Olen niin rikas, ettei tarvitse tehdä töitä, haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (75)
Onko elämäntyylisi sellainen, että et pystyisi sitä itse rahoittamaan ilman noita perintörahojasi?
Tuskin olisin itse pystynyt rahoittamaan "elämäntyyliän". En todellakaan koe olevani yhteiskunnan loinen, maksan viralliset verot enkä ole koskaan nostanut minkään sortin tukia.
Sillä lailla ajateltuna et eroa yhtään tuilla tai vanhempien rahoilla elävästä.
Onko elämäntyylisi sellainen, että et pystyisi sitä itse rahoittamaan ilman noita perintörahojasi?
Tuskin olisin itse pystynyt rahoittamaan "elämäntyyliän". En todellakaan koe olevani yhteiskunnan loinen, maksan viralliset verot enkä ole koskaan nostanut minkään sortin tukia.
Kuitenkin itsekkin ihan varmasti "harrastaisit" työn tekoa jos pystyisit
mistä tiedät että ovat ystäviäsi oikeasti, eivätkä rahan takia jajos tapaat uuden ihmisen niin peitteletkö rikkautesi
En ole erityisen sosiaalinen, ehkä hieman jopa välttelen kaikenmoisia "uusia tuttavuuksia". Peittelen jonkin verran rahojani, mutta tiedän että niistä osa tietää ja "kylillä" puhutaan. Olen monesti uusille ihmisille antanut ymmärtää, että saan elantoni tästä harrastustyöstäni. Tosin en maksele ystävieni menoja juurikaan, joten se karsii jo pahimmat onnenonkijaystävät.
ap
Mutta haluan toivottaa sinulle hyvää elämää. ´Minulla olisi elämässä myös niin paljon kaikenlaista tekemistä, että en millään ehtisi kulkea töissä. Joten olen iloinen sinun puolestasi, että sinulla on aikaa tehdä juuri sitä, mitä haluat. Hyvää jatkoa sinulle.
Elän vanhempani rahoilla, kyllä. Tai itse asiassa en edes elä, isäni on kuollut. Hänen maallinen omaisuutensa on siirtynyt minulle, sitä kutsutaan perimiseksi, se on tavallinen käytäntö myös Suomessa, lienet joskus kuullutkin siitä? Mutta se EI todellakaan ole verrattavissa siihen, että eläisin yhteiskunnan tuilla. Tuet tulevat muiden pussista, yleisistä verorahoista, joita me kaikki maksamme. Minun rahani eivät ole keneltäkään pois, ei yhteiskunnalta, eikä esim sinulta, en todellakaan ole yhteiskunnan loinen, päinvastoin, maksan veroja.
ap
jos saat, otat tukia vastaan!
No juridisesti kyllä, mutta saamani lapsilisät on ohjattu suoraan tukemalleni hyväntekeväisyysjärjestölle.
Miksi et sano omaisuutesi määrää ja laatua
Oletko syvällinen?
Onko kaikella merkitys?
Miksi juuri sinä?
Oletko opiskellut?
Onko miehesi, ystäväsi ja lähimpäsi sinun kanssasi vain siksi, että olet sinä, vai siksi, että mahdollistat heille jotain?
Koetko tyhjyyden tunnetta?
Onko sinulla riittävästi rakkautta?
Olen mielestäni.
En usko, että kaikella on, uskon sattumaan.
En todellakaan tiedä.
Olen.
En usko, mieheni on myös varakas omasta takaa, siksi koen, etten ole hänelle mikään tikapuun palanen.
En koe tyhjyyden tunnetta.
On, minulla on perhe ja suuri suku, kourallinen ihania ystäviä.
tehdä sillä rahalla vielä enemmän hyvää? Mä kuolisin tylsyyteen, jos mulla olisi paljon rahaa, eikä haasteita. Suurella rahamäärällä olisi niin paljon mahdollisuuksia hyvään. Mieti jos vaikka sä aloittaisit kansanliikkeen markkinoimalla jotain yhteishyvää. Mikset sä esimerkiksi tee työtä naisten aseman puolesta tai lukutaidon puolesta tai generoi mitään mahtavaa.
Toi on mun unelma. Mulla olisi rahaa tehdä mielettömiä kunnianhimoisia projekteja hyvän ja oikeudenmukaisuuden puolesta. En viitsi kertoa millä alalla itse olen, mutta että mä olisin niin liekeissä, jos mulla olisi rahaa masinoida jotain hienoa monelle.
Oletko siis tylsistynyt rikkauteesi? Sitä vaan on, mutta et näe mihin kaikkeen pienikin pääoma taipuisi?
Mutta haluan toivottaa sinulle hyvää elämää. ´Minulla olisi elämässä myös niin paljon kaikenlaista tekemistä, että en millään ehtisi kulkea töissä. Joten olen iloinen sinun puolestasi, että sinulla on aikaa tehdä juuri sitä, mitä haluat. Hyvää jatkoa sinulle.
Kiitos kovasti! Tiedostan kyllä olevani materialistisesti etuoikeutettu. Hyvää jatkoa myös sinulle ja yritä varastaa muutama hetki aina silloin tällöin niihin mielekkäisiin puuhiin!
ap
Tiedän toki paljon sijoittamisesta, olen elänyt sijoittaja perheessä ja totta kai seuraan omia sijoituksiani. Tiedän, etteivät voitot synny tyhjästä. Saamani rahoista kaikki kunnia kuuluu isälleni, joka on aikanaan tehnyt helvetisti töitä ja ottanut suuria riskejä. Joten siellä on se selkänahka "josta voitot on revitty". Jos viittasit palkollisiin, en viitsi edes kommentoida.
Joku kysyi hyväntekeväisyydestä. Annan hyvin huomattavia summia hyväntekeväisyyskohteisiin, jotka koen omikseni ja joita haluan tukea.
ja tajutaan se, että etuoikeutetuilla on enemmän velvollisuuksia ja mahdollisuuksia. Rahalla voidaan generoida enemmän rahaa niille, jotka oikeasti sitä kaipaavat, eikä olla vaan, että joo mullon ihan kivasti ja kivasti menee. Mä vieläkin kuulutan kunnianhimon perään. Mulla olisi välittömästi toimisto tolla rahalla, jonka tehtävä olisi generoida enemmän rahaa niille, jotka sitä kaipaavat. Ajattele vaikka tv-kampanjaa kehitysmaiden kehitysvammaisille?!
Gates ilmoitti 15. kesäkuuta 2006, että hän jättää päivittäisen työnsä Microsoftin johdossa vuoden 2008 heinäkuuhun mennessä. Tämän jälkeen hän aikoo käyttää enemmän aikaansa perustamansa hyväntekeväisyyssäätiön, Bill & Melinda Gates Foundationin johtamiseen, mutta pysyä edelleen Microsoftin hallituksen puheenjohtajana ja asiantuntijana avainprojekteille
Bill Gates on lahjoittanut 53 % omaisuudestaan Bill and Melinda Gates Foundation -säätiön kautta muun muassa tarttuvien tautien torjuntaan kehitysmaissa ja koulutukseen. Gates on ilmoittanut aikovansa lahjoittaa lähes koko omaisuutensa
Musta on hiukan huvittavaa tää "hyväntekeväisyyskunnianhimon" penääminen. Edelleenkin, annan isoa palaa kakusta valitsemilleni hyväntekeväisyysjärjestöille. Olet aivan oikeassa, en ole perustamassa tv-kampanjaa Afrikan lasten puolesta, alan ammattilaiset hoitakoon sen puolen mun rahoillani.
Sinä rahoitat elämäsi perintörahojen varaan. Suurin osa suomalaisista saa pienen perinnön, niin pienen ettei sen avulla elämä juurikaan muutu.
Yhteiskunnan tuilla elävät ovat ihan vertailukelpoisia sinuun. Rahat tulevat eri paikoista mutta asia on sama, kumpikin elätte muilta ihmisiltä saaduilla rahoilla. Kumpikaan ei ole ansainnut kyseisiä rahoja itse esimerkiksi omalla työllä raataen.
Tässä mielessä sinä olet yhteiskunnan loinen, sinä et ole tuottava yhteiskunnan jäsen.
Elän vanhempani rahoilla, kyllä. Tai itse asiassa en edes elä, isäni on kuollut. Hänen maallinen omaisuutensa on siirtynyt minulle, sitä kutsutaan perimiseksi, se on tavallinen käytäntö myös Suomessa, lienet joskus kuullutkin siitä? Mutta se EI todellakaan ole verrattavissa siihen, että eläisin yhteiskunnan tuilla. Tuet tulevat muiden pussista, yleisistä verorahoista, joita me kaikki maksamme. Minun rahani eivät ole keneltäkään pois, ei yhteiskunnalta, eikä esim sinulta, en todellakaan ole yhteiskunnan loinen, päinvastoin, maksan veroja.
ap
Jos minulla olisi tarpeeksi rahaa, ettei tarvitsisi käydä töissä, varmistaisin ennen kaikkea perheeni hyvinvoinnin: mukava elinympäristö ja hyvinvointia itselle. Asuisin maalla ja ottaisin eläimiä, kasvattaisin omia kasviksia.
Saattaisin lähiympäristössä harjoittaa hyväntekeväisyyttä, mutta vain pienimuotoisesti.
Ja paljonko on tilisi saldo tallahassee hetkella?
Saadaan vahan perspektiivia!
Meitä on siis ainakin kaksi samanlaista kuluttamassa täällä aikaansa.
t. rikas ja laiska akateeminen kotiäiti
Oletko syvällinen?
Onko kaikella merkitys?
Miksi juuri sinä?
Oletko opiskellut?
Onko miehesi, ystäväsi ja lähimpäsi sinun kanssasi vain siksi, että olet sinä, vai siksi, että mahdollistat heille jotain?
Koetko tyhjyyden tunnetta?
Onko sinulla riittävästi rakkautta?