Olen niin rikas, ettei tarvitse tehdä töitä, haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (75)
Mikä idea hehkuttaa isäs rahoja täällä?
Itse olen ansainnut jokaisen pennin itse olen 21 ja koskaan kukaan ei ole sysännyt rahaa minulle...aloitin työt 25 vuotiaana ja nyt tienaan sen verran että jää säästöönkin. Ja nautin jokaisesta ITSE ansaitsemastani eurosta
lienee keskustelupalsta. Jos ei keskustelun aihe kiinnosta niin ole hiljaa.
Itse haluaisit myös niin kovasti tilillesi ison kasan rahaa että pahaa tekee...
köyhät tekee töitä
eipä ollut oikea ap :)
ap
Itse olen ansainnut jokaisen pennin itse olen 21 ja koskaan kukaan ei ole sysännyt rahaa minulle...aloitin työt 25 vuotiaana ja nyt tienaan sen verran että jää säästöönkin. Ja nautin jokaisesta ITSE ansaitsemastani eurosta
Olet 21 ja aloitit työnteon 25-vuotiaana?! Aloitit siis työnteon neljän vuoden päästä? Ei oikein nyt..
Minusta on hienoa, jos ihminen tekee töitä elättääkseen itsensä ja osaa myös nauttia ansaitsemistaan rahoista. Mutta pahaa ei ole siinäkään, että rahat on saatu perintönä. Mitä (niinkuin ap jo kysyikin) niille perintörahoille sitten pitäisi tehdä? Vaivalla kasaan raadetut rahat pitäisi jakaa köyhille eikä niitä saisi antaa omalle jälkikasvulleen?
Toivottavasti te kaikki katkerat muistatte testamentata KAIKKI rahanne tuntemattomille kehitysmaan tms. ihmisille, omat lapsenne kuuluvat raataa niska limassa omaisuutensa eteen.
Ihme ajattelua!
Itse olen ansainnut jokaisen pennin itse olen 21 ja koskaan kukaan ei ole sysännyt rahaa minulle...aloitin työt 25 vuotiaana ja nyt tienaan sen verran että jää säästöönkin. Ja nautin jokaisesta ITSE ansaitsemastani eurostaOlet 21 ja aloitit työnteon 25-vuotiaana?! Aloitit siis työnteon neljän vuoden päästä? Ei oikein nyt..
Minusta on hienoa, jos ihminen tekee töitä elättääkseen itsensä ja osaa myös nauttia ansaitsemistaan rahoista. Mutta pahaa ei ole siinäkään, että rahat on saatu perintönä. Mitä (niinkuin ap jo kysyikin) niille perintörahoille sitten pitäisi tehdä? Vaivalla kasaan raadetut rahat pitäisi jakaa köyhille eikä niitä saisi antaa omalle jälkikasvulleen?
Toivottavasti te kaikki katkerat muistatte testamentata KAIKKI rahanne tuntemattomille kehitysmaan tms. ihmisille, omat lapsenne kuuluvat raataa niska limassa omaisuutensa eteen.
Ihme ajattelua!
Ja minä EN ole rikas enkä ole saanut perintöä, jos joku luulee, että täällä siksi puolustellaan.
En vain jaksa olla kateellinen kaikille ja uhkua omaa paremmuuttani marttyyrimaisesti.
Ilman pörssiä ei olis osinkoja jotka otetaan yritysten voitoista, ei siis käytetä esim. palkkojen nostoon tai palkkaamalla lisää työntekijöitä. Sijoitusyhtiö voi pahimmassa tapauksessa olla esim. Intiassa lapsityövoimaa käyttävä tekstiilitehdas jonka omistavat länsimaiset sijoittajat. Sijoittajat istuvat perseellään ja tienaavat kun lapset näppärin sormin tekevät yhä noppeammin tavaraa myyntin.
Avaa ketjun kehuakseen rahoillaan ja kuinka hänen ei tarvitse työtä koskaan tehdä.
emme tule koskaan saamaan häneltä vastausta näihin selventäviin kysymyksiin:
1. Mikä on ap:n omaisuuden määrä/pankkitilin saldo noin suunnilleen edes?
2. Mitä ovat ap:n hyväntekeväisyyskohteet?
Näissä asioissa (niihin vastaamattomuudessa) paistaa hyvin läpi, että ap on provo.
Näissä asioissa (niihin vastaamattomuudessa) paistaa hyvin läpi, että ap on provo.
Minä uskon että ap on oikeasti varakas, vaikuttaa tekstistä päätellen. Olen itsekkin suhteellisen varakas, mutta sitä ei uskoisi tilin saldon perusteella ($30K) koska rahalle ovat optioissa, sijoituksissa ym. Asumme USA:ssa ja tunnustan avoimesti olevani rikas mieheni vuoksi. Hänestä tuli täällä optiomiljonääri ja minusta siinä sivussa.
Mekin lahjoitamme rahaa luonnonsuojeluun ja eläinsuojeluun (humane society), suunnilleen $50 000/vuodessa. Valisemme siis kohteen joka meidän sydäntämme lähellä ( ja aineena rikkaana saamme siis tietysti verohelpotuksia :).
Joten uskokaa vain, tällä palstalla voi olla rikakistakin kirjoittelijoita, eikä jokainen varakas ole 'provo' . Rikas ei ole satuolento, meitä on ihan oikeasti olemassa!
Anteeksi kirjoitusvirheet, IPad:n tekstinennakoija ei aina osu oikeaan..
Minä uskon että ap on oikeasti varakas, vaikuttaa tekstistä päätellen. Olen itsekkin suhteellisen varakas, mutta sitä ei uskoisi tilin saldon perusteella ($30K) koska rahalle ovat optioissa, sijoituksissa ym. Asumme USA:ssa ja tunnustan avoimesti olevani rikas mieheni vuoksi. Hänestä tuli täällä optiomiljonääri ja minusta siinä sivussa.
Mekin lahjoitamme rahaa luonnonsuojeluun ja eläinsuojeluun (humane society), suunnilleen $50 000/vuodessa. Valisemme siis kohteen joka meidän sydäntämme lähellä ( ja aineena rikkaana saamme siis tietysti verohelpotuksia :).
Joten uskokaa vain, tällä palstalla voi olla rikakistakin kirjoittelijoita, eikä jokainen varakas ole 'provo' . Rikas ei ole satuolento, meitä on ihan oikeasti olemassa!
jos pitää rahoilla kehumista mauttomana?
sorry, pakko vetää kateuskortti esiin, mutta kun se on niin ilmeistä :)
Sinä rahoitat elämäsi perintörahojen varaan. Suurin osa suomalaisista saa pienen perinnön, niin pienen ettei sen avulla elämä juurikaan muutu. Yhteiskunnan tuilla elävät ovat ihan vertailukelpoisia sinuun. Rahat tulevat eri paikoista mutta asia on sama, kumpikin elätte muilta ihmisiltä saaduilla rahoilla. Kumpikaan ei ole ansainnut kyseisiä rahoja itse esimerkiksi omalla työllä raataen. Tässä mielessä sinä olet yhteiskunnan loinen, sinä et ole tuottava yhteiskunnan jäsen.
Sillä lailla ajateltuna et eroa yhtään tuilla tai vanhempien rahoilla elävästä.
Onko elämäntyylisi sellainen, että et pystyisi sitä itse rahoittamaan ilman noita perintörahojasi?
Tuskin olisin itse pystynyt rahoittamaan "elämäntyyliän". En todellakaan koe olevani yhteiskunnan loinen, maksan viralliset verot enkä ole koskaan nostanut minkään sortin tukia.
Elän vanhempani rahoilla, kyllä. Tai itse asiassa en edes elä, isäni on kuollut. Hänen maallinen omaisuutensa on siirtynyt minulle, sitä kutsutaan perimiseksi, se on tavallinen käytäntö myös Suomessa, lienet joskus kuullutkin siitä? Mutta se EI todellakaan ole verrattavissa siihen, että eläisin yhteiskunnan tuilla. Tuet tulevat muiden pussista, yleisistä verorahoista, joita me kaikki maksamme. Minun rahani eivät ole keneltäkään pois, ei yhteiskunnalta, eikä esim sinulta, en todellakaan ole yhteiskunnan loinen, päinvastoin, maksan veroja. ap
Mielestäni erittäin hyvää vaihtelua että tälle palstalle uskaultuvat kirjoittamaan myös ne äidit, naiset, joiden elämä ei ole pelkkää pennin venytystä. Uskon että meitä onnekkaita on useampia täällä kuin moni ehkä uskoo, mutta moni rikas vaikenee, kun ei halua aiheuttaa pahaa mieltä kehumalla rahoillaan. Minusta AP aloitus ja vastaukset ovat olleet erittäin asiallisia, jos jotakin keskustelu ärsyttää niin voi siirtyä niihin aloituksiin jossa valitellaan tulojen vähäisyyttä.
Itse en koe rahan muuttaneen elämääni muuten kuin sen suhteen millaisia palveluita käytän, eli kun esimerkiksi matkustan yövyn parhaissa hoteleissa, tai kun menen lääkääriin valitsen lääkärini sen mukaan kuka on alan parhain. Raha ei vaikuta siihen mitä teen työkseni tai miten kulutan aikani. Minulla olisi varmaan samat harrastukset vaika pankkitilini saldo olisi nykyistä pienempi.Shoppaamisen kyllästyy ja luksustavroihin turtuu aika nopeasti.
Ootko sitten hoikka ( kun on kerran raha palkata personel traineria ja käydä kaikissa maailman vartalohoidoissa)?
Näytätkö nuoremmalta kuin mitä ikä on?
Miten kasvatat lastasi ettei sitä tulis Paris Hiltonin tyyppinen luuseri joka vain odottaa perintöä? Miten kasvatat hänessä rahojen arvo, ettei todellakaan kaikki tulee ilmaiseksi?
Niin muuten, mikä koulutus sulla olikaan????
köyhät tekee töitä