Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rajoitatteko te miestenne syömistä?

Vierailija
25.11.2011 |

Plussalla oli ketju, jossa valitettiin, kun mies syö toistenkin ruoat.

Jos on ruokaa jäänyt seuraavalle päivälle, niin on kaamea rikos, jos mies onkin sen syönyt.

Tai että jos 700g murekkeesta ei jääkään toiselle päivälle.

Mites av:lla, täällä mammoilla kun ei rahastakaan ole pula, ja lapsetkin saavat itsekseen käydä jääkaapilla?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syö muutenkin liikaa. Jos en rajoittaisi hänen syömisiään, vuokran jälkeen jäävä rahasumma ei riittäisi edes kokonaisuudessaan ruokiin. Mies on itsekin todennut että hyvä, kun rajoitan.

Vierailija
42/54 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme molemmat aikuisia ihmisiä ja tiedämme kuinka paljon ruokaa tarvitsemme. Tietysti mieheni syö huomattavasti enemmän kuin minä koska hänellä fyysinen työ ja isokoinen (193 pituuttakin) sekä harrastaa liikuntaa aktiivisesti.

Mies käy useimmiten kaupassa ja laittaa ruuankin työvuoroista riippuen 3-5 päivänä viikossa...

Mun mies ei käy koskaan kaupassa eikä laita ruokaa mutta on ahmatti eikä ajattele kuin omaa vatsaansa. Ei väliä jääkö lapsille tai mulle mitään kunhan itse saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on aivan mielihalujensa vanki. Toki hän tuo rahaa perheeseen (enemmän kuin minä), mutta voisi ruoankin suhteen olla jonkinlainen järki päässä.

Minusta aikuisen ei tarvitse arkena syödä rasiatolkulla pikkutomaatteja tai pieniä juomajogurtteja. Lapsetkin ihmettelevät miksi he saavat syödä vain yhden jogurtin kerrallaan ja mies vetäisee neljä.

Syödä saa, mutta muutakin kuin niitä suurimpia herkkuja.

Vierailija
44/54 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi voinut olla minun kynästäni, uskomatonta!! Teille jotka sanotte, että oma syymme - miksi on minun syyni, jos miehestä on tullut tällainen??? Miksi se ei ole miehen oma syy? Miksi mies saa tehdä näin, mutta minä en saa rajoittaa häntä?? Vastaisiko joku?

Teille, jotka sanovat, että hanki isompi pakastin ja kattila - me ei kaikki asuta keskellä korpea, juu ei ole pääkaupungin pikkuasunnossa tilaa ylimääräiselle pakastimelle ja mega-kattiloille.

T. Se, joka kirjoitti kaupassakäymisestä kahden lapsen kanssa

Vierailija
45/54 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te nuo miehet revitte... O_O

(Vai onko tämäkin sellainen "huumoriketju" ja mä olen nyt se ketjun "tosikko"? :D)

Vierailija
46/54 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoittajilla ei ilmeisesti sentään ole kyse 400g tai 700g jauhelihan riittävyydestä kahdelle päivää, kuten kaksplussalla, tai tuossa vanhemmassa av:n ketjussa.

Tai siitä että yli 3 pottua on liikaa:)

Vierailija
47/54 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo ollu tarvetta rajoittaa..mutta en kyllä pidä mitenkään terveellisenä että ukko tai kukaan muunkaan perheessä vetäs vaikka koko vuokan makaroonilaatikkoa yksin..uskomattomia ruokahaluja on.Jokainen saa kylä ison annoksen ruokaa ja siihen päälle leivät,salaatit ja maito niin pitää kyllä nälän.Ei tollaset ruokamäärät oo enää tervettä..

Vierailija
48/54 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ole ajokorttia vai asutteko monen tunnin matkan päässä kaupasta? Joko mies jää illalla laittamaan lasta nukkumaan ja sinä menet sillä aikaa autolla kauppaan, tai sinä jäät laittamaan lasta nukkumaan ja mies menee sillä aikaa autolla kauppaan. Kaupatkin kun tuppaavat olemaan siihen yhdeksään asti auki niin luulisi ehtivän. Ja jos sinulla ei sitä korttia vielä ole, niin hanki ihmeessä. Itse en tuollaiseen ruljanssiin suostuisi.

Mulla on kaksi pientä lasta, toinen istuu rattaissa ja toinen kävelee mukana. Meillä ei ole autoa ollenkaan ja lähin kauppa on bussimatkan päässä. Mies tulee töistä klo 18 jälkeen joka päivä, joten yhdessä ei ehditä kauppaan (isompi menee nukkumaan klo 19.30).

Mä siis pakkaan lapset mukaan, menen bussilla kauppaan, luovin lasten kanssa kaupassa (oletteko muuten yrittäneet työntää ostoskärryjä ja lastenrattaita samaan aikaan? Se on hupaisaa ainakin taaperon mielestä, äiti työntää pikkuveljeä rattaissa ja vetää isosiskoa perässään kärryissä, tai sitten isommalla on omat pikkukärryt). Pakkaan ostokset reppuun ja rattaiden tavarakoriin. Joskus taapero saa kantaa jotain kevyttä. Matkustan lasten kanssa bussilla takaisin kotiin.

Syötän vauvan ja taaperon, laitan vauvan päiväunille ja taaperonkin mahdollisuuksen mukaan joko unille tai lepäämään. Kokkaan illallisen valmiiksi ja samalla valmistuu myös seuraavan päivän lounas.

En mitenkään voi ostaa esimerkiksi viikon kaikkia ruokia kerralla, koska en ole hevonen. Joka toinen päivä melkeinpä on kaupassa käytävä, milloin on maito loppu jne.

Jos mä en rajoittaisi mieheni syömisiä, se ihan oikeasti söisi sekä sen illallisannoksen, että seuraavan päivän lounaan. Illalla/yöllä vetäisi hiukopalaksi paketillisen leipää, puolikkaan juuston ja lasten välipalatkin. Ja hörppäisi palan painikkeeksi puoli litraa maitoa päälle. Mä en pysty ymmärtämään, miten johonkin ihmiseen voi mahtua niin paljon ruokaa, mutta asia vaan on niin että miehelläni ei ole syömisten suhteen mitään omaa kontrollia. Valitettavasti. Nälästä ei tuossakaan voi olla kysymys. Jos on jotain miehen mielestä ei-niin-hyvää ruokaa, niin syö ihan minimiannoksen sitä.

Joskus ostaa kyllä itselleen herkkuja ja kaupassakin pyynnöstä kyllä joskus käy, muttei läheskään aina osaa tai tajua tuoda kaikkea tarpeellista. Vaikka olisi kauppalistakin.

Että joitain on vaan pakko rajoittaa, koska rahkeet ei riitä siihen että kaikki sais syödä niin paljon kuin vaan jaksaa.

Vierailija
49/54 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin kiireessä joten piti olla ensin että hommaatte sen auton sillä hullun hommaa tuo nykyinen systeemi. Toinen vaihtoehto on mennä illalla bussilla kauppaan, ilman lapsia niin sujuu helpommin.

Kolmas vaihtoehto on muuttaa lähemmäs kauppaa.

sinulla ole ajokorttia vai asutteko monen tunnin matkan päässä kaupasta? Joko mies jää illalla laittamaan lasta nukkumaan ja sinä menet sillä aikaa autolla kauppaan, tai sinä jäät laittamaan lasta nukkumaan ja mies menee sillä aikaa autolla kauppaan. Kaupatkin kun tuppaavat olemaan siihen yhdeksään asti auki niin luulisi ehtivän. Ja jos sinulla ei sitä korttia vielä ole, niin hanki ihmeessä. Itse en tuollaiseen ruljanssiin suostuisi.

Mulla on kaksi pientä lasta, toinen istuu rattaissa ja toinen kävelee mukana. Meillä ei ole autoa ollenkaan ja lähin kauppa on bussimatkan päässä. Mies tulee töistä klo 18 jälkeen joka päivä, joten yhdessä ei ehditä kauppaan (isompi menee nukkumaan klo 19.30).

Mä siis pakkaan lapset mukaan, menen bussilla kauppaan, luovin lasten kanssa kaupassa (oletteko muuten yrittäneet työntää ostoskärryjä ja lastenrattaita samaan aikaan? Se on hupaisaa ainakin taaperon mielestä, äiti työntää pikkuveljeä rattaissa ja vetää isosiskoa perässään kärryissä, tai sitten isommalla on omat pikkukärryt). Pakkaan ostokset reppuun ja rattaiden tavarakoriin. Joskus taapero saa kantaa jotain kevyttä. Matkustan lasten kanssa bussilla takaisin kotiin.

Syötän vauvan ja taaperon, laitan vauvan päiväunille ja taaperonkin mahdollisuuksen mukaan joko unille tai lepäämään. Kokkaan illallisen valmiiksi ja samalla valmistuu myös seuraavan päivän lounas.

En mitenkään voi ostaa esimerkiksi viikon kaikkia ruokia kerralla, koska en ole hevonen. Joka toinen päivä melkeinpä on kaupassa käytävä, milloin on maito loppu jne.

Jos mä en rajoittaisi mieheni syömisiä, se ihan oikeasti söisi sekä sen illallisannoksen, että seuraavan päivän lounaan. Illalla/yöllä vetäisi hiukopalaksi paketillisen leipää, puolikkaan juuston ja lasten välipalatkin. Ja hörppäisi palan painikkeeksi puoli litraa maitoa päälle. Mä en pysty ymmärtämään, miten johonkin ihmiseen voi mahtua niin paljon ruokaa, mutta asia vaan on niin että miehelläni ei ole syömisten suhteen mitään omaa kontrollia. Valitettavasti. Nälästä ei tuossakaan voi olla kysymys. Jos on jotain miehen mielestä ei-niin-hyvää ruokaa, niin syö ihan minimiannoksen sitä.

Joskus ostaa kyllä itselleen herkkuja ja kaupassakin pyynnöstä kyllä joskus käy, muttei läheskään aina osaa tai tajua tuoda kaikkea tarpeellista. Vaikka olisi kauppalistakin.

Että joitain on vaan pakko rajoittaa, koska rahkeet ei riitä siihen että kaikki sais syödä niin paljon kuin vaan jaksaa.

Vierailija
50/54 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä syödään kaksi päivää, niin sanon asiasta kyllä miehelle, koska muuten se syö kaiken ruuan riippumatta siitä paljonko sitä teen. Joskus teen kaksi vuokaa ja piilotan toisen, koska muuten siitä on rohmuttu sen verran ettei siitä jää seuraavaksi päiväksi muulle perheelle. Yleensä teen joka päivä ruuan juuri tämän ongelman takia, kun ruokaa menee loppujen lopuksi yleensä enemmän jos yritän tehdä samalla kahden päivän pöperöt - mies syö sitä toisenkin päivän satsia ja sitten pitää seuraavaksi päiväksi taas ostaa lisää ruokaa. Aina ei vaan jaksaisi kokata joka päivä.

Vierailija
51/54 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta on ikäviä muistoja ruoan panttaamista. Ei nyt nälkää nähty, mutta sellaista kroonista pientä ketutusta kumminkin, kun kasvava nuori tarvitsi ravintoa enemmän mitä taloustarkka äitimme säännösteli.

Vierailija
52/54 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis kyllä ikinä uskonut että aikuiset rajoittavat toistensa syömistä Lapsuudesta on ikäviä muistoja ruoan panttaamista. Ei nyt nälkää nähty, mutta sellaista kroonista pientä ketutusta kumminkin, kun kasvava nuori tarvitsi ravintoa enemmän mitä taloustarkka äitimme säännösteli.

Minä yritän opettaa jonkinlaista kohtuutta ja toisten huomioimista syömisessäkin. Tuo on vähän hankalaa jos mies vieressä mässyttää päivittäin karkkia, sipsiä ja limua lasten nähden. Uunituoreita pullia vedellään kaksin käsin.

Otin eilen puuron päällä syötäväksi kesällä poimittuja vadelmia (minä ja lapset poimimme). Johan ne vadelmat oli vedelty parempiin suihin ennen kuin me muut saimme niitä maistaakaan.

Jos mies ei itse tajua rajoittaa syömisiään, niin pakkohan jonkun toisen on rajoitaa.

Vierailija
53/54 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän opettaa jonkinlaista kohtuutta ja toisten huomioimista syömisessäkin. Tuo on vähän hankalaa jos mies vieressä mässyttää päivittäin karkkia, sipsiä ja limua lasten nähden. Uunituoreita pullia vedellään kaksin käsin.

Otin eilen puuron päällä syötäväksi kesällä poimittuja vadelmia (minä ja lapset poimimme). Johan ne vadelmat oli vedelty parempiin suihin ennen kuin me muut saimme niitä maistaakaan.

Jos mies ei itse tajua rajoittaa syömisiään, niin pakkohan jonkun toisen on rajoitaa.

No kyllä mä tälläisessa tilanteessa voin ymmärtää jos joku on vähän jämäkkänä.

Vierailija
54/54 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottamaan muutkin huomioon vuosien mittaan. Ennen lapsia veteli leikkelepaketillisen illassa ilman leipää...tai juuto-, nakki, yms. paketin. Palanpainikkeena puolitoista litraa limsaa tai litra maitoa.

Lasten synnyttyä sama jatkui, rahaa tietenkin vähemmän käytössä ja kalliita lihoja ja leikkeleitä veteli entiseen malliin. Mun oli pakko huomauttaa, että luuletko että sieltä jääkaapin takaseinästä joku laittaa lisää juustoa lisää ?

Rahaa meni oikeasti paljon, ja just nuo lihalisukkeet ruualle hävisi . Riitojahan siitä tuli. Lopulta en enää ostanut mitään makkaroita: jotain ostin päiväksi mulle ja lapsille. Nyt osaa jopa kysyä mitä voi syödä ja ostaa itse niitä makkarasiivupaketteja jos haluaa kaksin käsin vedellä.

Kyllä silti edelleenkin hiukan piilottelen jotain leikkeleitä jos haluan että niitä riittää huomiseksi ja lapsille.

Ymmärrän kyllä monen vitutuksen. 300 gramman makkarasiivupaketti pitäisi normikäytöllä riittää 2-3 päiväksi, kilon juusto viikoksi neljälle hengelle mutta meillä ne ei noin kauan koskaan homehdu :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi