G: Mainitse yksi esine kodistasi, jota et usko muilta löytyvän
Kommentit (167)
Vanhempien parisängyssä käytettynä ostetut patjat. Kuinka monella muulla on?
murloc-pehmolelu. En usko löytyvän kovin monelta tällä palstalla viihtyvältä.
toisen maailmansodan aikainen saksalaisten rakentama bunkkeri.
Mitäs pahaa siinä on? Luulen että aika suosittu matkamuisto ja monilla nykyään ihan käytössäkin.
ei tolla vekottimella ainakaan mitään laillista ole tehty. Se on enemmänkin bongi, vesipiippu vähän kai harhaanjohtava sana. Eikä näytä matkamuistolta, ennemminkin sairaan rumalta joulukoristeelta... :-D Pidän sen silti syvästi piilossa.
Mitäs pahaa siinä on? Luulen että aika suosittu matkamuisto ja monilla nykyään ihan käytössäkin.
ei tolla vekottimella ainakaan mitään laillista ole tehty. Se on enemmänkin bongi, vesipiippu vähän kai harhaanjohtava sana. Eikä näytä matkamuistolta, ennemminkin sairaan rumalta joulukoristeelta... :-D Pidän sen silti syvästi piilossa.
Me poltellaan meidän vesipiipulla aina silloin tällöin esim. omenatupakkaa ym. makutupakoita, joita siihen tarkoitukseen myydään. Niissä ei ole edes tupakkaa kuin nimeksi, ja se levittää hyvää tuoksua asuntoon :)
Me ostettiin appiukollekin sellanen lahjaksi, ja se naisystävänsä kanssa tykkää tosi paljon. Meilläpäin niitä myydään jaon käytössä uhan yleisesti enkä itse ole koskaan havainnut kenenkään polttavan niistä muuta kun niihin tarkoitettua tupakkaa. Bongit tehtiin teineinä ihan muovipulloista tms.
ei "esine" mutta pihalla on toisen maailmansodan aikainen saksalaisten rakentama bunkkeri.
kallioluola.
Tapiolassa on niitä paljon.
Me poltellaan meidän vesipiipulla aina silloin tällöin esim. omenatupakkaa ym. makutupakoita, joita siihen tarkoitukseen myydään. Niissä ei ole edes tupakkaa kuin nimeksi, ja se levittää hyvää tuoksua asuntoon :)
Me ostettiin appiukollekin sellanen lahjaksi, ja se naisystävänsä kanssa tykkää tosi paljon. Meilläpäin niitä myydään jaon käytössä uhan yleisesti enkä itse ole koskaan havainnut kenenkään polttavan niistä muuta kun niihin tarkoitettua tupakkaa. Bongit tehtiin teineinä ihan muovipulloista tms.
on kyllä tosi paljon helpompaa ostaa huumeita, kuin omenatupakkaa. Kuulostaa ihanalta! Ja täälläpäin ei kukaan polttele vesipiippua (tai bongia) muuten vaan, kyl sillä haetaan nuppia sekaisin, 100% varmasti. Eli outona käsityksenä en pitäisi :-)
- joka huoneesta toimiva kakluuni joita käytetään edelleen talon lämmittämiseen
tämä ei nyt liene mitenkään ainutlaatuista kuitenkaan? Ainakin samat löytyy mm anoppilastani ja isoäidiltäni.
harvinaista on siinä, että talon asukas on lapsiperhe.
Mulla on viisi tuttavaperhettä, jotka asuvat puutaloissa, joissa on kakluunit. Ei ole kovinkaan kummoinen juttu kaupungeissa, joissa on vanhoja puutaloja.
Vanerista tehty iso, meriaiheinen ongintateline. Iso lihaksikas Ahti, koko hässäkkä maalattu hienosti öljyvärein, merikasvustoa ym. Kolmiulotteiset kalat vielä tulossa...Koko härvelin kruunaa LED-valot!
Mukaan kuuluu hieno vimpan päälle rakennettu onkivapa. Tämä komeus töröttää nyt meidän olkkarissa vilkkumassa.
Siis pikkuisen lähti lapasesta rakkaan mieheni puuhastelu esikoisen synttäreille...:)
Vanerista tehty iso, meriaiheinen ongintateline. Iso lihaksikas Ahti, koko hässäkkä maalattu hienosti öljyvärein, merikasvustoa ym. Kolmiulotteiset kalat vielä tulossa...Koko härvelin kruunaa LED-valot!
Mukaan kuuluu hieno vimpan päälle rakennettu onkivapa. Tämä komeus töröttää nyt meidän olkkarissa vilkkumassa.Siis pikkuisen lähti lapasesta rakkaan mieheni puuhastelu esikoisen synttäreille...:)
Kiva kun joku jaksaa näprätä!
Olen myös tavannut hänet,jutellut, yhteisen koulumme juhlissa. Olin silloin tosin vielä sen oppilas.
Meillä on myös Bhutanin rahaa, mutta myös esim Saksan hyperinflaatiorahaa, Zimbabwen hyperinflaatiorahaa ja sodan aikaisia Saksan markkoja (seteleitä)
Meillä on myös appelsiinin kuorirauta, marmeladin tekemiseen.
Ja Pieksämäen Sanomien , myöhemmin Lehden näytenumero vuodelta 1926.
murloc-pehmolelu. En usko löytyvän kovin monelta tällä palstalla viihtyvältä.
Murloc-pehmo äänillä löytyy ja myös figureprint tuloste omasta Hunter-hahmosta. :)
Ecu oli puhdas tilivaluutta, eikä siitä ollut Euroopan keskuspankin liikkeelle laskemia seteleitä ja kolikoita. Tilivaluuttana ecu oli käytössä mm. Euroopan yhteisön talousarviossa ja EY:n rahoittamien kansainvälisten projektien kustannuslaskelmissa. Jotkut yksittäiset maat kuitenkin julkaisivat erikois- tai juhlarahoja, joissa oli kansallisen sekä valuutan tunnukset että ecu-merkintä. Näissä ecu-merkinnän voidaan katsoa olevan pelkkä koriste. Lisäksi monet yksityiset ja valtiolliset rahapajat valmistivat pelkällä ecu-merkinnällä varustettuja mitaleita, joilla ei ollut laillisen maksuvälineen asemaa missään maassa.
mutta niitä tosiaan on olemassa, tosin se on vain koriste, juhlaraha tms, ei siis oikea raha eikä sillä varmaan mitään arvoa ole.
Mutta ei sellaista varmaan kovin monella ole, ja sellaistahan esinettä tässä kallupissa haettiin.
varmaanki seinällä oleva Espanjasta tuliaiseks saatu puinen afrikkalaisen pää, käsin tehty maalattu ja koristeltu..
Buffy & Angel -kokoelmat
Sit mun täydelliset Star Trek-, Stargate-, Babylon 5- ja Farscape-kokoelmatkin on vissiin harvinaisia...
puolueen hyväksymänä suomennoksena. :)
kesäpaikassa on käsikranaatti
kotona on erään suomalaisen oopperalaulajajattaren restauroitu versio Valkyrioista. Ei taatusti ole muilla, koska on toistaiseksi ainut kappale :)
Ja relaskooppi.