Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kauheimmat treffit

Vierailija
24.11.2011 |

..en viitsi laittaa tätä tuohon typerin ukko jonka kanssa olet ollut treffeillä -ketjuun, koska ei hän mitenkään typerä ollut.

Menin vastaamaan kirjeenvaihtoilmoitukseen, joo niitä silloin 90-luvun alussa vielä harrastettiin. Kirjoiteltiin siinä pari kertaa ja tuumasin ettei ole luku/kirjoitusmiehiä, no mitäpä tuosta. Sovittiin että mennään kahville kun samassa kaupungissa asuttiin.

Tajusin heti hänet nähtyäni että hän on lievästi kehitysvammainen. Juotiin kahvit ja juteltiin ja lähdettiin kotiin. En saanut sanottua lähtiessä että tämä oli tässä. Vastasin hänelle kyllä puhelimeen pari kertaa sen jälkeen - eikä tuolloin vielä kännykästä nähnytkään kuka soittaa - mutta olin lyhytsanainen ja välttelevä.

Hän lakkasi soittelemasta ja kun näin sattumalta hänet kaupungilla pari kuukautta jälkeen, moikattiin ja jatkettiin matkaa. Mutta nämä olivat "hankalimmat" treffini, enkä toiste sortunut kirjeenvaihtoilmoituksiin.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä ämmä.

Vierailija
22/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnetteko moniakin ns terveitä ihmisiä, jotka seurustelevat vammaisen kanssa? Harvassa ne oikeasti on... eikä siinä tarvitse vihata yhtään ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et edes viitsinyt tutustua koko ihmiseen?

Vierailija
24/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vammaisuus on syynä toisen hylkäämiseen.

Vierailija
25/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnetteko moniakin ns terveitä ihmisiä, jotka seurustelevat vammaisen kanssa? Harvassa ne oikeasti on...

En osaa sanoa, tunnenko varsinaisesti monia, mutta tunnen kuitenkin useita. Tosin nämä "tapaukset" eivät ole millään tavalla kehitysvammaisia.

Vierailija
26/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on että se syy oli hänen kehitysvammansa. Itselläni on sivumennen sanottuna vaikeasti kehitysvammainen veli. Joten olen varmasti joo tosi kauhea ihminen kun en alkanut seurustelemaan tämän ihmisen kanssa. :)

Eli nyt puhun henkisestä kehitysvammaisuudesta, en mistään pyörätuolissa istumisesta tms. fyysisestä vammasta. Ja kyllä, se oli este minulle ruveta seurustelusuhteeseen.

ap

Vierailija
27/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän ap:ta. En minäkään tuntisi vetoa ihmiseen, joka ei ole älyllisesti ollenkaan samalla tasolla kanssani. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, hyväksyykö kehitysvammaiset muuten vai ei.

Vai voivatko kaikki aiemmin vastanneet käsi sydämellä sanoa, että voisivat rakastua kehitysvammaiseen, joka ei ole älyllisesti tavallisen aikuisen tasolla?

Vierailija
28/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos homma tuntuu toimivan kummankin osapuolen välillä, niin kai siinä mahdollinen lievä kehitysvammaisuus tai normaaliälyisyys mutta jalattomuus ja sen aiheuttama haitta karisevat sen myönteisen puolen tullessa paremmin esiin. Se on vaan se ns. ensivaikutelma (usein vielä kuviteltu sellainen), mikä tuppaa karsimaan niin helposti.

Vierailija
29/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaapa nyt itse ihan rehellisesti, tapailisitteko te kehitysvammaista miestä/naista? En usko, että kovin moni voi hyvällä omalla tunnolla sanoa että niin suostuisi tekemään.

Itse en ainakaan tapailisi, mutta ei se tee minusta yhtään sen huonompaa ihmistä tai ole todiste syynä, että olisin jotenkin vammaisia vastaan. En vain tahdo seurustella sellaisen kanssa, ystävänä eriasia.

Vierailija
30/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseinen henkilö asui kehitysvammaisten asuntolassa, työskenteli suojatyöpaikassa jne

Eli ihan totta, käsi sydämelle: olisitko alkanut seurustelemaan vakavasti, kuten minulla oli tarkoituksena, perustanut perheen..?

Minä voin olla ystävä, ja olen sisko, mitä tahansa kehitysvammaiselle, mutta en vaimo.

ap

Vierailija
31/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnetteko moniakin ns terveitä ihmisiä, jotka seurustelevat vammaisen kanssa? Harvassa ne oikeasti on...

En osaa sanoa, tunnenko varsinaisesti monia, mutta tunnen kuitenkin useita. Tosin nämä "tapaukset" eivät ole millään tavalla kehitysvammaisia.

Siis tunnet useita ns. terveitä jotka seurustelevat kehitysvammaisten kanssa, jotka eivät kuitenkaan ole millään tavalla kehitysvammaisia.

Paljonko on oma äo:si?

Vierailija
32/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkisesti huomattavasti keskivertoa heikkolahjaisemman kanssa. Kun sellainen suhde ei olisi tasapuolinen ja tasavertainen parisuhde. Muuta vammat ovat eri asia.

Ystävyyssuhde, sukulaisuus jne ovat täysin eri asioita. Mutta kyllä ystävänäkin roolitus on jotenkin erilainen kuin vaikka sanaikäisen "normaalin" kanssa. Mutta onhan noita ystäviä erilaisia muutenkin, ei mulla esim. suhde (mukavaan) anoppiin ole kovinkaan samanlainen kuin niihin kavereihin, joiden kanssa käydään baarissa.

Vierailija
33/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa typerä tässä keskustelussa on kauheimmat treffit vaikka mitään kauheaa ei tapahtunut :S

Vierailija
34/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa typerä tässä keskustelussa on kauheimmat treffit vaikka mitään kauheaa ei tapahtunut :S

muuta kuin minun kauhea oloni, kun jouduin siihen tilanteeseen ja vielä itse kehitysvammaisen siskona. Itse kun olen aina ollut sitä mieltä että ihminen saa olla sellainen kun on... Mutta jouduin toteamaan että tässä kohtaa se kehitysvamma oli este.

ap

Vierailija
35/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lähinnä pettynyt treffitilanteessa.

En väheksy kehitysvammaisia mutta itseäni he eivät kiinnosta seksuaalisesti tai perhettä perustaessani. Ruumiillinen vamma olisi ok, mutta ei henkinen jälkeenjääneisyys = kehitysvamma.

Ihme jeesustelijoita täällä av:lla tai sitten vaan kehitysvammaisia mammoja linjoilla...

Vierailija
36/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkisesti huomattavasti keskivertoa heikkolahjaisemman kanssa. Kun sellainen suhde ei olisi tasapuolinen ja tasavertainen parisuhde. Muuta vammat ovat eri asia.

Ystävyyssuhde, sukulaisuus jne ovat täysin eri asioita. Mutta kyllä ystävänäkin roolitus on jotenkin erilainen kuin vaikka sanaikäisen "normaalin" kanssa. Mutta onhan noita ystäviä erilaisia muutenkin, ei mulla esim. suhde (mukavaan) anoppiin ole kovinkaan samanlainen kuin niihin kavereihin, joiden kanssa käydään baarissa.

Olet vajaa hyvyydessä.

Vammaisen kanssa ei tarvitse solmia suhdetta, mutta henkisen kehityksen kannalta olisi parempi että kasvattaisit itseäsi siihen mittaan että voisit sanoa rehellisesti sen olevan mahdollista.

Et voi syyllistää vammaista hänen vammoistaan. Eikä vammaisessa ole mitään mikä estäisi parisuhteen, se vika on sinussa. Olet viallisesti ajatteleva ihminen.

On aika parantua ja parantaa itseäsi ihmisenä.

Olin itse samalainen aikoinaan. Henkisen kasvun myötä pääsin yli tuollaisesta ajattelusta. Olet tavallaan hölmö ja yksinkertainen luonne.

Siitä on hyvä jatkaa ylöspäin.

Vierailija
37/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnetteko monia ns. terveitä ihmisiä, jotka seurustelevat vammaisen kanssa?

Johon totesin hieman laajentaen:

Johon sinä loihet lausumaan:

Siis tunnet useita ns. terveitä jotka seurustelevat kehitysvammaisten kanssa, jotka eivät kuitenkaan ole millään tavalla kehitysvammaisia.

:) Siis ns. terveitä, jotka seurustelevat vammaisten, mutta eivät kehityssellaisten, kanssa.

Hieman sivussa ollaan alkuperäisestä aiheesta. Tuskinpa itsekään haluaisin seurustella kehitysvammaisen kanssa. Muista vammoista ei niin väliä, jos tyyppi olisi mielenkiintoinen, hyvää seuraa jne. Paha se on etukäteen tietää, mutta kun tai jos tilanne osuu kohdalle, sen näkee sitten.

Paljonko on oma äo:si?

Olen niin tyhmä, etten tiedä. :) Enkä ole edes kiinnostunut tietämään.

Vierailija
38/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lähinnä pettynyt treffitilanteessa.

En väheksy kehitysvammaisia mutta itseäni he eivät kiinnosta seksuaalisesti tai perhettä perustaessani. Ruumiillinen vamma olisi ok, mutta ei henkinen jälkeenjääneisyys = kehitysvamma.

Ihme jeesustelijoita täällä av:lla tai sitten vaan kehitysvammaisia mammoja linjoilla...

Vaihdapa kehitysvammaisen tilalle värillinen tai afrikalainen. Makustele miltä se kuulostaa?

Kyllä. Ei se kuulosta hyvältä.

Jokaisella on mahdollisuus saavuttaa hyvyys ja karistaa tuo paha ajattelu itsestään. Tajuatteko miten pahoja olette mieleltänne?

Vierailija
39/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teillä ei ole hajuakaan mistä puhutte... Rinnastetaan ihonväriä kehitysvammaan tai kehotetaan henkiseen kasvuun. Minä olen elänyt kehitysvammaisuuden parissa kotonani koko lapsuuteni ja edelleen kehitysvammaisen ihmisen sisaruksena koko aikuisuuteni. Kannattaisi mennä tutustumaan itse, henkilökohtaisesti, ja tulla sitten kertomaan mielipiteitään.

ap

Vierailija
40/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdapa kehitysvammaisen tilalle värillinen tai afrikalainen. Makustele miltä se kuulostaa?

Näitä on paha verrata sikäli, että värillisen, afrikkalaisen tai värillisen afrikkalaisen kanssa voisi syntyä henkisesti toimiva laadukas suhde. Samoin ei tapahtuisi ns. normaaliälyisen ja kehitysvammaisen välillä, mikä ei silti merkitse, etteivät he voisi olla ystäviä tai kavereita. Mutta se älyllinen puoli muodostuisi ennen pitkää ongelmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän