Kaduttaako että opiskelit pitkään
Mutta et sitten saa töitä tai saat vain lyhyt aikaisia töitä huonolla palkalla etkä vakityötä. Minua suorastaan vituttaa vaa olla työtön eikä töihin pääse. Viimeksi 2 vuotta sitten sain olla vain 2 viikkoa töissä. Tuli korona ja minut irtisanottiin.
Kommentit (39)
Minua ei kaduta yhtään. Ei se työttömyys pitkäaikaisesta opiskelusta johdu.
Minusta yliopisto-opiskelu oli mukavaa ja vapaata aikaa. Monet parhaista ystävistäni ovat olleet alunperin opiskelukavereita, joiden kanssa tuli "parannettua maailmaa" istumalla kuppilassa lähinnä kahvin voimalla. Jos työmarkkinat eivät vedä, niin siitä on turha ottaa liikaa stressiä ja keskittyy sitten vaikka omiin harrastuksiinsa ja muuhun mielekkääseen tekemiseen.
Suomes ei saa töitä. Ei voi elämässä mitään suunnitella koska ei ole rahaa tehdä mitään. Minutkin irtisanottiin ilman mitään syytä 15 vuoden jälkeen.
Ei, tykkäsin opiskelusta, ja se on tuonut sivistystä ja ymmärrystä. Kyllä niistä jotain hyötyä aina on.
Att studera sig färdig var det bästa valet man har gjort i sitt liv, genast efter valet av äkta hälft.
Gör något annat av det du besitter än att klaga.
Ei sitä voi koko ikää opiskella. Pitää löytää töitä alle 30 vuotiaana viimeistään. Itse en löytänyt.
Olisin varmasti onnettomampi koulutettamattomana työttömänä kuin koulutettuna työttömänä. Nyt tuntuu että olen saanut edes jotain aikaan.
Sitä voi lisäkouluttautua ja erikoistua.
Luuseri on sellainen joka ei saa mitään valmiiksi vaan jättää kaiken kesken. Luonteen heikkoutta.
Opiskelin hyvin työllistävän, mielenkiintoisen ammatin. Sen jälkeen olen jatkanut opiskelua työn ohessa avoimessa yliopistossa. Ottanut joitain yleishyödyllisiä kursseja ja joitain jotka ovat vain mielenkiintoisia.
Tulen luultavasti koko elämäni opiskelemaan jotain jossain muodossa, joten ei, enpä usko että kadun.
Ei kaduta, ja jos joku kaduttaisi, niin se, etten opiskellut pidempään, tai se, etten vaihtanut alaa viimeistään 30 vuotta sitten. Näillä mennään, ilman katumuksen tunteita.
Oikeastaan ei muuten, mutta se, että maisterina on mahdoton päästä mihinkään työvoimakoulutukseen. Perustason koulutuksiin on niin paljon max toisen asteen koulutuksen saaneita nuoria hakijoita, ettei yli 45v korkeakoulutettuja oteta mukaan. Korkeakoulutetuille tarkoitettuihin koulutuksiin ei tule riittävästi hakijoita, joten niitä ei järjestetä.
En minä kadu opiskelua, mutta kyllähän se ärsyttää kun ei saa oman alan töitä, on minulla sentään jotain töitä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten opiskelisin vielä pidempään
Työtön ei välttämättä "saa" opiskella.
Ei kaduta. Opiskelin niin pitkään, että sain töitä ja jatkan opintoja itse asiassa vielä nyt töiden ohellakin. Opiskelu on minulle eräänlainen harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi lisäkouluttautua ja erikoistua.
Kerro lisää.
Korkeakoulututkinnon suorittanut ei saa opintotukea.
Kun ei ole työhistoriaa, ei saa aikuiskoulutustukea.
Työttömyysetuudella voi opiskella max 24 kk, jos työkkäri suo.
Toimeentulotukea ei saa, koska puoliso on keskituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään estä, kun osaa hoitaa asiansa eikä usko kaikkea, mitä te-toimisto kertoo. Koko te-toimistohan kannattaa muutenkin unohtaa. Työtön voi olla ilmankin.
Kävin oman alan töissä koko opiskeluajan - ei ollut mikään ongelma vaikka opinnot venyivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään estä, kun osaa hoitaa asiansa eikä usko kaikkea, mitä te-toimisto kertoo. Koko te-toimistohan kannattaa muutenkin unohtaa. Työtön voi olla ilmankin.
Pitäisikö elää pyhällä hengellä?