Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuritus ei kasvata

14.11.2011 |

Heippa,

Oletko jo nähnyt "Pissahätä"- ja muut kampanjavideomme?

Mitä mieltä olet?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omia lapsiani olen joutunut tukistamaan huudon keralla useita kertoja. Miestäni taas on lapsena kuritettu säännöllisesti, mutta hän ei ole käsittääkseni koskaan käynyt lapsiin käsiksi.

Olisiko selityksenä se, että olen ainoa lapsi ja nainen, eli tilanteita jossa välitön kurinpito on välttämätöntä ei vain ole ollut. Miehelläni taas on sisaruksia, samoin kuin omilla pojillani, joten tilanteet eskaloituvat ihan eri tavalla kuin yhden lapsen kanssa. Samoin lapsen luonne on varmasti merkittävä tekijä kurituksen tarpeen suhteen. Itse olen aina ollut ujo ja miellyttämishaluinen, kun taas omat lapseni ja mieheni ovat luonteeltaan vilkkaita ja itsepäisiä.

Tulee mieleen Soinin melonit ja omenat. Se mikää sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Mielestäni on naiivia olettaa kaikkien vanhempien esim. kurittavan lapsiaan fyysisesti raivon vallassa ja hallitsemattomasti ja kaiken fyysisen kasvattamisen olevan kategorisesti pahasta.

Täytyy kyllä sanoa, että väitteesi lasten kuristustarpeen johtuvan lasten lukumäärästä, on absurdi. Tottahan toki vaikeita tilanteita tulee enemmän useamman lapsen kanssa, mutta fyysisesti käsiksi käyminen on merkki SINUN kyvyttömyydestä hoitaa tilannetta oikein. Ellei voi suojella ja hoitaa lapsia heidän ansaitsemallaan rakkaudella, voisi itse miettiä oman perheen lasten lukumäärää etukäteen tai jopa jättää lapset tekemättä. Kaikki eivät pysty kantamaan vanhempain roolia kuten kuuluisi. Ja ymmärräthän, että laki koskettaa jokaista (meloneista tai omenoista riippumatta), eikä tässä asiassa voi valita mikä itselle sopii, mikä ei.

Sanoit myös olevasi ujo ja miellyttämishaluinen eli ns. kiltti aikuinen. Minun sanakirjassani kiltit ihmiset eivät käy käsiksi muihin, etenkään pienempiinsä. Minusta kuulostaa, että yrität miellyttää itseäsi ja etsiä syitä ja selityksiä toiminnallesi. Vaikeinta on olla todella hyvä ja rakastava vanhempi lapselleen ja siihen yhtälöön ei minkäänlainen fyysinen tai henkinen kuritus mahdu.

Vierailija
42/43 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, että olemme saaneet näin paljon keskustelua aikaan! UNICEFin ”Kuritus ei kasvata” –kampanja on loppusuoralla ja joudumme sulkemaan tämän keskustelun kampanjan päätytty. Mutta ei hätää, keskustelut pysyvät auki vielä tiistaihin asti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille! Vielä päivä aikaa osallistua keskusteluun ”Kuritus ei kasvata” -palstalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi