Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millon saa saada lapsia? Minkä ikäisenä?

Vierailija
21.11.2011 |

Alkaa mennä hermo erääseen keskusteluun kun tuntuu olevan liian tyhmiä ihmisiä liikkeellä.

Nyt ei kritisoida teini-ikäisiä äitejä, vaan se on siirtynyt jo parikymppisten ja siitä ylöspäin iältään oleviin äiteihin.

Miksi 20-30vuotiaana on yhtäkkiä huono saada lapsia? Tai 20-25v tai yli 30v mikä siitä tekee huonoa?

Onko kyseessä jonkun oma katkeruus korkeasta synnytysiästä vai mistä se kumpuaa?

Sain itse lapseni 22vuotiaana ja toisen heti perään, en ole koskaan tiennyt sen olevan paheksuttavaa, mutta nyt sain kuulla että näin on.

Minua ei siis haukuttu, mutta saman ikäisenä äidiksi tullutta jonka oma äiti oli myös saanut tyttärensä parikymppinenä.

Mikä siinä on? Miksi SINUN ikäsi oli parempi jos niin koet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä mahtaa tuntua näistä kahdesta jota haukutaan. Onneksi on puolustajia, itsekin olen kovasanaisesti puolustanut tuollaiselta ihmishirviöltä.

Vierailija
2/7 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei mitään merkitystä kenenkään kommenteilla. Lapset syntyivät avioliitossa, joten ei siitäkään päästy moittimaan, että äpäriä sain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vielä yli 30vuotiaalla on vähemmän varaa sanoa parikymppiselle äidille yhtään mitään, kuin toisinpäin. Vaikkei mun mielestä kumminkaan päin tarvi alkaa kritisoimaan! :D

Vierailija
4/7 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olisin sen ikäisenä tehnyt jos vain olisi tullut.

t: nelikymppiset kolkuttelee ja kolmas masussa

Vierailija
5/7 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olisin sen ikäisenä tehnyt jos vain olisi tullut.

t: nelikymppiset kolkuttelee ja kolmas masussa

Mutta mistä moinen HYVIN halveksiva sävy nuoria äitejä/isoäitejä kohtaan kumpuaa, mihin juuri törmäsin. Suurin osa viesteistä poistettu, mutt taas tuli uusi. Onkohan vain sama katkera ihminen, vai onko niitä paljonkin?

Vierailija
6/7 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ikäkeskusteluissa näkee selkeästi, että monet hyvin vihaiset keskustelijat ovat hyvin nuoria. Elävässä elämässä olen myös törmännyt siihen, että eniten nuoria äitejä kritisoivat sellaiset 15-25-vuotiaat, joiden mielestä lapsi joko pilaa nuoren äidin elämän tai se nuori äiti pilaa lapsen elämän. Ei heillä ole mitään valmiuksia tajuta äitinä olemista ja lisäksi heillä on todella kova tarve ajatella, että kaikki elämässä voi ja pitää olla kontrollissa. Se, että joku poikkeaa kaavasta, on aivan sietämätöntä. Empatiakyky on vaan vielä kehittymätön, ja elämä mustavalkoista.

Vierailija
7/7 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ikäkeskusteluissa näkee selkeästi, että monet hyvin vihaiset keskustelijat ovat hyvin nuoria. Elävässä elämässä olen myös törmännyt siihen, että eniten nuoria äitejä kritisoivat sellaiset 15-25-vuotiaat, joiden mielestä lapsi joko pilaa nuoren äidin elämän tai se nuori äiti pilaa lapsen elämän. Ei heillä ole mitään valmiuksia tajuta äitinä olemista ja lisäksi heillä on todella kova tarve ajatella, että kaikki elämässä voi ja pitää olla kontrollissa. Se, että joku poikkeaa kaavasta, on aivan sietämätöntä. Empatiakyky on vaan vielä kehittymätön, ja elämä mustavalkoista.

Voipi olla, ajattelin automaattisesti että kyseessä olisi juuri joku "vanha" äiti mutta miksi ei joku nuori lapseton "lapsi pilaa elämän"-hölmö. :D

Minä olen täysin toista mieltä, lapsi on niin suuri lahja, ettei sellaisen aarteen saamista voi kritisoida, oli minkö ikäinen lahjan vastaanottaja tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän