Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atooppinen ihottuma

Vierailija
18.11.2011 |

Alan olla taas ihan voimaton tän ihon kanssa; viikko oltu ilman kortisonia, Protopicia en viitsi käyttää raskaustoiveen vuoksi, naama ja kaula on on se pahin alue, mikään ei tunnu auttavan! Onko muutkin atoopikot huonossa kunnossa nyt kun ilmat ovat viilenneet?

Vielä viikko pitäisi pärjätä ilman kortisonia, siihen mennessä olen ihan kamalassa kunnossa, mikäli alamäki tätä menoa jatkuu. Kohtalotovereita?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Iho-Omegaa, niitä mustaherukansiemenöljykapseleita siis? Paljon rasvausta ja vettä lisäksi tietysti.

Vierailija
2/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho- omega on ihan tuntematon mulle. Kalaöljyä on kokeiltu, mutta on nykyään pannassa kala-allergian puhjettua. Täytyypä ottaa selvää tuosta mustaherukasta. Kiitos vinkistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilkaa orgon suolaa...

Vierailija
4/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgon suola kokeiltu jo vuosia sitten, toimii ajoittain hyvinkin muualla vartalossa, mutta kasvoilleni ei sovi.

Vierailija
5/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä voisi saada vähän helpotusta, vaikkei varsinaisestu mitään lääkeaineita sisälläkkään. Ainankin mun veljellä auttoi pahaan atoppiseen ihottumaan.

Vierailija
6/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varmaan oikein ole tehnyt mutta nyt on iho oikein hyvä. Käytän kortisonia niin kauan kunnes ihottuma lähtee ja uusin tarpeen mukaan. Ikinä en ole ohjeita noudattanut. Se auttoi myöskin kun ennen käytin abobasen punaista niin vaihdoin sen siniseen eli ohuempaan, ei ole enään ihottumaa näkynyt :)

Vierailija
7/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin hajuttomaan tai herkälle iholle soveltuvaan. Älä värjää hiuksia. Vältä kuivaamasta hiuksia kuumalla föönillä (helposti tulee puhallettua kuumaa ihollekin). Vältä pitkiä saunomisia. Vältä akryyli- ja villaneulosta herkkää kasvojen (otsan, poskien, kaulan) ihoa vasten. Kylmä ilma toki pahentaa ihottumaa, mutta kannattaa kokeilla kaikkia muitakin ihoa vahvistavia keinoja ja välttää turhaa ihon kuormitusta kemikaaleilla (toki kortisonit on tarpeen milloin ovat) ja mekaanista ärsytystä. Jos et hikoile juurikaan ja et urheile päivittäin, niin ei kannata myöskään lillua suihkussa joka päivä, samalla ei tarvitse rasvatakaan niin usein. Itselläni iho on parantunut valtavasti värjäämisen lopettamisen ja hajusteellisten shampoiden (esim tigi, niin ihania kun muuten ovatkin) käytön lopettamisen jälkeen. Itselläni on käynyt mielessä, että hiusväritkin saattavat ärsyttää vielä kuukausia värjäyksen jälkeenkin. Mutta lopulta on vaikea ennustaa mistä johtuu se, että ihoni voi nyt paremmin. Stressin puutteesta se ei ainakaan johdu, eikä paremmista keleistä.

Vierailija
8/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai muuten pölyinen/huono sisäilma? Voimakkaiden hajusteiden käyttö?

Mulla nuo vaikuttavat aikakin atooppiseen taipumukseen.

Vierailija
9/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veikkaukseni on että sinulla on edelleen käytössä joku ruoka-aine jolle olet allerginen.

Innostuisitko käymään MSAS -analyysissä ? Sitä on tarjolla esim. Turussa ja maksoi alta 100 Euroa käynti. Toki kuuluu "humpuuki" hommiin eli ei ole virallisen lääketieteen hyväksymää mutta yllättävän hyvin löysin itse sen avulla sopimattomat ruuat pois ruokvaliostani. Saat listan todennäköisesti sopivista ruoka-aineista ja sellaisista jotka eivät sovi. Voit sitten itse kokeilla auttaako ruokavalio ihosi kanssa.

Meidän atoopikkoja ei tartte edes rasvata perusrasvalla viikoittain kunhan ruokavalio on kunnossa, ei käytetä esim. tekokuituisia vaatteita iholle vastattuna eivätkä ole muutenkaan kipeitä mistään. Kipu pahentaa ihottumia ja samoin sopimattomat ruuat ja moni muu asia.

Vierailija
10/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuin tuosta msas- analyysistä. En löytänyt googlettamalla palvelun tarjoajia Helsingistä/ Espoosta, enkö vain osannut etsiä vai eikö todella löydy? Itsekin epäilen, että vielä on jokin allergiaa aiheuttava ruokavaliossa. Lisäksi olen lähes jatkuvasti stressaantunut, eikä se tilannetta ainakaan paranna.

Vierailija
11/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihotautilääkäriin ja pyydä lääkäriä kirjottamaan resepti "Ibaril" voide. Se on paljon tehokkaampaa kun kortisoni ja atooppinen ihottuma on itselläni pysynyt tämän voiteen avulla poissa pitkään.

Ibaril voidettaa saa kuukaudessa käyttää kuurina ihottuman yllättäessä max. viikon ajan koska on aika vahvaa, mutta niin usein ei ole ollut tarvetta voidetta käyttää kun ihottuma on nätisti pystynyt poissa. Kortisoonivoiteilla ihottuma tuli herkemmin takaisin kun Ibaril voiteella. Muuten rasvailen perusvoiteilla.

Vierailija
12/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä käyttää?

Vierailija
13/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Exuviancen ihonhoitotuotteita!Saat niitä kauneushoitoloista.Todella hyviä tuloksia!

t.kosmetologi

ps,googleta ja katso kuvia!

Vierailija
14/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibaril tosiaan on vahva kortisonivoide. Itselläni Apolar ja Sibicort olleet käytössä, reseptiltä löytyy myös Elocon, mutta ihan sama mikä kortisonivoide onkin, ihottuma pysyy poissa kuurin ajan, sen loputtua tulee takaisin viikossa. Harmittaa tosiaan, ettei nyt voi/ uskalla Protopicia käyttää.

Vierailija
15/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valohoitoon menisin (lähete löytyy), mutta olen lähdössä rantalomalle muutaman viikon kuluttua, joten valohoitokuuri jäisi kesken. Ajattelin säästää valohoidon lopputalveen kun aurinkomatkan vaikutus on loppunut.

Vierailija
16/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viljat pois ja rehua ja kasviksia ja paaaaaaaaaaaljon rasvaa!!

TOIMII !

Vierailija
17/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta läheiselle lekuri antoi intervallina seuraavan:

1 viikko ceridal-rasva (se kaikkein rasvaisin niistä, vedetön)

1 viikko eloconia

Ja näitä siis vuorotellaan talvikausi viikko-viikko-periaatteella. Ihan poikkeuksellisesti jounut laittamaan eloconia tuossa välissä esim jos unohtunut hanskat kotiin ja kädet jäätyneet pihalla kosteassa ja kylmässä.

Niin ja siis ohjeistus ihotautilekurin.

Vierailija
18/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paha atooppinen iho sai apua kuolleen meren tuotteista. Nimi on seacrest tai jotain sinne päin. Turussa ainakin Skanssissa on liike jossa tuota myydään.

Vierailija
19/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsella on aika hankala ja siihen kaupungin paras lastenlääkäri suositteli vuoropäivähoitoa, eli ensin viikon kortisonikuurilla tilanne stabiiliksi ja sen jälkeen vuoropäivinä kortisonia ja perusvoidetta. Toistaiseksi vielä tilanne tosi hyvänä, mutta hankalat ajat voi tosin olla vielä edessä. Itsellä pahimmat ajat on itseasiassa juurikin nämä nollakelit, eli kunhan kunnon pakkaset alkaa, niin minulla helpottaa.

Vierailija
20/25 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avocado öljystä. Sen jälkeen kun aloin syöttämään hänelle avocadoöljyä n. 1tl/vrk (poika 2v5kk)ovat ihottumalaikut vähentyneet ja lieventyneet merkittävästi. Pelkällä perusvoiteella pärjätään.

Kyseessä siis ruokakapuasta saatava tuote, sisältää mm. paljon E-vitamiinia.

Kuulostaa ehkä "tv-shop tarinalta", olin itsekin aluksi kovin skeptinen, mutta kyllä se vaan auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi