Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kauheimmat treffit

Vierailija
24.11.2011 |

..en viitsi laittaa tätä tuohon typerin ukko jonka kanssa olet ollut treffeillä -ketjuun, koska ei hän mitenkään typerä ollut.

Menin vastaamaan kirjeenvaihtoilmoitukseen, joo niitä silloin 90-luvun alussa vielä harrastettiin. Kirjoiteltiin siinä pari kertaa ja tuumasin ettei ole luku/kirjoitusmiehiä, no mitäpä tuosta. Sovittiin että mennään kahville kun samassa kaupungissa asuttiin.

Tajusin heti hänet nähtyäni että hän on lievästi kehitysvammainen. Juotiin kahvit ja juteltiin ja lähdettiin kotiin. En saanut sanottua lähtiessä että tämä oli tässä. Vastasin hänelle kyllä puhelimeen pari kertaa sen jälkeen - eikä tuolloin vielä kännykästä nähnytkään kuka soittaa - mutta olin lyhytsanainen ja välttelevä.

Hän lakkasi soittelemasta ja kun näin sattumalta hänet kaupungilla pari kuukautta jälkeen, moikattiin ja jatkettiin matkaa. Mutta nämä olivat "hankalimmat" treffini, enkä toiste sortunut kirjeenvaihtoilmoituksiin.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä todella hämmentävä. Se että ei halua perhettä perustaa kehitysvammaisen kanssa on mun mielestä aika itsestään selvää. Ruumiillisilla vammmoilla ei ole väliä, mutta jos henkisesti on kovin paljon keskivertoa "tyhmempi" niin en näe mitään mahdollisuutta siihen että parisuhde voisi onnistua. Oikeasti perus arjessa enemmän haasteita saattaisi tuoda se että toinen on pyörätuolissa tai esim sokea, mutta parisuhteen perusta on kuitenkin siinä henkisessä puolessa. Ilmeisesti se tekee musta rajoittuneen vammaisten vihaajan.

Vierailija
42/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä todella hämmentävä. Se että ei halua perhettä perustaa kehitysvammaisen kanssa on mun mielestä aika itsestään selvää. Ruumiillisilla vammmoilla ei ole väliä, mutta jos henkisesti on kovin paljon keskivertoa "tyhmempi" niin en näe mitään mahdollisuutta siihen että parisuhde voisi onnistua. Oikeasti perus arjessa enemmän haasteita saattaisi tuoda se että toinen on pyörätuolissa tai esim sokea, mutta parisuhteen perusta on kuitenkin siinä henkisessä puolessa. Ilmeisesti se tekee musta rajoittuneen vammaisten vihaajan.

tai sitten minäkin olen sellainen, siitä huolimatta kuinka paljon olen ajanut oman veljeni asiaa, puhunut ja puolustanut ja selittänyt kuinka hän on saman arvoinen ihminen kuin muut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaen, että olet tosissasi...

henkisesti huomattavasti keskivertoa heikkolahjaisemman kanssa. Kun sellainen suhde ei olisi tasapuolinen ja tasavertainen parisuhde. Muuta vammat ovat eri asia. Ystävyyssuhde, sukulaisuus jne ovat täysin eri asioita. Mutta kyllä ystävänäkin roolitus on jotenkin erilainen kuin vaikka sanaikäisen "normaalin" kanssa. Mutta onhan noita ystäviä erilaisia muutenkin, ei mulla esim. suhde (mukavaan) anoppiin ole kovinkaan samanlainen kuin niihin kavereihin, joiden kanssa käydään baarissa.

Olet vajaa hyvyydessä. Vammaisen kanssa ei tarvitse solmia suhdetta, mutta henkisen kehityksen kannalta olisi parempi että kasvattaisit itseäsi siihen mittaan että voisit sanoa rehellisesti sen olevan mahdollista.

Minulle ei olisi mahdollista. En vaan usko, että kiinnostuisin pariutumismielessä henkisesti vammaisesta. Miksi minun pitäis kasvattaa itseäni siihen? En minä muutenkaan pidä kaikista miehistä siinä mielessä.

Et voi syyllistää vammaista hänen vammoistaan. Eikä vammaisessa ole mitään mikä estäisi parisuhteen, se vika on sinussa.

Syyllistää? En tietenkään. Ei vammaisuus ole (yleensä) kenenkään syy, aika juuri koskaan ihmisen itsensä. Eikä tässä ole mitään vikaa kenessäkään. Mutta vikojen puute ei ole syy lähteä suhteeseen, vaan se, että kiinnostuu toisesta. Ja jos toisen ÄO on huomattavan alhainen, ei sellainen henkilö ole tasavertainen kumppani. Siis suhteessa, vaikka ihmisenä on tietysti arvostettava ja tärkeä.

Olet viallisesti ajatteleva ihminen. On aika parantua ja parantaa itseäsi ihmisenä. Olin itse samalainen aikoinaan. Henkisen kasvun myötä pääsin yli tuollaisesta ajattelusta. Olet tavallaan hölmö ja yksinkertainen luonne. Siitä on hyvä jatkaa ylöspäin.

:D Tavallaan... Kiitos näistä sanoista. On harvinaista, että av:lla joku tuottaa hymyn ja huvittuneen olon.

Vierailija
44/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, todellakin ymmärrän ap:ta hyvin. En minäkään seurustelisi kehitysvammaisen kanssa, en edes ns. "normaalin" jos hän olisi selkeästi minua tyhmempi. Kuulostan ehkä kusipäältä mutta eiköhän suurin osa ihmisistä ajattele samalla tavoin, paitsi tietenkin av:n provomammat. Fyysinen vamma kuten myöskään ihonväri tai vastaava ulkoinen seikka ei ole ollenkaan samalla tavalla ongelma.

Vierailija
45/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, todellakin ymmärrän ap:ta hyvin. En minäkään seurustelisi kehitysvammaisen kanssa, en edes ns. "normaalin" jos hän olisi selkeästi minua tyhmempi. Kuulostan ehkä kusipäältä mutta eiköhän suurin osa ihmisistä ajattele samalla tavoin, paitsi tietenkin av:n provomammat. Fyysinen vamma kuten myöskään ihonväri tai vastaava ulkoinen seikka ei ole ollenkaan samalla tavalla ongelma.

Otetaan pelialustaksi vanha kunnon autiosaari. Vietät koko ikäsi autiollasaarella seuranasi komea kehitysvammainen mies.

100% varmuudella tulette olemaan pari. Ihmisen lisääntymisviettiä on turha väheksyä.

Teille syntyisi paljon terveitä lapsia. Viettäisitte ihanan elämän saarella. Lopulta lapsenne turvautuisivat sukurutsaan ja perimä heikentyisi.

Vierailija
46/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt ruvettiin sorsimaan rumia kun vain komea kehitysvammainen kelpaa..? Ja lasten täytyy olla terveitä?

ap ;)

Vierailija
47/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lähinnä pettynyt treffitilanteessa. En väheksy kehitysvammaisia mutta itseäni he eivät kiinnosta seksuaalisesti tai perhettä perustaessani. Ruumiillinen vamma olisi ok, mutta ei henkinen jälkeenjääneisyys = kehitysvamma. Ihme jeesustelijoita täällä av:lla tai sitten vaan kehitysvammaisia mammoja linjoilla...

Vaihdapa kehitysvammaisen tilalle värillinen tai afrikalainen. Makustele miltä se kuulostaa? Kyllä. Ei se kuulosta hyvältä. Jokaisella on mahdollisuus saavuttaa hyvyys ja karistaa tuo paha ajattelu itsestään. Tajuatteko miten pahoja olette mieleltänne?

jos sinä rinnastat sairauden tai kehitysvamman ihmisen ihonväriin?? Olet aika röyhkeä rasistisuuden lisäksi.

Vierailija
48/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdapa kehitysvammaisen tilalle värillinen tai afrikalainen. Makustele miltä se kuulostaa?

Näitä on paha verrata sikäli, että värillisen, afrikkalaisen tai värillisen afrikkalaisen kanssa voisi syntyä henkisesti toimiva laadukas suhde. Samoin ei tapahtuisi ns. normaaliälyisen ja kehitysvammaisen välillä, mikä ei silti merkitse, etteivät he voisi olla ystäviä tai kavereita. Mutta se älyllinen puoli muodostuisi ennen pitkää ongelmaksi.

Älykkäämpi henkilö kykenee laskemaan ja laskelmoimaan oman älynsä samoille aalloille, kuin kehitysvammaisenkin kanssa.

Se on mahdollista. Ette vain hyväksy sitä, kuten ette hyväksy myöskään romaanikerjäläistä mieheksenne. Haluatte jotain muuta, kuin miehen.

Se on eri tarina se.

Keskitytään nyt siihen henkisyyteen. Se on löydettävissä helposti etenkin, jos vastapuoli on älykkäämpi. Kahden vähemmän älykkään on vaikeampi löytää henkistä yhteyttä. Tämä on selvä.

Kyse on nyt siitä mitä te mieheltä haluatte. Kyse ei ole parisuhteesta vaan mitä haluatte miehestä. Haluatte hyötyä miehestä jotain. Tämä on selvää.

Moni mies kykenisi helposti solmimaan suhteen kehitysvammaisen kanssa ilman ongelmia. Tässä suhteessa miehet ovat solidaarisempia, kuin naiset. Koska naiset haluavat mieheltä jotain muuta, kuin mies haluaa naiselta.

Mies on itsenäinen toimiva yksikkönsä toisin kuin naiset yleensä ovat.

Vierailija
49/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdapa kehitysvammaisen tilalle värillinen tai afrikalainen. Makustele miltä se kuulostaa?

Näitä on paha verrata sikäli, että värillisen, afrikkalaisen tai värillisen afrikkalaisen kanssa voisi syntyä henkisesti toimiva laadukas suhde. Samoin ei tapahtuisi ns. normaaliälyisen ja kehitysvammaisen välillä, mikä ei silti merkitse, etteivät he voisi olla ystäviä tai kavereita. Mutta se älyllinen puoli muodostuisi ennen pitkää ongelmaksi.

Älykkäämpi henkilö kykenee laskemaan ja laskelmoimaan oman älynsä samoille aalloille, kuin kehitysvammaisenkin kanssa.

Se on mahdollista. Ette vain hyväksy sitä, kuten ette hyväksy myöskään romaanikerjäläistä mieheksenne. Haluatte jotain muuta, kuin miehen.

Se on eri tarina se.

Keskitytään nyt siihen henkisyyteen. Se on löydettävissä helposti etenkin, jos vastapuoli on älykkäämpi. Kahden vähemmän älykkään on vaikeampi löytää henkistä yhteyttä. Tämä on selvä.

Kyse on nyt siitä mitä te mieheltä haluatte. Kyse ei ole parisuhteesta vaan mitä haluatte miehestä. Haluatte hyötyä miehestä jotain. Tämä on selvää.

Moni mies kykenisi helposti solmimaan suhteen kehitysvammaisen kanssa ilman ongelmia. Tässä suhteessa miehet ovat solidaarisempia, kuin naiset. Koska naiset haluavat mieheltä jotain muuta, kuin mies haluaa naiselta.

Mies on itsenäinen toimiva yksikkönsä toisin kuin naiset yleensä ovat.

sovinisti, minä olen realisti, siinä meidän eromme

ap

Vierailija
50/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinä rinnastat sairauden tai kehitysvamman ihmisen ihonväriin?? Olet aika röyhkeä rasistisuuden lisäksi.

Osa ei halua itselleen kehitysvammaista miestä.

Minusta tässä on kyse siitä että mitä te mammat haluatte miehestä?

Väri, äly, muman koko, varallisuus, koulutus...

Mitä te haluatte mieheltä?

Eikö mies miehenä kelpaa teille?

Miehille nainen kelpaa aina sellaisenaan (useimmiten).

Vierailija
51/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei halua itselleen kehitysvammaista miestä.

Minusta tässä on kyse siitä että mitä te mammat haluatte miehestä?

Väri, äly, muman koko, varallisuus, koulutus...

Mitä te haluatte mieheltä?

Eikö mies miehenä kelpaa teille?

Miehille nainen kelpaa aina sellaisenaan (useimmiten).

Autiolla sarella mulle kelpaisi ihan millainen mies tahansa. Vaikka 11cm mies ja vammainen. Kaikki menis. Mut nyt mulla on varaa valita ;)

Vierailija
52/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovinisti, minä olen realisti, siinä meidän eromme

ap

ja tämä toinen on miespuolinen feministi.

Ei millään pahalla ap, mutta tuo autiosaari pisti vähän ajattelemaan.

Vierailija
53/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä kerroin vain hetken mielijohteesta kauheimmista treffeistäni, ei sen kummempaa.

En elä autiosaarella, ja edelleenkin olen realisti. :)

ap

Vierailija
54/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ollut aikoinaan järkyttynyt, jos olisin vahingossa joutunut treffeille vammaisen kanssa. Tottakai luovisin tilanteen niin, etten pahemmin loukkaisi toista, mutta en kyllä tapaisi toistaa kertaa....Eri asia jos mies olisi älyllisesti normaali ja vain fyysisesti rajoittunut, vaikkapa onnettomuudessa vammautunut.

. Mä uskon että nainen haluaa luontaisesti mahdollisimman hyvät geenit lapsilleen, terveen miehen joka auttaa perheen pyörittämisessä. Eihän sitä koskaan tiedä mitä sairauksia tulevaisuus tuo, mutta en nyt etsimällä etsisi vammaista

Vierailija
55/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ei olisi ketään muuta miestä koko maailmassa, niin voisin löytää fyysisen, en tosin välttämättä henkistä yhteyttä kehitysvammaisen kanssa, kyllä. Tai ehkäpä sen henkisenkin, jos vamma olisi lievä.

En vain rehellisesti sanoen tajua miten tämä liittyy alkuperäiseen aiheeseen eli parinmuodostukseen ns. normaalissa tilanteessa. Kyllä minä juttelisin mukavia vaikka Hitlerille, jos hän olisi tosiaan ainoa ihminen maailmassa jonka kanssa voisin jotain puhua.

- 27

Otetaan pelialustaksi vanha kunnon autiosaari. Vietät koko ikäsi autiollasaarella seuranasi komea kehitysvammainen mies.

100% varmuudella tulette olemaan pari. Ihmisen lisääntymisviettiä on turha väheksyä.

Teille syntyisi paljon terveitä lapsia. Viettäisitte ihanan elämän saarella. Lopulta lapsenne turvautuisivat sukurutsaan ja perimä heikentyisi.

Vierailija
56/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies olisikin ollut muuten terve, mutta tyhmä kuin saapas. Pitäisikö tällaisessakin tilanteessa nähdä vaan tyhmyyden taakse, eihän ihminen sille itse mitään voi? Pikemminkin tulee näistä mieleen, että vammaisen pitäisi saada erivapauksia ja hänelle pitäisi antaa sellaisia mahdollisuuksia mitä terve ei saisi. Näin toki monessa asiassa jo onkin, mutta ei kai kukaan halua parisuhdetta tällaiselle perustaa, siis se vammainenkaan?

Vierailija
57/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vahingossa päätyy keharin kanssa treffeille, niin pitää ainakin antaa säälipillua, eikä lähteä menemään?

Vierailija
58/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkisesti huomattavasti keskivertoa heikkolahjaisemman kanssa. Kun sellainen suhde ei olisi tasapuolinen ja tasavertainen parisuhde. Muuta vammat ovat eri asia.

Ystävyyssuhde, sukulaisuus jne ovat täysin eri asioita. Mutta kyllä ystävänäkin roolitus on jotenkin erilainen kuin vaikka sanaikäisen "normaalin" kanssa. Mutta onhan noita ystäviä erilaisia muutenkin, ei mulla esim. suhde (mukavaan) anoppiin ole kovinkaan samanlainen kuin niihin kavereihin, joiden kanssa käydään baarissa.

Olet vajaa hyvyydessä.

Vammaisen kanssa ei tarvitse solmia suhdetta, mutta henkisen kehityksen kannalta olisi parempi että kasvattaisit itseäsi siihen mittaan että voisit sanoa rehellisesti sen olevan mahdollista.

Et voi syyllistää vammaista hänen vammoistaan. Eikä vammaisessa ole mitään mikä estäisi parisuhteen, se vika on sinussa. Olet viallisesti ajatteleva ihminen.

On aika parantua ja parantaa itseäsi ihmisenä.

Olin itse samalainen aikoinaan. Henkisen kasvun myötä pääsin yli tuollaisesta ajattelusta. Olet tavallaan hölmö ja yksinkertainen luonne.

Siitä on hyvä jatkaa ylöspäin.

"Olin itse samalainen aikoinaan. Henkisen kasvun myötä pääsin yli tuollaisesta ajattelusta. Olet tavallaan hölmö ja yksinkertainen luonne.

Siitä on hyvä jatkaa ylöspäin."

eli nyt sitten olet parantunut ja seurustelet vammaisen kanssa???????????

Vierailija
59/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies joutuisi pahoinpitelyn kohteeksi ja saisi vakavan aivovamman ja taantuisi lähes lapsen tasolle.

So long. Olit hyvä mies, mutta nyt on aika jatkaa matkaa. Ei sairaseläkkeelläsi kuluteta luxustuotteita.

Olisi ylevää kuitenkin ajatella mitä jos omalle kohdalle kävisi näin.

Haluaisitteko vakavasti vammautuneena seurustella tai treffailla myös terveitä. Tehän ylimielisyydessä sysäätte vammaiset seurustelemaan vammaisten kanssa.

Aika aprtheidia minusta.

Jokainen meistä voi vammautua tai syntyä vammaisena. Enkä nyt ymmärrä miksi liikuntaelinvammaiset nostetaan ylemmälle jalustalle teidän miestaulukolla.

Olisi mukavaa kuulla enemmän tuosta taulukosta, jolla sijoittelette miehiä.

Vierailija
60/79 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ollut aikoinaan järkyttynyt, jos olisin vahingossa joutunut treffeille vammaisen kanssa. Tottakai luovisin tilanteen niin, etten pahemmin loukkaisi toista, mutta en kyllä tapaisi toistaa kertaa....Eri asia jos mies olisi älyllisesti normaali ja vain fyysisesti rajoittunut, vaikkapa onnettomuudessa vammautunut.

. Mä uskon että nainen haluaa luontaisesti mahdollisimman hyvät geenit lapsilleen, terveen miehen joka auttaa perheen pyörittämisessä. Eihän sitä koskaan tiedä mitä sairauksia tulevaisuus tuo, mutta en nyt etsimällä etsisi vammaista

Jännä ajatella noin. Lukisit enemmän biologiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän