Kaverini syyttää minua miehensä vokottelusta pikkujouluissa
Pikkujoulusaldoa kaveriporukasta..eilen pidettiin porukalla perinteinen sauna-bile-pikkujouluilta, joka yhden kaverini osalta päätyi riitelyyn sekä minu että miehensä kanssa. Itsekin siis olin mieheni kanssa liikenteessä. Tyhmä fiilis, koska itse en koe olevani millään tavalla syyllinen mihinkään, mutta kaveri ilmeisesti syyttää minua miehensä tyhmyydestä.
Kaverini on ollut nyt pari vuotta miehensä kanssa ja lihonut tänä aikana melkoisesti. Aiemmin kaverini oli tosi timmissä kunnossa ja sellainen tanssiva bilehirmu, joka veti kaikki miehet puoleensa. Häntä sanottiinkin pantteriksi tms., kun oli sellainen kissamainen bileprinsessa. Parisuhde ja ikä on sittemmin päässyt kai lihottamaan kaverini. Ja nyt aina kännissä kaverini alkaa avautua läskeistään ja siitä, kuinka niistä kärsii. Ja että miehensä valittaa kiloista.
No, eilen sitten pikkujouluissa oli kiva meininki, syötiin ja juotiin, oli musiikkia ja tuttu porukka viihtyi yhdessä. Sitten mentiin saunaan. Ollaan kaikki tunnettu kauan ja saunottu perinteisesti sekasaunassa. Nyt kaverini ei kuitenkaan halunnut sekasaunaa, vaan sanoi, että voidaanko mennä naiset ja miehet erikseen. Tämä oli jotain uutta ja jotain vitsiä siinä heitettiin, että mikäs nyt on. Kaverin mies sitten intoutui selittämään, että "Mirja" ei kestä enää yhteissaunoja, kun ei ole enää se hyväkroppaisin nainen meidän porukassa ja että pelkää miehen tuijottavan muita naisia liikaa. Kaverini pillastui ihan kauheasti ja lähti ulos bileistä. Soitin perään, mutta ei vastannut. Muut jäimme sitten saunomaan sekasaunakokoonpanolla, kun muita ei vanha käytäntö haitannut.
Kaverini tuli sitten myöhemmin takaisin bileisiin, oli ollut varmaan baarissa juomassa lisää. Hän haastoi riitaa miehensä kanssa ja vetäytyivät toiseen huoneeseen tappelemaan. Kaverin mies poistui huoneesta ja pyöritteli vaan päätään.
Sitten kaverini tuli hakemaan minua huoneeseen ja alkoi kovistelemaan minua siitä, että oltiin kuitenkin sekasaunottu, vaikka kaverini oli halunnut muuta. En nähnyt ongelmaa sekasaunassa, kun kaverini oli jo lähtenyt paikalta ja ketään muuta vanha käytäntö ei haitannut. Kaverini syyttää nyt minua siitä, että haluan tarkoituksellisesti esitellä kroppaani kaverin miehelle ja että haluan saada hänen miehensä ja muiden miesten huomiota (kutsui mm. huomiohuoraksi). Hulluinta tässä on se, että kaverini on itse ollut aiemmin megaflirtti, joka on kännissä vongannut minun miestäni silmieni edessä! Tämän olen kuitannut huumorilla, kun tiedän mieheni olevan uskollinen ja kaverini olleen kännissä. Ja oman mieheni kanssa siis olin saunassa nyt eilen.
Meni jotenkin maku koko kaverista, kun näyttää olevan niin epävarma ja epäluuloinen, että syyttää minua jostain, mihin itse on ollut syyllinen ennen lihomistaan. On kuitenkin kaveri jo vuosien takaa ja samaa kaveriporukkaa, joten en haluaisi että välimme jäävät näin tyhmän asian takia hiertämään. Enkä tajua, miksi juuri minun olisi pitänyt kieltää muita sekasaunomasta, kun paikalla oli parikymmentä muutakin ihmistä. Harmittaa. Toisaalta voi olla, että kun kaverini toipuu krapulastaan, hän itse tajuaa olleensa väärässä ja pyytää anteeksi. Katsotaan.
Kommentit (69)
Liikaa tuollaista ylimääräistä diipadaapaa (kuten "häntä kutsuttiin pantteriksi")
mutta jotain kommenttia any way..
Itse en olisi tod tuossa tilanteessa lähtenyt saunan kaverin miehen kanssa, kun kaveri noinkin suoraan viestitti että se loukkaa häntä.
Kaverin mies aivan äärimäisen törppö, noin ei vaan todellakaan tehdä! ihme ettei kukaan nainen edes puolustanut tilanteessa "mirjaa".
"hallituksen lupaa sekasaunoa" -lauseella, mutta se silti nostaa karvani pystyyn.
Kukaan aikuinen ei voi sanoa toiselle miten kuuluu toimia, jokainen tekee sen päätöksen ihan itse.
Mielestäni numero 7. puhuu asiaa. En usko, että kukaan meidänkään porukasta olisi jatkanut juhlia normaaliin tapaan kun yhtä on ilmiselvästi loukattu. Varmaan me naiset oltaisiin ainakin "liittouduttu" ja selitetty juurta jaksaen tuolle miehelle miten tuli mokattua. Sitten oltaisiin pakotettu soittamaan anteeksipyyntö puhelu tai juoksemaan perään. Itse olisin varmaan soittanut ja maanitellut kaverin takaisin. Sitten oltaisiin sovittu että saunotaan vuoroissa. Saunassa me naiset oltaisiin sitten juteltu asiat halki ja yritetty lohduttaa tuota "ex-showgirliä". Sillä ei ole mitään väliä miten hän on ennen käyttäytynyt. Hänellä on selvästi rankkaa hyväksyä vartalon muutokset ja minun tehtäväni ystävänä on yrittää auttaa.
Älä välitä, elämä jatkuu ja tätä naista varmaan hävettää..
Meilläkin on sekasauna perussettiä ja minä olen nykyään se turvonnut nainen, mutta mitäs sillä väliä on. Minulle on seurassa saunominen tärkeämpää kuin itsensä näytteleminen. Joo, kyllähän se vähän kirpaisee, koska ei kukaan laput silmillä kulje. Life suck's ja oma moka turvota.
ja nyt ihmettelet sitä täällä av:lla?
Ilmeisesti teille kaikille oli selvää, miksi kaveri ei ollut innostunut sekasaunasta.. Miksi ihmeessä kukaan teistä (hänen ystävistään) ei osoittanut tukea kaverille, jolla tilanne oli ilmeisen vaikea??? Lihominen ilmeisesti kova pala eikä siksi haluja "esiintyä" alasti muiden seurassa - äärimmäisen ymmärrettävää.
Jos kerran olette jo kolmekymppisiä niin miksi yksikään teistä ei tajunnut antaa tukea kaverille? Teineiltä olisin tuollaisen "ohoh, yksi häipyy, bileet jatkuu" meinigin ymmärtänyt, en aikuisilta, koulutetuilta ihmisiltä.
Ja miksi kukaan ei miehelle antanut noottia ja laittanut häntä naisen perään? Miksi porukalla hyväksyitte yhden kiusaamisen?
Sorry, minusta tuo kuulostaa melkolailla wt-meiningiltä (siis ei se kimppasaunominen vaan se, miten ystäväänne kohtelitte).
t. himpun verran vanhempi maisteri kehä kolmosen ulkopuolelta...
ystävät toimivat niin, että pyritään siihen että kukaan ei joudu ikävään tai noloon tilanteeseen ja että kaikilla on mukavaa. Esim. tuossa tilanteessa olisi todennäköisesti toimittu niin, että koska ei ole mikään pakko sekasaunoa (vai onko?) niin kun jotakuta asia vaivaa, niin ei sekasaunota. Tosin vieras asia ystäväpiirissämme muutenkin.
jotka aina sanovat, että samaa ihoa se on nenässäkin, niin teitä ei sitten varmaan haittaisi, jos joku, katsellessaan teidän lapsen valokuvaa jossa lapsi on alasti, tyydyttää samalla itseään. eikä olisi eri asia, jos hän katselisi kuvaa, missä näkyisi vain ja ainoastaan lapsen pieni nenänpää eikä mitään muuta.
jotka aina sanovat, että samaa ihoa se on nenässäkin, niin teitä ei sitten varmaan haittaisi, jos joku, katsellessaan teidän lapsen valokuvaa jossa lapsi on alasti, tyydyttää samalla itseään. eikä olisi eri asia, jos hän katselisi kuvaa, missä näkyisi vain ja ainoastaan lapsen pieni nenänpää eikä mitään muuta.
eli ei ole eri asia
jos kerran kyseisellä miekkosella ei ole hallituksen lupaa sekasaunoa, niin eikö asia ole aika selvä, sitä äijää ei sekasaunaan silloin huolita?
Eikö nyt kavereiden tai etenkin jos on ystävästä kyse, pidä ajatella heidän etuaan. Eli jos on suhde tiukoilla, niin miksi kiristää vielä lisää, eikö silloin pitäisi auttaa ja selittää miehelle, että nyt ei ole kyllä hänen kohdallaan sekasauna hyvä ajatus, vaan parempi olisi lähteä oman emännän perään ja miettiä miten voisi pitää suunsa pienemmällä jottei kumppaniaan loukkaa.
Jos ystäväsi olisi mies ja hänen puolisonsa ei pidä siitä että halaatte tai olette ihan lähekkäin, niin menisitkö silti? Miksi pitää kuormittaa toisten parisuhdetta ja aiheuttaa pahaa mieltä etenkin jos on kyse vielä ystävästä, jonka parasta pitäisi ajatella. Tukekaa mieluummin näiden kahden suhdetta antamalla sille rauhaa ja tilaa tai mikä nyt eri tilanteessa sitten onkaan parasta. Tuommoinen vaikuttaa ennemminkin vahingoniloiselta haaskalintumeiningiltä, ei ystävyydeltä, ainakaan aidolta sellaiselta.