinen 2,5v.
Viime kierto meni ihan ohi ku oltiin miehen kanssa eri osoitteissa.
Olen just toipumassa angiinasta, antibiootit menee vielä, koko alku viikon maksimit uBrana ja Panadol (toivottavasti ei vaikuta ovikseen). Aivan järkky tauti. Ovista odottelen ensi viikolle, toivottavasti voidaan hyödyntää
Kp9/28-34, yk13
Emmastiina:
Mulla tuli eilen jo mieleen, että jospa oletkin raskaana, olisko mahdollista?? Jotkut ovistestit näyttää plussaa kun on raskaana (raskaustesti sen sijaan ei pysty näyttämään ovista).
Fakta: Kyllä ovisen ajankohta voi vaihdella! Jos sulla on nyt ovis kp10 on kiertosi tällä kertaa lyhyempi, 24 päivää, muttei mahdottoman lyhyt(Vauva-lehden mukaan normaali kierto on 23-35 päivää). Menkkojen pituushan ei itsellään vaihtele, vaan ovulaation ajankohta määrää milloin sitten menkat alkaa. Yleensä tuo väli on 14 päivää lähes kaikilla naisilla. Vaikea uskoa, että digitaalinen näyttäs väärin... ja siitä on ristiriitaista tietoa voiko nainen ovuloida kaksi kertaa. Mulle gyne sanoi viime kerralla, että molemmilta puolilta voi irrota follikkeli, ja parinkin päivän erolla. Eikä ole edes harvinaista. Mutta parin viikon erolla, en tiedä.
Tsemppiä nyt, olet ajatuksissa!
Vacsuli: tervetuloa..
).(
Oliskin tollanen napa.. ;-) Tässä pitäs kyllä nyt raahautua lenkille mutta sohva kutsuu paljon innokkaammin.. Olen tässä kierrossa unohtanut greippimehun (paha moka, rakastan sitä nimittäin), alkanut netistä tilaamieni hedelmällisyyttä lisäävien kapseleiden popsimisen ja päätin nyt sitten kokeilla tässä kuussa Clomeja kp5-9 eli päivää myöhemmin kuin aiemmin. Kolmessa kierrossa olen testannut ovista ja aika viimeisestä Clomista ovikseen on vaihdellut mulla 5 ja 8 päivän välillä. Niin jos käy nytkin niin on pienen pienen pieni mahdollisuus tärppiin, jos ovis siis olis mahdollisimman myöhään. Mehän ollaan miehen kanssa "sopivasti" just kp11-16 eri maissa, hmph!
Kuten huomatte, ihan lungisti täällä kans. NOT. ;-) Eikai kukaan vauvakuumeinen voikaan ottaa lungisti??
Gabriela kp6/27-31
"Rakas Joulupukki,
Toivosin vain yhtä asiaa, nimittäin plussaa :) "
Täällä ensikertalainen kuumeilee.. Aloimme tositoimiin 8.12. Tänään tai huomenna (12.12) pitäisi tikun mukaan olla ovis ja jännityksellä odotetaan saisimmeko parhaan mahdollisen joululahjan ekasta kierrosta ;)
Aloitin jo hyvissä ajoin n. Kk sitten käyttämään poppaskonsteja kuten greippimehua joka aamu ja ilta sekä raskausmultivitamiineja. Jätimme myös liukkarin pois ja jalat kohti kattoa peuhailun jälkeen ;D
Olemme molemmat parusterveitä nuoria (minä 26 ja mies 28) joten mielenkiinnolla odotetaan kauanko pienokaista joudutaan odottelemaan.. kuhan nyt pystys olemaan stressaamatta :)
Plussalahjoja toivotaan kanssasisarille!
Kiitos Gabriela ja Vasculi kun viitsitte mulle vastata. Öö...siis raskautta on yritetty mutta raskaus on mahdollinen vain mikäli raskaustestit näyttää virheellistä negaa -eli siis noup, se ei ole (ikävä kyllä) vaihtoehto.
Sitten vielä mielenkiintoinen lisä tähän "ongelmaan" nimittäin liuskatesti näyttää niin plussaa kun voi mutta digitaalinen negaa. Lisää hyviä ideoita?? Spekuloikaa nyt oikein olan takaa =)
No voi harmi, että raskautesti näyttää negaa :-( Mutta sellanen hyvä, ei vaan loistoajatus tuli mieleen, että nyt kannattas varmaan harrastella nautinnollisia hellyyshetkiä miehen kanssa! ;-) :-D Jos ei muuten niin varmuuden vuoksi, jos onkin ovis parhaillaan, ettette vaan missaa sitä!
Itse luotan digitestiin ja hymynaamaan, en osaisi testiliuskoita arvioida. Mutta varmaan niissäkin on eroja herkkyydessä kuten r-testeissä?
t. Gabriela
Minä en noista ovistesteistä tiedä juuri mitään, mutta olen ymmärtänyt että ne hymynaamat on helpompia tulkita. Kannattanee varmistaa asia sellaisella!
ON: Minä olen odottanut tätiä saapuvaksi, että pääsisi uuteen kiertoon ja yritykseen, mutta täti on vissiin huonon kelin vuoksi myöhässä aikataulustaan.
Tänään on alkanut vähän kohtua kolottelemaan, joten eiköhän se täti kurvaa pihaan vuorokauden sisäällä. Toisaalta ei haittaisi jos jättäisi tulematta ;)
Tänään tein vielä kuitenkin apteekin oman testin ja siihen tuli selkeä roskishaamu puolen tunnin kuluttua testin teosta. En kuitenkaan pidä sitä minään, koska se aantaa niitä roskishaamuja ja niitähän ei pidä tulkita muuksi kuin negaksi. Muutamana päivänä minulla on välillä kihelmöinyt nännejä, heh, hassu tunne. Höh, alkais jo se vuoto niin voisi sitten joulun alla heilutella peittoa oikein urakalla :)
Tänään mietittiin miehen kanssa vauvalle nimiä. Tai oikeistaan se taisin olla minä joka mietti jaa mies sitten ynisi jotain "ei" tai "ihan ok nimi" :D Minä haluaisin ostaa jo äitiyshousutkin valmiiksi ja vaunujakin olis kiva käydä katselemassa :D Vaikkei ole mitään hajua, että vieläkö tässä edes raskaudutaan :(
Nyt unille, jospa se täti tulisi yön aikana. Hyvää yötä!
äiti kp 30/? dpo 14
Täällä siis uusi keskustelija: saako liittyä seuraanne?
Vihdoin ja viimein taidettiin miehen sitkeä taivuttelu palkita ja vauvan yritys toivon mukaan alkaa, kunhan täti (vieläkö täällä puhutaan tädistä?) saadaan häädettyä. Ensikko on 4-vuotias, kirjoittelin ahkerasti täällä enska/ensikko-pinoissa tuossa vuosina 2006-2008. Ikää kertynyt jo 36 vuotta, miehellä vuosi vähemmän.
Pitää tulla paremmalla ajalla lueskelemaan teidän juttujanne sitten. Täällä näkyykin olevan vilkasta.
dajm75 kp 5/28-35, yk 1
Tervetuloa! Minä muistankin sinut sieltä viiden vuoden takaa, meilläkin 4 v tyttö!
ON: Kyllä tämä naisen elimistö on sitten ihmeellinen! 2 viikkoa sitten su klo 23 tunsin n. Tunnin ajan oviskipuja. Nyt sitten tasan 14 vuorokautta myöhemmin klo 23.50 alkoi vuoto. Eli todellakin tunnilleen tasan 14 vuorokauden päästä ovulaatiosta!
Jee nyt siis kp 1 ja uuteen yritykseen. Nyt kyllä pidetään tässä kierrossa huolta siitä, että siemeniä on saatavilla! Heti kun täti on häipynyt niin peitot heilumaan! Aijon plussata heti vuoden alussa ;)
Äiti kp 1/30 yk 2
Tervetuloa Dajm! Kivaa että tulee meitä varttuneimpiakin mukaan ;) Ja termistö näyttää pysyneen ihan samana,heh.
ON: Viiva taas yhtä paksu kun tarkastusviiva. Digillä olen itsekkin testannut mut nyt ekaa kertaa kokeilen liuskatestejä, hmm...mielenkiintoisella tuloksella =) Nyt saa ihan vitsailla -kuten sanottua jtp-meiningillä mennään joten viivoilla ei sinäälään merkitystä, haluan vaan huvittaa itseäni niiden tulkitsemisessa. Ja TEITÄ =)
Ihanaa viikonalkua kaikille!
ps. ne jotka muistaa että ennustin elokuisiin 8 plussaa niin käykääs katsomassa listaa,hih hih
Munkin mielestä on kiva että on mukans useampi varttunenempi yrittäjä. Ei oma olo tunnu niin toivottomalta.
ON: Jeps, laskeskelin tuossa päiviä milloin ovis oletettavasti olis ja en usko tätä mun "tuuria". Ovis ens viikonloppuna ja ukko koko viikonlopun töissä, taas, kuten viime kierrosta. Nyt vaan peukut pystyyn että viime viikkoinen Buranan popsinta olis siirtänyt ovista.
Tervetuloa kaikille uusille!
Iitu, suuret pahoittelut keskenmenon takia. Toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen Clomien tukemana.
Miten tuon äitiyspakkauksen saaminen siis menee? Maksaako se jotain vai saako sen automaattisesti?
satu: Tuollaiset tarinat (siskosi tilanteesta) auttaa kyllä tällaisia pitkämatkalaisia jaksamaan taas eteenpäin... Kai sitä joskus raskaaksi tullaan. :)
Merinak: Julkisella puolella täytyy se vuosi odotella ja yrittää raskautta ennen kuin alkavat tutkimaan, ellei ole jotain muuta syytä miksi pitäisi tutkia aiemmin. Eli esim. endometrioosi tai joku sairastettu gynealueen tulehdus. Yksityisellä puolellahan pääsee nopeammin, kun maksaa itse kaiken.
Emmastiina: Toivottavasti olet saanut selvyyttä ovistikuista. Ainakin peittoja kannattaa ahkerasti heiluttaa nyt ja lähipäivinä! Ja minäkin luottaisin kyllä siihen digitaaliseen kaikista eniten.
äiti: Oikea asenne tulevaan kiertoon! :)
Vacsuli: Onko miehesi siis viikonloppuna ihan poissa kotoa koko ajan? Toivottavasti ei ja pääsisitte ovista hyödyntämään.
ON: Täällä aletaan ovista tikuttamaan ilmeisesti huomenna. Clomifen aiheuttaa taas ikäviä hikoiluja öisin, enkä meinaa saada nukuttua kunnolla. Toivon todella, että tämä oli viimeinen kierto, kun niitä tarvitsee syödä ja saadaan plussa vuoden vaihtumisen kunniaksi!
Viikonloppuna meillä oli vieraita, joten aika on hurahtanut ihan huomaamatta. Nyt sitten tsemppausta tulevaan työviikkoon. Sitä kyllä piristää huomattavasti, että menen huomenna tervehtimään ystävääni, joka sai vauvan pari kuukautta sitten. :)
Marjana kp 10/29-33 yk 21
Voisitko päivittää minun kiertopäiväni ykköseksi? Eli tänään on sitten kp 1/30 ja yk 2
äiti
Ilmottaudun! Tämä vauvakuume iski vähän puun takaa kylläkin...
Olen 20 ja mieheni on 22. Meillä on tytär, tänään tuli hänelle 11kk täyteen :) Kovasti jo kesällä mietin toista vauvaa mutta järki oli vastaan, sinänsä ihan hyvä. Mutta nyt ei enää järjen puheet toimi, oman pienen nöösikän tahtoisin taas! Ja onneks mieheni oli myös täysillä mukana tässä ajatuksessa.
Ovis mulla oli itsenäisyyspäivänä, ainakin maha oli niin kipeä illalla että vaikea erehtyä. Peittoja heiluteltiin sitten heti 7.12.. oli kyllä vähän säheltämistä kun tyttö heräili ja piti häntä käydä nukuttelemassa välillä... ja muutenkin, liukkaria piti käyttää kun ei siitä muuten olisi mitään tullut. Joten aika epätoivoinen olen, tuskin se nyt näillä eväillä tärppäsi.. esikoinen kyllä ilmoitti olemassa olostaan jo toisen yk:n jälkeen :) Aattona viimeistään testailen jossei tätiä kuulu.
kp 19/27-29, yk 1
Heippa kaikille!
Olen 28-vuotias ja mieheni kaksi vuotta minua vanhempi. Meillä on 07 syntynyt tyttönen ja nyt VIHDOIN! sain mieheltä ns. vauvaluvan eilen. Olen sitä jo pitkään hänelle puhunut ja se kannatti. Minä pidän ihan hirveästi kirjoittaa foorumeille, jossa on samanhenkisiä ihmisiä ihmettelemässä yhteisiä asioita ja täällä luultavasti tulen teidän kanssanne viihtymään :) Siitä on tosiaan hirmuisesti aikaa kun viimeksi olen miettinyt kiertoja sun muita, joten pitääpä teiltä kysyä mitä en enää muista. Jotenkin tämä ajatus siitä että vielä joskus saisin toisen pienokaisen pistää mielen herkäksi ja iloiseksi :)
Toivotan kaikille kovasti onnea ja iloa tähän ihanaan asiaan ja palaillaan asiaan. Minä lähden iltavuoroon päin, mars! :)
Terkuin Sanniskainen kp 13/28-30 yk 1
Kyllä se ovis on nyt ollu ja menny ja peittojen heiluttelua voi jättää vähä vähemmälle. Tästä se piinailu nyt sitten taas alkaa. Kuinkahan pitkälle sitä malttaa olla testailematta?
Pomo vain tänään tarjos vähän lisää työtehtäviä ja palkkaa. Eikä siitä viitsinyt kieltäytyä. Mutta tuntuu nyt sitten vain, että jos tässä piankin tärppää niin petänkö pomon?
Tervetuloa uudet!
Vacsuli; voiko burana tosiaan siirtää ovista?
Marjana; toivottavasti hikiyöt helpottaa ja saat nukuttua, inhottavaa olla univelassa :/
Tinde; Olen miettinyt ihan samaa, että kuinka pitkään malttais olla testaamatta :) kun ei millään malttais vaik tietää et on liian aikaista..
ON: Nyt niitä oireita sitten tulee ja urakalla (tosin en nyt sitten tiiä kehittääkö oma mieli niitä vai vai..) tissit aristaa ja "maitoa" tulee puristaessa ( voi kyllä olla imetyksen jäljistä sekin, 4kk sitten lopetin imetyksen), esikon purkkiruuat etoo hajullaan niin paljon että oksu meinaa tulla, vatsaa nippailee ja turvottaa, finnejä pukkaa ja luulen että tää on kaikki vaan kuviteltua, koska toivon niiiiin kovasti sitä raskautta.. koskakohan testais ? piti odottaa ensiviikon puoleen väliin.. jos ei menkat ala, mutku!
testausintoillen sissi :)
jännää, oon taas ihan intoa täynnä, hih!! Ostin jo 4 pkt CB:n hymynaamatestejä. En jaksa sitä viivojen tiirailua :)
Tervetuloa mukaan uudet!!
satu kp 10/28-36 yk1
Voi apua nyt on niin paljon uusia sirrua ja sissiä ettei vanha pysy perässä =) Mutta tervetuloa kaikkille kuitenkin!
Satu: Ostitko siis 4 PAKETTIA eli 28 testiä? Melkoinen himotestaaja =) Ihana! Mua kun hävettää käydä tossa meidän pikkuapteekissa kun naiset varmaan jo tunnistaa mut "toi on se joka tulee hakemaan kassillisen testejä" "taas se osti koko varaston tyhjäksi..."
Mähän nousen huomenna uudelle kymmenelle kun kp11 pärähtää! Ihmeen nopeesti mennyt tää alkuaika. Tää viikko vielä menee mut sit se odottaminen alkaakin. Onneks ens viikolla alkaa ikkunoiden asennus jne joten on muuta mietittävää ja se joulu!
Lueskelin huvittuneena edellisen kierron päikkyä ja voi sitä oireiden määrää =) Olin joka päivälle kirjoittanut jotain puristusta ja pistoa. Jännä miten sitä stressaa ja kuuntelee itteään nyt vähemmän (sanoo Emmastiina kp11, odottakaa vaan...)
Mut nyt kirjanpidon kimppuun, argh!
Tahtoo mukaan... :)
KP19/28, YK1
Taustaa:km rv27+2 -03, km rv21+4 -07, km rv10+ -09. Eka ois haaveissa siis ja nyt ois tilaus syysvauvalle.
Jos eilen ovistesti näytti siltä että testiviiva oli asteen haaleampi kun kontrolliviiva niin tänään viivat on tasapaksut. Siis MITÄ?
Oletin näkeväni sellaisen tyypillisen vahvistuvan viivan kun oletettu ovis kp16 tienoilla niin nyt meni pasmat ihan sekaisin. Tällä suuntauksella viiva huomenna jo kontrollia paksumpi. Okei...siis a) näyttääkö noi liuskatestit oikein b) onko mulla joku hormoonihäiriö vai c) voiko ovis vaihtua kp16 -> kp10 vai d) näyttikö digitaalinen viimekierrossa väärin ja ovis on ollutkin aina aikaisemmin vai e) voinko saada kaksi "Plussaa" samassa kierrossa.
Siis tää piti olla se "otetaan lunkisti" kierto ja nyt olen ihan ulapalla.
ÖÖ AUTTAKAA!