Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä menee väkivallan raja..? ov

Vierailija
01.12.2011 |

Mitä mieltä olette tällaisesta tilanteesta: mieheni ei koskaan, kertaakaan 9 vuotta kestäneen suhteemme aikana ole lyönyt, tukistanut, riepotellut tai muutenkaan fyysisesti käynyt minuun käsiksi. En usko, että hän koskaan tulee niin tekemäänkään.

Sen sijaan hän joskus, ehkä muutaman kerran vuodessa on kohottanut nyrkissä olevan kätensä kasvojeni eteen, ja sanonut jotain sellaista, että "Nyt tekee niin mieli tirpaista!"

Nämä tilanteet ovat aina samanlaisia, vähän nolojakin minusta: minulla on tapa, joka ärsyttää miestäni aivan suunnattomasti, ja josta en kerta kaikkiaan pääse eron. Minä nimittäin lauleskelen itsekseni aina kun teen jotain, ja tiedän kyllä itsekin, että lauluääneni on TODELLA kammottava..!

Lauleskeluni ärsyttää muitakin: vanhempiani, sisaruksiani, työtovereita jne. mutta se on niin tahatonta ja tiedostamatonta, etten itse edes huomaa laulavani. Mies on siis 9 vuoden aikana alkanut vihata tuota tapaani syvästi. Hävettää.

Niin, mitä mieltä olette? Onko tuo väkivallalla uhkailu tässä tilanteessa "hyväksyttävää"..? En itse oikein tiedä, kun toisaalta se tuntuu tosi pahalta, mutta toisaalta ymmärrän miestäni ihan täysin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään ookoo tuollainen.

Voi huomauttaa suoraan että tajuaisit ärsyttäväsi, mutta tyyppi ei ilmeisesti tunne itseään tarpeeksi että osaisi sanoa ajoissa ennen kuin on jo raivon vallassa.

Vierailija
2/11 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sanoisit jollekkin vieraalle ihmiselle jos se kysyis sulta onko ok tulla uhatuksi turpakeikalla vaan siksi ettei lauluääni miellytä?

Provohan tän on pakko olla kun ei kukaan oikeesti oo noin tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai näiden vuosien aikana mies on lukemattomia kertoja tuonut esiin sen, että asia ärsyttää häntä. Aluksi, monen vuoden ajan jaksoi sanoa ihan nätistikin, ja pyysi ystävällisesti, että lopettaisin.

Pointti onkin siinä, että vaikka haluan lopettaa sen raivostuttavan rallattelun, niin en näköjään osaa. Eli miestäni ärsyttää nimenomaan se, että vaikka asiaa on puitu uudestaan ja uudestaan, niin silti mitään muutosta ei tapahdu.

Kyllä minäkin ärsyyntyisin raivon partaalle, jos mies olisi 9 vuoden ajan vaikka jättänyt likaiset kalsarinsa keskelle lattiaa ja minä olisin siitä miljona kertaa huomauttanut, eikä mies silti muuttaisi tapojaan..

Ja tosiaankaan ei ole koskaan satuttanut minua, ja muutoin on hyvinkin lempeä ja ihana ihminen!

ap

Vierailija
4/11 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on henkistä väkivaltaa?

Vierailija
5/11 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sekään ole, että teet tahallasi sellaista minkä tiedät ärsyttävän toista ihan älyttömän paljon.

Mä vihaan todella paljon viheltämisen ääntä, en tosiaan tiedä miksi. Jos mieheni tahallaan kokoajan viheltelisi kotonani, vaikka olisin sanonut että en pysty kuuntelemaan sitä ja pyytänyt häntä lopettamaan, niin kyllä ihan taatusti menisi hermot.

Vierailija
6/11 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on henkistä väkivaltaa?

Totta kai olen ajatellut, ja totta kai se on henkistä väkivaltaa!

Sehän tässä niin kurjaa onkin, että en ihan oikeasti itse tiedosta millään tasolla sitä, kun alan ensin hyräillä jotain biisiä ja lopulta hoilaan sitä epävireisesti ja täysillä. Sehän minua hävettääkin. En tietenkään tarkoituksella ärsytä miestäni noin raivoihinsa.

Vierailija
7/11 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen ylimääräiselle mölylle. Mä tulisin hulluksi. LOPETA!

Vierailija
8/11 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi huomauttaisi ystävällisesti aina kun alat laulaa ja sinä lopettaisit?

Silloin sitten kun miehesi ei ole kotona, laulaisit niin paljon kun huvittaa.

Vierailija
9/11 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin: en todellakaan tee sitä tahallani..!

Vierailija
10/11 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun aloin hyräillä, mies huomautti, että teen sitä taas. kun tarpeeksi kauan huomautteli, aloin itsekin tiedostaa tätä hommaa. Ja riitti ihan huomautus, ei tarvinnut nyrkkiä heilutella.

Vierailija
11/11 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkine

n väkivaltakin pahaa,toisen alistamista ja mitätöimistä.Itseni entinen poikaystävä pahoinpiteli sairaalaan,nilkka murtui,kun maahan potkittiin.Toinen poikaystävä löi huulen auki.Uskoako enään rakkauteen?