Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työterveys ja tutkimukset siellä

Vierailija
24.11.2011 |

Onko kenelläkään kokemusta tämmöisestä?

Eli menin urologille työterveyden kautta yleislääkärin lähetteellä ja siis työpaikka tämän korvaa. Urologi oli ulkomaalainen eikä ymmärtänyt mitään, ei kommentoinut muuhun kuin masennuslääkkeisiini että minun pitäisi lopettaa ne koska masennus lähtee elämänmuutoksella! JA KÄVIN SIELLÄ VIRTSAVAIVOJEN TAKIA! Pisti lähetteen kyseisen paikkakunnan sairaalaan kystoskopiaan ja totesi ettei minulla ole varaa maksaa niitä heillä. Sanoin että minä asun toisella paikkakunnalla ja kuulun xx sairaalan alueeseen. Hän pisti silti lähetteen sairaalaan jonka alueeseen en kuulu. Ei tiennyt että tulin työterveyden kautta. Yksityinen lääkäriasema kyseessä.

Korvaako työterveys noita tutkimuksia? Jos soitan ja sanon lääkärille kuuluvani työterveyteen (jos ymmärtää edes sitä) voinko saada lähetteen sinne yksityiseen noihin tutkimuksiin niin että työpaikka korvaa?

Entäs toi lähete muuten, jos menen sillä julkiselle, miten saan sen pois väärästä sairaalasta oikeaan sairaalaan? Mistä tiedän mihin kiireellisyysluokkaan kuulun? Voinko joutua odottamaan erityisen kiusallisen ja karsean vaivan takia puolikin vuotta vain siksi että tuo virolainen ei ymmärtänyt vaivastani mitään ei paljoa kysellyt, otti kantaa vain masennukseeni joka ei milläänlailla liity oireisiini..

en tiedä mitä nyt tekisin :(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kävi niin että työterveyslääkäri kirjoitti lähetteen tutkimuksiin (tähystys) ja kuvittelin että se menee työterveyden piikkiin. Kukaan ei muuta puhunut ja sainkin sitten heti tähystyksen jälkeen lähes 400 €:n laskun.

Sen lääkärin olisi siis kuulunut kirjoittaa tutkimuslähete kunnalliselle puolelle, muttei niin tehnyt ja koska minä en tiennyt että se ei enää kuulukaan työterveyteen niin se oli voivoi ja laskunmaksuun.

Joissakin työpaikoissa työterveyshuolto kattaa siis tutkimuksetkin, mutta useimmiten kait sitten ei.

Soitas sinne työterveyteen ihan siihen ajanvaraukseen ja keskustele suomalaisen ihmisen kanssa siitä sairaalalähetteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi