Kiusaaminen pilaa ihmisen elämän ja terveyden
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kiusaajan.
Kiusatun
Kiusaaja on "naimisissa" uhriensa kanssa. Niin kovaa hänen kateutensa on uhreja kohtaan. Sillä aikaa uhri voi kuitenkin täyttää omat aivonsa rakkaudella.
Joskus osat voivat vaihtua ja oikeus toteutua.
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan mene niin
Vierailija kirjoitti:
Eli kiusaaminen on joskus ihan oikein ja sallittua.
Niin pilaa. Makselen velkoja vieläkin, kun yläasteella kiusattiin. Välttelevä käyttäytyminen.
Minua kiusataan raa'asti päivittäin, mutta kyllä siitä pääsee erkaantumaankin ja elämään omaa elämää. Kuitenkin. Ei lannistuta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kiusaaminen on joskus ihan oikein ja sallittua.
Jos saa yleisön mukaan nauramaan kiusaajalle, niin kyllä. Tai jos kiusaaja saa tuomion rikoksistaan. Onhan se aika naurettavaa jäädä kiinni jonkun toisen elämän ja terveyden pilaamisesta ja tulee pilanneeksi siinä sivussa lähinnä omansa.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa.
Kannattaa myös miettiä, mitä kiusaaminen on. Kritiikki jostain ei-toivotusta asiasta ei ole kiusaamista, vaikka moni ns, kiusatuksi itseään väittävä suu vaahdossa huutaakin. Työelämässä olen törmännyt tuollaiseen asiaan useammassa eri työpaikassa, näiltä kiusatuilta ei olisi suurin piirtein saanut vaatia mitään, mikä menee sen vuosia aiemmin määritellyn työn vähimmäismäärän lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös miettiä, mitä kiusaaminen on. Kritiikki jostain ei-toivotusta asiasta ei ole kiusaamista, vaikka moni ns, kiusatuksi itseään väittävä suu vaahdossa huutaakin. Työelämässä olen törmännyt tuollaiseen asiaan useammassa eri työpaikassa, näiltä kiusatuilta ei olisi suurin piirtein saanut vaatia mitään, mikä menee sen vuosia aiemmin määritellyn työn vähimmäismäärän lisäksi.
Joskus asia voi noinkin olla. Kannattaisi esimiesasemassa miettiä, miten sitä palautetta antaa. Työntekijällä voi olla suoristuspaineita ja paineita onnistumisesta. Ihminen voi olla herkässä elämäntilanteessa stressin takia tms. asian takia. Vääränlainen palautteen antaminen voi viedä luottamuksen johdosta.
Työntekijältä voi vaatia, mutta palaute pitäisi olla oikein aseteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kiusaajan.
Kiusatun
Sinähän sait tuomion vainoamisesta ja nyt uikutat siitä että sinua kiusattiin.
Työntekijällä pitää itse olla mahdollisuus ilmaista ja vaikutta, minkä kokee kiusaamisena ja häirintänä. Jokaisella on yksilöllinen rajansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus asia voi noinkin olla. Kannattaisi esimiesasemassa miettiä, miten sitä palautetta antaa. Työntekijällä voi olla suoristuspaineita ja paineita onnistumisesta. Ihminen voi olla herkässä elämäntilanteessa stressin takia tms. asian takia. Vääränlainen palautteen antaminen voi viedä luottamuksen johdosta.
Työntekijältä voi vaatia, mutta palaute pitäisi olla oikein aseteltu.
Yhdessä tapauksessa oli aivan oikealla tavalla ja oikein asetetut kritiikit. Eikun helma hampaissa ts-valtuutetun luo.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaja on "naimisissa" uhriensa kanssa. Niin kovaa hänen kateutensa on uhreja kohtaan. Sillä aikaa uhri voi kuitenkin täyttää omat aivonsa rakkaudella.
Böhöhö :D mistä me ysipuolen keskiarvon urheilulliset jannut oltaisiin oltu kateellisia hintelälle flippailevalle tyypille, joka ei pärjää koulussa?
Kyllä sillä voi aika pitkät jäljet olla. Itse vasta keski-iässä hakeuduin terapiaan, enkä edes ajatellut että vieläkin se kiusaaminen siellä piinasi. Mutta niin se oli, olin aika eristäytynyt ihmisistä siksi, kun kiusaamisen peruja oli vakaa uskomus, että kaikki ihmiset ennemmin tai myöhemmin satuttaa, eikä minusta pidetä, joten parempi välttää ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä voi aika pitkät jäljet olla. Itse vasta keski-iässä hakeuduin terapiaan, enkä edes ajatellut että vieläkin se kiusaaminen siellä piinasi. Mutta niin se oli, olin aika eristäytynyt ihmisistä siksi, kun kiusaamisen peruja oli vakaa uskomus, että kaikki ihmiset ennemmin tai myöhemmin satuttaa, eikä minusta pidetä, joten parempi välttää ihmisiä.
Sama. Aikuiset kiusaajat järjestivät pahoinpitelyn ja masinoivat kymmeniä vuosia jatkuneen joukkokiusaamisen. Kateellinen ja mustasukkainen narsisti idean äitinä. Kovin helposti sitä ei ihmisiin enää luota. Onneksi sain myöhemmin korvaavia kokemuksia ja löysin myös hyviä ihmisiä elämääni.
En kiusaa ketään mutta mua vainotaan,a😀
Varsinkin kiusaajan.