Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei ole koskaan käynyt ulkomailla eikä aiokaan käydä?

Vierailija
20.11.2011 |

Tukholmaa ja Tallinnaa ei ulkomaillakäynneiksi lasketa.

Kommentit (176)

Vierailija
141/176 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ihmeessä ymppää teksteihin merkityksiä joita niissä ei takuulla ole!

t. 132

Vierailija
142/176 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika mietoja kokemuksia monet paikat on ollut, kun niihin on ensin eri medioissa hyvin tutustunut. Bangkok, Baghdad, Shanghai, Tokio esim.

Minulla on monia ulkomaalaistaustaisia ystäviä, olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon yhteiskuntatieteistä ja humanistiselta alalta, olen jopa opiskellut kulttuuriantropologiaa. Minusta ei saa nurkkakuntaista ja sivistymätöntä millään. Tänä vuonna lukemassani fiktiossa ja faktassa on ollut teemana Afrikka, olen lukenut historiasta, luonnosta, uskonnoista ja perhekäsityksistä. Myönnän, että ulkomailla asuminen olisi varmasti avartava kokemus, mutta niin on moni muukin asia.

Massaturismiin liittyy suuria eettisiä ja ekologisia ongelmia, jotka tunnustan vaikken välttele matkailua vain siksi Saan maailmasta tietoa kirjoista tai palestiinalaiselta fb-kaverilta siinä missä parin viikon ulkomaan matkoiltakin saisin.

joiden ei tarvitse itse käydä ulkomailla, kun he saa kaiken tarvittavan tiedon kirjoista ja netistä.

Fakta: vaikka kuinka olet lukenut kulttuuriantropologiaa ja facebookissa tunnet yhden palestiinalaisen, käsityksesi olosuhteista paikan päällä on pahasti vajavainen, jos et koskaan siellä käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/176 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään suljettu paikka ole. Ja siellä on käynyt paljon muitakin suomalaisia, ennen ja jälkeen sodan. En tietty lomalla siellä ollut vaan työasioissa.

Vierailija
144/176 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuulostaa AIKA masentavalta elämänasenteelta, että matkustaminen on tyhmää ja turhaa ja turruttavaa, koska "kaikkialla on ihan samanlaista" ja "samanlaista kuin kotona" ja "kaikki paikat ovat niin tylsiä". No herranjestas, sitten varmaan kotonakin on tylsää ja elämässä yleensäkin! Sama kai se sitten onkin, missä sitä kuolemaa odottaa, jos kerran mistään ei voi kiinnostua eikä innostua, ja "kaikki" on vaan niin "tylsää ja ankeaa".

Ja kovasti kirjoittaja yrittää nälviä matkailusta nauttivia, "ette ole vielä matkustaneet tarpeeksi, niin ette tiedä miten tylsää se on". No hei, moni elää aika vanhaksi eikä silti kyllästy elämäänsä. Harmi, jos ja näköjään kun joillekin käy niin!

Ei toki kaikkien pidä innostua kaikesta, mutta tuollainen yltiönegatiivinen asenne on kyllä jotain, mitä en ikinä halua itseeni. Mieluummin innostun uusista maista ja kaupungeista samoin kuin tutuista kotimaankin kaupungeista, palmuista, kuusista, muurahaisista, nähtävyyksistä, ihmisistä, taloista, mistä vaan - kuin että vaan tuntisin kaiken niin ankeaksi ja mielenkiinnottomaksi. Mieluummin nautin elämästäni kuin vain odotan kuolemaa tylsistyneenä.

Ja tämä EI sitten todellakaan ollut suunnattu kaikille niille, joita matkustaminen ei vaan syystä tai toisesta kiinnosta. Vaan tuolle yhdelle negatiivisele provoilijalle.

Vierailija
145/176 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! Tarkoitin että vasemmiston äänestäjiä! Älä nyt ihmeessä ymppää teksteihin merkityksiä joita niissä ei takuulla ole!

t. 132

Tajuatko?

Joka tapauksessa kantasi matkailusta tuli kyllä selväksi meille kaikille. Se on vain oikeiden huvia ja samalla ne kaikki jotka eivät pääse (syystä tai toisesta) matkustamaan, ovat juntteja ja roskasakkia.

Tätä tässä on tuotu moneen otteeseen julki koko keskustelussa. Samalla voivotellaan miten Korsolaiset jäävät paitsi kaikesta siitä autuudesta minkä matkaajat kokevat...

Vaan matkaajat eivät ole valmiita maksamaan vammaisille reppumatkoja maailmalle. Parat kun sätkivät 5000e vuosituloilla. Ei niillä paljoa matkustella edes siinne Riihimäelle. No kerran vuodessa voi piipahtaa Riihimäelle.

Kyllähän se ihmeitä tekisi sairaalle ihmiselle. Nähdä maailmaa, mutta pitää sietää neljää seinää ja kuunnella matkaajien halveksuvia kommentteja.

Vierailija
146/176 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät silti ahneina halua tarjota vammaisille samaa mahdollisuutta. Sitten haukkuvat vammaisia ja rahattomia hölmöiksi junteiksi, jotka ajattelevat takaperoisesti ja ovat kaiken lisäksi kielitaidottomia.

Missä rahat?

Antakaa sitä rahaa matkailua varten muillekin, jos se matkustelu on niin avartava kokemus, jota suosittelette muillekin?

Helvetin aasit. Toivottavasti lentokoneenne syöksyy maahan! Vihaan teitä.

Kaikkea hyvää vaikeasti vammautuneille. Yritetään kestää näitä vatipäitä. Matkaillaan me ylen ohjelmien parissa.

T: Köyhä

tyypillinen köyhä, katkera, inhottava juntti.

Jos haluaa jotain, sen eteen on tehtävä töitä.

Kukaan ei sitä sinulle anna. Tajuatko?

Vierailija
147/176 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tallinnakaan ei ole ulkomailla, se on kuin tampere, yhtä vaarallinen, kieltäkin ymmärtää tallinnassa paremmin mitä helsingissä/tukholmassa.

Vierailija
148/176 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! Tarkoitin että vasemmiston äänestäjiä! Älä nyt ihmeessä ymppää teksteihin merkityksiä joita niissä ei takuulla ole!

t. 132

Tajuatko ettei tuo muuta yhtään kantaasi

Tajuatko?

sanoa, että ei diggaa vasemmiston äänestäjistä kuin että ei diggaisi vammaisista.

Vasemmiston äänestäminen on poliittinen kanta. Vammaisuus on ominaisuus, jota ei voi edes halutessaan vaihtaa.

Tajuatko?

t. 132

Vierailija
149/176 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään suljettu paikka ole. Ja siellä on käynyt paljon muitakin suomalaisia, ennen ja jälkeen sodan. En tietty lomalla siellä ollut vaan työasioissa.

Baghdad

Vierailija
150/176 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimä vaikuttaa matkailuintoon myös, kaikilla ei ole perimässä DRD4 geeniä joka aiheuttaa kaukokaipuuta jonnekin. Nämä kotona viihtyvät ihmiset voivat silti perehtyä kulttuureihin aivan samalla tavalla kuin reissaajatkin, etelän turistirysistä harvemmin edes löytyy mitään paikallista kulttuuria vaikka niin voisi kuvitella. Lisäksi aika moni matkailee etelässä koska naapuritkin matkailevat, se on hiljainen pakko koska muuten leimataan vähän oudoksi tai juntiksi. Jostain syystä kaikkien pitää olla nykyään samanlaisia, mitään poikkeuksia ei suvaita, tämä ilmiö on tullut jostain syystä muotiin viime vuosina?

Vierailija
151/176 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen matkailu: mennään sinne missä on halvinta olutta. Ei ne töissä puhu mistään muusta. Ollaan viikko selällään ja juodaan halpaa olutta.

Tosi avartavaa. Teen tuon mieluummin kotona kalsareissani.

Laivalla olen ollut kerran, silloin pysähdyttii Ruotsiin. Onneksi ei maihin tarvinnut mennä.

152/176 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunne ketään tällaista, mutta vähän outona pitäisin. Ei sillä, että ulkomailla käyminen sinänsä pakollista on, mutta en kyllä itse haluaisi elää koko elämääni niin, etten kävisi yhtään kattomassa, miltä Suomen ulkopuolella maailma näyttää.. tietysti eri asia, jos on jotain käytännön syitä, miksi ei pysty matkustamaan.

Vierailija
153/176 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän tuota maailmaa televisiostakin...

Vierailija
154/176 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juntti. Yök!

Puolisoni suvussa moisia piisaa ihan riittämiin, voi jösses sentään...

Mieheni suku on myös tällaista, ja mieheni ei ole koskaan osannut arvostaa matkustamista. Pitää sitä turhuutena ja pröystäilynä. Omassa perheessäsi matkusteltiin paljon. Jopa silloin kun äitini oli työtön yh 90-luvun alussa. Hän oli vain järkevä ja säästeliäs, ja esim hyvillä osakekaupoilla tuli vuosittain osingot, joilla mentiin.

Matkustaminen on tärkeä osa elämääni. Se, että joku kieltää minulta uusien paikkoja ja toisten kulttuurien kokemisen rajoittaa elämääni kovasti. Olen akateeminen, teen paljon töitä ja palkkani on kohtuullisen hyvä. Silti matkustaminen on "väärin" meidän perheessä, vaikka esim. asumiskustannukset pieniä ja matkusteluun olisi varaa.

No, matkustan parin yön lomille sitten yksin. Lapset niin pieniä, että heidän kanssaan ei voimat riittäisi matkustaa ilman toista aikuista. Mutta kun tuosta kasvavat. Täytän tässä pian pyöreitä, ja varaan juuri matkan yksin. Koska mies ei minulle mitään järjestäisi (vaikka minä järjestin hänelle kahdet juhlat) ja itsekään en halua alkaa järjestämään itselleni bileitä lapsiperhearjen kiireiden väsyttämänä.

Harmittaa, että miehen kanssa meillä ei näytä olevan enää mitään yhteistä. Oli virhe ottaa mies vain siksi, että ajatukset perheestä olivat niin samanlaiset. Nyt kun lapset on tehty, kaipaan sidosti kumppania, jonka kanssa olisi jotain yhteistä. Kun mies on myös samaan aikaan muutenkin maailmankuvaltaan rajoittunut ja ahdasmielinen. Tietty uteliaisuus maailmaa kohtaan puuttuu, samoin pitkäjänteisyys ja tavoitteellisuus. Häneltä jäi koulut kesken, ja ajattelin, ettei niin pinnallinen asia saa vaikuttaa parinvalinnassa. Nyt neuvoni koulutetuille sinkkunaisille olisi: etsi koulutettu mies, jolla on kanssasi samanlainen sosioekonominen tausta. Paitsi jos haluat löytää itsesi keski-iässä elämästä, jota et halua elää. Minulle kova pala asua vaatimattomassa kolmiossa, harrastamatta tai matkustamatta. Varaa olisi, mutta rahan kuluttaminen on miehestä väärin kun oma lapsuus meni duunariperheessä, jossa rahasta oli pulaa ( meni aikuisilla viinaan).

Vierailija
155/176 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän tuota maailmaa televisiostakin...

Juu, ja rakkautta ja seksiä myös. Kuka sitä omaa kokemusta kaipaisi, näkeehän tuon televisiostakin...

Vierailija
156/176 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjustahan löytyi taas uusia nimityksiä mulle....

Mua on elämäni aikana haukuttu mm. Lihavaksi, tyhmäksi, köyhäksi, vanhaksi piiaksi, kääpiöksi jne....

No en ole käynyt ulkomaillakaan, joten tämän ketjun kirjoittajien mukaan olen myös: Rajoittunut, epäsosiaalinen, junttiYÖK, tyhmää kansanosaa, outo, tampio, ahdasmielinen, sekä kaiken kruunaa kommentti: "En voisi olla sellaisen ystävä......"

Vierailija
157/176 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti, tylsimys, sivistymätön, pelkuri. Jotain muutakin elämässä nähtävä kuin Suomi.

Vierailija
158/176 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman outona, etenkin jos on nuori ihminen. Eikö silloin just ole kaipuu nähdä maailmaa ja itsenäistyä? 

Vierailija
159/176 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymätön, aika juntti, tylsä ja sisäänpäin kääntynyt ihminen. Minun naapurini on tämmöinen, aina kotona ja naama AINA kun olisi syönyt sitruunaa. Hänellä ollut kyllä yksinkertainen elämä

Vierailija
160/176 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä matkustelu avartaa mieltä ja antaa uusia virikkeitä. En tajua niitä jotka asuu jossain tyyliin Nokialla tai Seinäjoella (esim) koko elämänsä, istuvat lomat kotona tai mökillä, vaikka olisi varaa edes kerran repäistä ja käydä jossain. Mutta eii :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän