Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exä (lapsen äiti) haluaa tavata ja jutella

Vierailija
13.11.2011 |

Kertoi miehelle että haluaa tavata ja jutella mun kanssa, koska lapsi tulee viettämään aikaa ja asumaan myös mun kanssani osan ajasta, haluaa tietää että olen hyvä lapselle ja olen hyvä ihminen. Ymmärrän tämän täysin, ja musta on hieno asia.Lapsi on vasta vauva. Itselläni lapsia ei ole, eikä kamalasti kokemustakaan niistä.

Nyt kuitenkin mietityttää mitä kannattaa sanoa ja mitä asioita ottaa esille, vai annanko hänen johdatella keskustelua. Itse olen ajatellut, että mitään äidin roolia en ole ottamassa, lapsella on jo äiti, ja hyvä sellainen, eikä toista tarvitse. Toki tulen auttamaan hoidossa ja olemaan yhtenä "aikuisena", mutta lapsen vanhemmat päättävät kasvatuslinjoista ja säännöistä jne.

Kuvittelisin, että kyseinen äiti haluaa keskustella näistä(kin) asioista, mutta koen jotenkin vaikeaksi sen ajatuksen, että minun pätevyyttäni ja luonnettani tentataan ja selvitetään, varsinkin kun ihan rehellisesti en tiedä lapsista juuri mitään. Ja järjellä ajateltuna tilanne on varmaan tuolla äidille hankala ja kivulias, enkä puheillani/toimillani sitä haluaisi ainakaan pahentaa.

Olisiko täällä jollakin antaa vinkkejä/neuvoja miten tilanteessa kannattaa menetellä, että elämä olisi tulevaisuudessa kaikkien kannalta mahdollisimman mukavaa?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo ettei petä suakin..

Miksi mies on riippakivi ja miksi oletat että olisi joskus jotakuta pettänyt?

AP

Vierailija
22/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..koska vaihtoi exänsä muhun. tuo nyt vaan on kateellisten ja katkerien ex ämmien panettelua. jos mies on sinuun tyytyväinen, niin ei se sua petä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukoon lapsen vanhemmat keskenään asiat. Sinä "vaikutat" miehesi kautta. Entä, jos et olekaan lapsen äidin mielestä soveltuva äitipuoli hänen lapselleen? Loppuuko teidän suhteenne siinä tapauksessa? Tuollaiset keskustelut saattavat vaikeuttaa teidän suhdetta, jos biologinen äiti muuntelee sanomaasi tms. Ihan kokemuksesta voin sanoa, että tunteet on pinnassa ja "heittelee" kovastikin synnytyksen jälkeen ja tämä voi aiheuttaa jopa vihaa sinua kohtaan.

Vierailija
24/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ei tule koskaan olemaan mitään oikeuksia lasta, tai lähinnä sen kasvatusta, kohtaan, joten ota mahdollisimman vähän myös velvollisuuksia.

Vierailija
25/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi vasta vauva ja kerennyt luomaan suhteen sinun kanssa. Onko miehesi a) jättänyt kun äiti ei suostunut aborttiin b) niin hulttio ettei äiti voi kuvitella asuvansa hänen kanssa c) vai pettikö hän äitiä sinun kanssa ??

Vierailija
26/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin exä. Itsekin joskus olen ajatellut, että jos eroaisimme, olisi hienoa jos miehen uuden vaimon kanssa voisi olla sen verran hyvissä väleissä, että pystyisi juttelemaan lapsista ja tutustumaan. Ja toivoisi, että nyxä olisi niin kypsä ja aikuinen ihminen, että ymmärtäisi, kuinka tärkeää lapsille olisi se, että äiti ja äitipuoli on hyvissä väleissä ja heillä kommunikaatio pelaa. Helpottaisi kaikkien elämää. Myös sen nyxän suhdetta mieheen kun ei olisi turhia suuria tunteita matkassa ja epäluuloja ja mustasukkaisuuksia.

Mutta kaikki eivät ole aikuisia ja kypsiä ihmisiä vaan pikkusieluisia ja epäluuloisia.

Puhukoon lapsen vanhemmat keskenään asiat. Sinä "vaikutat" miehesi kautta. Entä, jos et olekaan lapsen äidin mielestä soveltuva äitipuoli hänen lapselleen? Loppuuko teidän suhteenne siinä tapauksessa? Tuollaiset keskustelut saattavat vaikeuttaa teidän suhdetta, jos biologinen äiti muuntelee sanomaasi tms. Ihan kokemuksesta voin sanoa, että tunteet on pinnassa ja "heittelee" kovastikin synnytyksen jälkeen ja tämä voi aiheuttaa jopa vihaa sinua kohtaan.

Vierailija
27/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

exän, eli lapsen äidin asemasta. Meillä vauva oli puolivuotta, kun ex ilmoitti, että on parisuhteessa viikkositten tapaamansa naisen kanssa.

Kaikenlaiset tunteet tuli siinä koettua. Päällimmäisenä on kuitenkin ollut vahvasti mustasukkaisuus omasta lapsestani. Puoli vuotta on kulunut ja kaikki on mennyt ihan hyvin, mutta ainavain välillä mustasukkaisuus nostaa päätään. Miksi oli niin kova kiire ruveta parisuhteeseen ja ruveta viettämään aikaa niin tiiviisti yhdessä? Eikö olisi ollut järkevämpää seurustella rauhassa katsoen elämää pitkällä tähtäimellä ja jättää yhteiset viikonloput lapsen ja isän välisiksi hetkiksi? Koskaan ei tiedä, vaikka se ero sattuisikin kohdalle lyhyen ajan jälkeen, mutta tunnesiteitä on ehditty muodostamaan lapsen ja uuden naisystävän kanssa.

Me näimme nykyisen naisystävän kanssa ja juteltiin asiallisesti niitä ja näitä. Neuvon olemaan oma itsesi. Mutta muista varautua siihen, että äiti on kuin naarasleijona, kun on kyse omasta lapsesta. Ei kannata ainakaan vielä ottaa mitään isoa asemaa lapsen elämästä, anna ajan kulua ja pölyjen laskeentua. Exänähän ei ole mitään oikeuksia päättää miten lapsen kanssa vietetään siellä isän luona aikaa eikä ole oikeuksia vaikuttaa isän valintoihin. Joten periaatteessahan tuolla keskustelulla ei ole mitään merkitystä minkään kanssa.

Vaikutat kyllä todella fiksulta ihmiseltä kirjoitustesi perusteella. Aina parhainta on, että entinen ja nykyinen tulevat hyvin toimeen keskenään, kun on lapsi/a kyseessä. Mutta muista myös, että kolikolla on aina kaksi puolta. Miehesi kuvailema tunteiden loppuminen ja yhdessä sovittu erillään asuminen voi tosiasiassa olla ihan muuta, tai ex ei välttämättä ole kokenut asiaa samanlailla.

Tsemppiä "koitokseen". Ja toivotaan, että kaikki menee mukavasti.

Vierailija
28/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin pienen vauvan äidille on tärkeää nähdä millaisen ihmisen kanssa oma lapsi viettää aikaa!

Olet vain oma itsesi. Kerrot, että kokemusta ei ole. Ja muiste se, että suurin vastuu hoidosta on todellakin isällä. Et sinä ole menossa haastatteluun lastenhoitajan paikasta :)!

Tsemppiä ap!!

Vierailija
29/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi vasta vauva ja kerennyt luomaan suhteen sinun kanssa. Onko miehesi a) jättänyt kun äiti ei suostunut aborttiin b) niin hulttio ettei äiti voi kuvitella asuvansa hänen kanssa c) vai pettikö hän äitiä sinun kanssa ??

viallinen on, kun ryntää suhteeseen vaikka vauva tulossa/juuri tullut. Näitä nähty ja yksikään ei ole ollut mikään ihanne isä. Mutta tämähän ei ole ap.n vika... kuten itsekin kertoo kokematon kun on.

Vierailija
30/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto teidän kanssa.

Ap kirjoitti, että lapsi oli "vahinko". Kertoo melkoisen vastuullisesta isästä, kun haluaa antaa lapselleen silti hyvän elämän ja osallistuu.

Täällä on kyllä NIIN paskaa jengiä!!!! Tsemppiä ap.

Vierailija
31/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista. Minusta on hienoa, jos pystytte juttelemaan yhdessä ja myös jatkossa hoitamaankin asioita yhdessä. Minusta tuli lähi-äitipuoli kun miehen lapsi oli 5v ja mulla ei ollut mitään kokemusta lapsista ennen sitä. Onneksi miehen exä on mukava ja fiksu ihminen ja ollaan yhdessä voitu lapsen asioita hoitaa, viettää synttäreitä porukalla jne.

Vierailija
32/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto teidän kanssa.

Ap kirjoitti, että lapsi oli "vahinko". Kertoo melkoisen vastuullisesta isästä, kun haluaa antaa lapselleen silti hyvän elämän ja osallistuu.

Täällä on kyllä NIIN paskaa jengiä!!!! Tsemppiä ap.

vahinko ja vahinko... mun ex selitti samaa nykyiselleen ja sai sädekehän päällensä, kun halusi kuitenkin osallistua lapsen elämään. Mulle sanoi heti suhteen alussa, että mun kanssa haluaa lapsen ja vonkasi sitä vaikka kuinka. Kun tulin raskaaksi sanoi, että tekee mitä vaan, etten abortoi... Ja hei aikuiset! Nykyaikana on lähes mahdotonta tehdä vahinkolapsia!

Mutta kyllä mä hymyssä suin annan nykyisen hehkuttaa exää. Minähän siitä eroon halusin... Kai se rakastunut raasuke ei näe kunnolla vaaleanpunaisten lasiensa läpi.

Vierailija
33/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsen äiti on sinut eron kanssa, mutta kantaa toki huolta siitä, millaisessa ympäristössä ja millaisten aikuisten seurassa lapsi kasvaa. Minusta tämä on vastuullisen vanhemman toimintaa.

Meillä tilanne oli hieman toisenlainen: olimme eronneet lasten isän kanssa jo vuosia aiemmin ja lapset olivat jo kouluikäisiä. Meillä välit olivat ihan siedettävät, mutta varsin viileät kun lasten isä rupesi seurustelemaan ja muutti tyttöystävänsä kanssa yhteen. Uusi tyttöystävä otti minuun yhteyttä ja halusi tavata "että näkisin millaisen ihmisen kanssa lapset ovat tekemisissä".

Olin yllättynyt, mutta pääasiassa positiivisesti. Todennäköisesti olisin itsekin ehdottanut tapaamista jossain kohdassa, mutta en ehkä niin pian kuin "äitipuoliehdokas" halusi tavata. Pidin tapaamista kuitenkin hyvänä ja minusta se osoitti sitä, että lasten tuleva äitipuoli on asiallinen henkilö, jonka kanssa voi tarvittaessa keskustella ja hoitaa asioita -asiallisella linjalla.

Itse ainakin ajattelen niin, että mitä enemmän lapsella on elämässään välittäviä aikuisia, sitä paremmat eväät lapsi elämäänsä saa. Minusta kuulostaa, että sinun asenteesi "on kohdallaan" (jos niin voi sanoa), joten suhtaudu siis positiivisesti tapaamiseen :).

Ja jos nyt jotain vinkkejä keskusteluun haluat, niin olennaisinta on se, että olet oma itsesi. On ehkä fiksua antaa äidin johdatella keskustelua ja ehkä jossain kohdassa mainita, että äiti et kuvittele olevasi, mutta mielelläsi olet mukana lapsen elämässä.

Tsemppiä tapaamiseen, ap!

Vierailija
34/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on vasta vauva, niin onhan miehesi osallistunut äidin tukemiseen lähes päivittäin? Ja onhan miehesi valmis tapaamaan jatkossakin lastaan vähintään kaksi-kolme kertaa/vkossa? Ja sinä sitoudut tähän myös (lähinnä niin, ettet estele)?

Toivon näin, sillä muuten kannattaa laittaa mies vaihtoon. Tähän ei tarvita edes perusteluja.

Vierailija
35/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitä ilmeisemmin lapsen vanhemmat eivät ole pari, ja tuskin sellaiseksi tulevat vaikka te kuinka meuhkaisitte.

Minusta ap hienosti ajattelee asiaa, ja vauvan äiti myös, kun haluaa jutella ap:n kanssa. Ihan naurettava kommentti tuokin, että joku "ei suostuisi keskusteluun". Miksi ei? Kyllähän aikuisten ihmisten on pystyttävä puhumaan asiasta kuin asiasta, tai sitten on peiliin katsomisen ja kasvun paikka.

Jos minä vaikka eroaisin ja miehelläni olisi uusi, haluaisin toki nähdä, millainen ihminen hän on ja millainen koti heillä on, että lapsillani olisi hyvä olla sielläkin. Mitä pienempi lapsi, sen tärkeämpää on tietää, että häntä hoidetaan hyvin. Vauva kun ei osaa vielä pyytää eikä kertoa.

Uskon että ap:stä tulee hyvä aikuinen pienen elämään, koska hän ymmärtää, ettei lapsi ole riitakapula vaan pieni ihminen, joka kaipaa huolenpitoa. Lasta kyllä oppii hoitamaan, vaikkei kokemusta olisikaan. Minä sain esikoiseni 36-vuotiaana, enkä ollut koskaan hoitanut vauvaa, ja silti asia tuntui heti omalta.

Hyvää jatkoa ap:lle ja miehelleen!

Vierailija
36/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen takia että teidän lapsokainen ei ollut vahinko tarkoittaa sitten että muille ei synny vahinkolapsia??T. Vahinko lasten omistaja

Vierailija
37/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa nuo tapaamiset ei ole niin yksoikoisia. Kun se isä ei ole lapsen jokapäiväisessä elämässä mukana, niin vierailut tulee pitää lyhytaikaisina. Vauva saattaa hyvinkin paljon kokea eroahdistusta ja olla itkuinen.

Kasvatustapojen ja ruokailu-/unirytmien ynnä muiden ylläpitämisen takia keskustelu vanhempien välillä on välttämätöntä, että lapsella pysyy edes jonkunlaiset rutiinit ja järki touhussa.

Itse en alle vuoden vanhaa antaisi isälle kovinkaan pitkäksi aikaa jo pelkästään imetyksen takia. Sopii kyllä tulla äidin luokse tapaamaan ja hoitamaan. Ainahan se äiti voi sillä hetkellä ottaa omaa aikaa.

Vierailija
38/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin aikoina "häijy ja katkera" ex, kun en antanut miehen tavata lastaan silloisen tyttöystävänsä kanssa. Perustelin sillä, etteivät ole olleet tarpeeksi kauan yhdessä. Molemmat sitten solvasivat minua minkä kerkesivät. No, erosivat aika pian ja exä on myöntänytkin, että onneksi pidin pääni.

Ap.n suhde mitä ilmeisemmin on tuore ja onko nyt viisasta sotkea lasta siihen?

Edetkää rauhassa ja lapseen voit tutustua JOS olette yhdessä vielä parin vuoden päästä.

Voit sanoa tämän äidillekin. Antaisi sinustakin fiksun vaikutelman.

Vierailija
39/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin aikoina "häijy ja katkera" ex, kun en antanut miehen tavata lastaan silloisen tyttöystävänsä kanssa. Perustelin sillä, etteivät ole olleet tarpeeksi kauan yhdessä. Molemmat sitten solvasivat minua minkä kerkesivät. No, erosivat aika pian ja exä on myöntänytkin, että onneksi pidin pääni.

Edetkää rauhassa ja lapseen voit tutustua JOS olette yhdessä vielä parin vuoden päästä.

koulussakin etteivät vaan menen vaihtamaan sun kullannupun opettajaa ettei sille vaan tule traumaa kun oli jo siihen edelliseen opettajaan kiintynyt.

Vierailija
40/44 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussakin etteivät vaan menen vaihtamaan sun kullannupun opettajaa ettei sille vaan tule traumaa kun oli jo siihen edelliseen opettajaan kiintynyt.

ei sen lapsen tarvitse tutustua jokaiseen isukin heilaan. Minulla nyt on oikeus kasvattaa lapseni miten haluan ja nämä exän pikasuhteet eivät ole sitä miehen mallia mitä haluan välittää jälkikasvulle.

Näin minä toimin ja sinä voit kasvattaa lapsesi ihan millaiseen haaremiin haluat.

Kuten mainitsin, ex on nykyisin kanssani samoilla linjoilla eikä hänkään haluaisi, että minä raahaisin kotiin jatkuvasti eri miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme