Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö te työssäkäyvät käy aamulla suihkussa??

Vierailija
10.11.2011 |

Ihmeissäni luin tuota ketjua, jossa kysyttiin työssäkäyvien vanhempien aamurutiinit- ja aikataulut.

Kaikkia vastauksia en lukenut, mutta tuntui siltä, ettei kukaan käy aamulla suihkussa. Mielestäni kainaloiden ja naaman pesu ei riitä, jotta olisi raikas yön jälkeen.

Tietysti tapoja on monia, mutta itse käyn jokaikinen aamu suihkussa, tarvittaessa pesen tukan (siis lähes aina, paha tapa:-)) ja tietysti pesen hampaat. Sitten laitan tukan ja meikkaan. Vasta tämän jälkeen olen mielestäni "edustuskelpoinen".

Olenko jotenkin erilainen?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten käyn suihkussa aina töiden päätyttyä klo 14 ja iltaisin. Iho ei kestä enempää lutraamista. Aamulla suihkussa käynti tarkoittaisi että olisi jo klo 4 herättävä kun nytkin 4.20. herätys.

Vierailija
62/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olen vähemmistössä, kun käyn suihkussa sekä aamulla että illalla. Niin on ollut jo teinivuosista saakka. Nyt käyn siis jo neljättäkymppiä. Ei ole vaikuttanut äitiyslomat tai muut, 2 kertaa vuorokaudessa olen käynyt pesulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi pitäisi. Kerran päivässä suihku riittää ja mielestäni ei ole mitään väliä mihin aikaan se tapahtuu, itse olen yleensä suosinut ilta-aikaa. Mielestäni oikeasti suihku kerran päivässä on jopa vähän liian usein mutta itse olen tällaiseen rytmiin tottunut ja siitä on vaikea luopua.

Nyt käyn välillä suihkussa myös aamuisin jos olen illalla ollut liian väsynyt ja kun olin lapsen kanssa kotona kävin usein suihkussa päivällä joko silloin kuin lapsi kylpi tai hänen ollessaan päiväunilla.

Hampaat harjaan kyllä joka aamu, meikkiä en harrasta.

Luulen, että tämä on taas yksi niistä kukin tyylillään asioista.

Vierailija
64/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä nukkumaan puhtaana. Lakanat kun vaihtaa tarpeeksi usein eikä hikoile juuri unissaan, niin aamulla on ihan raikas olo. En pese edes kainaloita, naaman ja hampaat vain.

Sama juttu täällä, en vielä ole öisin hikoillut kun pidän makuuhuoneen mukavan viileänä.

Melkein joka ilta käydään saunassa, ja olisi melkoista liioittelua käydä vielä aamulla suihkussa.

Miksi tärväisin aikaa aamuisin suihkuun ja turhaan tälläytymiseen, mieluummin kauneusuniin!

Sinulle on varmaan järkytys, että ihan kaikki siisteissä sisätöissä olevatkaan eivät meikkaa joka aamu.

Vierailija
65/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan raikkaan tunteen takia, mutta 2 kertaa päivässä on liikaa ihon hyvinvoinnin ja vedenkulutuksenkin kannalta. Kun on pakko valita aamu tai ilta niin ilta voittaa. Lisäksi aamulla on liian kiire.

Mä en edes yleensä pese kainaloita aamulla. Käyn illalla suihkussa ja laitan deodoranttia ja aamulla laitan lisää päälle. En omasta mielestäni haise..ainakaan liikaa.

Vierailija
66/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeämpää minusta on olla puhdas ja raikas muiden ihmisten seurassa. Se kuuluu hyviin käytöstapoihin ja muiden huomioon ottamiseen.

Kyllä huomaa kun jotkut aamulla haiskahtavat tunkkaiselle. Ei yhtään kiva työskennellä sellaisten ihmisten lähellä.

Vierailija
67/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään saunassa melkein joka ilta. Jos ei saunota, niin käydään illalla suihkussa. Olen niin viluinen aamulla peiton alta kömpiessä, etten tarkene mennä suihkuun. Lisäksi mulla on niin pitkä tukka, että sen föönaaminen aamuisin olis melko rasittavaa ja aikaavievää.

Vierailija
68/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä nukkumaan puhtaana. Lakanat kun vaihtaa tarpeeksi usein eikä hikoile juuri unissaan, niin aamulla on ihan raikas olo. En pese edes kainaloita, naaman ja hampaat vain.

Sama juttu täällä, en vielä ole öisin hikoillut kun pidän makuuhuoneen mukavan viileänä.

Melkein joka ilta käydään saunassa, ja olisi melkoista liioittelua käydä vielä aamulla suihkussa.

Miksi tärväisin aikaa aamuisin suihkuun ja turhaan tälläytymiseen, mieluummin kauneusuniin!

Sinulle on varmaan järkytys, että ihan kaikki siisteissä sisätöissä olevatkaan eivät meikkaa joka aamu.

Enpä minä noin pienistä asioista järkyty:-). Itse olen asiakaspalvelussa, joten haluan olla huolitellun näköinen töissä, siksi meikkaan ja laitan hiuksetkin aamulla. Kukin tyylillään:-)

Miksi sauna lämmitetään joka ilta? Se se vasta energian tuhlausta on.

ap (joka ei käynyt aamulla suihkussa, koska on vapaapäivä ja lähden lapsen kanssa ulkoilemaan)

Vierailija
69/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa kun jotkut aamulla haiskahtavat tunkkaiselle. Ei yhtään kiva työskennellä sellaisten ihmisten lähellä.

ei ihminen muutamassa tunnissa nukkuessaan muutu niin pahanhajuiseksi että sen haistaisi toisetkin. Eri asia tietysti jos pukee likaiset vaatteet päälle, nekin saattaa haista.

Vierailija
70/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn illalla suihkussa, en hikoile yöllä. aamulla dödöä kainaloon, vaatteet päälle ja harjaan hiukset. voin herätä puoli tuntia ennenkun pitää olla töissä, vähän aikasemmin jos vien lapset hoitoon että nekin kerkiää pukea. enkä todella koe olevani mitenkään epäsiisti vaikka en käy aamulla suihkussa tai muuten laittaudu tuntia. mutta kukin tyylillään ja toki eri asia jos olisi joku asiakaspalvelutyö että "tarviis" kattoa enempi peiliin lähtiessä.

Vierailija
71/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saunovat kerran viikossa, ja tarvittaessa kylpevät siinä välissä (joskus lähes päivittäin, joskus eivät ollenkaan).

Itse käyn suihkussa aina kun hiukset ovat likaiset, eli 1,5 - 2 vuorokauden välein.

Joten käyn suihkussa illalla. Enkä todellakaan joka ilta! Iho kuivuu ja muutenkin on epäekologista käydä joka ilta suihkussa. Lapset ovat kuivaihoisia ja käyvät talviaikaan kerran viikossa suihkussa, koska eivät hikoile ja hiukset ei näin pienillä likaannu. Kahdesti tai jopa usempi suihkukerta viikossa tarkoittaisi näille atoopikoille rutikuivaa ihoa, rasvaamista, kortisonivoiteita, kutinavoiteita.

Ollaan likaisia siis. Joo.

Vierailija
72/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tulin myöhäään töihin. Olen aamu-uninen, kuiva-ihoinen ja palelen suihkun jälkeen, joten peseydyn (ja rasvaan) iltaisin. En osaa mennä "likaisena" nukkumaan.

Vierailija
73/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee illalla likaisena nukkumaan:-O Mä pesen iltaisin alapään, kainalot, jalat ja naaman ja käyn sit aamulla suihkussa.

Vierailija
74/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tulin myöhäään töihin. Olen aamu-uninen, kuiva-ihoinen ja palelen suihkun jälkeen, joten peseydyn (ja rasvaan) iltaisin. En osaa mennä "likaisena" nukkumaan.

On sullakin toi arvojärjestys kyllä vähän vinksallaan. Mä menen ihmisten ilmoille puhtaana ja raikkaana, nukkumaan voi mennä vähemmänkin puhtaana.

Vierailija
75/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi ihosairausdiagnoosia, ja käyn joka ilta suihkussa. Se on sen asteinen projekti rasvoineen ja kutinanhillitsemisineen, ettei siihen aamulla ennen suihkua ruveta. En haise.

Vierailija
76/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on mulle kuin aamukahvi.

Vierailija
77/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä te harrastatte/erittelette yöllä sänkyyn niin että aamulla pitää itseään PESTÄ?

Illalla mennään sänkyyn, laitetaan silmät kiinni ja ollaan siinä kunnes tulee aamu. Sitä lähdetään töihin ottaen rähmät pois silmistä ja pestään hampaat.

Itse en LIKAANNU yöllä. Kuka likaantuu?

Vierailija
78/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin toi arvojärjestys kyllä vähän vinksallaan. Mä menen ihmisten ilmoille puhtaana ja raikkaana, nukkumaan voi mennä vähemmänkin puhtaana.

Se ettei käy aamulla suihkussa, ei liity arvojärjestykseen yhtään mitenkään :) Tokihan nukkumaan voi mennä vaikka nokisena jos niin huvittaa, mutta minä haluan olla suihkunraikas kun menen nukkumaan. En likaannu yön aikana.

ps. en ole kirjoittaja johon viittasit

Vierailija
79/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei käy aamulla suihkussa, ei liity arvojärjestykseen yhtään mitenkään :) Tokihan nukkumaan voi mennä vaikka nokisena jos niin huvittaa, mutta minä haluan olla suihkunraikas kun menen nukkumaan. En likaannu yön aikana.

ps. en ole kirjoittaja johon viittasit

Aikuinen ihminen ei ole aamulla enää mikään raikastuoksuinen pulmunen vaan tunkkainen ja hikinen haisupommi.

Ihmiset kuvittelee, että kun nukkuu, niin elintoiminnot jotenkin lakkaavat eikä hikeä tai talia erity ollenkaan.

Ilmankos ihmiset haisevat niin pahalle metrossa, busseissa ja työpaikoilla. Mä olen monesti sitä ihmetellyt, että mikä on kun niin monen lähelle ei voi ollenkaan mennä hajun takia.

Erityisesti asiakaspalveluammatissa haisevat ovat jo inhottavia.

Vierailija
80/86 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on moni jo sanonutkin, että kun menee puhtaana nukkumaan puhtaisiin lakanoihin, pitää makuuhuoneen lämpötilan alhaisena, niin ei yön aikana hikoile eikä siten myöskään likaannu. Päivällä sitä vastoin liikutaan ulkovaatteissa kaupassa, juostaan bussiin, hikoillaan palaverissa, käydään vessassa useita kertoja, pidetään kuumia ulkokenkiä leffateatterissa jne. Eli hikoilun ja likaantumisen aste on jotain ihan muuta kuin yöllä omassa puhtaassa sängyssä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän