ELOKUISET 2012
Kommentit (535)
Nasu: Ne hyvät rahat onkin ainoa hyvä syy noihin yövuoroihin. :D On kuitenkin talolainakin, niin hyvä vaan, että on töitä molemmilla. Ja lastenhuone on vielä remontoimattakin. En uskalla koskeakaan siihen ennen kuin oikeasti olen raskaana. Sitten laitetaan se valmiiksi pientä odottamaan. :)
Merinak: Esim. Mammaksin sivuilla taisi olla ihan hyvä ohje milloin kannattaa aloittaa tikuttaa. Mutta tuolla kierron pituudella varmaan siinä kp 10-11 on sopiva aika.
ON: Toinen Clomifen syöty. Nyt alan odottaa niitä haittavaikutuksia. :D Ekassa Clomi-kierrossa niitä ei tullut, mutta tuo lääkehän on sellainen, joka kerääntyy elimistöön, joten tässä kuussa se pitoisuus veressä on taas himpun verran suurempi kuin viime kuussa. Toivottavasti ei tulisi mitään oireiluja.
Marjana kp 4/30-33 yk 20
Marjana: Oikeassa olet kyllä siinä että vaikka sitä ei koko maailmalle haluakkaan kertoa tästä projektista, niin on kyllä aivan mahdottoman ihanaa jos on joku ihminen jonka kanssa siitä voi puhua ihan kasvotustenkin. Niin ja jos saat tietoosi muitakin keinoja limakalvojen avuksi kun greippimehun, niin vinkkejä otetaan vastaan! :)
Toivotaan nyt todella että sinulla ovis ei sattuisi juuri siihen ajankohtaan kun olet poissa kotoa! On se totta että yksin nukkumaan meno on kyllä yllättävän vaikeata. Tai, no kaikkeen toki tottuu, mutta itselläni ainakin se ensimmäinen yö kun toinen on poissa on jotenkin aina niin yksinäinen. Mutta, ihanaa että teillä on loppuviikosta tiedossa yhteinen reissu! Nauttikaa nyt siitä täysin rinnoin!
Nasu2011: Tiedän tunteen!!! Vaikka sitä kuinka yrittää olla onnellinen muiden vauvauutisista, niin kun kuulee että tärppäsi heti, niin kyllähän sitä oikeasti vähän katkeraksi tulee. Itse kuulin myös viikonloppuna taas vauvauutisia ja ensimmäinen ajatus päässäni oli että hän saa jo toisen lapsen, eikä meille ole vielä sitä ensimmäistäkään suotu. Pitää vaan yrittää muistaa ettei ne vauvat ole meiltä pois. Mutta myönnettäköön että kun itsellä on suru suurimmillaan on kyllä myös katkeruus toisia kohtaan… Tsemppiä!
Vacsu: Mitenköhän me keksittäisiin tähän pinoon jotenkin meille kaikille piristystä. Tuntuu että meitä pitkänmatkalaisia on täällä niin paljon eikä hetkeen ole kukaan meistä plussannut. Liekö tämä syksyn pimeys vai mikä joka saa masennuksen nostamaan päätä. Tsemppiä, ehkä tämä olisi vihdoin se teidän kierto!
ON: Ihanaa, edes viikonloppu meni nopeasti! Aika tuntuu menevän niin hitaasti kun odottelen sitä keskiviikon gynekäyntiä. Viikonloppuna nukuin lähes 12 tunnin yöunet molempina öina ja se on kaikkea muuta kun tavallista minulle ja edelleen se ajoittainen etova olo on vieraana. En tiedä mitä ajatella siitä. Tuo nukkuminen johtuu varmasti vaan siitä että edelleen mm. hb on alhainen, mutta tuolle etovalle ololle en keksi mitään muuta syytä kun hormoonien heittelyt. Odotan keskiviikkoa pelonsekaisin tuntein. Toivon, NIIN toivon, että se on hyvä gyne, joka tosiaan antaa apuja heti tähän tilanteeseen.
Käytiin viikonloppuna kummilapsiamme katsomassa ja kummipoikani on kohta 3kk ja on kyllä niin suloinen. Lapsien vanhemmat ovat ne ainoat ihmiset jotka tietävät tilanteestamme. Otin sitten kaiken ilon irti tilanteesta ja nautin kummipoikani sylissä pidosta. Toivottavasti meillekin sellainen vielä joku päivä siunaantuu.
Mutta, hei naiset, elokuu on vallan mahtava kuukausi syntyä! Joten, eiköhän tähdätä oikein joukkoraskautumiseen tästä kierrosta!
Alexandra, kp8/28-32, yk6+km+yk3
Nopeeta taas meni viikonloppu ja paluu arkeen koitti..
Tulevana viikonloppuna meillä olis 5v synttärit, joten siivousta ja leipomista tiedossa tälle viikolle. Keittiön kaappeja oon siivonnut, muutettiin hiukan keskeneräiseen taloon huhtikuun lopulla ja vieläkin tavarat hakee paikkaansa, oli niin kiire aikataulu muuton kanssa että tuli purettua laatikot vaan jonnekin :)
Mä en noista ovistikutteluista tiedä yhtään mitään, en oo koskaan kokeillut, ehkä pitäis nyt kokeilla ihan huvin vuoksi kun toi kiertokin vaihtelee näköjään hiukan, joka toinen pv taktiikka ollut, tai ainakin melkein joskus on vähän venynyt. Nyt pitäs tällä viikolla olla ovis laskurin mukaan jos lasketaan ton lyhimmän kierron mukaanElokuu olis kyllä ihan loistava kuu, mulla jos ei nyt tärppää, olis toinenki yritys sitten elokuulle.
Jahas pikkuneiti heräs, meen...
wattu kp11
...Täältäkin! :)
Mulla on ihan superpitkät menkat tällä kertaa. Nyt onneksi näyttää olevan lopuillaan, eli illalla olisi heti pupuilua tiedossa. ;)
Noista ovistikuista ei ole kokemusta eikä ole hajuakaan miten ne toimii. :D Tekisi mieli tilata semmosiakin ja testata. Paljonko maksavat?
Greippimehua voisi ostaa tänään kaupasta ja mitä nuo foolihapot oikein on? Mitä ne tekee? Anteeksi, tyhmiä kysymyksiä varmasti, mutta kun olen ihan pihalla näistä. :D
Aika menee tosiaan liian hitaasti, tuntuu että ei muuta teekkään kuin laske päiviä ja milloin olisi ovis jne. Huoh! On tämä yhtä odottamista koko elämä!
Postista tuli uudet verhot, joten lähden nyt niitä vaihtamaan... :)
Mukavaa maanantaita ja pirityshaleja jokaiselle! :)
ilmoittautuu mukaan. Olen taustaillut tuolla heinäkäkuisissa ja nyt uskaltauduin tänne elokuisiin.
Toinen yrityskierto vasta menossa, mutta ehdin jo masentua kun kuvittelin heti ekasta kierrosta tärpänneen. Odottavan aika tuntuu niiiiin pitkältä. Olin päättänyt, että tällä kertaa en stressaa, mutta niin vain on kaapissa jo odottamassa ovistestit..
Mukavaa maanantai päivän jatkoa kaikille :)
toivottelee
Lilian kp7/30?, yk 2
Pinossa mukana, vaikka hiljaiseksi vetää tää ensimmäinen kiertopäivä..
Katmam kp 1/29-46 yk7
Ja pahoittelut. :( Se tätin kyläily tuntuu aina yhtä pahalta, mutta kyllä se siitä taas! Täälä onneksi tuemme toisiamme ja toivotaan kovasti plussia kaikille. :)
Lisäsin uudet kp listaan.
Jes, täälä menkat vihdoin loppui! Toivon todella että täti pakkasi laukkunsa ja lähti pitkälle lomalle!!! Ei tule yhtään ikävä, jos näin kävis. ;)
Piipahdan vain tsemppiä ja onnea toivottamassa, käyn aina silloin tällöin kirjoituksianne lukemassa ja olen hengessä mukana.. varsinkin Marjana, toivoisin niin että teillä jo tärppäisi.
Itse pidän hiljaiseloa palstakuumeilun suhteen, meillä lapsettomuustutkimukset meneillään pikkuhiljaa, nyt odotetaan erikoislääkärille yksityiselle ja haetaan lähete myös kunnalliselle jonottelemaan. Sen verran on ainakin selvinnyt ettei meille lapsia hoidotta tule. Todella rankkaa ollut henkisesti tämä koko asia kuten arvata saattaa, hyviä päiviä, huonoja päiviä ja sitten taas hyviä. Ja mitä tässä vielä sitten onkin edessä. Mutta ei auta luovuttaa. Elämä tuntuu vaan joskus niiin epäreilulta. Parisuhde on onneksi tuntunut tässä vaan vahvistuvan.
Halauksia ja plussia teille kaikille!
Tänne pullahdin tuolta heinäkuisista. Onhan se elokuun vauvakin ihan kiva, eikö vaan? :) Ensimmäinen yrityskierto meni vähän harjoitellessa ja päättelin ovulaation omin päin ilman mitään testejä. Ja puihinhan se ilmeisesti meni. Ensimmäinen muksumme sai alkunsa ekasta kierrosta ja jotenkin aloitin uuden yrityksen yhtä suurpiirteisesti.
Nyt tädistä sisuuntuneena kirjauduin FertilityFriendiin ja kävin niiden kaikki pikakurssit sun muut. Mulle tuli oikeasti uutena tietona se, ettei ovulaatio olekaan aina nätisti kierron puolivälissä, vaan se voi olla hyvinkin lähellä menkkoja (ei siis todellakaan aina 14 pvää ennen!)
Harkitsen tässä kierrossa myös vakavasti ovulaatiotestien hankkimista.
Nyt siis meneillään ankeista ankein kp 1/29-30 yk 2
t. Kettuuntunut Lumis
Tää on jo niin syvältä. Täti ei tule, ei niin millään. Mullahan jää kohta koko elokuu väliin!
Nasu ja uusi kp ennätys 37/28-32
Täti tuli myöhään eilen, tänään siis kp 1/28-36
Mami: Ovistikkujen hinnat vaihtelevat suuresti sen mukaan mistä tilaat/ostat ne. Apteekista ostettuna ovat hyvinkin kalliita, mutta liuskatestejä voi tilata edullisesti verkkokaupoista. Laatueroja niillä totta kai on, mutta voi vaikka aloittaa testailua liuskoilla.
Lilian74: Tervetuloa mukaan!
Katmam: Niinpä, ensimmäinen viikko uutta kiertoa on kyllä ihan helvettiä. Sen jälkeen ovis jo lähenee ja saa helpommin katseenkin siirrettyä uuteen kiertoon. Tsemppiä!
Kaunisikävä: Olen niin pahoillani puolestanne! Toivottavasti nyt sitten hoitojen kautta pian saisitte plussan!
Nasu2011: No hyvä että se täti nyt vihdoin sitten tuli, kun kerran negaa sait testiinkin. Vaikka kukapa täällä sitä tätiä kaipailisi.
ON: Tuntuu helpottavalta että huomenna on jo keskiviikko ja gyneaika. Yritän keksiä kaikki mahdolliset kysymykset nyt etukäteen, niin ettei vaan jää mitään kysymättä. Edelleen pähkäilen että miten saan hänet ylipuhuttua ottamaan käyttöön "kaikki keinot" auttaakseen tätä tilannetta :D Jos jollain on vinkkejä, otetaan kiitollisena vastaan! Edelleen outoa etovaa oloa päivittäin, hormoonit taitaa pitää bileitä.
Tämä kiertokin alkaa olla jo niin pitkällä että pitäisi tosiaan alkaa ässäilyt, ettei vaan jää ovis hyödyntämättä. Vaikkakaan en kyllä oikein usko että luomuna onnistutaan, mutta yrittämättä ei ainakaan onnistuta :)
Olen itse syntynyt elokuussa ja se on oikein hyvä kuukausi syntyä :)
Alexandra, kp9/28-32, yk6+km+yk3
Hei haluaisin myös osallistua jännääjiin. Pyhätoive saada vauva alulle tästä kierrosta (ainahan saa toivoa...) Minä 34 mies vuotta nuorempi. Ekaa yritetään ja yk1. kp8 ja huomenna myös menossa gynelle katsomaan et kaikki on ok tuolla sisällä. Käytössä on greippimehut ja digitaaliset ovistikut. Testailun aloitan kp11 kohdalla koska kierto säännöllinen 28-30 päivää.
Jännä homma miten 34 vuotta olen tiennyt etten koskaan, ikinä halua lapsia muutta sitten kun salamaniskusta hillitön vauvakuume. Maailma on ihmeellinen.
Alexandra: Mä ajattelin ainakin pyytää katsomaan että kehittyykö siellä johtimessa mitään ja kysyn samalla muutamasta lääkkeestä että voinko syödä niitä ihan turvallisesti myös jatkossa. Toivon myös saavani jotain positiivista tsemppiä ja ehkäpä vinkkejä miten maksimoida raskautumismahdollisuus =) Viimeksi jo katsottiin ettei ainakaan rakenteellisesti ole mitään estettä vauvansaannille.
Tottakai tänne mahtuu mukaan. :)
Päivitin KP listaa, joten tarkistakaa (varsinkin uudet) että kaikki on nyt oikein sielä. Mulla saattaa tulla ajatuskatko kesken päivityksen, kun lapset tuossa touhuaa vieressä. :D
ON; Kamala ketutus! Eihän siitä eilisestä pupuilusta mitään tullut, kun mies nukahti sohvalle. No tuskin olisi just eilen tärpännyt?!? Nyt siis kp 8. Jotenkin vaan tuntuu että jokainen päivä pitäisi ottaa talteen, vaikka ovispäivähän se tärkein on...
En kuulu vielä virallisesti tähän pinoon, heinäkuisiin vielä toistaiseksi mutta uskon niin vahvasti että tänne pian kuulun joten päätin kirjoitella.
Taustaa olen alle 30-vuotias, mies pari vuotta vanhempi. Meillä 2 yhteistä lasta (05 ja 06 syntyneet). 13 yrityskierron verran oltu ilman ehkäisyä, joka kiertoa ei olla aktiivisesti hyödynnetty. Yrityksen aikana takana yksi keskenmeno maaliskuussa ja kemiallinen raskaus toukokuussa. Gynellä kävin kesällä ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa.
Marjana: Harmi kun sinäkin tänne tipahdit, toivotaan kuitenkin että clomeista tässä kierrossa olisi apua ja se plussa sieltä pärähtäisi! Mo esti varmasti helpottaa kun saa puhua tunteistaan, hienoa että sinulla ystävä jolle puhua asiasta!
Catnip: Meillä myös lähipiirissä monet tulleet raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta. Toki on niitäkin ystäviä jotka yrittäneet pitkään (jopa 10 vuotta!!) ja käyneet hoidoissa ja tärppi kuitenkin tullut vasta kun ovat luovuttaneet. Mutta teillä ei ihan hirvittävän paljon yritystä takana ole vaikka se epätoivoiselta varmasti tuntuukin. Toivotaan että se plussa tästä kierrosta tulee!
Nasu: Itse olen myös aiemmin raskautunut helposti mutta nyt mennyt jo vuosi tämän kolmannen vauvan toivomiseen. Koskaan en ole mitenkään retostellut siitä että tärppi on helposti tullut enkä ymmärrä miksi pitäisikään. Niin väärältä tuntuu kun ihmiset (alkoholistit, narkkarit ja jotka lasta eivät edes toivo vaan päätyvät aborttiin) raskautuvat. Elämä on joskus hyvin epäreilu!
Kaunisikävä: Toivottvasti sen oman pikkuisen saatte hoitojen avulla, tsemppihalit!
Alexandra: Hyvä että sait varattua ajan gynelle niin saat omat ajatuksesi kuntoon eikä sitten tarvitse murehtia turhia:) Itse en kuitenkaan usko että sinulla mitään vikaa on kun raskaana kuitenkin olit. Varmasti johtuu vain siitä että kroppa vaatii oman aikansa palautua rankan koettelemuksen jälkeen. Toivottavasti gyne kuitenkin voi määrätä jotain lääkettä joka nopeuttaisi sitä palautumista! Tulehan kertomaan sitten miten käynti meni!
ON: Täti ei ole vielä tullut kylään enkä siis virallisesti edes kuulu elokuisiin joten anteeksi tämä tungettelu. Viikko sitten oli omituisia vihlaisuja alamassa ja kipuiluja pari päivää. Rinnat olleet myös sikakipeät ja nännit kirkkaanpunaiset ja turvonneet. Mies jo sanoi että varmasti olen raskaana, oli näkevinään linea negrankin mahassa:D Lisäksi olen ollut äkäinen. Mutta...Eilen alkoi ihan selkeä menkkakipuilu joten kyllä se täti sieltä varmasti kolkuttelee. Mielenkiinnosta tutkin tämän vuoden kiertoani ja haluaisinkin että ottaisitte kantaa kuulostaako tämä normaalilta kuukautiskierrolta (heittoja on muutamia päiviä toisinaan, eli onko se normaalia!? Ennen on kierto ollut säännöllinen mutta enää en tiedä tarkalleen koko kiertoa!!)
TÄMÄN VUODEN KK-KIERTO:
30
31 (tästä kierrosta sain plussan joka päätyi keskenmenoon)
29
27 (Tässä kierrossa haalea plussa ja muutaman päivän päästä alkoi menkat)
26
31
30 (Kävin gynellä, papa, limikset ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa)
34 (Superpitkäkierto!)
27
Onko siis tuollaisilla muutamien päivien heitoilla merkitystä?
Tänään radiossa haastateltiin lapsetonta pariskuntaa ja nainen sanoi että jo 6-12kk yritystä takana niin voisi ajatella hoitoja. Meillä on kuitenkin jo kaksi lasta ja vuodenkin aikana raskaana oltu etten usko mitään suurta vikaa olevan. Stressi kuulemma vaikuttaa KOKO kroppaan (etenkin jos hirvittävästi kuumeilee niin saattaa sekoittaa koko kierron/kropan ja siksi ei raskaudu). Stressannut olen työasioita aika lailla tässä viimeksi kuluneen vuoden aikana ja todella toivon että vain se olisi syy sille ettei raskaus vielä ole alkanut. Eli jos pystyisi suuntaamaan ajatukset muualle kuin työasioihin ja vauvakuumeiluun ja se tärppi sieltä viimein tulisi. Toinen asia jota mietin on se, kun minulla on muutaman kerran yrityksen aikana ollut aika voimakas kipulääkitys migreeniin. Lääkäri sanoi ettei se raskautta estä mutta luin jostakin että tulehduskipulääkkeet voivat estää jopa ovulaation, samoin kuin useimmat allergialääkkeet. Minulla tuo lääkitys kuuriluonteisesti silloin kun migreeni pahenee. Ajattekin josko se voisi olla yksi syy. Niin monet asiat kun siihen raskaaksi tuloon vaikuttavat ja niin monta asiaa täytyy mennä kohdilleen jotta se raskaus alkaa!
Ellei täti tule kylään niin testailen vasta loppuviikosta, en enää halua arvuutella haaleaa viivaa joka nostaa toiveita ja sitten sitä putoaakin korkealta.
Anteeksi omanapainen pohdinta mutta nyt oli pakko purkaa näitä ajatuksia jonnekin ja mikä muu olisi parempi kuin tämä loistava palsta josta sitä vertaistukea saa!
Plussapuhureita puhaltelen teille kaikille ihanille naisille!
Ele kp 30/? Mikä tuo kierto nyt sitten voisi virallisesti olla noiden heittojen perusteella!?
Nasu2011: Harmi, että sait negan, mutta toisaalta hyvä, että ne menkat viimein alkoi. Onhan se uusi kierto hyvä saada alkuun mahdollisimman pian. Tässä kierrossa tärppää takuulla!
eleanora: Tuo oli mullekin uusi tieto noista tulehduskipulääkkeistä! Tiesin kyllä, että niitä ei kannata napsia raskauden aikana, mutta että ne voi vaikuttaa ovulaatioonkin! Itsekin olen joutunut syömään selkäkipuihin, mutta pitääpä olla tarkkana tästä eteenpäin.
ON: Menkat jatkuu runsaina (onko runsaat menkat hyvä vai huono juttu?) ja pahin alaselkäjomotus helpottaa vähitellen. Onko teistä muut kirjailleet lämpöjä ja limoja sinne fertilityfriendiin? Musta se on hauskaa - ikäänkuin olisi itse vielä "aktiivisemmin" yrittämässä. Jotenkin olin niin lapsellisen varma ensimmäisessä yrityskierrossa tärppäämisestä, että suhtauduin ehkä turhan ylimielisesti kehon muutosten tarkkailuun. Nyt kun mietin viime kiertoa niin ovulaatiotyyppistä kipua oli vasta oletetun ovulaation jälkeen ja limojakin tuli vasta silloin, joten me taidettiin missata ovulaatio ihan kunnolla.
Onnea kaikille vielä uuteen yritykseen!
lumihiiri kp 2/29-30 yk 2
Voisin myös osallistua tähän, kun olen nyt lähinnä vain sivusta seurannut.
Taustaa: olen 21 ja mies 25v, yhdessä ollaan oltu 6v ja molemmilla on vakityöpaikka. Pientä kuumeilua on ollut jo pidemmän aikaa, mutta nyt sitten yltyi sen verran kovaksi, että päätimme jättää ehkäisyn kokonaan pois. Esikoista siis kuumeillaan. Huomenna ajattelin käväästä apteekista hakemas ovistestit ja ens vkl tienoilla olis varmaankin aika toimia. Kyllä tässä jo aika malttamattomana odotellaan ja varmasti pieni pettymys mikäli ei heti tärppää. Mutta aika harvalla se ilmeisesti heti ensiyrittämällä onnistuu.
Tinde kp 10/27-30 yk1
Viimeisiä päiviä viedään tädin osalta ja Ovulaatiolaskurin mukaan ovulaatio lähestyy (kierron pituudesta riippuen 12.11.-14.11.). Toivottavasti alkais taas pikkuhiljaa herätä kiinnostus petipuuhia kohtaan, mutta viimeisin kerta johti tätiin ja melko kivuliaaseen sellaiseen, joten väkisinkin kammoksuttaa.
Kiertoni on siitä mielenkiintoinen, että noin 1/3 on tädin kanssa neuvottelua, 1/3 hedelmällisiä päiviä ja 1/3 enteilee tätiä...
CatNip 6/23-25 yk 6
Lumihiiri: Fertility friend on tuttu esikon yrittämisestä, mutta nyt löysin älypuhelimelle softan joka tekee saman asian. Ja aktiivisesti sinne kirjailen limat ja kohdun nupukan asennon. Esikkoa yrittäessä kirjailin aamulämmötkin.
Runsaat menkat ovat merkki että kohdun limakalvoa on muodostunut runsaasti ja siksi hyvä kun on sitä kiinnittymispintaa munasolule. Näin mä ajattelen. Ei ole faktaa heittää peliin. Itselläkin runsaat menkat.
Tinde-90: tervetuloa. Kannattaa harkita netistä tilata noita ovistestejä. Säästyy pitkä penni.
Eleanora: täällä kans yks migreenistä kärsivä. Onneksi on lievittynyt esikon jälkeen ja iän myötä, nykyään pärjään lähes Panadolilla, jos pääsen lepäämään. Ikävä vaiva on.
Kierronvaihtelusta en osaa sanoa, mulla tuntuu että toinen muansarja on hitaampi kypsyttämään muniksia ja silloin on pidempi kiertokin. Mutta ei mitään faktaa. Ei sulla ihän älyttömän suuri toi vaihtelu ole ja esim. stressi voi siirtää ovista eteen päin.
Alexandra84: tsemppiä gynelle. Kyllähän joku hormonikartoitus verikokeista voidaan tehdä yksityiselläkin, mulle on joskus tehty eikä ollu älyttömän hintainen, muistaakseni.
-Vacsu 5/28-36
kyllä minun piti tilata netistä nuo ovistikut.
Katsotaan bongaanko sen oviksen.
Otin myös sen BabyPlan foolihapon :)
Jospa nyt sitten onnistuisi :)
mut nyt ihmiset ohjeita, milloin alan tikuttelee?
Tilasin joskus aikaisemmin enkä sitten millään ymmärtänyt milloin alan tikuttelee.
Kiertoni pituus heittelee, mutta keskimäärin 27pvä