Onko elämä loppu, jos luottotiedot ovat menneet?
Siis lainaa ei tietenkään saa. Mutta entä esim. vuokra-asunto? Miten ihminen voi elää ja olla, jos luottotiedoissa on merkintä?
Kommentit (32)
Ei sinänsä jos on työ ja saat velkasi maksettua kohtuuajassa. Jos taas ei ole työtä niin mitään järjellistä hommaa et tule saamaan maksuhäiriön vuoksi. Samoin jos naapurisi osoittautuu häiriintyneeksi tai narkkariksi niin uuden vuokra-asunnon saanti on jokseenkin mahdotonta. Samoin jos satut saamaan jostain uuden asunnon niin ensinnä saat maksaa panttivuokria ja ennakkovuokria kuukausitolkulla, sitten muuttaessasi kaikki puhelinyhtiöt, sähköyhtiöt, sun muut haluaa panttimaksun siinä vaiheessa kun liittymäsi pitäisi siirtää toiseen osoitteeseen. Kotivakuutustahan et saa muutenkaan. Jne.
kyllä asiat järjestyy eikä elämä lopu vaikka on luottotiedot menny!omasta kotikaupungista en saanut vuokra-asuntoa mutta kun sain lapsen ( kolmannen) niin sain naapurikaupungista kaupungin vuokra asunnon, rivitalon omalla pihalla! on ihanaa kun on tilaa ja saan kaikki tarvittavat jutut sossusta! meillä on niin että uudella ukko- kullalla ei ole maksuhäiriöitä niin saadaan tilattua nettifirmoista vaatteet , puutarhakalusteet ym. ei elämä ole ollenkaan hullumpaa!
En ole koskaan ostanut mitään velaksi.
Pakko kommentoida kun itsellä luottotiedot meni kun nuorena en vaan välittänyt vaan otin pikavippejä ja biletin kuin pieni eläin. Kyllä oli aluksi suuri järkytys kun tajusin että kuinka hankalaksi Suomessa on tehty elämä sellaiselle jolla on luottotiedot menneet... mutta päätin hoitaa asian enkä jäädä vellomaan itsesääliin. Opiskelin korkeakoulututkinnon ja sain työn, jonka kautta myös työsuhdeasunnon. Hienolta alueelta, jonne ei ilman työpaikkaa olisi ollut mitään asiaa. Sitten vaan keskustelemaan oman pankin kanssa kotivakuutuksesta ja osoittamaan, että on vakituinen työpaikka tiedossa niin ennakkomaksulla sai kotivakuutuksen. Sähkösopimuksen sai kun maksoi ennakkoon, sama juttu autovakuutusten sun muiden kanssa. Rahalla saa ihmeitä aikaan. Netit sun muut liittymät saa prepaidinä nykyään kaikki. Sitten kipin kapin velkaneuvojalle tekemään sopimus velkojen takaisinmaksusta ja muutaman vuoden päästä tiedot ovatkin puhdistuneet, kun on maksanut kiltisti kuukausittaiset sovitut summat. Että sieltäkin suosta pääsee jos on tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Sähkösopimukseen tarvitaan luottotiedot ok tai käteistä. Vuokra-asunnon voi saada vain kunnalta tai yksittäistapauksessa yksityiseltä. Autoon saa vakuutukset vain käteisellä jne.
Jaa, kyllä mulla vaan on aina ihan normaali sähkösoppari ollut, ilman mitään kikkailuja. Luottotiedot menivät kauan sitten, nyt maksettu kaikki ja kohta ne ok taas.
Vierailija kirjoitti:
Ei sähkösopimukseen vaadita luottotietoja ainakaan Fortumilla tai Helenillä. Helsingissä kaupungin asunnon saantiin ei vaikuta luottotiedot, samoin yksityiselle riittää jos maksat takuun ja otat kotivakuutuksen. Kotivakkutukseen tarvitsee tod näk jonkun sukulaisen tai kaverin nimen, koska itse en ainakaan ole löytänyt firmaa joka sellaisen myöntäisi ilman kunnossa olevia tietoja. Autovakuutus käteisellä, eli pienimoottorinen on halvempi( Itsellä Ford ka 350e per vuosi)Kun velat on maksettu, luottotiedot palaa 2-4 vuoden kuluttua häiriöstä riippuen. Oman tilanteen voi tarkastaa omatieto.fi. Kyllä elämä jatkuu luottotiedottomanakin.
Eikös kotivakuutuksen nykyään saa vain asuntoon jossa itsellä kirjat? Eli ei onnistu kikkailla sukulaisten avulla?
Ei loppunut:) ex-miestä tässä makselen. Mulla tosin ollut koko ajan itsellä ihan hyvin rahaa, mut mun nimiin ottamia lainoja en edes tiennyt ja saanut kuitattua. Noh, pääsinpä eroon siitä, kaveri yrittää vaikuttaa menestyvältä ja on kupannut mut, äitinsä ja on myös exälleen n.8000 velkaa. Hyvä valehtelemaan ja manipuloimaan, mut kyllä sen joku joskus viel oikeuteen vie. Ens huhtikuussa oon vapaa!!! Ja kaiken oon saanut normaalisti, kämpän, kännykän, auton vakuutukset jne.
vuokralainen kirjoitti:
asuntoa hakiessa ainakin tuli ongelmaksi tuo niin monesti vaadittu kotivakuutus mitä ei saa jos luotot menny.. itse en saanut ja meinas kämppä jäädä saamatta sen takia...
löysin tollasen huoneiston turva vaihtoehdon www.sinunturvaksi.fi sivuilta ja vuokraisäntäkin sen hyväksyi :)
Wtf?
Selittäkääs joku viisas lisää?
Vierailija kirjoitti:
velkajärjestely ole mikään ratkaisu , ihan sama asia vaikka ulosotto , ulosotto jopa parempi ja halvempi vaihtoehto hoitaa asiat .älkää nyt uskoko pankki tätien ym luotonantajien höpinöitä kalliimaksi tulee
Ei pidä paikkaansa! Et taida tietää mikä on velkajärjestely? Sillä ei ole mitään tekemistä minkään luotonantajan kanssa.
mamma 32v kirjoitti:
kyllä asiat järjestyy eikä elämä lopu vaikka on luottotiedot menny!omasta kotikaupungista en saanut vuokra-asuntoa mutta kun sain lapsen ( kolmannen) niin sain naapurikaupungista kaupungin vuokra asunnon, rivitalon omalla pihalla! on ihanaa kun on tilaa ja saan kaikki tarvittavat jutut sossusta! meillä on niin että uudella ukko- kullalla ei ole maksuhäiriöitä niin saadaan tilattua nettifirmoista vaatteet , puutarhakalusteet ym. ei elämä ole ollenkaan hullumpaa!
Ja kohta on ukkokullanki luottotiedot tärvätty kun mamma tilailee. Ja sossu ei taitaisi maksaa jos se maksukykyinen ukkokulta viereen on löytynyt
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="06.12.2012 klo 19:49"]Eipä tuo luottotietojen menetys näy missään muussa kuin siinä, että kerran kuukaudessa maksan tietyn summan city palkastani.
Eikä edes siinä, sillä et maksa sitä summaa luottotietojen menettämisen vuoksi.
Ja siinä että sinua katsotaan vinoon ainakin seuraavat sata vuotta vaikka pyrit kaikkesi väistämään tuon tilanteeen. nimimerkillä kokemusta on!!
asuntoa hakiessa ainakin tuli ongelmaksi tuo niin monesti vaadittu kotivakuutus mitä ei saa jos luotot menny.. itse en saanut ja meinas kämppä jäädä saamatta sen takia...
löysin tollasen huoneiston turva vaihtoehdon www.sinunturvaksi.fi sivuilta ja vuokraisäntäkin sen hyväksyi :)