Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3v kiroilee ym

Vierailija
24.11.2011 |

onks ihan normaalia kun meidän kolme vuotias, etenkin väsyneenä.. alkaa huutelemaan ja kiroilemaan ja läpsimään...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole normaalia. Taitavan lapsen vanhemmat kiroilla. Meillä ei kirjoilla, joten ei ole lapsenkaan kanssa ongelmana.

Vierailija
2/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no myönnän että meillä varsinkin jos suututtaa ym, niin on kiroiltu... varmaan suht yleistä. ja jostainhan mekin se ollaan opittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa sulle tulevat vastaukset jo valmiiksi...

1. Mistä 3v on oppinut kirosanoja

2. Läpsimistä ei pidä hyväksyä

3." kyllä meillä lapset pidetään kurissa, eikä kiroile"

4. "pesisin suun saippualla"kommentti jonka jälkeen tulee 10 ihmistä kertomaan miten se on lapsen pahoinpitelyä

5. joku kiinnittää huomiota siihen miksi lapsi on niin väsynyt, mikset laita nukkumaan

ja 6. saat ehkä yhden joka antaa sulle vertaistukea. Loput kehoittaa tarkastamaan kasvatustapasi ja miettimään miksi sun lapsi kiroilee ja mistä on oppinsa saanut.

Vierailija
4/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

wuhuu!! olinpa oikeassa :D :D

Vierailija
5/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista

Vierailija
6/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kieltoja tehokkaampaa on jättää täysin huomioimatta.

Vierailija
7/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. "pesisin suun saippualla"kommentti jonka jälkeen tulee 10 ihmistä kertomaan miten se on lapsen pahoinpitelyä

5. joku kiinnittää huomiota siihen miksi lapsi on niin väsynyt, mikset laita nukkumaan

ja 6. saat ehkä yhden joka antaa sulle vertaistukea. Loput kehoittaa tarkastamaan kasvatustapasi ja miettimään miksi sun lapsi kiroilee ja mistä on oppinsa saanut.

Vierailija
8/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo noin pieni lapsi kiroilee ja lyö, hän ei ole keksinyt sitä itse vaan nähnyt mallia jostakin. Mitä luultavimmin kotiperheeltään. Wuhuu.

Vierailija
9/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus päästelee kirosanoja, ei siihen maailma kaadu. Parhaiten menee ohi, kun ei kiinnitä mitään huomiota, kotona ollessa. Muuallahan sitä on pakko vähän koittaa rajoittaa, jos sattuu saamaan jonkun voimasanakohtauksen.

Juu, meillä kiroillaan toisinaan, ei veetä huudella, mutta niitä lievempiä.

Vierailija
10/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitus koska jos vähänkin on palstalla ollut niin tulisi tietää tulevat vastaukset. Unohdin muuten vielä yhden

7. tää on provo

:D :D

5

Vierailija
11/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokuko teistä nyt väittää ettei ole koskaan sanonut kirosanaa lapsensa kuullen..???

myönnän meillä on ollut ongelma, joka on nyt hoidossa, olin ylirasittunut ja nyt on lääkitys kohdallaan..

KYSYMYS oli onko normaalia. onks teidän lapset alkanut käyttäytymään sillain.. argh... en ole pyhimys, en paholainen.... olin vain ylirasittunut.

ap

Vierailija
12/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia jos vanhemmatkin kiroilee ja läpsii. Muuten ei...

Vierailija
13/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo kolunnu palstaa läpi...

Vierailija
14/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai lapset joskus kokeilevat tuhmien puhumisia, kuuleehan niitä sanoja pihalla ja päivähoidossakin. Mutta usko tai älä, on olemassa perheitä joissa EI kiroilla eikä se vaadi pyhimyksen kehää tai uskovaisuutta.

Onko kysymyksesi taustalla pelko siitä, että ongelmasi, joka nyt on hoidettu ja lääkitty, on aiheuttanut lapsen tunne-elämään vahinkoa?

Vierailija
15/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokuko teistä nyt väittää ettei ole koskaan sanonut kirosanaa lapsensa kuullen..???

myönnän meillä on ollut ongelma, joka on nyt hoidossa, olin ylirasittunut ja nyt on lääkitys kohdallaan..

KYSYMYS oli onko normaalia. onks teidän lapset alkanut käyttäytymään sillain.. argh... en ole pyhimys, en paholainen.... olin vain ylirasittunut.

ap

tämän palstan täydellisistä äideistä väittää niin :)

Ja JOS joskus sanovat kirosanan, niin se on naapurilta opittu tai sukulaiselta tai tarhasta, tietty! En tiedä mikä on milloinkin normaalia, mutta sen tiedän, että tuo menee ohi, läpsiminen sekä kiroilu. Meilläkään ei lapsia läpsitä, mutta jostain kumman syystä nuo kole saa tappeluita aikaan, joissa myös käsiä käytetään jota pidän ihan normaalina.

-11-

Vierailija
16/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimerkiksi on lähipuistossa osan päivää myös koululaisia, ja ne kuulkaa jo ekallakin luokalla kiroilevat kuin rekkakuskit. Ihan sama, millaisesta perheestä ovat - kun äiti tai ope ei ole kuulemassa, niin vittuperkelettä viuhuu...

Ei siis ole mitenkään kotikasvatuksesta kiinni tuo. Pienet lapset kuulevat jostain kiroilua ja kokeilevat sitä jossain vaiheessa. Joku enemmän, toinen vähemmän.

Ratkaisevaa on, miten siihen suhtautuu. Minä olen ainakin antanut voimasanojen mennä ilman isompaa noteerausta. Jos niitä lapsi kauheasti hokee, voi sanoa, että se on ruma sana, joka kuulostaa tyhmältä aikuisen suustakin, mutta varsinkin lapsen suusta - ja sen takia et halua, että rakas ihana lapsesi päästelee typeriä suustaan.

ÄLÄ siis ala rangaista ja tehdä asiasta liian isoa numeroa, koska uhmaikäinen vain nostaa kiroilusta taisteluvaltin.

Läpsimiseen vastaat tarttumalla kädestä ja kieltämällä. Toisto on valttia.

Vierailija
17/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaa kiroile eikä mieskään. Meidän vanhemmatkaan eivät kiroile (kas kummaa, huomaatko trendin)

Lapset eivät ole koskaan kiroilleet (eivätkä lasten serkut).

Yksinkertaista, jos et halua lapsesi kirjoilevan niin lopeta se itse. Jos lapsi lyö niin heti välittömästi jäähylle hetkeksi ja sen jälkeen rauhallisesti selitys miksi ei saa löydä ja kuinka se sattuu.

Vierailija
18/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis vaihe ei ole kestänyt vasta kun muutaman päivän.. lähinnä nolottaa jos pästää leikkipuistossa ruman sanan joskus kun ollaan oltu liian pitkään ja alkaa väsymään.

ja sitten, hienoa jos joku perhe on kokonaan kiroilematta, siihenhän pitäisi pyrkiä. mutta itse valitettavasti olen perheestä jossa kirosanat oli arkipäivää, joten tarttunut hienosti minuunkin ja erittäin vaikea välillä pidätellä. tulee lähes refleksin omaisesti.

ap

Vierailija
19/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras, voisitko vastatata kaikkiin aloituksiin niin ei tarvisi kahlata kaikkia vastauksia.

Vierailija
20/33 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja läpsiminen kohdistuu vain minuun eli äitiin... isiin ei, eikä muihin lapsiin.

ja tää tapahtuu uhmatilanteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän