Onko muita joille EI ole vakuutusta lapsilla?
Meillä oli molemmat lapset vakuutettu aina avioeroon saakka. Mies lupasi lähtiessään hoitaa kummankin lapsen vakuutusmaksut ja tyydyin tähän. Vuosi sitten sain tietää ettei ole maksanut kummankaan lapsen vakuutusmaksuja joten vakuutuksia ei enää ole. Joka päivä mietin asiaa, pitäisikö vakuutukset ottaa vai ei..pidän niitä kuitenkin melko kalliina.
Ja tiedän että molemmilla lapsilla rajataan pois ainakin korvat (paljon tulehduksia), toisella myös pitkäaikaissairaus joka rajataan, toisella astma ja ärtyvä suoli.
Joten mitä te muut ajattelette, miksi TEILLÄ EI OLE vakuutusta?
Ja kannattaa se ottaa jos sitä kovasti rajataan?
Kommentit (48)
On kyllä tapaturmavakuutus tms. Vammautumisen varalle mutta ei ole tämmöisiä normaaleja hoitokuluja korvaava vakuutusta koska täällä missä asutaan terveydenhuolto toimii ja lääkäriin pääsee aina.
Meillä o lähinnä sen vuoksi, että pienistä vaivoista pääsee itse valitsemaansa aikaan lääkäriin ja toinen syy on se, että jos tulee korvatulehduos jne. niin saa heti illalla lääkkeet jos kotona ei ole.
Asutaan Helsingissä ja meidän neuvola vaan pääsee kyllä lääkäriin nopeastikin, tai ainakin mä olen päässyt. Silloin kun olen työelämässä, käyn vaan mieluiten iltaisin.
Meiltä on toiselta rajattu sydänsairaudet pois, mutta sillä nyt on aika vähän merkitystä, koska ne hoidetaan joka tapauksessa lastenklinikalla.
Osaan omista vakuutuksistamme sisältyy myös lapset (esim. matkavakuutus)
Olen laskeskellut kuluja, ja todennut että 2 vuotena siitä olisi ollut taloudellista hyötyä. Pari vuotta olis mennyt samoihin vakuutusmaksun kanssa ja loput 6 v lääkäri + lääkekulut on ollet pienempiä kuin vakuutusmaksu. Suurin piirtein kaikki huomioon ottaen plus miinus nolla meillä, ehkä vähemmän on kuiteskin mennyt terveydenhoitoon kuin olis mennyt vakuutusmaksuihin.( olettaen että vakuutus olisi korvannut laserleikkauksen ja karsastuksen peittohoidon ja lääkärikulut)
Jos noin paljon jo rahjtaan, kannattaa todella harkita. lapsellni on tapaturmavakuutus ja siitä on ollut apua kaksi kertaa, ja se on hintaansa nähden oikein hyvä, ei omavastuuosuutta ollenkaan.
Kolme lasta, eikä kenelläkään mitään vakuutusta. En ole ikinä edes harkinnut. En tiedä miksi, mutta olen jotenkin pitänyt tarpeettomina. Eikä kyllä olisikaan ollut juurikaan tarpeen. Harvoin sairastavat ja vanhemmalle pojalla ollut parit murtumat tapaturmien seurauksina, mutta ei muuta. Näissä tapauksissa olen käyttänyt yksityistä. Nuorimmainen on asiakkaana allergiasairaalassa, jossa asioimme vuosittain poliklinikkamaksulla. En tiedä, mutta luulen, että vakuutusmaksut olisivat kutakuinkin samaa luokkaa vuosittain. Lapset ovat 2-13 vuotiaita.
Lapset nyt iältään 9, 7 ja 5,5.
Ensimmäisen kohdalla pohdimme asiaa ennen syntymää. Tulimme siihen tulokseen, että vaikka julkista terveydenhuoltoa kuinka ajetaan alas, lapset kyllä hoidetaan. Ja koska olemme verorahoillamme palvelua kustantamassa, meidän kannattaa sitä käyttääkin.
Ja koska ensimmäisellä ei ollut vakuutusta, ei sitä tullut otetuksi toisellekaan. Saati sitten kolmannelle.
Lapsilla on ollut yhteensä näiden vuosien aikana noin 5 korvatulehdusta. Joka kerta olemme päässeet 300 metrin päässä sijaitsevalle terveysasemalle lähes heti, lääkkeet ja kontrollit ovat hoituneet hyvin. Muuten lapsilla on ollut ihan nämä peruslastentaudit ja rokot kuin kaikilla muillakin. Ei mitään perussairauksia.
Olisimme siis hassanneet monta tuhatta euroa jo näinä vuosina kolmen lapsen kohdalla ihan hukkaan, jos olisimme vakuuttaneet jokaisen jo ennen syntymää.
Ei ollut, koska:
- Mieheni ja minä olemme perusterveitä. Ei mitään sairauksia, hädin tuskin vuosittaista flunssaa.
- Julkinen puoli toimii meidän kunnassa hyvin.
- Voimme käydä yksityisellä ilman vakuutustakin jos haluamme. Itsekin käyn gynellä, hammaslääkärillä yms yksityisellä puolella. Samoin lapset voidaan viedä, jos tarve tulee tai jos sattuisi olemaan jonoa julkisella.
- Laitamme rahaa säästöön joka kuu. Vastaavalla summalla mikä vakuutuksiin menee kahdesta lapsesta koko lapsuuden ajalta, saa säästöön aika hyvän summan pahan päivän varalle.
- Panostamme sairauksien ennaltaehkäisyyn: Lapset saavat kotona laadukasta ruokaa (lisäaineetonta, luomua) ja huolehditaan riittävästä unesta.
kaikki perusterveitä kuten vanhempansakin. Me ollaan aika varakkaita ja jos tarve olisi voisi lapsia käyttää yksityisellä. Esikoiselle ei tullut otettua ja sittemmin ei muillekaan, mutta kun ei ole ollut mitään tarvettakaan. Kunnassa tk toimii.
Panostamme sairauksien ennaltaehkäisyyn: Lapset saavat kotona laadukasta ruokaa (lisäaineetonta, luomua) ja huolehditaan riittävästä unesta.
:D Et voi olla tosissasi?
Meinaatko tosiaan niin että kaikki sairaudet voi estää ruualla ?! :D
Toiselle otimme varmuuden vuoksi ja kas kummaa sille on todella ollut käyttöä. Olemme käyneet vauvan kanssa tutkimuksissa useampaan kertaan refluksin vuoksi. Tuskin olisimme päässeet näin rivakasti hoitoon ilman vakuutusta. Ja perusterveitä ollaan ja pidetään huolta lasten terveydestä...
maksoi n 250mk vuodessa(n50e). Siihen sisälty taximatkat, lääkäri, myös kotiin tilattu ja lääkkeet, rahaa ei tarvinnut käyttää, näyteyttiin vain korttia :) Seuraaville kahdelle ei otettu, kun hinta kuusin kertainen ja vielä omavastuu. Kaikki ollaan hoidettu s u j u v a s t i julkisella puolella, niin putkitukset kun risojen poistot ym. Päiystysreissutkin max parin tunnin keikkoja, käymme Lastenklinikalla, vieressä päivystävä apteekki.
että ilman vakuutusta voi ihan hyvin käydä myös yksityisellä. Silti se voi olla edullisempi vaihtoehto...
Lapsia 4kpl iät välillä 6-18v. Ei ole ollut tarvetta vakuutukselle. Ne harvat kerrat kun on yksityisellä käyty on pystytty hoitamana ilman vakuutusta.
Meidän kohdalla julkinen terveydenhuolto on toiminut. Kannattaa muistaa vakuutusten kanssa, että jos lapsi sairastuu vakavasti, hoidetaan lähes kaikki julkisella puolella vakuutuksesta huolimatta. Lääkkeissä ja sairauskuluissa on omavastuu vaikkakin se ei ole ihan pieni.
yhdelläkään ole ikinä ollut vakuutusta. Vanhin on kohta täysi-ikäinen.
Vakuutukset on silkkaa rahastusta. Jos jotain vakavaa tulee, yksityisellä puolella ei kumminkaan hoideta.
Mun lapset on saaneet hyvää hoitoa julkisella sektorilla. Ja joskus on käyty yksityiselläkin: vakuutuksen hinnalla käy aika monta kertaa.
Mielestäni on turhaa ja kallista. Suomessa on toimiva julkinen terveydenhuolto ja Kela, joka suurimman osan kuluista. Lapsilla pitäisi olla paljon korvattavia sairauksia että vuosikulut katettaisiin.
Tapaturmavakuutus lapsilla on. Maksaa noin 20€/ vuosi ja sekin on aika turha, jos tulee yksi tapaturma vuodessa, jos sitäkään. Toki kattaa myös lapsen harrastuksen mahdolliset tapaturmat ja pysyvässä vammautumisessä maksaa isomman summan.
Meillä esikoinen on ollut vieläpä aika lailla sairas, mutta ei olla koskaan edes ajateltu, että vakuutus ois kannattanut ottaa. Kunnalliselle lääkäriin on päästy aina saman päivän aikana, ja päivystyksessä lapsi pääsee jonojen ohi. Hoito on ollut erittäin hyvää. Ja jos ja kun lapsella on jotain vähän isompaa häikkää, niin hänet hoidetaan silti julkisella puolella joka tapauksessa, oli vakuutus tai ei.
Esikoinen ei kasvanut normaalisti kohdussa, joten vakuutusta ei saatu raskauden aikana. Heti syntymän jälkeen tutkittiin suunnilleen kaikki mahdollinen. Vaikka poika todettiin terveeksi, niin vakuutusyhtiö kuulemma (kysyin asiaa) olisi rajannut pois vakuutuksesta suunnillee nkaiken tutkitun. Vakuutus olisi keskoslapselle ollut todella kallis, eikä tosiaan melkein mitään olisi korvattu.
Koska esikoisella ei ole vakuutusta, ei otettu sellaista kuopuksellekaan.
Tarvittaessa olemme käyneet yksityisellä. Ei ole mennyt yksityisen maksuihin kuin murto-osa siitä mitä vakuutukset olisivat maksaneet.
Meillä o lähinnä sen vuoksi, että pienistä vaivoista pääsee itse valitsemaansa aikaan lääkäriin ja toinen syy on se, että jos tulee korvatulehduos jne. niin saa heti illalla lääkkeet jos kotona ei ole.
Asutaan Helsingissä ja meidän neuvola vaan pääsee kyllä lääkäriin nopeastikin, tai ainakin mä olen päässyt. Silloin kun olen työelämässä, käyn vaan mieluiten iltaisin.
Meiltä on toiselta rajattu sydänsairaudet pois, mutta sillä nyt on aika vähän merkitystä, koska ne hoidetaan joka tapauksessa lastenklinikalla.
käyntiä vuodessa tulee halvemmaksi maksaa itse kuin vakuutuksen kautta. Se on kuitenkin kannattava bisnes vakuutusyhtiöille, joten suurin osa maksaa enemmän vakuutusmaksuja kuin maksaisivat hoidosta ilman vakuutusta.
.
Se on kuitenkin kannattava bisnes vakuutusyhtiöille, joten suurin osa maksaa enemmän vakuutusmaksuja kuin maksaisivat hoidosta ilman vakuutusta.
Samaa voi sanoa varmaan kaikista vakuutuksista, että siis on kannattava bisnes vakuutusyhtiölle. En silti uskaltaisi jättää esim kotivakuutusta ottamatta!
ei ole vain tullut hankittua.. kallista.
lapset 3kk, 2v ja 7v.