ELOKUISET 2012
Kommentit (535)
... Ihanaa reissua, pian pääsette nautiskelemaan! :)
ON; ARGH, miksi tämä aika ei mene nopeampaa?! :( Tympäsee tällä hetkellä NIIN paljon! Ikinä en ole laskenut kp näin tiheesti. Viime yönäkin piti nousta ylös ja katsoa etukäteen millaiset työvuorot miehellä olikaan. Ovispäiviäkin katselin ja pitäisi onnistua peiton heilutus silloin, jos ei mitään ihmeitä tapahdu. Ja kun joulukin lähestyy, niin mikäs sen parempi lahja kuin kaksi viivaa tikussa ja pieni ihme masussa... Niisk! Plussatuulia siis kovasti meille kaikille!!!
Emmastiina: Tervetuloa mukaan! Onneksi vauvakuumeesi nousi sitten ajoissa! Ikäähän sinulla ei vielä ole paljoa :) Kerrothan sitten jos saat jotain hyviä vinkkejä. Pitää kyllä ehdottomasti kysyä tänään että miltä tilanne näyttää oviksen kannalta.
Mami: Itsellä sama ajatus, että kaikki päivät pitäisi varmistella. Nyt ei olla kyllä ässäilty tähän kiertoon vielä lainkaan. Tädin tuhruttelut jatkuivat tälle viikolle asti. No, nyt toivotaan että tänään gyne kertoo että ovis on tuloillaan parin päivän päästä :) Niin ja todellakin olisi epätodennäköistä että juuri maanantaina olisi tärpännyt. :)
Ele: Kiitos. Nimenomaan sitä toivon, että saisin jotain joka auttaisi tätä kroppaa palautumaan nopeasti!! :) Itselläni ainakin heittää kierto ihan samanlailla kun sinullakin, joten oletan sen olevan normaalia. Toivotaan nyt kuitenkin ettet tänne elokuisiin tipu, kyllähän nuo oireesi sen verran hyviltä kuulostaa, että outoa olisi. Plussaonnea!
Tinde90: Tervetuloa joukkoon! Kyllähän se niin on että harva loppujen lopuksi ihan ensimmäisestä kierrosta raskautuu, mutta varmasti muutamasta ensimmäisestä. :)
CatNip: Onnea oviksen bongailuun! Yritä olla ottamatta stressiä siitä viime tädin saapumisesta, vaikka ymmärrän ettei se helppoa olekkaan.
Vacsu: Kiitos tsempeistä ja tiedosta. Tiedän sitten kysellä tänään sellaisen hormonikartoituksen perään… :)
Marjana: Kiitos tiedoista. Rautalääkkeet eivät ole käytössä, ei vatsa niitä oikein kestä. Eikä lääkäri (yllättävä kyllä) ollut yhtään sitä mieltä että niitä välttämättä tarvitsee alkaa syödäkkään… Ennen en ole etovaa oloa alhaisesta hb:sta saanut, mutta kerta se on ensimmäinenkin :) Eilen en voinut mitenkään kestää mieheni hengityksen hajua kun hän oli syönyt valkosipulia. Olin siis itsekkin syönyt valkosipulia ja syömme usein, enkä ole ikinä ennen ollut herkkä tuolle hajulle. En siis tiedä mistä on kyse, mutta jotkut hormoonit on kyllä laittanut kropan sekaisin. Raskaana en ole, mutta outo tuo eilinen. Ja kyllä teille varmasti riittää se ässäily juuri ennen ja jälkeen matkasi, ainakin toivon parasta!!! Oikein hyvää ja nautinnollista matkaa jo näin etukäteen (siis miehesi kanssa)!
ON: Viimeinen viikko taaksepäin on kyllä ollut yksi elämäni pisimmistä. Mutta, tänään olen vihdoin menossa gynelle! Toivon että saan positiivisia uutisia sieltä ja sitä kautta toivoa yrittämiseen. Niin että meillekin joskus se käärö saataisiin. Tulen sitten kertomaan miten meni huomenna.
Muuten, oletteko huomanneet tuon vaippamainoksen näillä sivuilla, jossa pyörii filmi vauvasta, joka kurottaa tutin perään ja kellahtaa kumoon? Se on NIIN ihana!!!!
Kaikille onnea oviksen bongaukseen!!
Alexandra, kp10/28-32, yk6+km+yk3
Raikasta aamua kaikille. Olen nyt sitten virallisesti flunssassa ja sairastelen kotona. 12 tosin se gyne aika, harvoinpa sitä odottaa gynelle pääsyä näin innokkaasti =)
Onhan tää jo oikeesti aika sairasta kun on pitänyt ovistikkujakin käyttää jo kp6-8 kohdalla "ihan varmuuden vuoksi" ettei VAAN mene ohi. Hoh hoijaa. Taidetaan olla me haaveilijat ihan omanlaisemme ihmisryhmä...Viimekuussa kierto venyi 42 päivään joten tässä on vielä piiiiitkä odottelu. Oli muuten hauska katsoa tuosta listasta kuinka monta meitä on ihan samassa kp 6-9 välissä. Saadaan jännätä tosissaan yhdessä!
Tuun sit kertomaan miten gynellä meni. Tsau!
Hei kaikille! Pääsiskö listalle? :-)
Menkat alkoivat tänään, aivan ajallaan, joten heinäkuun vaavi jäi haaveeksi vain ja yritetään nyt sitten elokuista leijonavauvaa!!
Mulla on todettu PCO, joten popsin Clomeja tässäkin kierrossa. Greippimehu (namia oikeasti!), foolihappo, raskausvitamiinit ja omega3 on käytössä. Tähän kiertoon olen ajatellut jotain uusiakin juttuja, mutten ole vielä ihan päättänyt mitä.
Paljon onnea kaikille vauvakuumeilijoille!
t. Gabriela kp1/27-31
Alexandralle tsemppiä gynekäyntiin!
Plussatuulia teille kaikille!
Vielä en virallisesti tänne elokuisiin liity, täti on edelleen pysytellyt poissa. Jollei perjantaihin mennessä ole tehnyt visiittiään niin testaan! Jotenkin sitä vain on tullut niin kyyniseksi kun yritystäkin on jo yli vuosi.
Plussatuulia!
Ele kp31
Sydäntäni ihan kivistää kun löysin täältä vielä niin monen tutun, Marjana, Alexandra, Katman, Wattu, Eleanora ja muutkin, olen niin pahoillani että tällä puolella vielä olette.
No jos yhtään lohduuttaa niin minäkin se täällä vaan notkun. heheheh..
Mulla meni herne nenään hoitavan klinikan kanssa kun tuntuu etten saa sieltä mitään vastauksia ja olis pitänyt maksaa vielä jostain erillisestä suunnittelukäynnistäkin. NOT! Multa otettiin ne sikakalliit labrat, fsh ja antimyller ja ne oli ihan ok ja hoitoa voidaan siis jatkaa. Vaikka olishan ne paremmatkin olla.
no tästä suivaantuneena menenkin heti huomenna aamulla toiseen puljuun ja siellä oikein näihin asioihin erikoistuneen lääkärin pakeille. Jos hän on sitä mieltä että koitetaan vielä omilla muniksilla tuota IVF:ää niin hyvä ja jos ei niin kuulemma voisin ehkä päästä jonottamaan luovutettua munasolua. Eli jännä käynti huomenna.
Marjana kyseli viime kuussa mun keittiörempasta. homma etenee ja keittiö on tilattu ja remppa alkaa 28. päivä eli jotain muutakin ajateltavaa jee. Toisaalta vähän hirvittää että jos pääsen ivf:ään nyt seuraavasta kierrosta, joka alkaa hetkellä millä hyvänsä niin se menee vähän päällekkäin rempan kanssa. joudun olemaan koirien takia jonkin aikaa evakossa enkä välttämättä haluasi toisten nähden kauheesti piikitellä kääk. Marjana kyseli hintoja ja otin tosi monelta tarjouksia ja suunnitelmia ja päädyin lopulta HTH-keittiöihin. Jostain olisin saanut ehkö vähän halvemmat materiaalit mutta sitten taas työn hinta oli hurja. Eli mulle tulee vanhan keittiön purku, poisvienti, uuden asennus (myös rungot) astianpesukone, uuni, keraaminen liesi, liesituuletin, valaistus uusiksi, lisäpistorasioita, katon pesu ja maalaus, vanhan parketin purku ja laattalattian asennus listoineen (tämä myös eteiseen) ja mitä vielä, niin kaikkinensa tulee maksamaan noin 9000 josta työn osuus 2800. itse ostan vain laatat erikseen. Eli kallista on. Mutta se oli pakko hoitaa kun mulla on niin tolkuttoman matalalla työtasot että selkä on koko ajan kaksin kerroin. Toivottavasti vaan kaikki menee hyvin eikä tule mitään ylläreitä. Yritän myydä vanhaa keittiötä pois huutonetissä kun on kuitekin niin hyväkuntoinen ja paljon tulee kyselyitä mut toistaiseksi ei vaan kukaan huuda.
Oho tulipas taas omaa napaa. Luen teidän tekstejä myöhemmin kun olen tullut lekurilta. Eli toivottavasti pääsen mukaan taas jännäämään ja nyt sitten tosiaan viimeistä kertaa.
Tsemppiä kaikille toivottelee
Evis tätiä odotellen
Alexandra: Kokeileppa jotain niitä nestemäisiä vitamiinivalmisteita, joissa on rautaa jonkin verran. Iron Vital-nimellä ainakin löytyy. Niistä voisi saada juuri sen pienen lisän mikä auttaisi, mutta ei kipeyttäisi vatsaa. Olen joskus sellaista käyttänyt, kun oli hempat 100-110 välillä.
Odottelen täällä siun gynen reissun kuulumisia. :)
Emmastiina: Juu kyllä tämä pään sekoittaa tämä vauvakuumeilu. Siksi mietinkin, etten tilaisi testejä lainkaan. Ovistestejäkin käytän vain siksi, että osaisin sitten tulkita niitä oikein, jos helmikuussa inseminaatiota varten pitää tikuttaa.
Gabriela: kauanko siulla on nuo Clomit olleet käytössä? Onko sinulla ollut mitään puhetta siitä kuinka kauan niitä saa käyttää?
Evis: Voi itku kun sinäkin olet vielä täällä... Olen ajatellut usein, että mitenhän sinulla menee. Nyt sai siihenkin vastauksia. :) Ja hienoa, että keittiöremppa on alkamassa. Uusi keittiö piristää kummasti!
ON: Minä olen ihan täpinöissäni, kun tarvitsee nukkua enää yksi yö itsekseen ja sitten pääsee miehen kanssa reissuun. Vaikka ei mitään erikoisempaa ole suunnitelmissa, niin se yhteinen aika on vaan niin ihanaa! :) Huomisaamuna nappaan viimeisen Clomifenin, eikä tarvitse niitäkään reissussa muistella. Ja aion unohtaa vauvakuumeenkin!
Marjana kp 6/30-33 yk 20
Hei!
Olen yhden tytön (2008) äiti ja toinen on haaveissa. Poistatin kierukan jo puoli vuotta sitten ja aloitimme nyt yrittämisen!
Gabriela: Voi pahus!! Asenteesi on kuitenkin niin ihailtava! Olet mahtava! Mitä raskausvitamiineja ja foolihappoa syöt? Minä jotenkin ajattelin että kun syön raskausvitamiineja niin niissä on ne foolihapot valmiina. Ainakin apteekin ohjeiden mukaan niissä olisi tarpeeksi. Itse voin suositella maca-jauhetta seuraavaksi vauvakuumeilijan ”rohdoksi”. Aloitin itse sen siinä kierrossa kun raskauduin ja nyt totta kai olen sitä mieltä että juuri se on auttanut kohdun ja limakalvon palautumisessa, enkä mistään hinnasta lopeta sitä :D Elokuun leijona kuulostaa oikein hyvältä! (Olemme mieheni kanssa molemmat leijonia, joten leijonapentuekin käy vallan mainiosti…:D)
Ele: Kiitos ihanista tsempeistä!!! Ja pysy nyt siellä heinäkuisissa ja plussaat! Meitä pitkänmatkalaisija on täällä jo ihan tarpeeksi ilman sinuakin :)
Eve: Ihanaa kun tulit moikkaamaan! Juuri eilen ajattelin sinua ja sitä miten sinulla menee. Toivotaan todella että pääset meidän mukaan jännäilemään ja vihdoinkin sitä viimeistä kertaa!!! Keittiöremppasi kuulostaa aivan ihanalta!! Olen ilmeisesti jotenkin ihan pihalla noista hinnoista, koska olisin olettanut niiden olevan korkeammat tuonkaltaisesta urakasta… Tulehan kertomaan miten lääkärissä meni! Halaus!
Marjana: Kiitos vinkistä, ehkäpä pitäisi uskaltautua kokeilemaan vaan. Tuskinpa se alhainen hb ainakaan helpottaa raskautumista, joten sen nousu olisi kaiken tavoin positiivista (ei ehkä sitten väsyttäisikään näin pirusti!! :D). Nyt sinullakin on se viimeinen yö ohi ja pääsette miehesi kanssa nauttimaan yhteisestä ajastanne! Mielestäni on ihanaa lukea kuinka umpirakastuneita te aivan selvästi edelleen olette (edelleen siinä mielessä että ette ole vastarakastuneita :) ) . Nauttikaa!
Bonyhad: Tervetuloa!
ON: Aloitin tänään päivän tekemällä negatiivisen raskaustestin... :D Eli, aamu ei mennyt ihan putkeen, kylläkin eri syystä kun yleensä :) No, aloitetaan eilisestä. Gyne oli juuri sitä mitä toivoinkin! Hän ei kertaakaan käskenyt odotella tmv vaan oikeasti otti "ongelmani" tosissaan. Ultrassa todettiin että minulla on herttamainen kohtu, siis yläpäässä siinä on kaksi "lokeroa", eli se on sydämen mallinen. Mielestäni outoa ettei kukaan siitä aikaisemmissa ultrissa ole maininnut... No, limakalvot vastasivat vastoin odotuksiani päiviä hyvin. Hän sanoi että todennäköisesti vain kohdulla kesti se kaksi kiertoa palautua. Oli itse asiassa sitä mieltä että voin olla todella tyytyväinen siihen kuinka hyvältä kaikki näyttää, siis siihen kuinka hyvin kohtu on palautunut. :) No, munasarjatkin näytti hyvältä ja tästä kierrosta odotellaan vasemmalta puolelta sitten ovista. Ensimmäistä kertaa ikinä minulla todetaan oikeasti vasemmalla oikean kokoinen follikkeli, aina tähän asti oikealla ja luulinkin jo että ehkä se ei toimikkaan kunnolla... Oikeallakin kasvoi nätisti jo tulevaa kiertoa varten. Hän kyseli tikuttamisesta ja kerroin etten ole plussaa saanut. Hän ehdottomasti suositteli aina tikuttamista ja tässä tilanteessa käski testailla eri merkkejä, josko sen plussan sitten saisi. Ja siis, osa teistä varmasti jo arvasi, tänä aamuna ei suinkaan ollut tarkoitus tehdä raskaustesti, vaan ovistesti. Olin tilannut davidin ovisliuskatestejä ja kaupan päälle saa yhden herkän raskaustestin, joka sitten tietenkin oli siinä samassa pussissa ja epähuomiossa otinkin sen. Hieman ihmettelin että ensimmäisen kerran ikinä saan ihan negan ovistestiin, heitin virtsan pois (piti testata kiposta) ja sen jälkeen (tyypillisesti vasta sen jälkeen) huomasin että testissä lukee pregnancy test!!! :D
Gyneltä sain vielä lähetteen verikokeisiin kp21-23, jossa tarkastetaan että ovis on tapahtunut ja otetaan käsittääkseni kilpirauhasarvot. Sitten saatiin miehelle myös lähete spermatestiin. Marjana: Miten se oikein toimi? Kävittekö etukäteen hakemassa jostain kipon? Pitikö aika varata ensin? Paljonko maksoi?
Yleisesti ottaen eilisen jälkeen on hymy ollut herkässä. En voinut kuvitellakaan että näin hyviä uutisia olisi. Hän kertoi kyllä sitten että kohtutulehduksen vuoksi voi olla että munanjohdin tai molemmat ovat tukossa, mutta että ei vielä hätiköidä sen testin kanssa. Että koska tulehdus kuitenkin huomattiin ajoissa, niin on se epätodennäköistä. Niin ja jonkinlaisen antibioottikuurin sain, koska kohdussa oli jotain pientä bakteerikasvua.
Yleisesti ottaen olo on mahtava!! Tämä tarkoittaa sitä että me oikeasti yritämme elokuista vauvaa, jota en uskonut mahdolliseksi!! (Kirjoitinkin jo Gabrielalle että olemme mieheni kanssa molemmat leijonia, joten eikö leijonavauva olisi siihen luonnollinen lisä? :D) Ovis pitäisi olla käsillä loppuviikosta ja sitä varten jo ässäillään.
Kiitos kaikille tsemppauksesta! Olette ihania!!
Alexandra, kp11/28-32, yk6+km+yk3
Mukava kuulla Evelinan kuulumisia, tulee varmasti upea keittiö!
Alexandrallahan oli kivoja uutisia myös, hienoa :)
Mulla olis nyt ovis, ainakin lyhyen kierron mukaan, mutta joka toinen päivä taktiikalla nyt mennään pisimpään kiertoon asti, pitäis kans kokeilla niitä ovistesteja varmaan.
Olis siivousta ja leipomista, vietetään 5v synttäreitä lauantaina.
Pikkuhiljaa olen myös lisäillyt punasta ympäriinsä, odotan joulua niiiin kovasti :D En kyllä kauaa malta ootella valojen kanssa enää!
wattu kp 14/27-30
Tipahdin tuolta heinäkuisista tänne puolelle. Eli esittelynä, olen 28-vuotias ja mieheni on 30v. Esikoinen on pian 9kk ikäinen, ja viime kuussa päätettiin jättää ehkäisy pois. Alunperin mietittiin, että ensi vuoden alussa, mutta vähän muutettiin suunnitelmaa. Ehkä se ihan aktiivinen yrittäminen alkaa sitten silloin :) Esikkoa saatiin odottaa lähes 11kk, saas nähdä kauanko tällä kertaa menee :/ Tosin tuolloin oli kierrot pillereiden jälkeen AIVAN sekaisin, nyt vaikuttaa säännöllisyys ihan hyvältä :)
Nyt aamuhommiin, yritän myöhemmin vähän lueskella teidän viestejä vähän paremmin :)
Elita, kp 1/30-32, yk2
Lääkärin täti vahvisti että kaikki on ok. Ovuloin kuulema vasemmasta johtimesta (mitähän silläkin tiedolla tekee?) Mies sanoi et pitää sit ampua vasemmalle...yök. Suositteli seksiä 2x viikko mut meinaan kyl heiluttaa lakanoita useemmin. Palautti kyl maanpinnalle kun kertoi että pariskunnilla jotka ovat täydellisen hedelmällisiä ja kaikki natsaa on alle 10% mahku heti raskautua, me muut venataan sit se vuoden verran. Laskin siinä yks+yks= 34 vee, vähä ylipainoa, lääkitys ja tupakointi...mahkut öö sama kuin voittaa lotossa?
Rakkulat ultrassa vielä niin pieniä ettei ainakaan vielä tartte tikutella. Jospa tää flunssakin ehtisi parantua. Tsemppiä teille muille.
Hei leidit!
Marjana: Hyvä kysymys! Olen ollut viime joulukuusta Clomifeneillä, tosin en ole joka kuukausi ottanut (silloin kun raskauden mahdollisuus on pieni kun ollaan eri maissa oviksen aikoihin). En ollut edes ajatellut, ettei niillä voisi olla, kun paikallinen lääkärikin sanoi, että miksi lopettaa kun niitten kanssa ainakin 1 (yhden kerran 2) munasolua kehittyy ja ovuloin? Kysymyksestäsi heräsi halu kuitenkin puhua myös suomalaisen lääkärin kanssa ja sainkin äsken vastauksen. Mullehan on Suomen gyne ehdottanut jo 3kk jälkeen että lopetetaan Clomit, mutta se ei ollut siksi, että niistä olis mitään haittaa, vaan koska mun ikä on niin korkea, että ei ole aikaa hukattavana ja pitäs ryhtyä yritykseen järeimmin asein, eli IVF. Tänään puhelimessa ei ollut oma gyneni, mutta tuo selitys vaikuttaa järkeenkäyvältä. Mullahan Clomeista ei ole tullut sivuoireita yöhikoilua lukuunottamatta ja kun on ultrattu joka kuukausi tiedetään, ettei liikaa munasoluja kehity. IVF tai ehkä ensin IUI? ovat tulossa suunnitelmiin ensi vuonna. Ollaan siitä puhuttu jo miehen kanssa. Elättelen vielä toiveita, että tän vuoden puolella tärppäis Clomien ja muiden poppakonstien voimin..
Alexandra: Toinen hyvä kysymys, johon sain vastauksen gyneltä. Olen aiemmin syönyt vain foolihappoa, mutta viimeksi Suomessa käydessäni kävin kysymässä apteekista sellaisia vitamiineja, joita voi syödä kun yritän tulla raskaaksi ja vieressä olevilla ihmisillä on kauhea flunssa, jota en halua. Ja raskausvitamiineissa on tosiaan foolihappoa, en ollut huomannut! Eli kuukauden söin tupla-annosta foolihappoa tietämättäni, mutta suomalainen gyne sanoi tänä aamuna puhelimessa, että ei siitä haittaa ole. Huojennus! Mutta olen nyt tästä päivästä päättänyt ottaa vain raskausvitamiinia.. ;-)
Gabriela kp2/27-31
Täällä uusi kuumeilija. Toista lasta tässä yritetty vuosi. Ensimmäinen syntyi 2010. Tänään aloitin clomit ja nyt jännittää josko tästä kierrosta tärppäis. On ollut synnytyksen jälkeen kierrot ihan sekaisin. Sain tammikuussa terolut-kuurin jolla saatiin edes kuukautiset tulemaan, mutta sen jälkeen kierrot ovat olleet niin pitkiä ettei ovulaatiota ole tapahtunut. Mutta toivotaan että nyt tärppää!! :)
Kesätyttö82 kp5/32-42
liityin nyt tähän ryhmään.. mulla ei oo ennen tätä ollu vaikeuksia raskaantua, lapset on 6 ja 8 vuotta vanhoja, itse olen 30, mies vuoden vanhempi..
Tää on mun toinen avioliitto ja yritetään tehdä sitä yhteistä lasta. Kohta 4 kk yritelty, tänään alko menkat ja kiukuttaa kovasti. :/ kierto on mulla kellontarkka 30 päivää, samoin ovulaation päivä on helppo ennustaa ja olen aina tullut raskaaksi heti ekasta tai tokasta kierrosta. mieleen tulee et onko miehessä nyt se "vika" mutta kaikki vinkit otetaan vastaan, mikä toi greippimehujuttu on? :)nyt on kp 1/30 voi kun kivaa.
Lisäsin uudet listaan, joiden kp oli kirjoitettu viestiin.
tyhmä kysymys, mutta onko sillä kovastikkin vaikutusta, onko spermat kauan sisällä vai ei, ennen pesua? Tämmösiä täälä mietin. :D
Aika mene ÄKKIÄ! Ei jaksaisi odottaa ovispäivää ja toiv. se ovis tuntuu sitten kans selvästi!
Ja vielä... Nyt on kp 10 (melkein jo 11) ja nippailee masusta. Mietin että jos ovis ois nyt (ei kyllä voi vielä olla?!) ja aamulla heiluteltiin peittoa, niin voisiko mahdollinen raskautuminen tapahtua? Kamala paniikki, kun mies on töissä eikä voi mitään tehdä. :D
On tämä kyllä yhtä piinailua! Enpä ois ikinä uskonut että pitää ovista bongailla että tulee raskaaksi ja jos edes silloin! Huoh!
Esikoista toivotaan. Yritys alkaa NYT ja joka 2. päivän-taktiikalla lähdetään liikkeelle! :D
Tiitu kp 1/35-36 yk 1
Evis on niin onnellinen. Ainakin vähän aikaa.
Olen niin tyytyväinen että rohkenin vaihtaa klinikkaa. Uusi lääkäri oli tosi asiantunteva ja hänellä oli paljon kokemusta minun kaltaisista tapauksista ja mikä parasta myös ratkaisu ongelmaan. Eli hoito alkoi nyt ja heti. Syön nyt zumeronia ja kun menkat alkaa ihan näillä näppäimillä jatkan vielä pari päivää tota samaa ja sit tulee clomit ja sit piikitetään kasvuhormonia. Tuntui tietävän mitä tekee ja mulle tuli luottavainen olo, kerrankin. Kaiken lisäks hän sanoi että olen tätä nykyä kela-korvattava kun ei ole munajohtimia enää tallella. Kiva kun vanhassa klinkassa ei tätäkään tiedetty.
Elikkäs tulisin nyt virallisesti mukaan kuumeilemaan. Kp ei vielä ole kun menkat alkaa vissiin viikonloppuna, mutta jos pääsen vaikka listan hännille.
Tehdään tästä paras kuukausi ikinä.
Evis
Uusille tulokkaille tervetuloa pinoon!
Ele, minun mielestä tuo sinun kiertojesi heittely on ihan normaalin rajoissa. Pääasiassahan tuo näyttää asettuvan 28-30 päivän väliin kuitenkin keskimäärin. Saman verran minullakin kierrot heittelee ja pidän sitä normaalina. Varsinkin kun aika ovulaatiosta menkkojen alkuun on lähes vakio.
Alexandra: Se alhainen hb voi myös tehdä etovaa oloa. Samoin rautalääkkeet, jotka sinulla toivottavasti on käytössä (?). Ja kyllähän teillä on hyvät mahdollisuudet onnistua luomuna, kun olet jo raskaana ollutkin. Eikun vaan ässäilyt käyntiin. :) Ja tsemppiä huomiselle lääkärireissulle! Tule kertomaan sitten mitä siellä sanottiin.
Kaunisikävä: Mietinkin yhtenä päivänä, että mitä teille kuuluu. Ottiko ne nyt useamman spermanäytteen ja löytyikö niitä siittiöitä? Hyvä että olette kyenneet tukemaan toisianne!
ON: Täällä alkaa täti pakkailla pikkuhiljaa kamppeitaan. Clomifenia pitäisi vielä pari päivää popsia. Odotan, että päästään miehen kanssa reissuun ja saadaan nauttia toisistamme. :) Kaksi yötä pitäisi vielä itsekseen koittaa nukkua. Arvelin jos en tilaisi tässä kuussa lainkaan mitään raskaustestejä, etten alkaisi sitten testailla turhaan liian aikaiseen. Ovistestejä kun taitaisi olla juuri sen verran, että voisin omien tuntemusten perusteella tarkastella tilannetta. Kuitenkin se minun koulutusreissu on siinä kriittisenä hetkenä, joten ässäillään varmasti joka tapauksessa mahdollisimman lähellä ennen minun reissuun lähtöä ja heti kun palaan sunnuntai-iltana. Enempää kun ei voida tehdä asian eteen tällä kertaa. Mutta siihen on vielä yli viikko. Siihen asti voidaan vain nauttia muuten olosta ja elosta. :)
Pitäisiköhän minunkin perehtyä tuohon Fertility Friendiin...
Marjana kp 5/30-33 yk 20