Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elämä loppu, jos luottotiedot ovat menneet?

Vierailija
21.11.2011 |

Siis lainaa ei tietenkään saa. Mutta entä esim. vuokra-asunto? Miten ihminen voi elää ja olla, jos luottotiedoissa on merkintä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkösopimukseen tarvitaan luottotiedot! Meille ilmoitettiin omakotitaloon takuusummaksi 530e joka vastaa 4kk sähkölaskua, maksusitoumukset ei kelpaa... Tämä on kyseisen yhtiön peruskäytäntö jos ei ole luottotietoja.

Eli ei ole sähkön saaminen perusoikeus..

Vierailija
2/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ihan yksityiseltä asunnon, sähkötkin uuteen asuntoon ilman mitään takuumaksuja. Puhelinliittymänä ollut aina prepaid ja vakuutukset olivat ennestään kuten myös nettiliittymä.

Eipä tuo luottotietojen menetys näy missään muussa kuin siinä, että kerran kuukaudessa maksan tietyn summan palkastani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkösopimukseen tarvitaan luottotiedot! Meille ilmoitettiin omakotitaloon takuusummaksi 530e joka vastaa 4kk sähkölaskua, maksusitoumukset ei kelpaa... Tämä on kyseisen yhtiön peruskäytäntö jos ei ole luottotietoja. Eli ei ole sähkön saaminen perusoikeus..

Vierailija
4/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sähkösopimukseen vaadita luottotietoja ainakaan Fortumilla tai Helenillä. Helsingissä kaupungin asunnon saantiin ei vaikuta luottotiedot, samoin yksityiselle riittää jos maksat takuun ja otat kotivakuutuksen. Kotivakkutukseen tarvitsee tod näk jonkun sukulaisen tai kaverin nimen, koska itse en ainakaan ole löytänyt firmaa joka sellaisen myöntäisi ilman kunnossa olevia tietoja. Autovakuutus käteisellä, eli pienimoottorinen on halvempi( Itsellä Ford ka 350e per vuosi)Kun velat on maksettu, luottotiedot palaa 2-4 vuoden kuluttua häiriöstä riippuen. Oman tilanteen voi tarkastaa omatieto.fi. Kyllä elämä jatkuu luottotiedottomanakin.

Vierailija
5/32 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativat vain isomman takuumaksun.

Vierailija
6/32 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeaa on. Joskus käy mielessä, että saisi jo tämä elämä loppua. Riippuen vuokraisännästä, voi saada asunnon. Olen aina vuokrani maksanut ja onneksi on entinen vuokraisäntä suositellut.  Kunnalta ei saa asuntoa. En saanut sähkösopimusta, yritän vielä etsiä jostain. En saa autovakuutusta, kotivakuutuksen sain, kun maksoin ennakkoon. En puhelinliittymää, en nettiä. Molemmat prepaid. Vaikuttaa kaikkeen, sitä kun oli nuorena tyhmä. Nyt velat kasautuneet, niitä on paljon. En tiedä selviänkö koskaan. Yritän saada hyvän ammatin ja hyvän palkan, jotta pääsen veloistani. Mutta oikeasti... Tätä on kestänyt jo niin kauan, elinkautinenkin olisi helpompi. Koko elämä pilalla yhden nuoruuden takia. Sossuun en mene.

Vierailija
7/32 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2012 klo 19:49"]Eipä tuo luottotietojen menetys näy missään muussa kuin siinä, että kerran kuukaudessa maksan tietyn summan palkastani.

[/quote]

Eikä edes siinä, sillä et maksa sitä summaa luottotietojen menettämisen vuoksi.

Vierailija
8/32 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 13:58"]

Aika vaikeaa on. Joskus käy mielessä, että saisi jo tämä elämä loppua. Riippuen vuokraisännästä, voi saada asunnon. Olen aina vuokrani maksanut ja onneksi on entinen vuokraisäntä suositellut.  Kunnalta ei saa asuntoa. En saanut sähkösopimusta, yritän vielä etsiä jostain. En saa autovakuutusta, kotivakuutuksen sain, kun maksoin ennakkoon. En puhelinliittymää, en nettiä. Molemmat prepaid. Vaikuttaa kaikkeen, sitä kun oli nuorena tyhmä. Nyt velat kasautuneet, niitä on paljon. En tiedä selviänkö koskaan. Yritän saada hyvän ammatin ja hyvän palkan, jotta pääsen veloistani. Mutta oikeasti... Tätä on kestänyt jo niin kauan, elinkautinenkin olisi helpompi. Koko elämä pilalla yhden nuoruuden takia. Sossuun en mene.

[/quote] mistä sait kotivakuutuksen?

Vierailija
9/32 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiltä tuntuu menevän sulosesti sekaisin luottotietojen menetys, ulosottovelka jne tässä keskustelussa. Siis niiltäkin, joita nämä asiat henkilökohtaisesti koskevat. Että ei kyllä ihmetytä, miksi ollaan siinä tilanteessa...

Vierailija
10/32 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse koe sitä noin. Menetin luottotiedot exän velkojen ja masennuksen vuoksi. Pääsin velkajärjestelyyn ja nyt asiat on reilassa. Asun lasten kanssa ihanassa vuokra-asunnossa yksityisellä lasten kanssa, isäni teki minulle autolainan jonka sain juuri maksettua kokonaan pois. Minulla on ollut jo neljä vuotta sama prepaid-liittymä, niin puhelimessa kuin nettitikussakin. Säästän rahaa jotta voin ostaa isompia ostoksia, mm.uuden telkkarin tai läppärin jne. Visa electronilla pärjää loistavasti. Minulla on tällä hetkellä ihana vakkari työpaikka ja ihan kohtuullinen palkkakin.

Tällä hetkellä yritän saada kotivakuutusta mutta heikolta näyttää - tämä on tosin ainut ongelma mihin olen törmännyt luottotiedottomana.

Sen verran se kuitenkin hävettää että tästä ei tiedä kuin perheeni, ei edes parhaat ystäväni.

Mutta joskus minäkin olen vielä ns. Ykkösluokan kansalainen :)

Vierailija
11/32 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

velkajärjestely ole mikään ratkaisu , ihan sama asia vaikka ulosotto , ulosotto jopa parempi ja halvempi vaihtoehto hoitaa asiat .älkää nyt uskoko pankki tätien ym luotonantajien höpinöitä kalliimaksi tulee

Vierailija
12/32 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä taitaa olla 100€ ennakko aika vakio, se vähennetään tulevista laskuista sen aikaa mitä riittää, sama toimii puhelimessa paitsi että puhelimella saa tilailtua vaikka mitä laskulle minkä takia summa on 500€. Sähköt saa joka kaupunkiin jostain firmasta ilman ennakkoja. Asunto kunnalta, kunhan ei ole kunnallista asunto velkaa jostain jääny taskuun, muuten joutuu ettimään yksityisen joka suostuu vuokraamaan. Osamaksuissa ja laskuissa, ainakin kevyellä alle 5k velalla on ikä raja sekä tiukka alku raja millä ilmeisesti testailevat luotettavuuttasi, en siis puhu yleisesti vaan tietyistä yrityksistä. Loppu tuloksena voi saada hyvänkin asunnon kunhan ei ole kiire sen etsimisessä, kaikki perus palvelut toimii, ja saa vieläpä kalliimpia hankintoja joita ei normisti toimeentulolla hommailla, sekä tarpeen tullen laskulla kaikkea mitä internetti tarjoaa, ruuasta joululahjoihin.

Vierailija
13/32 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Folksamilta sain vakuutuksen vaikka luotot menneet. 100e pyysivät vakuusmaksua sähköstä Loisteella.

Vierailija
14/32 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkösopimukseen tarvitaan luottotiedot ok tai käteistä. Vuokra-asunnon voi saada vain kunnalta tai yksittäistapauksessa yksityiseltä. Autoon saa vakuutukset vain käteisellä jne.

Vierailija
15/32 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on olemassa asunto, vakuutukset, liittymät jne.

Kun eihän niitä kukaan pois ota jos vaan laskut hoitaa niinkun pitää.

Mutta osarilla ei tietenkään voi ostaa mitään..mutta omasta mielestäni sekin vaan hyvä. Ostan vaan sitä mihin rahaa, velat on maksettu ja luottotiedot palaa vuoden päästä. Kuitenkin käyn töissä ja saan ihan hyvää palkkaa jolla tulen toimeen.

Vierailija
16/32 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tiedot menneet, muutettiin tosin miehen ja lapsen kanssa niin sanoi suoraan isännöitsijä, että yksin (tai edes kaksistaan lapsen kanssa) en olisi asuntoa saanut. Eli pakkorako pysyä äijän kanssa yhdessä jonkin aikaa=)

Vierailija
17/32 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jojonaru pitää ostaa käteisellä...

Vierailija
18/32 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minun. Mulla luottotiedot mennyt nuoruuden tyhmien sekoilujen johdosta,mutta ei oo ongelmia ollut. Liittymä on,se oli kyllä jo ennen eikä sitä pois oteta,mutta luottotiedoton saa liittymän melkein kaikilta operaattoreilta,tosin operaatorista riippuen ne vaatii jonkun takuumaksun,joka palautetaan tietyn ajan kuluttua jos on osoittanut,että laskut tulee hoidettua.. ei tietenkään minkään 2 kk jälkeen,mutta aikanaan.

Sähkö kuuluu jokaiselle ihmiselle ja sähkösopimuksen saaminen ei katso luottotietoja.

Minä erosin miehestäni jonka kanssa asuimme yhdessä 3 kuukautta sitten, viikko meni ja sain asunnon ja vielä hyvän asunnon keskeltä keskustaa,lähellä palveluita jne.

Kotivakuutuksen sain,koska luottoluokitus itselläni on pieni tai no ne kai vakuutusyhtiöiltä katsoo harkinnan mukaan,että pystyyku vakuutuksen hoitamaan, jos siis on ihan karikolla ja paljon ulosottovelkaa niin vakuutusta ei varmaankaa sitten saa.

merkinnät poistuu aina sen mukaan mistä on tullut,mutta perus kulutusluotto maksuhäiriömerkintä esim. poistuu 2 vuodessa, jos on hoitanut velan pois.

Vierailija
19/32 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina saanut sähkösopimuksen ja asunnon.

Sähkösopimukseen ei niitä katsota ollenkaan, koska niinkuin joku sanoi, se on jokaisen perusoikeus.

Asunnon minä sain kaupungilta, koska olin töissä ja sain palkkaa sekä merkintöjen summat vähäisiä eikä ulosotossa ollut mitään. Yksityiseltäkin sain asunnon juuri, ihan syystä että velat maksettu pois.

En jäänyt 3 vuoden aikana paitsi mistään siksi että minulla ei ollut luottotietoja. Nyt ne ovat jo tulleet takaisin :). muista että pystyt itse vaikuttamaan siihen kauanko merkintä pysyy. Jos saat uuden merkinnän kun siellä on yksi, siihen tulee ainakin vuosi lisää..

Autoonkin saa vakuutukset koska liikennevakuutus on pakollinen. Kaskojen kanssa on sitten toinen juttu.

Vierailija
20/32 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks ihmeessä kuvittelet että sähköt asuntoon saa vain maksamalla tiskin alla jotain tai luottotiedoilla hahahahahhhahh, ai teitä ihmisiä :P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi