Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millaisen perheen viikkomenyy on tällainen:

Vierailija
07.11.2011 |

ma: riisiä ja kananugetteja

ti: hampurilaisia itse tehdyistä jauhelijapihveistä

ke: kalapuikkoja ja makaroonia

to: ikean lihapullat ikeassa

pe: pakastepitsaa

la: perunamuusia ja uunilohta

su: itsetehtyä riisipuuroa ja kiisseliä

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. minusta tuo tiistain itsetehty hampurilainen, lauantain uunilohi ja sunnuntain riisipuuro on ihan ok:ta ruokaa.

Vierailija
2/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kumpikaan vanhemmista ei osaa laittaa ruokaa mikä ei ole niin harvinaistakaan.

MIten muuten voisit noin tarkkaan tietää oikein päivät milloin syödään.??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tykkää riisipuurosta.

Vierailija
4/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että normaalisti parempaa ruokaa syövän perheen kiireisen viikon menu taikka sitten sellaisen perheen, jossa ei kauheesti tykätä kokkailla ja tossa on monta lasten lempparia sekä vähän yritystä terveellisempäänkin. Mustakin lohi ja perunamuussi ja itsetehdyt hampurilaiset on ihan hyvää ruokaa, varsinkin jos siinä siis salaatti mukana.

Vierailija
5/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole niin avuton, ettei osaisi tehdä yksinkertaista kotiruokaa ja tarjota myös tuorepaloja ja salaatteja siinä ohessa.

Tai sitten on vaan niin kouluttamaton, ettei tajua, mitä tuollainen moska tekee lapsille ja itselle.

Vierailija
6/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole niin avuton, ettei osaisi tehdä yksinkertaista kotiruokaa ja tarjota myös tuorepaloja ja salaatteja siinä ohessa.

Tai sitten on vaan niin kouluttamaton, ettei tajua, mitä tuollainen moska tekee lapsille ja itselle.

tuorepaloja?

ne on enemmän välipalaa, eikö..

ap

Vierailija
7/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän ravintoaineita ja vitamiineja, pitkälle prosessoitua ja hurjasti kovaa rasvaa. Lomalla Irlannissa söimme noin ja kun tulimme takaisin söimme viikon vihanneksia ja hedelmiä.

Vierailija
8/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista 3 lasta. olen kotiäiti ja vastuussa arkena illallisesta. en ollenkaan pidä kokkaamisesta ja koitan päästä mahdollisimman helpolla.

ap

Vierailija
9/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma: juurespataa (punajuuri, lanttu, peruna, porkkana, sipuli, linssi, paprika) ja riisiä

ti: samaa

ke: täysjyvämakaronia ja kastike (purkkipapuja, sipulia ja oliivirenkaita)

to: kalakeitto

pe: kanarisotto

la: samaa

su: perunaa ja possunsuikalekastike (possua ja paprikaa)

Vierailija
10/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma: juurespataa (punajuuri, lanttu, peruna, porkkana, sipuli, linssi, paprika) ja riisiä

ti: samaa

ke: täysjyvämakaronia ja kastike (purkkipapuja, sipulia ja oliivirenkaita)

to: kalakeitto

pe: kanarisotto

la: samaa

su: perunaa ja possunsuikalekastike (possua ja paprikaa)

eiks oo tosi tylsää syödä kahtena päivänä putkeen samaa?

Vierailija
11/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö samalla vaivalla laittaisi broilerin rintafileet uuniin ja se olisi kuitenkin ihan eri asia kuin jostain luumössöistä jauhetut nugetit?

Jos hamppareissa on niitä kaupan kamalia tyhjiöpakattuja ikuisuuksia säilyviä hampurilaissämpylöitä niin yökkis taas.

Kalapuikot ja makaroonikin kuulostaa aika valjulta, itse tekisin vaikka uunissa omatekoisia lohko- tai kermaperunoita ja kermaviiliin tillikastikkeen kalapuikkojen seuraksi..olisi jotain makuakin.

Pakastepitsaa voisin ajatella vaikka iltapalana saunan jälkeen, en sen varaan päivän ateriaa laskisi.

Viikonlopun ruuat kuulostivat ihan hyviltä, jos muussi on oikeaa eikä pussimuussia.

Teidän ruokavaliossa on ihan liikaa lisäaineita ja tylsää ei minkään makuista mössöpöperöä minun mieleeni mutta kyllä sillä varmasti elää. Mieleen tuli että onko aamu- ja iltapalatkin einesvoittoisia..ja mitä teillä syödään lounaaksi?

Vierailija
12/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö samalla vaivalla laittaisi broilerin rintafileet uuniin ja se olisi kuitenkin ihan eri asia kuin jostain luumössöistä jauhetut nugetit?

itse en välitä nugeteista ollenkaan, mutta olivat tarjouksessa ja lapset tykkää. riisi on sitä sellaista riisi-ohraa. hyvän makuista mun mielestäni. lisukkeena tottakai mustaviinimarjahyytelöä ja salaattia.

Jos hamppareissa on niitä kaupan kamalia tyhjiöpakattuja ikuisuuksia säilyviä hampurilaissämpylöitä niin yökkis taas.

ei kun kokojyväsämpylää :) tuoretta :)

Kalapuikot ja makaroonikin kuulostaa aika valjulta, itse tekisin vaikka uunissa omatekoisia lohko- tai kermaperunoita ja kermaviiliin tillikastikkeen kalapuikkojen seuraksi..olisi jotain makuakin.

kermaperunoissa kestää 10x enemmän aikaa kuin makaroneissa. tietysti maistuisi paremmalta. onneksi fetasalaatti pelastaa maun suhteen..

Pakastepitsaa voisin ajatella vaikka iltapalana saunan jälkeen, en sen varaan päivän ateriaa laskisi.

hyi, eikö pitsa nyt ole ihan liian tukevaa iltapalaksi??

Viikonlopun ruuat kuulostivat ihan hyviltä, jos muussi on oikeaa eikä pussimuussia.

ihan oikeista Rosamundaperunoista :D

Teidän ruokavaliossa on ihan liikaa lisäaineita ja tylsää ei minkään makuista mössöpöperöä minun mieleeni mutta kyllä sillä varmasti elää. Mieleen tuli että onko aamu- ja iltapalatkin einesvoittoisia..ja mitä teillä syödään lounaaksi?

aamupalaksi on ruisleipää, mysliä, jugurttia, teetä, kiisseliä, leivän päälle kalkkunaa, oivariinia, tomaattia, kurkkua salaattia. iltapala aika pitkälle samanlainen. lounas syödään tööissä/koulussa/päiväkodissa

ap

Vierailija
13/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastepizzat esimerkiksi ovat kalliita, eikä niistä nälkä lähde kuin hetkeksi. Kiireisen ja sellaisen, jonka lapset ei ole kovin ronkeleita ruoasta, vaan kelpaa kaikki einekset.

Vierailija
14/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

natriumglutamaattia ja muita lisä-aineita, prosessoitua höttöä, jossa ei ole mitään ravintoaineita tai vitamiineja.

Tuolla ravinnolla kasvatat sairaita lapsia, joilla on riski sydän- ja verisuonisairauksiin jo ennen lukiota.

0000000

Vierailija
15/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa eineksiä/valmisruokia

samalla rahalla ja melkein vaivallakin saisi parempaa ruokaa jos vähän viitsis käyttää päätään

sitte toi uunilohi, niin siihen en osaa suhtautua neutraalisti, mulla on lapsuuden jokaviikkoinen uunilohi-trauma

Vierailija
16/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppupäivä syödään ?

Meillä menee su iso aamupala + 2 lämmintä ateriaa. Ja kunnon iltapala ja välipala.

Vierailija
17/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma: juurespataa (punajuuri, lanttu, peruna, porkkana, sipuli, linssi, paprika) ja riisiä ti: samaa ke: täysjyvämakaronia ja kastike (purkkipapuja, sipulia ja oliivirenkaita) to: kalakeitto pe: kanarisotto la: samaa su: perunaa ja possunsuikalekastike (possua ja paprikaa)

eiks oo tosi tylsää syödä kahtena päivänä putkeen samaa?

Mun lapsuudessa syötiin aina 5 päivää samaa...en nykyään halua syödä makaronilaatikkoa...

Vierailija
18/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt? Näetkö itse syömisissänne jotain epänormaalia?

Vierailija
19/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meillä olisi sunnuntaina tuo puuro vaikka klo 11, meillä kysyttäisiin jo puoliltapäivin, koska on ruokaa. Kyllä meillä puuron lisäksi kaksi lämmintä ateriaa tarvitaan, sekä välipalat.

Vierailija
20/46 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meitä kiinnosta kokata jtn terveysmömmöä XD Mikroon vaan einekset nam, jääpä aikaa perheen kesken

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme