Mikä sinusta on kallis hinta ravintolassa kahdelta aikuiselta
oltiin eräässä italialaisessa trattoriassa ja kahden hengen ruuat viineineen maksoi alle 100€, eikös se ole halpaa. Ihmettelen vaan, kun eat.fi sivustolla joku valittaa siellä olevan kallista
Kommentit (11)
yli 80 kolmen ruokalajin illallisesta on kallis, mutta olenkin köyhä. Tietysti ymmärrän, jos joku on valittanut ja kokenut, ettei ole saanut satkulle vastinetta.
vaikka trattorialla ymmärretäänkin vähän edullisempaa paikkaa (vrt. ranskan bistro).
Parisataa ja sen yli alkaa olla kallis. Siis mahd. aperitiivit, 2-3 ruokalajia, viini, kahvi avec.
Missä olit, ap? Oliko hyvä ruoka? Sehän se on se ydinkysymys. Jos ruoka on hyvää, paljokaan raha ei tunnu kalliilta, mutta pahasta, yhdentekevästä ruuasta 20 e on liikaa :)
edullista. Kallis 2 hengen ateria viineineen alkaa olla 200 e -> (minulle keskituloiselle)
vaikka 10 e/lasi ja niitä juodaan 2+2. Se olisi jo 40 e.
Ruualle jää siten 30 e/hlö ja jos sen jakaa pääruokaan ja alkupalaan niin 10 + 20 euroa on tosi vähän.
Kotona tekisin samat pöperöt alle 10 euron raaka-aineista.
50e on vielä kohtuuden rajoissa!! Mutta sekin on jo aika paljon!
Kallista on 300€ (minulle juhlaillallinen), halpaa alle 100€ (ei saa kolmen ruokalajin illallista juomineen varmaan mistään)
Kyllä mun mielestä trattoria - siis toisin sanoen pitsapastapaikka - pitäisi olla tuota halvempi, vaikka joisi viiniä ja ottaisi jälkkäriä. Ehkä siinä kuudenkympin paikkeilla olisi ok hinta. (öh siis Suomessa. Italiassa siinä kolmenkynpim paikkeilla)
Sen sijaan jossain gourmepaikassa menee äkkiä parisataa, eikä riitäkään. harveemminpa niissä siksi tulee käytyäkään.
ja se tuntui vähän kalliilta. Ruokajuoma tuli vaan toiselle, toinen joi vettä.
Jos lähden miehen kanssa kaksistaan syömään, niin yleensä syödään vähintään alkupalat ja jälkiruoat ja viiniä sekä mahdollisesti myös jälkkäriä. Ja eihän tuosta missään kunnollisessa ravintolassa selviä alle satasella eikä oikein satasellakaan. Musta se on aika paljon ja kovin ei usein ei ulkona syödäkään, osataan onneksi laittaa erinomaista ruokaa myös kotona.
Yli 200 on kallis.