Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä en kellekään myönnä: teemme toisen lapsen koska toivon

Vierailija
20.11.2011 |

että tuleva lapsi olisi toista sukupuolta kuin esikoinen.. Tätä ei kukaan saisi minusta ulos, en ikinä myöntäisi ääneen, mutta minulla on hirveä kaipuu saada myös toista sukupuolta oleva lapsi meille. Rakastan esikoista mielettömästi, hän on ihaninta mitä minulle on tapahtunut enkä vaihtaisi häntä mihinkään tai kehenkään. Silti minulla on kaipuu saada toista sukupuolta oleva lapsi, ja ajattelimme että yritämme vielä. Aion yrittää pelata ovulaation kanssa hieman jne, katsotaan kuinka käy ;) sydän pakahtuu ajatuksesta että se onnistuisi... jos toinenkin tulokas on samaa sukupuolta kuin esikoinen, niin sitten se on niin tarkoitettu. Enempää lapsia meille ei tule ja varmasti rakastaisin kumpaakin. Rakkaus esikoiseen on ihan tyrmännyt minut - mutta siltikään se toive siitä sukupuolesta ei hävinnyt. Muita?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole se kaipaamasi "muu", koska tuollainen pakkomielle ei ole sattunut omalle kohdalle (muita sitten ehkä onkin...). Mielenkiintoisesti silti kirjoitat.

Vierailija
2/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelisin samoin jos meillä olisi yksi poika. Nyt meillä on 1 tyttö ja aivan sama kumpi tulee seuraavaksi kun on jo se tyttö. Kaveripiirissä olen huomannut kanssa että jos on jo poika niin äideillä on tarve saada se tyttö seuraavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikki haluaa ainakin yhden tytön. Epäilen siis että ap:lla poika?

Vierailija
4/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelisin samoin jos meillä olisi yksi poika. Nyt meillä on 1 tyttö ja aivan sama kumpi tulee seuraavaksi kun on jo se tyttö. Kaveripiirissä olen huomannut kanssa että jos on jo poika niin äideillä on tarve saada se tyttö seuraavaksi.

Ajattelin, että jos eka lapsi on poika, en voi tehdä enempää lapsia, koska en voi otta riskiä toisesta pojasta. Onneksi on tullut tyttöjä.

Vierailija
5/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaan esikoispojan jälkeen niitä tuli useampia. Olisi voinut tulla jo taas poikakin, mutta tyttö on neljäskin. Minusta se on ihan normaalia.

Vierailija
6/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni poikavauva ja haaveilen jo toisesta - jotta saisin tytön. Mutta tuntuu hirveältä ajatella että seuraavakin saattaa olla poika vaikka esikoista kovasti rakastankin...

Vierailija
7/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuli tyttö, jos toinen saadaan niin ei väliä sukupuolella. (en oo ap)

Vierailija
8/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nolompaa olisi jos tekisit toisen lapsen ettei tartte mennä töihin ja saisit korkeammat etuudet.

Vierailija
9/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos esikoinen on tyttö, ei ole niin kiire seuraavan lapsen tekoon ja sukupuolella ei ole niin väliä. Jos esikoinen on poika, niin halutaan äkkiä seuraava ja nimenomaan tyttö.

Vierailija
10/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin et saisin tytön.Olin päättänyt jo aiemmin et saan/teen vain yhden lapsen ja olin koko raskauden paniikissa jos saankin tyttölapsen joista en pidä.

Osittain asenteeni johtuu kasvatuksesta,minulle tehtiin selväksi et tytöt ja naiset on huonompia ja arvottomampia joten olen varma etten oppisi tykkäämään tytöstä vaik oma oliskin.

Onneksi sain pojan.

Vierailija
11/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on molempia sukupuolia enkä kyllä ole huomannut että tytöt olisivat sen erilaisempia kuin pojat :) Samanlaisia meneviä lapsia jokaikinen.

Vai onko siksi tyttö toiveissa ettei tarvitsisi kestää miniää tulevaisuudessa :D :D

Vierailija
12/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki sen jo tietää, että toivot tyttöä. Se vaan on niin yleistä, että nainen toivoo tyttöä. Ennen ensimmäistä lasta sitä voi vielä hymistellä, että pääasia, että lapsi on terve. Kun eka lapsi on poika, joutuu ihan vastatusten niiden omien tyttöhaaveiden kanssa ja silloin ei tosiaan voi enää sanoa, että ihan sama kumpaa tulee, koska ajatus siitä, ettei ehkä ikinä saa tyttöä, voi oikeasti olla vaikea hyväksyä.

Omassa kaveripiirissäni kukaan, joka on saanut ensimmäisenä lapsena pojan, ei jostain syystä ole sitten tyttöä saanutkaan. Ollaan tästä asiasta juteltu paljon. Kaikille ne omat pojat on rakkaita, tietenkin, mut kyllä se vaatii tietyn prosessin hyväksyä, ettei koskaan saa olla tytön äiti.

Tsemppiä sulle, toivotaan että tytön saat. :)

Vierailija
13/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki sen jo tietää, että toivot tyttöä. Se vaan on niin yleistä, että nainen toivoo tyttöä. Ennen ensimmäistä lasta sitä voi vielä hymistellä, että pääasia, että lapsi on terve. Kun eka lapsi on poika, joutuu ihan vastatusten niiden omien tyttöhaaveiden kanssa ja silloin ei tosiaan voi enää sanoa, että ihan sama kumpaa tulee, koska ajatus siitä, ettei ehkä ikinä saa tyttöä, voi oikeasti olla vaikea hyväksyä.

Omassa kaveripiirissäni kukaan, joka on saanut ensimmäisenä lapsena pojan, ei jostain syystä ole sitten tyttöä saanutkaan. Ollaan tästä asiasta juteltu paljon. Kaikille ne omat pojat on rakkaita, tietenkin, mut kyllä se vaatii tietyn prosessin hyväksyä, ettei koskaan saa olla tytön äiti.

Tsemppiä sulle, toivotaan että tytön saat. :)

Ai herranen aika. Mä kyllä ehdottomasti halusin esikoisesta pojan. Mun mielestä ensimmäisen lapsen kuuluu olla poika. Lopuilla ei sitten niin väliä :)

Vierailija
14/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli "järkytys" saada poika :) Toki rakastan poikaani :)

Kuopus syntyi olin onnessani että tuli tyttö.. Nyt tämä tyttö on reilu 3 v ja välillä voisin vaihtaa 10 pieneen poikaan :D

vauva-aika oli paljon helpompi kuin pojan kanssa.. mutta tämä uhma-ikä!!! ei todellakaan helpompi kuin esikoisen kanssa!

Itse haluaisin vielä yhden lapsen, mies ei enään.. joten meillä jää nämä kaksi ihanaista :)

Vierailija
15/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka just tätä asiaahan kukaan lasta odottava tai toivova ei kelleen voi eikä saa myöntää. Kyllä näitä salaisia haaveita on varmasti monella.

Mutta miks monen mielestä ap:n esikoinen on just poika? Minä toivoin esikoisesta poikaa, tyttö kuitenkin tuli. Onneksi sain tytön jälkeen vielä kaksi ihanaa poikaa! Ei äiti aina toivo tyttöä...

Vierailija
16/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tyttökään järkytys olisi mutta jos valita saisi niin poikia kiitos. =)

Pojat on jotenkin niin paljon mutkattomampia ja ovat kyllä ihan äidin poikia, tytöthän usein roikkuvat isässään. Tytöt on monesti sellaisia kitisijöitä, en vaan jaksais. =)

Mutta tosiasiassa kumpikaan ei olisi katastrofi, kaikessa on puolensa. Minusta on vaan niin uskomatonta kun aina halutaan täälläkin väittää että jokainen nainen haluaa tytön; erilaisuutta on niin vaikea hyväksyä.

Kyllä minä meikkaan ja laitan itseäni mutta en siihen koskaan ole ajatellut tyttölasta tarvitsevani.

Vierailija
17/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko yksikään mies kirjoittaa samalla tavalla? Että voi kunpa esikoinen olisi poika, kun jokainen mieshän toivoo poikaa. Toivon, että moni äiti täällä menisi itseensä. Kuulostaa niin lapselliselta ja kypsymättömältä kuin olla ja voi.

Tällaisille äideille kuuluisivat ne keskenmenot, kohtukuolemat, sairaat lapset ja lapsettomuus.

Vierailija
18/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten otsikko olisi reilusti, että "toivon toisesta lapsesta poikaa". Poikaa saa toivoa, mut tytön toivominen on tabu.

Vierailija
19/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika. Miehen suku toivoi poikaa myös, joten tulipa heidänkin haaveensa täytettyä.

Vierailija
20/58 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miksi sanotaan, että naiset ylipäänsä haluaisivat aina välttämättä sen tyttölapsen itselleen? Minulla on esikoispoika ja toinen on tyttö. Mulla ei ole ikinä ollut mitään tyttökaipuuta, vaan oikeastaan toivoin, että eka lapsi olisi poika ja tokakin olisi hyvin saanut olla samaa sukupuolta. Ei mulla toki ole mitään tyttöä vastaan, mutta en erityisesti tyttöä toivonut. En ole koskaan käsittänyt, mikä siinä tytön saamisessa on niin erikoista, että jotkut pelkkien poikien äidit sitä täällä aika ajoin itkevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan