Ettekö te työssäkäyvät käy aamulla suihkussa??
Ihmeissäni luin tuota ketjua, jossa kysyttiin työssäkäyvien vanhempien aamurutiinit- ja aikataulut.
Kaikkia vastauksia en lukenut, mutta tuntui siltä, ettei kukaan käy aamulla suihkussa. Mielestäni kainaloiden ja naaman pesu ei riitä, jotta olisi raikas yön jälkeen.
Tietysti tapoja on monia, mutta itse käyn jokaikinen aamu suihkussa, tarvittaessa pesen tukan (siis lähes aina, paha tapa:-)) ja tietysti pesen hampaat. Sitten laitan tukan ja meikkaan. Vasta tämän jälkeen olen mielestäni "edustuskelpoinen".
Olenko jotenkin erilainen?
Kommentit (86)
Kun olin töissä kävin useimmiten iltaisin. Jos satuin nukahtamaan sohvalle illalla, menin suihkuun vasta aamulla.
Nyt kun oon kotona, käyn suihkussa kun huvittaa. Eli jos johonkin tärkeeseen on menossa.
kun jotkut kirjoittaa että pesevät kainalot, kasvot, jalat, alapään mutta eivät käy suihkussa, eikös tuo lotraaminen lavuaarissa vastaa jo melkein suihkukäyntiä, eikös helpommin menisi ihan kroppasuihkuun.
itse käyn iltaisin suihkussa, jotta pääsee puhtaana nukkumaan, saunotaan muutaman kerran viikossa. joskus en jaksa pestä hiuksia joetn jos seuraavana päivänä menoa niin käyn aamulla uudestaan suihkussa jolloin pesen hiukset jos likaiset siis.
tällä hetkellä äitiyslomalla joten aamusin ei ole kiire minnekään. te jotka käytte vain aamusin suihkussa niin te ette ilmeisesti harrasta sitten mitään kun ette illalla käy suihkussa? ja jos hikoilee öisin kovasti on varmaan vaihdevuodet, huone liian kuuma tai hikipossu joka ei harrasta liikuntaa niin nukkuminenkin hikoiluttaa!
En käy joka päivä suihkussa. Sen lisäksi että suihkussa käyminen vie aikaa, se nielee päivittäin toteutettuna tarpeettomasti energiaa.
Tämä hysteerikkojen päivittäinen suihkussakäynti on lopulta aika tuore juttu ihmisen historiassa ja siltä pitäisi taittaa niskat ennen kuin se vakiintuu liiaksi.
, joiden jälkeen toki meilläkin peseydytään suihkussa/saunassa. Viittan edelliseen kirjoittajaan:
"te jotka käytte vain aamusin suihkussa niin te ette ilmeisesti harrasta sitten mitään kun ette illalla käy suihkussa? ja jos hikoilee öisin kovasti on varmaan vaihdevuodet, huone liian kuuma tai hikipossu joka ei harrasta liikuntaa niin nukkuminenkin hikoiluttaa! "
Enkä myöskään väittänyt peseytyväni VAIN aamulla tai hikoilevani yöllä. Kyse oli juuri siitä, että oloni on freesimpi ja mukavampi kun olen käynyt suihkussa aamulla ja ns. herään paremmin.
AP
Ja ihan sellaista kunnon liikuntaa, jossa tulee hiki...
Ja ihan sellaista kunnon liikuntaa, jossa tulee hiki...
miten tämä liittyy aamusuihkutteluun?
meilläkin harrastetaan liikuntaa, jossa tulee ihan oikeesti hiki...
ap
haluan aloittaa päivän puhtaana. Silloin en käy kotona suihkussa, jos menen heti herättyäni uimaan tai pian herättyäni ja lapset maailmalle saatuani jumppaan, silloin käyn énnen & jälkeen uinnin ja jumpan jälkeen.
Iltaisin jos tunnen itseni kovin likaiseksi, käyn suihkussa, tai kylvyssä tai rentoutumassa kylvyssä, mutta se on pari kertaa viikossa varmaan. Ja joskus saunassa.
Totta puhuakseni mua ei häiritse mennä likaisena nukkumaan. Mutta mua häiritsee lähteä likaisena liikkeelle. Samanlaisesta likaisuustasosta puhutaan.
Mä hikoilen yöllä - selvästi jotain hormonaalista, hikoilen ja palelen vuorotellen. Mutta silloinkin kun en vielä hikoillut, toimin näin.
En todellakaan käy aamulla suihkussa!
Kello soittaa 5:40, pesen kasvot, hampaat, kampaan tukkani ja puen vaatteet. En meikkaa, koska en jaksa meikata niin aikaisin, olen väsynyt, tuo ei ole minulle mikään luonteva aika nousta ylös.
Jos kävisin suihkussa aamulla, pitäsi nousta ennen 5:ttä. Ja naapurit tuskin tykkäisi, asutaan elementtikerrostalossa.
Sitten vaan tenava ylös ja klo 6 olisi hyvä olla autossa matkalla päiväkotiin, joka avaa ovensa 6:15. Siitä töihin.
Työmatka kestää omalla autolla tunnin
Mulla on toki liukuva työaika, mutta jos myöhästytän lähdön tunnilla, pitää myös töistä lähteä tunti myöhemmin, se taas tarkoittaa koululaiselle pitempää iltapäivää yksin kotona sekä sitä, etten välttämättä ennättäisi klo 17 mennessä, päiväkoti menee kiinni klo 17.
Joten käyn suihkussa illalla. Enkä todellakaan joka ilta! Iho kuivuu ja muutenkin on epäekologista käydä joka ilta suihkussa. Lapset ovat kuivaihoisia ja käyvät talviaikaan kerran viikossa suihkussa, koska eivät hikoile ja hiukset ei näin pienillä likaannu. Kahdesti tai jopa usempi suihkukerta viikossa tarkoittaisi näille atoopikoille rutikuivaa ihoa, rasvaamista, kortisonivoiteita, kutinavoiteita.
Ollaan likaisia siis. Joo.
vaikka kuinka kuumalla vedellä lotraisi. En käy suihkussa tosin joka iltakaan, 2-3 päivän välein. En harrasta hikiliikuntaa, siisti sisätyö.
että olen tosi unikeko ja suihku on paras herätyskeino! Sen jälkeen olen pirteä, raikas, energinen ja kaunis ;-),
En todellakaan käy joka päivä suihkussa. Ei maailman kaikki ihmiset voi niin tehdä, niin miksi täälläkään tarvitsisi. Kauheaa ja tarpeetonta tuhlausta.
monta ihmistä, jotka käyvät kolmen päivän välein suihkussa? Siis hieno ajatus olla tuhlaamatta vettä, mutta miten aikuinen ihminen voi porskuttaa kolme päivää käymättä suihkussa??
kerran vielä tuossa välissä töiden jälkeen noin klo 16. Hiukset pesen yleensä kerran vuorokaudessa eli jos käyn illalla saunassa, en pese hiuksia aamulla, mutta kastelen kyllä. Jos en ole käynyt illalla saunassa enkä hikiliikkumassa, pesen hiukset vasta aamulla. Mä käyn suihkussa nopeasti, en koskaan jää sinne lotraamaan pitkäksi aikaa.
Mun mielestä on paljon helpompi ja parempi käydä pikasuihkussa kuin yrittää lavuaarissa/pöntöllä pestä alapäätä, kainaloita ja naamaa.
Ja voin kertoa, että nykyään atoopikoillekin suositellaan suihkua usein, kunhan ei käytä voimakkaita saippuoita eikä kovin kuumaa vettä. Puhdas iho on parenmpi kuin hikoilu ja bakteerit iholla. Itsekin olen atoopikko ja iho ei kuivu yhtään sen enempää monista suihkuista, ilman kuivuus vaikuttaa paljon enemmän.
ja aamulla vain jos ei ole kiireaamu tai lapsen hoitoaamu (osittainen hoitovapaa). En tod jaksa nousta sen takia VIELÄ aikaisemmin, että tukka olisi tosi hienosti. Pesen sen illalla ja aamulla vetelen vaan suoristusraudalla. Kun illalla peseydyn kunnolla niin en mä hikoile tai likaannu yön aikana mitenkään. Naaman ja alapään pesen herättyäni, ja taatusti olen raikas töissä. En mä käynyt ennen lastakaan suihussa työaamuina kuin aivan pakon edessä. Hikoilen tosi vähän, aina en jaksa laittaa edes dödöäkään eikä kainalot hikoile juuri yhtään.
Syy on että työskentelen aamuvuorossa ja palelen usein aamuisin. Siis mulla oikeasti hampaat kalisee suussa jos menen suihkuun aamuyöllä kolmen ja puoli neljän välissä. Mun työvuoro alkaa 04 ja jatkuu päivästä riippuen yleensä noin 10 tai 11 asti aamupäivällä. Käyn vuoron päätteeksi aina töissä suihkussa.
Eli vaikka aamusuihku jää väliin käyn työpäivinä kahdesti pesulla. Vapaapäivinä vain kerran ellei mies satu lämmitämään saunaa. Mutta olen omatoimisesti laiska saunojakin. :-)
ja kun käyn niin teen sen mielummin illalla jotta pääseen puhtaana nukkumaan. En mä hikoile muuten kuin harrastaessani liikuntaa.
Ihminen hikoilee litran verran yön aikana.
Ihminen hikoilee litran verran yön aikana.
Ihminen hikoilee normaalisti koko vuorokauden aikana puolesta litrasta litraan. Suurin osa siitä tapahtuu valveillaollessa, joten normaalihaarukan hikoilevammassakin päässä 8h yöunien aikana hikoilu jää korkeintaan muutamaan desiin.
että illalla suihkussa. En herännyt aamuisin ilman suihkua ja illalla oli jotenkin likainen olo jos en ollut käynyt suihkussa.
Sitten tuli lapset ja varsinkin kotona ollessa suihkussa käynneistä tuli ylellisyyttä. Ilman vauvaa ei suihkuun ollut yleensä asiaa, joten harvoinhan siellä sitten enää tuli käytyä.
Nykyään lapset on sen ikäisiä, että aamulla pitää vielä huolehtia molemmille vaatteet, aamiainen, hampaanpesut & hiukset kuntoon ennen hoitoa/koulua. Se aika minkä aiemmin käytin suihkussa käyntiin menee nyt lasten aamutoimiin. Käyn siis suihkussa enää vain iltaisin, enkä aina silloinkaan. Toisinaan pesen vain kasvot+kainalot lavuaarin yllä.