ELOKUISET 2012
Kommentit (535)
Marbula: Tuohon ovulaation tuntemiseen en oikein voi varmuudella sanoa mitään, sillä en ole ikinä tikuttanut oviksia. Mutta suunnilleen kierron puolivälissä alamahaa nippailee, ja luulen että tuo voisi liittyä ovikseen. Ovulaatiotestejä en osta ainakaan ennen ensi vuotta. Jos en raskaudu tämän vuoden puolella, niin täytyy sitten harkita niitäkin. Itseni tuntien stressaisin vain entistä enemmän, jos pitäisi tikuttelemaan ruveta.
Mietin tässä, että kannattaisikohan minunkin ruveta syömään tuota foolihappoa, josko siitä olisi apua… Olen kyllä lisännyt parsakaalin syömistä, se kun on niin hyvääkin :)
Ärsyttää kun kaikki kyselee, että ”millonkas teille tulee vauva?” tai ”jokos sinä olet raskaana?” ja etenkin nyt tuolla harjoittelupaikassa kysellään, että ”jokos siullakin on vauvakuumetta?”. Ollaan vaan sanottu, että kunhan nyt saatais ensin koulut loppuun. Kohta vaan ei voi enää siihenkään vedota, kun valmistun jouluna. Yrittämisestä ei olla vielä kerrottu kenellekään.
Gislie kp 9/29-36 yk5
Heips, tuolta heinäkuisista laskeuduin....
Vähän taustaa: Olen 26 ja mieheni 25, 3/09 ja 10/10 syntyneille kavereille olisi nyt sisarus toiveissa. Kp 2/28 meneillään ja yk 2.
Vaikka nuo menkat vähän harmittikin niin silti ihan hyvällä mielellä, oli kiva tietää että kroppa tomii normisti hormoonikierukan jälkeen. Se kylläkin ehti olla paikalla vaan 9 kuukautta joten eipä ehtinyt paljon kiertoon vaikuttaa.
Jostain syystä toi ensimmäinen kierto stressas tosi paljon, olin koko ajan miettimässä ja tunnustelemassa kaikkia tuntemuksia mutta nyt paljon rennommalla mielellä :)
Minäkin odottelen, että pääsis shoppailemaan ihania vauvatavaroita, ehdimme jo kakkosen jälkeen päättää, että tämä oli tässä, ja kaikki tavarat lähtivät kiertoon. Sitten kun toi maaginen yhdeksän kuukauden ikä oli saavutettu tuntui kolmas lapsi ihan kivalta ajatukselta ja tässä sitä ollaan... :)
Teretulemast joukkoon Tiitu. Ja Lilian ei hymynaamaa tänäänkään, toivottavasti sua lykästää!
Mut jotain mulle tapahtuu. Koko päivän ihan sairaan huono-olo, maha tuntuu siltä kun sinne olis laitettu rantapallo mihin joku pumppaa ilmaa ja selkää särkee. Ovisoireita I hope, mut tää ei ole mulle tyypillistä, normisti en nimittäin tiedä kys.tapahtumasta mitään. No aamulla jännätään josko nyt pärähtäisi muutakin kun tyhjä pallo tikkuun tai sit oon saanu jonkun mahataudin =)
Ja joo greippimehu on ihan parasta, en juo mitään makeeta muutenkaan joten mitä happamampaa ja karvaampaa sen parempi. Ekan kerran elämässäni tällä mun kulinaristisella makunautinolla on vaan jokin elämää suurempi tarkoitus ;)
Ja taas vaan venataan...Tyhmä kommentti mut pakko sanoa että kun olen jäänyt koukkuun näihin keskustelupalstoihin ja on tuota tullut "jokunen" keskustelu luettua sivulta 1 sivulle 162 tai jotain niin tuntuu että muiden elämässä tapahtuu kaikki niin nopeesti. Nyt on menkat, seuraavalla sivulla bongataan ovista ja kaks viestiä myöhemmin jännätään plussataanko. Puol vuotta pyörähtää muutamassa sivussa. Kun luen omia viestejäni niin tänään on päivä 6, 2 sivun päässä päivä 7 ja sitä rataa. (Joo joo en oo näin tyhmä) mut kun päivät ei vaan kulu sillä vauhdilla kun toivoisi kun odottaa jotain mukavaa...
Täälä on ollut selvä ovis tänään. Alkoi jo viime yönä ja jomottanut koko päivän. Mutta yhtä asiaa ihmettelen - alakerrassa vihloi ihan järkyttävän kovasti, mitä en ole ennen kokenut ovisaikana. Mitä ihmettä, onko teillä muilla vihlonnut? Yhdesti ässäiltiin, joten toivottavasti se riittäis. Mies kun tulee vasta huomenna kotiin.
Jotenkin mieli maassa tänään, vaikka odotin ovista kuin kuuta nousevaa. Kait sitä stressaa niin lujaa että tärppäskö vai ei. Tuntuu vain ettei kestä millään jos täti tulee kylään, nyt varsinkin kun joulukin lähestyy. Olis vaan niin ihanaa kertoa ilouutiset juuri jouluna.
Joo, mutta ei auta itku markkinoilla. Tsemppiä meille kaikille! :)
Anteeksi kun meni näin ON koko viesti!
-Mami kp 14/28-31
Ele, varmaan autat parhaiten itseäsi, kun yrität vaan olla stressaamatta mitään! Vaikutat sellaiselta persoonalta, joka huolehtii herkästi asioista, joten nyt vaan rentoa fiilistä ja mukavaa tekemistä, jotta unohtuu stressi. :) Minunkin mieltä rauhoitti tuo reissu, kun en ehtinyt vauvakuumeilla, kun oli niin paljon muuta. Ei se toki unohtunut vaan väkisin katse kääntyi aina sinne suuntaan, missä näkyi joku pikkuvaavi, mutta en murehtinutkaan asiaa.
Tiitu: Ilmeisesti olet vastannut kosintaan myöntävästi, joten paljon onnea teille! :)
Gislie, nuo kyselyt on niin ärsyttävää! Paras kun on valmiiksi jo miettinyt, mitä sanoo utelijoille, ettei sitten ala änkyttää mitään hassua.
Emmastiina, se odottavan aika on oikeasti vaan pirun pitkä. :D Minä joskus mietinkin tässä, että voin lukea tältä vauvapalstalta koko vuoden historiani jo. En toki kaikkia elämänvaiheita, mutta paljon kuitenkin fiiliksiä ja mitä olen tehnyt. Toivottavasti pian voisi jatkaa odotuspuolella.
Mami: Yritä olla stressaamatta. Kyllä se yksi kerta voi riittää vallan mainiosta. Hedelmöittymiseen kun ei tarvita kuin se yksi ainoa siittiö ja yksi ainoa munasolu. Kuulostaapa helpolta. ;)
ON: Minä olen aivan yllättänyt täällä! Tänään oli vähän hassu olo alavatsalla ja suihkuun mennessä rintojakin vähän aristi. Päätin sitten tehdä ovistestin, vaikka on vasta kp 11 (joka minulle todella vähän). Tikkuun tuli sitten hyvinkin selkeä viiva. Aiempien kiertojen perusteella tuo voisi merkata ovista jo hyvinkin huomenna! Ja se on todella aikaista minulle, kun yleensä ovis on kp 16-19. Pitäkää siskokullat nyt hurjasti peukkuja, että saadaan se ovis oikeasti jo ennen kuin lähden perjantaina koulutusmatkalle! Mies pääsee aina vasta iltakymmeneltä töistä, joten jos vaikka huomisillalla laitettas se ovis tilaukseen?
Eilen illalla onneksi on jo peittoja heiluteltu, mutta tänään se kyllä jää väliin. Huomenna on sitten taas illalla mahdollista laittaa tilausta vetämään. Tosin täytyy miestä varoittaa taas, että osaisi asennoitua. Iltaseksi työvuoron päätteeksi ei nimittäin ole kummallekaan se itsestäänselvyys. Siihen pitää ihan tsempata itseään. Mutta huvikseen minä en noita Clomeja pistele poskeen! Ovis pitää ainakin yrittää hyödyntää.
Marjana kp 11/30-33 yk 20
1v9kk poika pitää kiireisenä niin ei tule koko ajan mietittyä vauva asiaa :) Hyvä niin!
Emmastiina: Oli pakko käydä ostamassa greippimehua :) Alkaa tuntua aika hassulta, että alan tällaisia konsteja kokeilemaan. Mutta kaikkensa sitä tekee kun on vuosi jo mennyt.
Mami: Tsemppiä ja toivotaan ettei täti tule kylään. Olisi kyllä kiva kertoa jouluna ilouutinen. Toivotaan parasta :)
ON:On ollut tosiaan kiirettä ettei ole ehtinyt mitään miettimään. Mikä on hyvä koska ei myöskään tule stressattua asiasta. Nyt vaan niiiin toivon että tällä kertaa tärppää. Oli taas viimeksi niin vaikeaa kun täti tuli. Itketti vaan. Jotenkin on välillä niin kiukkuinen olo omaa kroppaa kohtaan että mikset nyt vaan toimi niin kuin pitäisi. Mutta jospa se tästä. Nyt on ensimmäinen clomi-kuuri syöty, greippimehua vedetään ja raskausvitamiinit käytössä niin toivotaan parasta. :)
Kesätyttö82 kp9/32-42
Ei tullut sitten hymynaamaa vieläkään. Vatsassa aikamoiset jomotukset ja limaakin tuli, mut ei irtoa ei. Kävin hakemassa apteekista apteekin omiakin ovistestejä, jos vaikka CB:n hymynaamat ei toimisi. Niihin tuli selkeä viiva, mut ei kuitenkaan tasavahva tai vahvempi kuin se kontrolliviiva. Mutta sain kuin sainkin miehen aamulla ässäilemään ;). Jos huomenna ei hymynaamaa pärähdä, niin sitten kyllä ihmettelen irtoaako koko munasolu, sen verran kovaa jomotus on. Aika stressaavaa tämä on.
Joku taisi syödä niitä Multitabsin raskausvitamiineja, otatteko niitä 1 vai 2 tablettia päivässä? Jos yksi niin, otatteko D_vitamiinia lisää? Taidan alkaa juomaan sitä greippimehuakin, en ole sitä vain koskaan edes maistanut.
Lilian kp14/30? yk 2
voi lisätä listaan!
Muttis 9/37-43 yk puolitoistavuotta (huh huh)
Marjana: Kiitos tiedoista. 100 euroa ei ole niin paha summa. Tai, kyllähän se oikeasti on todella paljon, mutta kun pelkkä gynekäynti ultran kanssa oli noin 150 euron tietämillä, niin jotenkin tuo tuntuu ok:lta. Ei nyt vielä hätäillä tonne testeihin, en ole yhtään ehtinyt ajatella asiaa, kun oli tosiaan vähän muuta mielessä viikonloppu. Mutta, mies kyllä oli sitä mieltä että lähtee testeihin, että parempi testata ja tietää. Kummilastemme isän paraneminen on alkanut ja toiveet on ainakin korkealla että paranee vielä täysin, mutta aika näyttää.
Ehdottomasti mielestäni oli hyvä idea kertoa jo miehelle että torstaina häntä sitten kaivataan, vaikka kuinka väsyttäisi :) Eipähän sitten tarvitse toista yrittää houkutella niin paljoa. Kuulostaa siltä että teillä oli ihana reissu, hienoa! Todennäköisesti siinä vuodossa oli kyse, juuri niinkun sanoit, vaan limakalvon herkkyys. Älä huoli. Onnea oviksen bongaukseen, hienoa että se nyt tuleekin jo ennen viikonloppua!!!
Ele: Voi hyvinkin olla ja uskoisin että olikin kiinnittymisyritys ja sehän on hyvä merkki! Ja mielestäni viestisi oli kaukana pessimistisestä! :D
Tiitu: Onneksi olkoon kosinnasta ja totta kai elämäsi miehen löytämisestä! Ei sillä ole väliä kauan olette olleet yhdessä, jos tiedätte itse olevanne toisillenne ne oikeat!
Gislie: Tiedän tunteen. Koko ajan saa vastailla raskauskysymyksiin ja joskus tekisi mieli vaan huutaa että kun se nyt vaan ei ole niin helppoa!! :)
Tottevovven: Tervetuloa!
Emmastiina: Itsellänikin oli sellasta etovaa oloa tossa sunnuntaina ja oletin sen liittyvän jotenkin ovikseen. Vaikkakaan en ikinä saanut sitä maagista ovisplussaa…
Mami: Itsellä eilen jomotti ihan alavatsaa, siis todella alhaalta, jonkin aikaa. Oletan senkin olevan oviksesta johtuvaa, vaikka tosiaan en tiedä että ovuloinko vai en…
Lilian: Itse ainakin syön niitä vitamiineja yhden tabletin päivässä, enkä sitten muita tabletteja syökään.
ON: Ei plussa testiin. En tiedä mitä ajatella. Onko mahdollista ettei jostain syystä saa ovisplussaa, vaikka ovuloikin? Nyt olen testannut kaksi kertaa päivässä, enkä todellakaan voi sanoa että olisin saanut vahvaa viivaa ollenkaan, enemmänkin sellaisia haaleita. Hermostuttaa... No, onneksi olen ensi viikolla menossa niihin verikokeisiin niin niistä sitten viimeistään näkee että ovuloinko. Olisi niin mukavaa joskus saada plussa edes ovistestiin! :)
Alexandra, kp16/28-32 ,yk6+km+yk3
Alexandra: Mitä ovistestejä sinulla olikaan? Vähän hassulta tuntuu, jos niillä ei saa ollenkaan vahvempaa viivaa näkyviin. Toisaalta kyllä minultakin viimeksi lääkäri kysyi, että "toimiiko sinulla ovistestit". Joten onhan siinä mahdollisuus, että ne yksinkertaisesti vaan ei kaikilla toimi niin kuin kuuluisi. Oletko muuten kokeillut niitä sylkitestejä? Donna taisi olla se merkki. Tuli vaan mieleen, että mahtaisiko niillä näkyä vai ovatko edes miten luotettavia - sitä en tiedä.
ON: Kamala viikko on kyllä menossa, kun työvuorot menee juuri siten, ettei jää aamulla aikaa riittävästi, eikä illallakaan. Ei meinaa yksinkertaisesti ehtiä tehdä mitään asioita ja pitäisi ehtiä edes pyykkiä pestä, että saa viikonlopuksi puhdasta vaatetta mukaan. Sitten tähän vielä se oviksen metsästys kaiken muun joukkoon. :D
Pitäisi melkein ruveta katselemaan mistä noita Clearbluen hymynaamoja saisi edullisimmin... Siinä vaiheessa jos mennään inseminaatioon, aion tikuttaa sekä tavallisilla testeillä että tuolla Clearbluella, että varmasti näkisi ovisplussan sitten. Silloin on sen verran kriittisempää saada se näkymään oikein. Mutta hyvä olisi siis harjoitella 1-2 kiertoa aiemmin varmuuden vuoksi. :)
Tuo greippimehu on ruvennut kummittelemaan mielessä, kun niin moni teistä juo sitä. Minä hylkäsin sen jossain vaiheessa, mutta pitäisiköhän harkita ottavansa uudestaan käyttöön. Sitä punaviiniä en taida enää kokeilla, kun tuntuu hurjalta juoda aina 2 viikkoa putkeen illalla punaviiniä kierrosta toiseen, kun se tärppi ei niin herkästi ruvennut tulemaankaan.
Marjana kp 12/30-33 yk 20
Ihanaa, taitaa se talvi pian tulla ja pulkkailukelit,on sitä jo odotettukin:)
Aconitum: Täällä ei aikaa labrakokeisiin saa ilman lääkärin lähetettä! Kyselin tuosta juuri ja ilman oireita ei pääse lääkärin vastaanotollekaan. tk:ssa kuitenkin sanottiin että kilpirauhasvaivat yleensä oireilevat aika selkeästi, riedä sitten...Tsemppiä kuitenkin sinne ja toivottavasti saatte vielä sen kolmosen kun aika on oikea:)
Gislie: Tuo on todella rasittavaa kun ihmiset kyselee että milloinkas teille se vauva tulee! On sen verran henkilökohtainen asia kuitenkin ja kukaan ei voi tietää miten pitkään joku on lasta yrittänyt jne. Jopa minultakin kysellään että koskas se kolmas tulee. No *erkele tulishan se vaikka heti jos saisi itse päättää!:D
Mami: Tärppionnea, ajoitus kuulostaa loistavalta:)
Marjana: Oikeassa olet ystävä hyvä, stressaan ja murehdin aika herkästi asioista vaikka päällisinpuolin olenkin rento tapaus:D Yleensä vielä murehdin itsekseni enkä muille ihmisille murheistani puhele ja raskastahan se on itsekseen asioita päässään pyöritellä, mutta tuntuu ettei se jauhamalla parane. Etenkin asiat jotka liittyvät lapsiin, raskautumiseen ja työhön, ovat niitä jotka pyörivät päässä USEIN! Onneksi on tämä palsta jonne voi purkautua:)
Kuulostaa hyvältä jospa se ovis olisin nyt jo tulossa niin pääsette varmasti hyödyntämään! Ja voihan ne siittiöt elää päiväkin munasolua odottelemassa:) Tsemppiä!
Alexanda: Jotenkin uskoin niin vahvasti että se kiinnittymisyritys oli. Samanlaista oli viimeksikin kun haalean plussan sain ja nyt ainakin voi ajatella että jotain siellä sentään tapahtuu:D Älähän niitä ovistestejä murehdi, viimeksikin plussasit vaikket ovistestiin plussaa saanutkaan joten voihan olla ettei ne kovin luotettavia välttämättä ole! Itse en ole koskaan tikuttanut ovista, uskoisin sen kohdallani stressaavan lisää ja samaa sanoi gyne. Nuo ovat tietysti niin ihmisestä riippuvia asioita. Ja ensi viikolla saat varmasti tietää että se ovis on ollut!:)
ON: Täti pakkasi kimpsunsa ja kampsunsa ja häipyi! Olen myös miettinyt tuota greippimehua kun sitä monta kiertoa join (ja raskauduinkin silloin keväällä) mutta juttuja luettuani törmäsin myös seikkaan mitä en ole tullut ajatelleeksi. Että se ei kaikille olisi hyvä keino raskautumiseen vaan saattaa jopa haitata sitä!Jopa Kuukautiskierrot voi mennä sekaisin. Toki se toisilla taas on vastaavasti varmasti limakalvoihin auttanut. Toisaalta mietin kun limiksen sanottiin olevan ok niin onko siitä mitään hyötyä? Eikös sen pitäisi juuri limakalvoihin vaikuttaa?
Ja kysymys vielä tuosta kierrostani vaikka joku siihen vastauksia jo sainkin mutta onko tosiaan normaalia etä kuukautiset voi heitellä jopa yhdellä viikolla? Tuli mieleeni kun minulla se kohdunulkoinenraskaus ollut että jos toinen munasarja käyttäytyy jotenkin eri tavalla, ja on hitaampi kun tuolla tavalla menkat heittelee?
Tsemppiä kovasti kaikille ja tästä kierrosta nyt kunnon plussajuna käyntiin!!:)
Ele kp 5/27-34
Ensiksi vähän esittäytymistä heille jotka ei minusta ole ennen kuullut mitään. Minä 27v ja mies 31v. Kolmosta haaveiLEN, ennestään meillä on tyttö 07 ja poika 08.
Ele: Minä en noihin greippimehu ym juttuihin oikein usko. Voihan niissä toki jotain perääkin olla, mutta luulen että suuremmat jutut merkkaa raskautumisessa. Ja eikös se ole aika pahaakin ;) Toki eihän lääke koskaan ole hyvää :D
Alexandra: Toivottavasti olet testeistä huolimatta ovuloinut ja peitot heilunut oikeean aikaan. Minä en ole koskaan tikuttanut ovulaatiota, joten en osaa sanoa siitä mitään.
ON:Meillä siis se tilanne ettei mies halua kolmatta. Kuitenkin meille kävi viime kuussa "vahinko" juuri oviksen aikaan ja sitten mahdollista raskautta jännitettiin. Täti kuitenkin kaarsi pihaan aivan järkyttävien kipujen kanssa.
Mies tiukasti sitä mieltä ettei meille kolmatta tule. Hän on miettinyt kaikki ihme järkisyyt selitykseksi. Esim tämän maailman tilanteen. Minulla ei ole edes käynyt mielessä moinen. Mies miettii kuinka pienen lapsen kanssa tulee toimeen jos maailman tilanne menee todella huonoksi. Minä elän enempi tätä hetkeä, mies miettii liian laajasti.
Kuitenkin kirjoitin miehelle vielä kirjeen jossa kehoitin miettimään asiaa vielä kerran. Kirjoitin siihen kirjeeseen kaiken mitä minä mietin ja kysyin onko mies miettinyt niitä samoja asioita. Mies ei ole vielä kirjeeseen vastannut ja tänään kun kysyin, että meinaako vastata ollenkaan niin hän vastasi, että kaipa vastaan kunhan tietäisin mitä vastaan. Luulenpa hänen miettineen nyt asiaa ihan oikeasti ja pienen pieni toivo minulla on herännyt, että mieskin sen kolmannen haluaa. Se jää nähtäväksi, mutta saanko nyt kuitenkin kuumeilla teidän kanssanne?
äiti kp 5/28
Tottakai tänne mahtuu mukaan! :)
Lisäilen uudet kp listaan, huutakaa hep jos unohdin jonkun!
Äiti; Uskon vahvasti että vielä miehesi haluaa kolmannen. Minusta tuntuu että miehet stressaantuu jos puhuu jatkuvasti vauvasta jne. Kunhan tilanne "rauhoittuu" niin uskon että sieläkin nostaa kuume päätään. Usko pois! Voimahalit sinne!
Täälä jomottaa edelleen vähäsen. Mietin että ehtiskö illalla vielä ässäillä, vai onko liian myöhäistä? Mä olen ollut muutaman päivän ihan muissa maailmoissa. Vauvakuume on niin valtava, että tuntuu että pitäisi suunnilleen 5min. välein heilutella peittoa, mikä nyt ei tod. onnistu. Ei ole helppoa kyllä tämä lastentekopuuhakaan... Kuulemma siitäkin pitäis nauttia, joo, mutta miten? Itse ainakin stressaan kokoajan tärppääkö vai ei.
Marjanelle ISOSTI peukut pystyssä!!! Ja tiestysti teille muillekin! :)
Tervetuloa kaikille uusille! Onpas listalla jo paljon haaveilijoita, plussatuulia kaikille.
Täällä siis kp15 ja ei vieläkään mitään. Eilen vähän tuntui siltä että alkaiskohan tuolla masussa jomottelemaan mut sekin hävisi. Eli ei YHTÄÄN mitään uutta. Mennään nyt tällä joka kolmaspäivä taktiikalla ja uskotaan että hymynaama vielä tulisi.
Eleanora: Surullista tuo, että tk:ssa suhtaudutaan noin nihkeästi noin yksinkertaiseen ja vaivattomaan tutkimukseen. :( Itse en ikikuunapäivänä olisi mennyt terkkariin valittamaan väsymystä, vetämättömyyttä (lue:laiskuutta), ärtyneisyyttä, alakuloisuutta, sun muita oireita joita vajaatoiminta aiheuttaa, niin lievänä ne kuitenkin omalla kohdalla esiintyi. Olisivat varmaan lyöneet masennuslääkkeet käteen ja käskeneet kotiin nukkumaan.
Työskentelen itse hoitoalalla, joten tilasin itse itsestäni ko. labrakokeet ja kävin antamassa näytteet, en uskonut että niissä olisi mitään häikkää kuitenkaan lähinnä kai halusin juuri poissulkea vajaatoiminnan mahdollisuuden, kun plussaa ei kuulu. Voitte uskoa, että olin hieman yllättynyt TSH-arvon ollessa 19 (viitearvojen yläraja 3,6)... Lääkityksen sain sitten tk:n kautta kun vein labratulokset lääkärille käteen ja kysyin että mitäs tehtäis. :) Mutta itseasiassa vasta taudin toteamisen jälkeen tajusin oireet joita mulla oli ollut, ne on tulleet niin hitaasti että niihin on tottunut ja sen takia niitä ei ole edes tajunnut olevan. Joskus arvot voi olla tosi kovastikin pielessä, ja ihminen itse ei hoksaa koko asiaa. Sitä vaan keksii kasapäin muita selityksiä esim. väsymykselle.
Sori että tästä tuli nyt tämmönen virsi kilppariarvoista, aihe ei ole kovin mielenkiintoinen, mutta jos voin yhdenkään ihmisen kokemukseni kautta saada hoksaamaan oman piilevän vajaatoimintansa ja siten auttaa esim vauvahaaveissa, niin tämä virsi on ajanut asiansa.
Aco
Moi!
Mami - mut voi lisätä kp listaan, nyt on kp17/32 ja yk on 1.
Voivoi, kuumetta pukkaa pahasti, esikoisen sain 2010 ja KAIKKI (ehkä yhtä lukuunottamatta) esikoisen ikätoverien äidit ovat raskaana/saaneet jo vauvan. On jotenkin iskenyt ihan paniikki, että apua, mäkin niin haluan jo! Ja miksi sitä odotti näin kauan kun aloitti yrittämisen. Ei tajua... Töihin ehdin palata yms. muita elämänmuutoksia tässä on tullut/tulossa, kai se oli sitten parempi näin.
Jännittää tosi paljon että miten pitkään menee! Esikoinen tuli heti kun alettiin asiaa ajatella (vaikka niin ei gynen mukaan pitänyt käydä!!). Voiko toisen kanssa mennä yhtä hyvin...? Olen ottanut heti alkuun "ammatillisemman" meiningin tähän, ostin ovistikkuja ja tikuteltu on. Mitään ei ole kyllä näkynyt. Kuinka usein teillä muilla yleensä peitto heiluu? :) Olen lukenut eri versioista, että onko hyvä joka päivä vai joka toinen jnejne. Mikäkö siinä sitten hyvä olisi!
Joku kirjoitti täällä raudasta, foolihaposta ja muista vitamiineista. Itse otan sitä Multitabsia joka on tarkoitettu raskautta yrittäville, raskaana oleville ja imettäville (siinä on foolihappoa). Alhaisen hb:n takia olen juonut myös nestemäistä Floradix-ainetta. Se on vatsaystävällistä. Välillä otan Obsidan-rautatablettia. Sekin aika monille kuulemma sopii.
Kiva kirjoitella tänne, tämä onkin tosi aktiivinen palsta :) Onkohan täällä ketään 2010 Helmivauvojen äitejä? Ei taida olla.
Plussaa kovasti toivotan kaikille!
T. Marbula
Voi pahus! Tein äsken ovistestin ja se oli selkeästi haaleampi kuin eilinen! Miten se edes on mahdollista... Yleensä aina on tasaisesti viivat vahvistuneet ovista kohti mentäessä ja ei se kyllä vielä ole ohi mennyt huomaamatta! Se nyt on ihan varma, koska useammin olen sen 2-3 tuntia kippurassa sängyssä kipujen takia, kun munasolu irtoaa.
Oireita kuitenkin on jonkin verran. Valkovuotoa on vähän ja alakerta tuntuu jotenkin "turvonneelta" :D Pari repäisykipuakin tuli tänään, joten ei se ovis nyt voi kaukanakaan olla.
Miestä odottelen kotiin ja yritän saada vieteltyä pieniin puuhasteluihin vielä työpäivän päätteeksi. ;) Saas nähdä onnistuuko, pitäkäähän peukkuja.
Marjana, peukut on täällä pystyssä db! Oiskohan sulla huomenna ovis? Testasin meinaan eilen itse illalla aika vahvan viivan, mutta sitten nukkumaan mennessä testiin tulikin vain ihan haalea ja tänä aamuna pärähtikin hymynaama. Muistelin, että aiemmissakin raskauksissa olisi ollut sama haaleneminen ennen kunnon vahvaa viivaa.Pidän sulle peukkuja ja toivottavasti saat miehen innostumaan :)
Mulla ollut huono tuuri. Aamulla yritin miestä houkutella heti hymynaaman saatuani, mutta kiire oli ja hommasta ei tullut mitään :(. Harmittaa niin vietävästi. Mies vielä töissä, joten taitaa jäädä tässä kierrossa vain siihen eiliseen yhteen kertaan. Mahaa juimii vietävästi, joten varmaan ovis ihan lähiaikoina. Nyt peukut ja varpaatkin pystyssä, että olisi pitkäikäisiä kavereita tuolla odottelemassa munasolua...
Lilian kp15/30?, yk2
Pikainen on- päivitys. Davidilla eilen selkeä ovisplussa eilen aamulla! Ja jo toisen kerran ovis osuu samalle päivälle kuin se plussa joten kiirettä piti =D! No, onneksi osasin tuon jo ennakoida joten tilausta oli jo etukäteen vetämässä =). Eli kierto näyttäs nyt menevän tällä kertaa 44 päivää. Piinailu siis alkakoon!
Uusille tervetuloa joukkoon!!
Wilhelmiina kp 30/44
Varmasti olisi kohteliasta esitellä itsensä! :D
Olen 27-vuotias, mies 31. Yhteiseloa on takana vasta viisi kuukautta, mutta tunnen, että olen löytänyt "sen oikean". Meillä on mukavaa yhdessä ja haluamme samoja asioita. Välillä vauhti hirvittää, mutta antaa mennä perskeles! On tässä jo ikää molemmilla eikä sitä koskaan voi varmaksi tietää mitä elämässä tapahtuu...Nyt on kuitenkin kaikki hyvin. Minua kosittiinkin eilen! :D
Esikoisesta siis haaveilemme. Kahdet kuukautiset on tullut ehkäisyn lopettamisen jälkeen säännöllisesti ja tästä kierrosta alkoi yritys. Ihan hirrrrvee vauvan kaipuu molemmilla ja olo on malttamaton. On tämä niin jännittävää aikaa naisen elämässä! :)
Tärppionnea kaikille tasapuolisesti!
Tiitu kp 5/35-36