G: Mainitse yksi esine kodistasi, jota et usko muilta löytyvän
Kommentit (167)
teurastajan kirves vuodelta 1871, luku taottu kirveeseen. Kirves kyllä näyttääkin "pyövelin" kirveeltä.
Lisa-Johansson Papen desinglampun 1. tehdaskappale, unohtunut Ornon hyllylle ja piti aikoinaan mennä taideteolliseen museoon. Norjalaisia omistajia ei kiinnostanut, eikä museokaan kysellyt. Päätyi tehtaan lopetuksessa meidän keittiöön.
ukulele, aito Elviksen nimmari vm 61
Mullakin on Hilja Valtosen koko tuotanto. Olen myös tavannut hänet,jutellut, yhteisen koulumme juhlissa. Olin silloin tosin vielä sen oppilas.
Eih... nyt olen kade!! Olen ollut jo noin 35 vuotta Hilja Valtosen suuri ihailija, luulin, että suurin ylipäätään ;)
Millainen Hilja oli? Opettajana, ihmisenä? Voi kerro!!
Tiesittekös, että euroopalaisen sivistyksen kehto on Teutoniassa eikä Mesopotamia/Egyptissä?
jostain 1800-luvun alkupuolelta. Isoäidin (s. 1898) isoisän peruja, jos olen oikein ymmärtänyt.
Ei lehmillä ole kiveksiä. Lehmä on naaraspuolinen nautaeläin. Jos sulla sellaiset on, niin nehän on sitten
hermafrodiittinaudalta ja todellakin ainutlaatuiset =D
Aidot, vanhat kiinalaisen jalkateristään typistetyn naisen pienet tossut.
Oletkohan sama henkilö? :)
Meillä on cembalo! Tarkennuksena, se on puinen, käsintehty instrumentti 1600-1700-luvulta (minun on toki kopio). On mulla kollegoita Suomessakin useita mut ei taida heistä monet käydä täällä (kun ei niillä oo lapsia ainakaan kotona) :).
Monitoimikone 10 vuotaa vanha (siis leivontaan tarkoitettu),jota ei käytetty kertaakaan!! On edelleenkin kaupan pakkauksessa
Toimiva sähkövatkain, Rotel 2000, vuodelta 1973 :-)
vihreä avattava paprika, jonka sisällä on isohko tekopippeli
Tapasin Hilja Valtosen koulumme 70-vuotisjuhlissa. Olin itse esiintymässä ja Hilja oli kunniavieraana, olihan hän ollut uuden oppikoulun ensimmäisiä oppilaita, yksi 9 ekasta koulun oppilaasta (elossa heitä oli silloin viisi. Luokkatoverini halusi mennä viemään terveiset mummoltaan, joka oli tuntenut Hiljan koulussa. Mä läksin henkiseksi tueksi, kun olin jo silloin Hiljani lukenut. Hän oli todella mielyttävä ja kertoi ihailleensa liikuntanäytöstä ja esitti millaista koululiikunta oli hänen aikanaan. Jutteli pitkään ja kyseli koulusta ja kertoi omia muistojaan niiltä ajoilta. Sitten miehensä tuli ja vei Hiljan istumaan, Hilja tuketui jo keppiin.
Nimittäin vähintään 10 vuotta vanha sauvasekoitin avaamattomassa kaupan alkuperäispakkauksessa.
Monitoimikone 10 vuotaa vanha (siis leivontaan tarkoitettu),jota ei käytetty kertaakaan!! On edelleenkin kaupan pakkauksessa
Koiran
Lainaus:
tuhkauurna
Meillä on koira uurnassa kirjahyllyssä.
hevosopas vuodelta 1962
kaikki Stephen King suomennetut teokset
vesipiippu löytyy meiltäkin
Tapasin Hilja Valtosen koulumme 70-vuotisjuhlissa. Olin itse esiintymässä ja Hilja oli kunniavieraana, olihan hän ollut uuden oppikoulun ensimmäisiä oppilaita, yksi 9 ekasta koulun oppilaasta (elossa heitä oli silloin viisi. Luokkatoverini halusi mennä viemään terveiset mummoltaan, joka oli tuntenut Hiljan koulussa. Mä läksin henkiseksi tueksi, kun olin jo silloin Hiljani lukenut. Hän oli todella mielyttävä ja kertoi ihailleensa liikuntanäytöstä ja esitti millaista koululiikunta oli hänen aikanaan. Jutteli pitkään ja kyseli koulusta ja kertoi omia muistojaan niiltä ajoilta. Sitten miehensä tuli ja vei Hiljan istumaan, Hilja tuketui jo keppiin.
Voi kiitos tästä. Ajattelinkin, että Hilja Valtonen on varmaan ihana ihminen. Hänen ensimmäinen opettajanpaikkansa oli samassa kunnassa, josta äitini on kotoisin. Kirjassaan Omakehu hän kuvailee avioliittonsa alkuvuosia Poutalan kylässä. Taidan lukea vaikkapa Ruskapäiviä taas pitkästä aikaa :)
1900-luvun alusta