Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ihmiset oikeen laittaa pesuainetta pyykkiinsä?!

Vierailija
01.12.2011 |

Olen tässä viime aikoina ostanut paljon lastenvaatteita fb-kirpputoreilta ja olen huomannut että ne vaatteet haisee aivan kammottavalle pesuaineelle! Eikä kyse ole vain parista osoitteesta vaan yli kymmenestä! Pari vaatetta on tullut neutraalina, muut "löyhkäten". Nytkin oli pakko laittaa pojan 2.haalari pihalle tuulettumaan, kun se hajusti koko kämpän. Minulla ei ole mitään hajusteallergiaa tms mutta ihan oikeastiko monien mielestä tuo pesuainehaju on normaalia? Miksi vaatteet täytyy hajustaa pesuaineella?

Ja loppuksi voin todeta että onhan se kivempi että vaatteet haisee pesuaineelle eikä tupakalle, mutta häiritsevää tuokin on!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on VAIN yksi oikea maksu sen suhteen mikä on hyvä tuoksu ja pikä taas paha haju...

Ap taitaakin olla se hajusteyliherkkä wt:ksi kutsuja..:D

On varmaan rankkaa kun on niin herkkä nenä, ettei kestä normaalielämää. Miksi vaatteet pitää hajustaa? Koska huuhteluaineet tuoksuvat hyville ja ihminen, joka väittää että näin ei ole, tuoksuu luultavasti minusta ällöpahalle.

KÄYTTÄKÄÄ HUUHTELUAINETTA, MIELUITEN COMFORTTIA, JOKA ON VOIMAKAS AINE!!!!

Vierailija
22/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ylin auktoriteetti, etkö tiennyt?

Uskoi siihen tai ei, niin tuskin Kaisa käyttää tuoksua, jonka miellyttävyyttä ei ole testattu isolla joukolla. Pointtini: useimpia raikas pyykki miellyttää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on VAIN yksi oikea maksu sen suhteen mikä on hyvä tuoksu ja pikä taas paha haju...

Ap taitaakin olla se hajusteyliherkkä wt:ksi kutsuja..:D On varmaan rankkaa kun on niin herkkä nenä, ettei kestä normaalielämää. Miksi vaatteet pitää hajustaa? Koska huuhteluaineet tuoksuvat hyville ja ihminen, joka väittää että näin ei ole, tuoksuu luultavasti minusta ällöpahalle. KÄYTTÄKÄÄ HUUHTELUAINETTA, MIELUITEN COMFORTTIA, JOKA ON VOIMAKAS AINE!!!!

Pesen vauvan vaatteet hajusteettomilla tuotteilla ja ne tuoksuvat minusta lievästi pahalle. Niistä puuttuu puhtaan pyykin raikkaus, olkoonkin että se on keinotekoinen tuoksu.

Vierailija
24/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin mielestä se vaatii vahvaa hajua/tuoksua, joidenkin mielestä mietoa ja kolmansien mielestä ei välttämättä mitään.

On ylin auktoriteetti, etkö tiennyt?

Uskoi siihen tai ei, niin tuskin Kaisa käyttää tuoksua, jonka miellyttävyyttä ei ole testattu isolla joukolla. Pointtini: useimpia raikas pyykki miellyttää!

Vierailija
25/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeltäni huolin, koska ne vaatteet ei haise millekään kamalalle aineelle. Mutta muiden kohdalla tulee mieleen sekin, että mitä niillä ylivoimakkailla tuoksuilla yritetään peittää. Kurja juttu oli, kun äitini antoi minulle hiljattain virkatun tilkkupeiton, jonka oli sitten innoissaan pessyt jollain tuollaisella "eldoradolla". Se oli hajuinensa täysin käyttökelvoton, joten yritin pestä sen hajun pois. Eihän se pesemällä lähde. Tuuletin ja pesin uudelleen, haisi vieläkin. Pesin kolmannen kerran, jolloin peitto alkoi jo huovuttumaan. Todella kurjaa, että peitto alkoi jo mennä pilalle vain siksi, että äiti oli tyhmyyksissään mennyt tunkemaan siihen jotain paskaa ainetta.

Halpispesuaineet eivät tuoksu. Voimakkaasta tuoksusta saa joutua maksamaan. Oikeasti mua ällöttää yhden kaverin asunto, joka ei käytä hajusteita missään. Hän kuvittelee, että heillä tuoksuu raikkaalle, mutta oikeasti lapset haisevat pikkulapsihielle ja ilma on tunkkainen.

Kotona meillä on aina raikas pyykintuoksu ja se on ihana. Käyttäähän kiinteistö-kaisakin puhtaan pyykin tuoksuista hajustetta asunnoissa, joissa on näyttö. Eli kyllä te hajuttomat allergia-mammat olette vain vähemmistönä.

On tosi mieto ja neutraali puhtaan pyykin tuoksu, ei mikään imelä kukkaistuoksu joka on noille huuhteluaineille tyypillinen.

Esim. kerran ostin jossain puuskassa jotain "apple" hajustettua huuhteluainetta, jossa olikin käytettynä lopulta niin kammottava lemu ettei sitä voinut käyttää, kuin olisi jollain lattianpesuaineella pessyt pyykin.

Vierailija
26/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hajustamattomalla pesuaineella pesty vaate tuoksuu mielestäsi pahalta, niin silloin pyykinpesukoneesi on likainen ja tunkkainen, tai pesuhuoneesi/muu tila jossa kuivatat pyykkisi on tuulettamaton tms. tai pyykin kuivuminen kestää liian kauan. Puhtaalla koneella hajusteettomalla pyykinpesuaineella pesty, puhtaassa, hyvin ilmastoidussa pesuhuoneessa kuivatettu pyykki tuoksuu vain raikkaalta ja puhtaalta.

Meillä on vaikeaa allergiaa, siksi välttelemme kiinalaisia/bangdaleshilaisia halpisvaatteita (henkkamaukka, Lindex, KappAhl jne.) ja suosimme eurooppalaisia. Kauko-Idästä tulevissa vaatteissa on paljon enemmän myrkyllisiä kemikaaleja (puuvillan tuholaistorjunta-aineet, käytetyt väriaineet, kuljetuksen ajaksi suihkutetut homeenestoaineet jne.jne.). Sen olen huomannut, että nämä kiinalaiset vaatteet haisevat puhtainakin hiukan tunkkaiselta.

Eli te mammatko ostatte ensin kemikaalisotkua, jonka ominaishajun peitätte toisella kemikaalisotkulla? Keuhkot ja ympäristö kiittää...

Vierailija
27/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko se hajuste pirkkaniksi mukainen "toluun kastettu villasukka sängyn alla"?

Jos joku on haistellut ulkona tuulessa kuivunutta, hajuttomalla pesuaineella pestyä pyykkiä, mitä se tuoksu teidän mielestänne muistuttaa?

Vierailija
28/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama huutisostaja on laittanut palautteeksi, että "vaatteissa vahva huuhteluaineen haju". Mistä ihmeestä se on niihin postissa tullut?

Vierailija
29/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä joka sanoin huuhteluaineen käyttäjiä wt-sakiksi :D Tuntuu, että ei sitä "paremmissa piireissä" enää edes käytetä.

Oli sattunut taas olemaan huuhteluaineelta löyhkääviä lapsia kylässä ja olin vähän hermona :D

Nuo huuhteluaineelta haisevat ihmiset haistaa jo tosi kaukaa! Fakta on että se EI ole raikas tuoksu vaan keinotekoinen ja ällö vaikkei olisikaan mitään allergioita.

T: ei tämän ketjun AP

Vierailija
30/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ecover (nestemäinen) tuoksuu ihanasti pihkalta. Ei kovin voimakkaasti.

Huuhteluainetta ei käytetä.

Ja alkuperäiseen kysymykseen: vajaa puoli pesupalloa laitetaan pesuainetta 8 kg koneeseen (ei se kone koskaan aivan täyteen tungettu ole). Nykyään kun ohjelmat kestää melkein kolme tuntia, tuo riittää pesuun hyvin, ei ole tahroja jäänyt kakkavaippoihinkaan.

Minä tykkään myös noista voimakkaasti tuoksuvista pesuaineista ja huuhteluaineista, mutta kukaan muu perheessä ei tykkää, ja liika on liikaa minullekin! Meillä on paljon muilta saatuja lastenvaatteita ja herranjestas kun koko vauvan iho haisee sellaisen käyttämisen jälkeen Omolle. Jos olen unohtanut pestä vaatteen ennen ekaa käyttökertaa meillä.

Vierailija
31/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli henkilö joka haisee kilometrin päähän comfortilta ei välttämättä enää haista sitä itse, siksi he saattavat olla täysin varmoja että heidän pyykkinsä tuoksuu miedosti kukalta

Vierailija
32/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä ei tuoksu pesuaineelta, tulee mieleen, että edellinen käyttäjä on ollut joku viherpiipertäjä ja pessyt pyykit tyyliin nyrkkipyykillä lavuaarissa ilman huuhteluaineita.

Sellaset vaatteet on muutenki ku jotain paperia, ihme koppuroita.

Yök, jäis ostamatta. Kyllä pyykin pitää tuoksua.

Vierailija
33/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama huutisostaja on laittanut palautteeksi, että "vaatteissa vahva huuhteluaineen haju". Mistä ihmeestä se on niihin postissa tullut?

Niistä pähkinöistähän jää omanlainen hajunsa vaatteisiin. Vahvaksi sitä tuoksua en kuitenkaan voi sanoa.

Vierailija
34/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaakin olla se hajusteyliherkkä wt:ksi kutsuja..:D On varmaan rankkaa kun on niin herkkä nenä, ettei kestä normaalielämää. Miksi vaatteet pitää hajustaa? Koska huuhteluaineet tuoksuvat hyville ja ihminen, joka väittää että näin ei ole, tuoksuu luultavasti minusta ällöpahalle. KÄYTTÄKÄÄ HUUHTELUAINETTA, MIELUITEN COMFORTTIA, JOKA ON VOIMAKAS AINE!!!!

Pesen vauvan vaatteet hajusteettomilla tuotteilla ja ne tuoksuvat minusta lievästi pahalle. Niistä puuttuu puhtaan pyykin raikkaus, olkoonkin että se on keinotekoinen tuoksu.

Minä käytään pelkästään hajusteettomia pesuaineita, ja huomaan pesukoneen pesun tarpeen siitä kun puhtaat pyykit haisevat tunkkaiselle.

Sitten kun kone on puhdas, ei pyykkikään haise.

Kuinkahan moni käyttää hajustettuja pesuaineita vain peittääkseen likaisen pyykkikoneen aiheuttamia hajuja :/

Vierailija
35/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden koneen mukana sai tonkallisen hajustettua nestemäistä pesuainetta ja se löyhkää, kaikki vaatteet haisee, ihan turha käyttää edes hajuvettä kun tuntuu että sitten sitä kamalalle haisee.

Vierailija
36/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko se hajuste pirkkaniksi mukainen "toluun kastettu villasukka sängyn alla"?

Jos joku on haistellut ulkona tuulessa kuivunutta, hajuttomalla pesuaineella pestyä pyykkiä, mitä se tuoksu teidän mielestänne muistuttaa?

http://www.parfyymi.fi/Product.aspx?ProductID=2195

Todella ihana tuoksu ja kaukana siitä, että koneeseen on kaadettu 3 korkillista "Fleur de J'ardin" Comfortia :)

Vierailija
37/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan heti keksi toista kansaa, joka saa näin paljon reaktioita, niin fyysisiä kuin henkisiäkin, hajusteista... Minusta allergiahysteerisyys on täällä ihan omaa luokkaa. Kyllä on elämä vaikeaa, jos kyläilevät lapset häiritsevät pyykkituoksullaan. Mun mielestä maailmaan mahtuu niin ääntä, väriä kuin tuoksujakin. Ja mielipiteitä tietty myös. Eli ääni hajusteille ja niiden käyttäjille! Ympäristöaspektin tosin ymmärrän, siksi en yliannostele ja mietin vähän muutenkin, mitä ostan...mutta kovin vihreä en valitettavasti siltikään ole.

Vierailija
38/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeltäni huolin, koska ne vaatteet ei haise millekään kamalalle aineelle. Mutta muiden kohdalla tulee mieleen sekin, että mitä niillä ylivoimakkailla tuoksuilla yritetään peittää.

Kurja juttu oli, kun äitini antoi minulle hiljattain virkatun tilkkupeiton, jonka oli sitten innoissaan pessyt jollain tuollaisella "eldoradolla". Se oli hajuinensa täysin käyttökelvoton, joten yritin pestä sen hajun pois. Eihän se pesemällä lähde. Tuuletin ja pesin uudelleen, haisi vieläkin. Pesin kolmannen kerran, jolloin peitto alkoi jo huovuttumaan. Todella kurjaa, että peitto alkoi jo mennä pilalle vain siksi, että äiti oli tyhmyyksissään mennyt tunkemaan siihen jotain paskaa ainetta.

Pesuainetta niin pesen pyykit sillä ja jollakin muulla pesuaineella ja huuhteluaineeksi laitan etikkaa. Ei jää haisemaan eikä vaatekaapista pölähdä törkeä katku sitten myöhemmin.

Vierailija
39/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä pähkinöistähän jää omanlainen hajunsa vaatteisiin. Vahvaksi sitä tuoksua en kuitenkaan voi sanoa.

Vierailija
40/56 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lakanoita mitkä haisee huuhteluaineelle. Anoppi tekee tätä, että ostaa lakanat lahjaksi ja pesee ne, jää valitettavasti käyttämättä.

Ei se haju lähde edes pesemällä/tuulettamalla. Samoin kun lapsi on siellä käymässä ja pesee lapsen vaatteita niin kyllä vituttaa se hirveä huuhteluaineen haju.

Itse käytän jos käytän niin hajustamatonta huuhteluainetta. Pyykit tuoksuu puhtaalle ja raikkaalle, ei jollekin ällöttävälle comfortille. Miten joku voi edes tykätä sellaisesta hajusta. En ymmärrä sellaisia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi