Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kävisitkö töissä, jos ei olisi taloudellisesti pakko? Miksi?

Vierailija
29.11.2011 |

Aloitan: Kyllä. Tykkään työstäni sairaanhoitajana enkä jaksaisi tylsiä päiviä vain omaehtoisen ohjelman varassa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kyllä se kuitenkin kannattaa (saisi kokemusta jos joskus olisikin taloudellisesti pakko ja on se ihan kivaa). Varmaan 4 h päivä riitttäisi.

Vierailija
2/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksin hyvin tekemistä ilman töitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska

a)olen opiskelija

b)ilman minkäänlaisia suhteita tai kokemusta lienee turha edes yrittää löytää töitä

Vierailija
4/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osa-aikaisesti tai kausiluonteisesti.

On hyvä pitää ammattitaitoa kuitenkin yllä ja saa aivojumppaa.

Vierailija
5/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi että pysyisi edes jotenkin sosiaaliset taidot tallella ja näkisi ihmisiä, muuten vaan makoilisin ja juopottelisin kotona.

Vierailija
6/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käyn. Se on ollut jo mahdollista monta vuotta, että olisin pois työelämästä.

Tykkään työstäni monista syistä. Ja se seikka, etten vaan voisi "olla neljän seinän sisällä". Noin kärjistäen. Sekoisin ihan taatusti,

Vierailija
7/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni on kivaa, haasteellista ja pitää aivoni virkeänä. En ole edustusvaimo-tyyppiä, joten varmasti tekisin edes vapaaehtoistyötä joka päivä viitisen tuntia.

Olisin kyllä ehkä vielä vuoden kotona, lapsi nyt 2v.

Vierailija
8/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja pidän työstäni.

Vierailija
9/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

b)ilman minkäänlaisia suhteita tai kokemusta lienee turha edes yrittää löytää töitä

Tuolla asenteella ja valmistumisen jälkeisellä työkokemuksella et takuulla löydä töitä sitten kuin sattuisi huvittamaankin se työskentely.

Vierailija
10/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pitäisin pidempiä lomajaksoja jolloin matkustelisin.

Lukion opettaja olen.

Vierailija
11/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin mietin miten siellä selviydyn ilman hermoromahdusta. Keskittyisin harrastuuksiini täysillä ja kirjoittamiseen kun rahoituksesta ei tarvitsisi murehtia. Ja niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, niin hyväntekeväisyyteen. Se olisi paitsi yleishyödyllistä myös mahdollista rahakkaana.

Vierailija
12/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun olen vanhempi ja viisaampi, ekan lapsen jälkeen oli kiva jäädä kotiin, mutta ei enää kotona lojumista. Joisin itseni tärviölle.

Vierailija
13/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa toinen sairaanhoitaja.

Vierailija
14/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä sijaisuuksia silloin kun mulle sopisi. Ihan vaan vanhoja työkavereita tavatakseni.

Vierailija
15/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tavalla, että välillä tulisi tehtyä täyttä päivää töitä ja tienattua, tuuletuttua ja kerrytettyä eläkettä ja sitten välilä voisi olla pari kuukautta kotona.

Olen jäämässä lapsen jatkuvan infektiokierteen vuoksi kotiin puoleksi, ehkä jopa kokonaiseksi vuodeksi hoitovapaalle joten saan vähän testata, miltä tuntuu olla kotona. Luulen, että jossain vaiheessa kaipaan taas työelämään, mutta voi olla, että jään pidemmäksikin aikaa kotiin.

Periaatteessa minun jääminen kokonaan pois työelämästä olisi mahdollista, mutta en ole ehkä valmis ihan niin niukkaan rahatilanteeseen kuin mitä se olisi. Ja muutenkin jonkinlaisen tuntuman työelämään haluaisin pitää ihan riskienhallinnan kannalta, elämästä kun ei koskaan tiedä, mitä tapahtuu.

Vierailija
16/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampaan vuoteen, siis jos tilanne olisi se, että talous olisi turvattu loppuiäksi. Olisin kotona ainakin niin kauan, kunnes lapsi menee kouluun, todennäköisesti vielä ekaluokan ajankin ja ehkä pidempäänkin. Se tekisi hyvää terveydellenikin.

Vierailija
17/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt työtä josta saisin jotain irti, teen töitä vaan rahan takia.

Rakastan ihanaa taloani ja voisin häärätä talon ja pihan kimpussa koko päivän, välillä sitten pyörähtäisin shoppailemaan;)

Vierailija
18/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, olen uneloma-ammatissani, olen opettaja

Vierailija
19/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän yli 50 v mies ja saan tarpeekseni reissailla työssäni ja olla jatkuvasti poissa kotoa. Muutama vuosi vielä niin on velat maksettu ja on oma talo. Minulla on ihana vaimo ja kaksi lasta. Poika on täysikäinen ja tytär 17 v.

Kun pari vuotta on kulunut ja lainat maksussa niin jään pois töistä. Minulla on muutenkin tekemistä maaseudulla ja silloin saan nauttia keväästä, kesästä ja kauniista syksystä kotona ja myös joulusta.

Kuitenkin tämä elämä menee menojaan ja miksi tuhlaisin sen kokonaan jossakin työssä ja keräisin vain rikkaalle työnantajani suvulle rahaa joka on kiittämätön kuitenkin.

Minulla kuluisi kuitenkin aika kesäisin kalastelemassa ja marjastamassa ja syksyllä sienimetsässä. Omalla suurella tontilla voisin lisäksi kasvattaa porkkanoita, perunoita ja muita vihanneksia ja hoitaa omenapuita. Voisin myös kasvattaa tomaatteja kuumalla kesällä.

Lenkillä kävisin melkein joka päivä ja ihailisin samalla maalaismaisemaa.

Ulkorakennuksesta tekisin talviasuttavan ja sisustaisin vanhan tyylisesti.

Pienen ulkomökin yhteyteen rakentaisin saunan ja jouluisin olisi kiva siinä hirsimökissä poltella kynttilöitä ja käydä saunassa ja istuskella ja vaikkapa ottaa saunan jälkeen nokoset.

Kyllä tekemistä riittäisi.

Vierailija
20/38 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulen, että jos ei tarvitsisi tehdä töitä, tekisin vapaaehtoistöitä, joita minulla on nyt harrastuksena. Tykkään saada asioita aikaan ja tykkään kun on merkityksellistä tekemistä.