Olisitko tyytyväinen jos anoppi tekisi kaikki ristiäis valmistelut?
Sinun ei tarvitsisi muuta kuin valita kummit, hoitaa kutsut ja saapua paikalle?
Kommentit (26)
itse en kuulu kirkkoon, mieheni kyllä. Vieraita oli yli 50, kaikki anopin sisarukset, heidän lapsensa, puolisonsa, lastensa puolisot, näiden lapset, anopin naapurit, appiukon siskot miehineen jne jne. Itse tunsin kummien ja isäni lisäksi ehkä kolme ihmistä.. Ruokaa oli riittävästi kolmasosalle porukasta, kummit tai me vanhemmat emme saaneet mitään. Helvetin pitkä ja nälkäinen päivä. Ei koskaa enää.
jotain paakkelssia (ei kakkua!) saa leipoa, mutta mä hoidan kaiken muun. Mutta mä oonkin tällainen kontrollifriikki. Ja kaiken täytyy olla PERFECT!
..ainakin ulospäin, vaikka oikeasti olisinkin ihan rättiväsyny ja perse ruvella. Mun luonne, minkäs teet.
Kun vauva ili pakko kastaa 2vk vanhanajaitse aivan kuutamolla. Kakkosen ristiäisiin teki mun äiti kakut ja anoppi voileipäkakut. Mulle jäi leivokset :) Ihanaa kun on kaikkien kanssa väleissä!
Minä olen niin tumpelo ja laiska, että sellainen anoppi olisi minulle unelma. Mutta yksin vaan olen nuokin asiat saanut hoidella aikoinani. Nyt en osallistu meidän poikien häävalmisteluihinkaan mitenkään. Jos haluavat naimisiin, saavat kutsua minut valmiiseen pöytään.
meillä nimiäiset pidettiin anopin kotona, omakotitalo isolla pihalla oli kesällä aika paljon kivempi vaihtoehto kuin kerrostalokaksio. Ja nyt kun aloin miettimään, niin anoppi teki mm. kakun, puolison siskot piirakkaa ja mun äitini salaattia. Oikeastaan ainoa mitä me tehtiin, niin keitettiin kahvia ja tuotiin joitain limuja ja keksejä kaupasta.
Tosin me kyllä kerrottiin mitä me halutaan, mutta ihmiset (anoppi mukaan lukien) halusi auttaa, enkä näe siinä mitään pahaa, päin vastoin. Kyllä mä haluaisin itse vaikuttaa omiin juhliin (tai oman lapsen), mutta muuten en näe mitään ongelmaa, että anoppi järjestäis juhlat. Mulla on onneksi tosi ihana anoppi ja hyvä juhlienjärjestäjä :)
anoppi järjesti melkein kaiken, on tottunut pitämään pirskeitä ja on tosi hienotunteinen ihminen, eli ei tultu jyrätyksi. Tosi ihanaa. Musta ristiäisten pitäminen on aika työlästä, kun ei meillä vauvelit ole olleet mitään hyviä nukkujia, leivo ja järjestä siinä sitten, kun yksi roikkuu tississä vuorokauden ympäri. Muutenkin väsymys on mulla ollut pahimmillaan just niihin aikoihin, kun ristiäisiä tavataan pitää.