Miehen exä (lapsen äiti) haluaa tavata ja jutella
Kertoi miehelle että haluaa tavata ja jutella mun kanssa, koska lapsi tulee viettämään aikaa ja asumaan myös mun kanssani osan ajasta, haluaa tietää että olen hyvä lapselle ja olen hyvä ihminen. Ymmärrän tämän täysin, ja musta on hieno asia.Lapsi on vasta vauva. Itselläni lapsia ei ole, eikä kamalasti kokemustakaan niistä.
Nyt kuitenkin mietityttää mitä kannattaa sanoa ja mitä asioita ottaa esille, vai annanko hänen johdatella keskustelua. Itse olen ajatellut, että mitään äidin roolia en ole ottamassa, lapsella on jo äiti, ja hyvä sellainen, eikä toista tarvitse. Toki tulen auttamaan hoidossa ja olemaan yhtenä "aikuisena", mutta lapsen vanhemmat päättävät kasvatuslinjoista ja säännöistä jne.
Kuvittelisin, että kyseinen äiti haluaa keskustella näistä(kin) asioista, mutta koen jotenkin vaikeaksi sen ajatuksen, että minun pätevyyttäni ja luonnettani tentataan ja selvitetään, varsinkin kun ihan rehellisesti en tiedä lapsista juuri mitään. Ja järjellä ajateltuna tilanne on varmaan tuolla äidille hankala ja kivulias, enkä puheillani/toimillani sitä haluaisi ainakaan pahentaa.
Olisiko täällä jollakin antaa vinkkejä/neuvoja miten tilanteessa kannattaa menetellä, että elämä olisi tulevaisuudessa kaikkien kannalta mahdollisimman mukavaa?
Kommentit (44)
Jos minä vaikka eroaisin ja miehelläni olisi uusi, haluaisin toki nähdä, millainen ihminen hän on ja millainen koti heillä on, että lapsillani olisi hyvä olla sielläkin.
No ehkä minä olen sitten tiukkis, mutta minun miehen eksällä ei ole kyllä mitään asiaa millekään tupatarkastuskierrokselle. Oikeastiko joku vaatii sellaista?
Jos minä vaikka eroaisin ja miehelläni olisi uusi, haluaisin toki nähdä, millainen ihminen hän on ja millainen koti heillä on, että lapsillani olisi hyvä olla sielläkin.
No ehkä minä olen sitten tiukkis, mutta minun miehen eksällä ei ole kyllä mitään asiaa millekään tupatarkastuskierrokselle. Oikeastiko joku vaatii sellaista?
mä olin aikoina "häijy ja katkera" ex, kun en antanut miehen tavata lastaan silloisen tyttöystävänsä kanssa. Perustelin sillä, etteivät ole olleet tarpeeksi kauan yhdessä. Molemmat sitten solvasivat minua minkä kerkesivät. No, erosivat aika pian ja exä on myöntänytkin, että onneksi pidin pääni.
Ap.n suhde mitä ilmeisemmin on tuore ja onko nyt viisasta sotkea lasta siihen?
Edetkää rauhassa ja lapseen voit tutustua JOS olette yhdessä vielä parin vuoden päästä.
Voit sanoa tämän äidillekin. Antaisi sinustakin fiksun vaikutelman.
koulussakin etteivät vaan menen vaihtamaan sun kullannupun opettajaa ettei sille vaan tule traumaa kun oli jo siihen edelliseen opettajaan kiintynyt.
ei sen lapsen tarvitse tutustua jokaiseen isukin heilaan. Minulla nyt on oikeus kasvattaa lapseni miten haluan ja nämä exän pikasuhteet eivät ole sitä miehen mallia mitä haluan välittää jälkikasvulle.
Näin minä toimin ja sinä voit kasvattaa lapsesi ihan millaiseen haaremiin haluat.
Kuten mainitsin, ex on nykyisin kanssani samoilla linjoilla eikä hänkään haluaisi, että minä raahaisin kotiin jatkuvasti eri miehiä.
yhtä asiaton kun sun oma kommentti "että jos olette vielä parin vuoden päästä yhdessä..." sen takia että sinun entinen miesystävä ei pysty olemaan yhden naisen kanssa ja vexlaa naisia edestakas niin ei todellakaan tarkoita että kaikilla muilla miehillä ois samaa ongelmaa. Yleensä aikuinen ihminen (myös isät) osaavat miettiä mikä on lapsille/lapselle eduksi/haitaksi.
Nyt puhutaan miehestä, joka on eronnut naisesta ennenkuin saanut vauvan maailmaan ja hankkinut uuden suhteen! Haloota! Eikö yhtään elämä ole opettanut?!
Jo pelkästään se kertoo miehestä aikalailla.
Koettakee nyt elää tämän tosiasian kanssa, että ei tuollainen mies ole ihan se halutuin saalis naismarkkinoilla ja ei jaksa uskoa, että välttämättä kestää se seuraavakaan suhde!
Etenkin kun se uusi nainen on lapseton ja kyselee täällä neuvoja, kuinka keskustella lapsen äidin kanssa.
yhtä asiaton kun sun oma kommentti "että jos olette vielä parin vuoden päästä yhdessä..." sen takia että sinun entinen miesystävä ei pysty olemaan yhden naisen kanssa ja vexlaa naisia edestakas niin ei todellakaan tarkoita että kaikilla muilla miehillä ois samaa ongelmaa. Yleensä aikuinen ihminen (myös isät) osaavat miettiä mikä on lapsille/lapselle eduksi/haitaksi.