Jokainen aikuisiän joulu yksin
Tiedän, että ei saa valittaa. Käyn vanhemmillani jouluaattona syömässä. Aattoillaksi olen aina palannut hiljaiseen asuntooni. Onko joulu parempi, jos voi olla enemmän läheisten kanssa?
Kommentit (39)
Jos käyt vanhemmillasi syömässä niin et sinä silloin yksin vietä joulua.
Miksi et jää vanhempiesi luo illaksi/yöksi?
Meillä tulee taas jouluna appivanhemmat, omat vanhemmat, sisaret perheineen ja oma perhe, 20 henkilöä juhlimaan. Ruokiin ja juomiin on mennyt jo yli 1000€ ja vaimo vaan valittaa.
Mielelläni olisin yksin jossain alppimajassa illan konjakkilasi kädessä ja sikari suussa takkatulen ääressä.
Lapsuuden joulut olivat kamalia, suurin osa suvusta räkäkännissä. Sen jälkeen olin parikymmentä vuotta parisuhteessa, jossa mies lähti aina aattona jouluaterian jälkeen ryyppäämään.
Nyt ihan yksin on parempi. Nautin joulurauhasta, sillä nyt vasta aikuisena olen saanut kokea sen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulee taas jouluna appivanhemmat, omat vanhemmat, sisaret perheineen ja oma perhe, 20 henkilöä juhlimaan. Ruokiin ja juomiin on mennyt jo yli 1000€ ja vaimo vaan valittaa.
Mielelläni olisin yksin jossain alppimajassa illan konjakkilasi kädessä ja sikari suussa takkatulen ääressä.
Todennäköisesti vaimosikin olisi ennemmin yksi alppimajassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä palstailet vauvalla 😂😂😂👏
Onnellisimpia ne joille viedään jouluna kynttilöitä.
Sulla on vanhemmat elossa ja kokkaa sulle?
Miksi et ole rakentanut itsellesi elämää ja muodostanut ihmissuhteita, hankkinut kumppania tai läheisiä ystäviä? Ihan omalla vastuulla tuokin asia on, kun on aikuisesta ihmisestä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole rakentanut itsellesi elämää ja muodostanut ihmissuhteita, hankkinut kumppania tai läheisiä ystäviä? Ihan omalla vastuulla tuokin asia on, kun on aikuisesta ihmisestä kyse.
Jos on vaikka susiruma? Tjs.
Itse olen joko ollut vanhemmilla yötä tai sitten ole matkustanut ulkomaille jouluksi. Esim kerran Varsovassa, kerran Kölnissä jne erilaisia kaupunkeja euroopassa. Ihan mukavaa on ollut, hostellissa yövyin joten tapaa muitakin ja tosi halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikka susiruma? Tjs.
Höpö höpö. Itse olen lihava, ruma ja minulla on näkyvä vamma, silti minulla on mies ja perhe. Kyllä rumakin voi miehen löytää.
Parempi olla yksin kuin vaikka juopon kanssa. Paljon parempi.
Onko sulla varaa ottaa vaikka kaupunkiloma pyhien yli?
Vierailija kirjoitti:
Parempi olla yksin kuin vaikka juopon kanssa. Paljon parempi.
En kyllä enää tiedä..
Mikset mene baariin kaltaisiesi seuraan? Voit vaikka löytää seuraa.
Yhteiskunnan ja hallituksen vika!