Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisenä lapsenne saavat itse hakea kaapista ruokaa ilman lupaa

Vierailija
19.11.2011 |

Saavatko lapset teillä ottaa itse itselleen välipalaa aina halutessaan kaapista tai jääkaapista. Minkä ikäinen lapsi?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saavat tietenkin ottaa jääkaapista esimerkiksi koulusta tultuaan välipalaa itse koska me kotiudumme vasta myöhemmin. Ehkä olemme outoja mutta ei meidän jääkaapista löydy vanukkaita tai muita sokeripommeja.

Vierailija
42/52 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttei saa ottaa mitä hyvänsä ja aina halutessaan.

Esimerkiksi jos ruoka on ihan just kohta tulossa, en anna ottaa mitään.

Paitsi ehkä jonkun hedelmän tai tomaattia, kurkkua tms.

Lapset 11v ja 13 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kaapeista ruokaa, mutta jos on esim. ruoka juuri valmistumassa niin sitten kielletään tai ehdotetaan vaikka salaatin syömistä ennen kuin ruoka on valmista. Pakastimelle heillä ei ole lupaa mennä jos ovi jääkin vahingossa auki.

Meiltä tosin ei löydy kuin harvoin keksejä ja vanukkaita ei olla kertaakaan ostettu. Usein myös annan pyydettäessä välipalaa, esim. kuorin porkkanan tai annan pakastimesta marjoja. Hampaat on molemmilla kunnossa, syövät ruoka-aikoina hyvin eikä ylipainon suhteen ole ongelmia (molempien painokäyrä miinuksella, tosin parempaan suuntaan menossa kun saavat nykyään vapaasti syödä).

Vierailija
44/52 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa kun ostavat itse ruokaa omilla rahoillaan. Siihen asti eivät. (10v ja 13v)

Vierailija
45/52 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taitaa olla niin suuri ero kulttuurissa, että saadaan iso riita aikaiseksi.

Meillä taas koti ei ole mikään itsrpaövelupiste, vaan ne harvat yhteiset ateriat, lähinnä illallinen ovat perheen yhteistä laatuaikaa ja yhdessäoloa. En siis hyvällä katso jos joku paistaisi itselleen vaikka munakkaan tuntia ennen ruoka-aikaa.

Ei meillä aikuiset syö ruoka-aikojen välillä omiaan.

Vierailija
46/52 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taitaa olla niin suuri ero kulttuurissa, että saadaan iso riita aikaiseksi.

Meillä taas koti ei ole mikään itsrpaövelupiste, vaan ne harvat yhteiset ateriat, lähinnä illallinen ovat perheen yhteistä laatuaikaa ja yhdessäoloa. En siis hyvällä katso jos joku paistaisi itselleen vaikka munakkaan tuntia ennen ruoka-aikaa.

Ei meillä aikuiset syö ruoka-aikojen välillä omiaan.

Minulle taas tulee mieleen mukava koti, jossa päivittäin istutaan yhdessä pöytään juttelemaan sen sijaan, että oltaisiin kuin kämppäkavereita omine elämineen. (En ole tuon viestin kirjoittaja.)

Vierailija
47/52 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrassaan typerä kysymyskin, nuorin lapsi on 3 vuotta.

Hammashoitajana voin sanoa että hammashoitolassa tällaset lapset kyllä yleensä tunnistetaan jo kaukaa!! Hampaat on karmeessa kunnossa ku muroja syödään tunninvälein mehun kanssa. -Hirveitä sokeripommeja.

Mun mielestä säännölliset ruoka-ajat joista vanhempi pitää huolta on järkevämpi ratkaisu. -Ei tarvi aikuisena opetella tunnistamaan nälkää jotta sais maha kummun pienemmäksi ku ei nää enää ite omiin varpaisiin.

Vierailija
48/52 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tullaan töistä, päiväkodista ja koulun iltapäiväkerhosta, tehdään päivällistä. Ja pian onkin iltapalan aika. Aamulla syödään aamupalaa ennen töihin jne. lähtöä. Eipä siinä välipaloja tarvita. Lapset voi tietty esittää toiveita, mitä aterioilla haluavat, mutta meillä katetaan pöytä valmiiksi, eikä lapset käy erikseen hakemassa jääkaapista ruokaa. Luvan kanssa saavat sitten itse hakea vaikka jäätelöt jälkkäriksi.

Vierailija
49/52 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitajana voin sanoa että hammashoitolassa tällaset lapset kyllä yleensä tunnistetaan jo kaukaa!! Hampaat on karmeessa kunnossa ku muroja syödään tunninvälein mehun kanssa. -Hirveitä sokeripommeja.

Eipä vaan meidän lasten hampaista ole tunnistettu, että laiduntavat vaan pelkkiä kehuja on tullut hampaiden kunnosta.

Vierailija
50/52 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole edes älynnyt että voisi mennä itse jääkaapille. Meillä on säännölliset ruoka-ajat eikä muulloin ole mitään asiaa kaapille.

Mä oikeesti ihmettelen suuresti kun kolmen lapsen perheessä kyläillessämme kaikki lapset 4-10v ramppaavat jääkaapilla hakemassa omatoimisesti jotain itse. Äiti sitten ihmettelee kun kukaan ei syö ruokaa.

Meillä kyläillessäänkin saattavat mennä itse jääkaapille. Ei todellakaan onnistu meillä.

Koululaiset on sitten eri asia, tottakai saavat ottaa välipalaa jos tulevat tyhjään kotiin, muulloin on yhteiset ruoka-ajat.

Vierailija
51/52 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja palvelu pelaa, mielelläni heitä vielä "palvelen", eli kun on nälkä pyytävät minulta/isältään ja sitten saavat välipalaa, paitsi jos on kohta ruoka-aika. Saavat samalla sitten seuraa syödessään. Hyvin toimii.

Vierailija
52/52 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se johtuu siitä että kukaan lapsista ei ole ollut erikoisen kiinnostunut hakemaan kaapeista ruokaa. Sitten kun itse tulevat koulusta kotiin niin totta kai saavat syödä välipalaa tai ruokaakin, jos ovat nälkäisiä.

Jos lapset esim. puputtaisivat leipää niin että ruoka ei maistu niin ehkä jotain rajoituksia pitäisi laittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan