Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, kenellä on parisuhteessa omat rahat:

Vierailija
09.11.2005 |

Miten homma on toiminut sitten, kun on tullut lapsi/lapsia ja toinen (yleensä tietysti nainen) joutuu olla jonkin aikaa pois töistä tienaamasta?

Kyselen sen takia, että meillä on miehen kanssa omat rahat (molempien tahdosta) ja hyvin on toiminut, koskaan ei olla rahasta riidelty, molemmilla suht samansuuruinen palkka. Mitään todella tiukkaa jakoa tyyliin " tuo on minun ostama omena ja tuo on sinun maitopurkki" ei harrasteta, lainanlyhennykset ja laskut ollaan hoidettu omilta tileiltä suurinpiirtein puoliksi.

Mikä on kokemuksenne, tuleeko omista rahoista ongelma lasten myötä, kun toinen ei enää pystykään tienaamaan rahaa samoin kuin toinen?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mieheni veli on tuollainen, eli koska hän maksaa enemmän kun on töissä ja nainen " vain kotona vauvan kanssa" , niin hän olettaa että se kotonaoleva sitten tekee kaikki kotityöt. Minusta ei ole oikein oikein sekään. Tottakai kotonaoleva tekee automaattisesti enemmän, mutta ei ole oikein sekään ettei sen työssäkäyvän tarvii tehdä yhtään mitään kotitöitä...

Eihän äitiysvapaa mikään kodinhoitovapaa ole!

Vierailija
62/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten taas kaikki rahani menevätkin 6 henkisen perheen ruokaan eikä hän suostu kustantamaan vaatteitani tai mitään henkilökohtaisia menojani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia oli erilliset tilit mutta ei kovin tarkkoja menoista oltu silloinkaan. Nyt, kun olen reilun neljän vuoden jälkeen edelleen kotona ja lapsia kaksi eikä muita tuloja kuin kodinhoitotuki ja lapsilisät, niin miehen rahoilla elellään. Meillä on omat tilit mutta käytännössä yhteiset, kun minä hoidan nettipankin kautta kaikki laskut ja siirtelen miehen tililtä omalleni, sillä minä käyn kaupoissa ja hoidan muutkin hankinnat. Mies vaan kyselee palkkapäivän lähestyessä, että onko hänen tilinsä jo nollilla vai onko siellä jotain jäänyt säästöönkin.

Turhia en ostele ja itseeni en tuhlaa muuten kuin kampaajat ja satunnaiset vaateostokset ja ihovoiteet. Mies luottaa minuun rahan käyttäjänä eikä koskaan ole valittanut, että tuhlaisin hänen rahojaan.

Kyllä oli taas kiva huomata, että mulla on hyvä mies!

Vierailija
64/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mä en ole osallistunut perheen kuluihin sen jälkeen kun esikoinen syntyi! miehen mielestä mun panos tulee siinä kun lapset ja kodin hoidan, kaikki se vähä raha mitä saan kuuluu näinollen mun omiin tarpeisiin. lapsilisillä ostan lapsille vaatteita ja kotihoidontuki meneekin sitten lähinnä meikkeihin ja vaatteisiin yms. menoihin. ja mielestäni aivan reilua! en kyllä ikinä suostuisi raatamaan kuin orja ja tekemään jotain naurettavia velkakirjoja, aivan uskomatonta!!! miten nykyaikana voi olla noin...?

Kuinka moni vastuullinen aikuinen voi käyttää kaikki omat tulonsa vaatteisiin ja meikkeihin? Ja sinun mielestäsi tuo on kohtuullista?

Mitäpä jos mies kertoisi, että vaimo se maksaa kaiken elämisen ja minun rahani menevät elektroniikkaan, kaljaan ja harrastuksiin? Mieshän haukuttaisiin itsekkääksi ja vastuuttomaksi luuseriksi. Miksi tilanne on eri, kun se tuhlari onkin nainen?

" en ikinä suostuisi raatamaan kuin orja..." Kukahan tässä nyt raataa, se kotona oleva vai työssäkäyvä? Se joka jää aamulla kotiin koisimaan, vai se joka herää klo 5.45 ja lähtee töihin?

Haluaisin nähdä yhdenkin perheen, jossa nainen makselee hymyssäsuin kaiken ja mies senkun tuhlaa omiin menoihinsa. Ja kotityöt tietty puoliksi, riippumatta siitä onko mies päivät pitkät kotona. Ja vielä niin, että nainen pitää tilannetta toimivana ja oikeudenmukaisena.

Aivan. Sellaisia ei ole. Joten turha väittää, että asia olisi toisinpäin sen parempi.

Vierailija
65/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinusta on karseaa, jos mies haluaa maksaa naisensa kanssa menot PUOLIKSI, mutta ei ole yhtään karseaa, että nainen (=sinä) ei maksa perheen menoista MITÄÄN?

Voisitko selventää tätä vaikka ihan rautalangasta vääntämällä, niin pääsemme ehkä samalle aaltopituudelle kanssasi?

Vierailija
66/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tismalleen sama tilanne kuin teillä!:))). Olen tosi tyytyväinen mieheeni ja siihen, ettei hän ole ikinä motkottanut siitä, että olen ollut pitkään kotona hoitovapaalla ja hän on joutunut kaiken maksamaan.

Meilläkin on eri tilit, mutta yhteiset rahat. Minä hoidan laskujen maksamisen, miehellä ei ole paljon hajua mitä tileillä onkaan. En törsäile ikinä mihinkään turhaan, eikä miehenikään. Kaikesta keskustelemme etukäteen. Tosi hyvin toimii ja luottamusta on puolin ja toisin.

Mieheni on todella antelias ihminen ja ilman muuta saan ostaa vaikka talvitakin jos sellaista tarvitsen ja meillä on siihen varaa! Lapsille hän myös juuri osti hyvät talvikengät.

Vierailija
67/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta sitten taas kaikki rahani menevätkin 6 henkisen perheen ruokaan eikä hän suostu kustantamaan vaatteitani tai mitään henkilökohtaisia menojani.

Mihin ihmeen logiikkaan perustuen naisen kuuluu maksaa kaikki ruuat? Tosi monella tuntuu ilmeisesti olevan näin?!

Vierailija
68/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehen ei tarvitse eväänsä nostaa minkään asian hyväksi. ei nämä tuet muutenkaan niin mahtavia ole, saan noin 500 euroa kuukaudessa ja huom, ostan myös lasten vaatteet siitä. mielestäni se, että satsaan itseeni noin 300 euroa kuukaudessa ei todellakaan ole liikaa vaan täysin ansaittua. miksi minun pitäisi unohtaa itseni kokonaan vain siksi että olen äiti??!

Vierailija
69/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, miehen pitää laittaa viimeisetkin roponsa vaimon ja lapsen tarpeisiin. Mutta nainen tuhlailkoon vaatteisiin ja meikkeihin, sehän on hänen oikeutensa

Vierailija
70/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Mihin ihmeen logiikkaan perustuen naisen kuuluu maksaa kaikki ruuat? Tosi monella tuntuu ilmeisesti olevan näin?!

No jos mies maksaa KAIKEN MUUN ELÄMISEN ja nainen pelkät ruoat, mitä ihmeellistä siinä on? Jäähän miehelle kuitenkin suurin osa maksettavaksi!

Vierailija
71/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en siihen puutu!

Vierailija
72/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat kun ollaan naimisissa. Mutta, meillä on toimittu nin että äippälomalla ollessani mieheni säännöllisesti siirsi rahaa minun tililleni.

Vierailija
73/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niin sanottiin?

Vierailija:

Ehei, miehen pitää laittaa viimeisetkin roponsa vaimon ja lapsen tarpeisiin. Mutta nainen tuhlailkoon vaatteisiin ja meikkeihin, sehän on hänen oikeutensa

Vierailija
74/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä molemmilla on edelleen oma omaisuutensa. Avioliitossa on kyllä sellainen kuin elatusvelvollisuus.

Vierailija
75/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän ruokalaskuun kuuluu myös vessapaperit, siivousvälineet, hygieniatarvikkeet jne. Ei ison perheen ruokakulut ole mikään pikku juttu, saattaa olla lähellä kuukausittaista lainanlyhennystä/vuokraa. Jos naisella ei näiden kulujen jälkeen jää yhtään mitään itselle, niin onpa kiva. Koko kotona olon ajan ei:

*osta vaatteita, ei edes alusvaatteita tai sukkia

*ei käy kampaajalla edes siistimässä hiuksia

*ei osta ihonhoitotuotteita saati meikkejä

Ja sitten av:lla saa kuulla, miten kotiäidit on niin rempallaan ja miksi eivät pidä itsestään huolta...

Vierailija:

No jos mies maksaa KAIKEN MUUN ELÄMISEN ja nainen pelkät ruoat, mitä ihmeellistä siinä on? Jäähän miehelle kuitenkin suurin osa maksettavaksi!

Vierailija
76/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minunkaan tarvitse maksaa mitään:) kaikki mitä saan jää omaan käyttööni. mies vielä osti minulle autonkin, ei tosin aivan tuliterä mutta ajella kehtaa kuitenkin jotta pääsen ostoksille kun haluan ja maksaa kaikki auton kulut itse:) meillä käy myös siivooja kerran viikossa jonka mies kustantaa, onneksi kun en niin kamalasti tykkää siivota. en minäkään voi ymmärtää perheitä joissa nainen joutuu kaikesta luopumaan kun saa lapsia. se on todella väärin:(

Vierailija
77/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse maksaa mistään, ei siivota mitään, ei luopua mistään. Törsätä vaan miehen rahoja.

Minusta MOLEMPIEN tulisi kantaa kortensa kekoon perheen eteen, ei pelkästään miehen

Vierailija
78/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma armas eksäni laittoi minut kanssa maksamaan kaikesta puolet+vielä lasten tarpeet ihan sillä että nuo kuuluisat lapsilisät mulle maksettiin. kävipä sitten niin että menin takaisin töihin ja mieheni jäi työttömäksi;) vaan tälläkertaa osat vaihtuivat.. kirkkain silmin ihmettelin sitten että miksi mies valittaa kun kumminkin saa olla kotona? helppoahan hänellä on...:P täytyy kyllä myöntää että saatoin olla hieman liiankin ilkeä, esim. kesälomareissulle lähdin yksin koska miehellä ei ollut varaa. hassua:)))

Vierailija
79/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on vain usein niin hellämielisiä, että tuossa tilanteessa tulevat kuitenkin vastaan ja maksavat miehelle lomat ym. Miehet sen sijaan on ihan kevyesti itsekkäitä.

Vierailija
80/83 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan kokeillut? ;) Niin,mieheni haluaa jäädä hoitovapaalle ja

haluan antaa hänelle sen mahdollisuuden vaikka tienaakin

enemmän kuin minä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan