ELOKUISET 2012
Kommentit (535)
pitkästä aikaa! Tänne olikin tullut huikean paljon uusia viestejä. Tervetuloa kaikille uusille! En vielä ehtinyt lukea kuin loppupään viestejä, mutta yritän viikonloppuna kahlata kaikki huolella.
Ihan tietoisesti olen pysynyt poissa täältä useamman päivän, jos vaikka ajatukset olisi muissakin asioissa kuin oviksen odottamisessa. Täytyy kyllä sanoa, että aika meneen niin hitaasti.
Eilen illalla alkoi tuntua jonkinmoista jomotusta alavatsalla ja teinkin heti ovistestin, ja siihen tuli haalea viiva. Eli ehkä tossa alkuviikolla alkaa tapahtua sillä saralla. Tunnen kyllä itse ovulaation tosi selvästi, että en tarvitsisi testejä siihen, mutta kun sitä vain haluaa pelata varman päälle. Huolen aiheenani tosin on milloin ehdimme peittoja heiluttelemaan. Ehkä su ainut mahdollisuus ja voi olla ettei se riitä. Mun miestä on niin hankala saada innostumaan just ihan alkuviikosta, kun silloin hänellä niin kiire töissä ja ajatukset ihan muussa kuin ässässä.
Meitä onkin aika monta suht samassa kierron vaiheessa :) Jännää
Voikun päivät nyt kuluis, on tämä yhtä odottamista ;)
Lilian kp11/30? yk2
On nämä perjantaipäivät vaan niin ihania! Ja kun vielä sunnuntaina tuota pientä juhlaa tiedossa niin mikäpä tässä ollessa...
Uusille kuumeilijoille tervetuloa joukkoon!! Ja vanhalle remmille pahoittelut että tipahditte tänne, mutta sisulla ja naisen raivolla jatkamme! =) Paljon plussia toivon meille kaikille!!
Marjana: Toivottavasti on rento reissu! Mukavaa kun elämään tulee aina pientä nollausta, helpottaa taas arkielämää pitkälle talveen. Kyselit estolääkityksestäni. Epilepsialääkkeitä olen syönyt jo vuosia. Siksi popsin myös isoa foolihappoannosta koska lääkkeiden lopetus ei ole mahdollista. Kurjaa, mutta eipä nuo lääkkeet mitenkään haitanneet viime raskautta.
Alexandra: Toivottavasti ovisplussa sieltä pian pärähtää! Olisihan se hienoa muistella että vauva sai alkunsa juuri isänpäivänä =)...
Evelina: Tosi upeaa että lääkärinvaihto oli positiivinen (ja näköjään sitten rahaa sääsätäväkin) kokemus! Toivottavasti nyt hoidot tuottavat tulosta pian!
Mami: Pahan pistit... En ole itse ainakaan heti pesulle rynnännyt, mutta olen ymmärtänyt ettei se alapesu tulosta heikennä =)
Wattuwarvas: Olen todella iloinen jos pärjäilet ilman ovistestejä- tuosta tikuttelusta kun voi saada pienoisen stressinkin. Ja meneehän tuohon rahaakin. Mukavaahan se vain on kun homma toimii omalla painollaan ilman suunnitteluja (toisin siis kuin meillä... =))
ON: Alavatsaan koskee ja ovislimoja (yök...) on tullut jo useamman päivän. Ovistesti näyttää hailua viivaa, mutta nyt täytyy kuunnella kroppaa ja antaa palaa vaan. Toivottavasti oikea h-hetki ois pian ettei kierto venyisi ihan tuonne 50 päivään. Taas naurattaa kun menkkojen alkaessa sitä on mieltä että tää vauvaasia on ihan hanurista ja lopetan kuumeilun just tähän!! Ja kun oviksen aika lähenee sitä on niin vauvahuuruissa että hyvä et eteensä näkee...
Mukavaa viikonloppua ja isäinpäivän viettoja kaikille!!
Wilhelmiina kp 25/ 34-49
Homeopaatilla oli keskustelu n. 2h, jossa kertoilin itsestäni, luonteestani, elämästäni, lapsuudestanie, traumoista, sairauksista, allergoista, kaikesta mahdollisesta. Tavallaan oli lähellä psykologi käyntiä (mielestäni). Oli tosi vapauttaavaa toi keskustelu. Ens viikolla laittaa mulle ton keskustelun perusteella homeopaattiset lääkeet. Niitä voi käyttää vaikka olis raskaana jne.
Homeopatiasta yleissesti kannattaa googlailla, jos on kiinnostunut. Virallisen lääketieteen kanta on, että on huuhaata. Itse en tiedä mihin kallistua (olen itse terveyden hoito alalla). Kokeillaan kun kaveri ja kaverin kaveri olivat tykänneet ja kokivat olevan apua. Ja tiedän, että miehen puolelta ei ole suostuvainen lääketietellisiin lapsettomuushoitoihin, kun on toi esikko meillä (mies olis tyytyväinen pelkkään yhteenkin lapseen). Akupunktiota vois myöskinkokeilla tulevaisuudessa, myös lapsettomuus asioihin. Sillä on n. 10v mun migreniä hoidettu menestyksellisesti.
Tuolta sivulta löytyy koulutettuja homeopaatteja ja varmaan muutakin infoa:
http://www.homeopaatit.fi/
Eipä tässä muuta. Ovista ootellaan aikaisintaan ens viikon loppupuolelle.
harvinaisen pitkään, peräti yhdeksään... =)
Yleensä herään viimeistään varttia vailla seittemän!
Kaipa se töitten aloitus vaikuttaa sitten unettavasti, heh. Kivaa on ollu olla reilun kahen vuojen kotona olon jäläkeen töissä ja kun esikkokin viihtyy tarhassa niin mikäpäs tässä. Palkka vois tosin olla parempi.
Täältähän sitä ittesä löytää, vaikka kuinka vannoo, että nyt se kuumeilu loppuu kun täti saapuu. Tästä etiäpäin taidetaan mennä ihan vain tjot-meiningillä.
Jos se toinen on tarkoitus tulla, niin se sitten tulee, enää en rypea laskeskelemaan oviksia sun muita. Riittää kuhan suurinpiirtein tietää millon on täti taas tulossa.
Jälleen kerran ittensä koonnut Muttis 6/37-43 yk puolitoistavuotta (huh huh!)
Täti tuli eilen kyläilemään ihan odotetusti. Kierto näyttää sitte heittelevän 27-24. Samoilla linjoilla Muttiksen kanssa, En jaksa kiertopäiviä laskea, pääasia että tietää koska se täti suunnilleen tulee. En jaksa stressata yhtään enää missä kierron vaiheessa ollaan.
Plussatuulia!
Kolmatta haaveileva Ele kp2/27-34
ja samalla pahoittelut tädin kyläilystä. :(
Ilmoitelkaa haluatteko kp listaan?
Täälä kamala flunssa iski päälle, mutta kyllä se tästä! :)
Käyttääkö kukaan täällä niitä foolitabletteja?
Itse olen nyt 3 pvä niitä käyttänyt.
Ovistestin tein eilen ja näytti haamua, mutta olimpas tyhmä ja unohdin ne kotiin kun lähdettiin maalle.
Eilen tuli pupuiltua, joten toivotaan parasta ;)
Toivon kaikille nyt kyllä plussaa!
Tosiaan vasta toinen yrityskierto menossa ja niin ne vaan ovistikut postilaatikosta kolahti. Mies oli huolissaan, että meneekö seksi-ilo kokonaan, jos hommasta tulee liian "tieteellistä" :)
merinak: en käytä suoranaisesti foolitabletteja, mutta rupesin apteekin tädin suosituksesta syämään raskausvitamiineja, joissa on mukana se tarvittava foolihappo.
FertilityFriendissä on käyty ahkerasti merkkailemassa aamulämpöjä ja muita "oireita". Siellä on hurjan paljon tietoa ja jotenkin nyt ymmärtää tätä kiertoakin jotenkin paremmin.
Ovulaatiotuntemuksia odotellessa,
Lumihiiri, kp 6/29-30, yk 2
Toukokuisissa taisin viimeksi kirjoitella, kolmas oli kovasti toiveissa. Nyt olen jättäytynyt vauvahaaveista syrjään ja vähemmän lukenutkin. 8 kiertoa taisi yritystä mennä ilman minkäänlaista tulosta, liekö edes ovuloin. Itselläni todettiin syksyllä kilpirauhasen vajaatoiminta, joka selittää omalla kohdallani toivottoman raskautumisen. Lääkitys on aloitettu, mutta kilpirauhasarvojen tasaantuminen voi viedä pitkäänkin. Endokrinologit lisäksi suosittelevat vauvahaaveiden siirtämistä vajaatoimintaisena, ensinnäkin raskaaksi tuleminen on hyvin hyvin epätodennäköistä, ja jos raskaaksi kuitenkin onnistuisi hankkiutumaan, vajaatoiminta voi pahimmassa tapauksessa haitata sikiön kehitystä, jollei tilannetta saada korjaantumaan raskauden alusta saakka lääkehoidolla. Katsoimme siis parhaaksi laittaa vauvahaaveet syrjään, onhan meillä jo kaksi ihanaa lasta olemassa. Jonkinlainen itsesuojeluvaisto ehkä pelaa, sillä päätöksen jälkeen olen alkanut etsiä positiivisia puolia siitä että vauvaa ei nyt tulekaan, säästyy yövalvomisilta, jne... Varmaan jonkinlaista pettymykseltä itsensä varjelemista. :) Ehkä kuitenkin joskus vielä, vuoden-parin päästä? Kuka tietää.
Mutta tärkein, miksi tulin tämän kertomaan: Käykää terveyskeskuksessa pyytämässä TSH:n ja T4-V:n (kilpirauhaslabrat) määritystä, jos vauvaa ei ala kuulumaan. Vaikkei muuten olisikaan vielä kiire tai halua sen enempää lähteä huonoa tärppiä selvittelemään, mutta tuntuu tämä kilppariongelma olevan yleisempi kuin mitä uskoisikaan... Ja ainakin itsestä tuntuu, että tärppäämättömyys on helpompi hyväksyä, kun tietää missä syy on.
Tsemppiä kaikille täällä vielä keikkuville, toivottavasti tie vie odottajien puolelle ennemmin tai myöhemmin kaikilla sitä toivovilla. :)
Taidanpa minäkin tulla tänne. Olen 23 –vuotias ja mieheni on 25, esikoista yritetään. Viime marraskuusta asti on oltu varmoilla päivillä ja keskeytetyillä yhdynnöillä. Heinäkuusta asti ollaan sitten annettu vauvalle lupa tulla, elikkäs nyt olisi yk 5 menossa. Tosin miehen mielestä ei olla vielä edes varsinaisesti yritetty…
Raskautumista hidastaa luultavasti ainakin alipainoni, lihotusyrityksistä huolimatta paino ei vaan ole noussut... Vauvakuumetta ei ainakaan hillitse se, että olen ollut pari viime kuukautta harjoittelussa lastenosastolla, jossa suurin osa potilaista on vastasyntyneitä (myös tädin tuoma pettymys on entistä suurempi, kun sitä omaa vauvaa ei näy).
Gislie kp 7/29-36 yk5
Pääseekö mukaan?! Täällä kuumeillaan kakkosta, esikoinen vajaa kaksi ja nyt tuntuisi, että vielä toinen olisi ihana saada! Ikää on jo 29 vee ja mies vuoden vanhempi. Kuumeilua on ollut vaihtelevasti vajaa puoli vuotta, mutta yritys aloitettiin vasta nytten, eli yk 1 meneillään. Nyt ollaan kp 15/32. Eli saapas nähdä miten käy! Tunteeko monet teistä muuten oviksen?
t. Marbula
Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta.
Hauskaa että itse alan olla tuolla listan yläpäässä, mitään uutta kerrottavaa ei tosin ole. Kp13 ja ei hymynaamaa. H-hetki pitäisi olla kp15 eli tiistaina jos vanhat merkit pitää paikkansa. Ollaan menty joka 2/3 päivä meiningillä ja sit täsmäisku kun hymynaama tulee.
Joku kysyi foolihapoista. Itse syön Mölleriä nivelille ja multitabseja raskaanaoleville mistä pitäisi saada kaikki tarvittava. Olen syönyt normi multitabseka ja Möllerin tuplaa jo useita vuosia mut nyt vaihdoin noihin missä ei ole A-vitamiineja ja missä on foolihappoa. Juon myöskin greippimehua litran päivässä (se on HYVÄÄ).
Olen enemmän ja vähemmän rypenyt tässä epätodennäköisyyden syvässä viidakossa. Luin että nuorella, hedelmällisellä naisella on 20% mahis raskautua vaikka kaikki menisi täydellisen nappiin ja se saa mut miettimään omia mahkuja. Voi miksei tämä voisi olla hieman helpompaa =)
Mies halusi käydä vauvatarvikeliikkeessä katsomassa vaunuja ja saatiinkin loistavaa palvelua ja päätettiin jo millaiset vaunutkin halutaan...joo älkää sanoko mitään. Täytyy sanoa että on tuo tekniikka hienoa mitä vaunuissa on ja ne kaikki ihanat värit ja kuosit. Voi kun pääsisi valkkaamaan omia jokupäivä.
Kuten huomaatte ryven itsesäälissä vaikkei mitään syytä ole. Mut oikein ihanaa isänpäivää kaikille!
Onnea oviksen bongailuun!
eleanora: Epäonnemme voi ihan hyvin johtua myös siitä, että meillä on liian vähän seksiä. Kerta - pari kuukaudessa on kuin neulaa heinäsuovasta etsisi, luulisin... Kuinka useasti sitä pitäisi harrastaa, että todennäköisyys olisi parhain? Käsittääkseni yhteen tai kahteen kertaan ei kannata luottaa, koska ovulaatiohan saattaa heittää parilla päivällä...
Alexandra84: Edelliskerta tädin aiheuttamine kipuineen vielä pyörii jonkin verran mielessä, mutta kyllä se tästä. Kammoa ei jäänyt, mutta toivon, että koskaan toiste ei enää täti tule kesken kaiken.
Luulenpa, että minun täytynee nyt jättäytyä tuonne taustailijoiden puolelle. Ovulaation pitäisi olla laskurin mukaan nyt 12.-15.11. (riippuen siitä, onko kp 23, 24, 25 vai 26 vrk) eikä ilmassa ole miehen puolelta minkäännäköistä kiinnostusta. Hän tietää kyllä, että tämä viikonloppu olisi se kriittinen, mutta ilman rakastelua on vaikea saada lasta alulle.
Aikaisemmilla kerroilla olen jaksanut muistuttaa (ja kirjoittanut jopa lapulle ylös, milloin olisi saatava), mutta en enää. Lapsiprojekti on lisännyt sänkypuuhia juuri sen vuoksi, että olen pitänyt aikataulua. Muutoin se on kerta kuussa silloin, kun minä turhaudun tarpeeksi. Tuntuu ruinaamiselta aina itse olla vastuussa yhteisestä laatuajasta ja haluaisin, että se into tulisi joskus tuolta toiseltakin puolelta ilman, että minä ehdottelen. Siksi luovutan.
CatNip kp 11/23-26
Tervetuloa uusille!
Emmastiina: Voi ymmärrän tuon vaunujutun niin hyvin :). Olisi niin ihana päästä niitä hankkimaan. Tosin meillä on edellisten lasten jäljiltä jo olemassa, mutta haaveilen niin uusien vaunujen hankinnasta.Miehelle en tosin asiasta uskalla puhua. Aika samassa mennään, kp 13 eikä hymynaamaa ja to odottelen h-hetkeä.
CatNip: Se kertakin riittää, ja vielähän peli ei ole menetetty. db Älä vielä luovuta! Meillä samansuuntaista, nyt seksiä vähän enmmän kun lisää lapsia toivomme. Mutta täysin minun aloitteestani mennään... Ja epäilyttää ehtiikö tähän kiertoon edes mukaan.
Olin tosiaan laskeskellut, että tänään ehtisimme peittoa heiluttelemaan, mutta eipä tullut siitä mitään :(. Lapset piti päivän kiireisenä ja tehtiin pihahommia, jonka seurauksena mies ihan puhki ja nyt nukkumassa.
Ovistestiin ei onneksi vielä hymynaamaa ilmaantunut, joten vielä on toivoa. On vain todellinen haaste saada huomenna jotain tapahtumaan.Pitäisi kai sininen pilleri salaa syöttää miehelle ;). Luulen jos vanhat merkit pitävät paikkansa, että ovis on ti. Sen verta paljon ollut tuntemuksia alavatsassa, että tein tänään jo 3 testiä. Tiedän, tosi älytöntä, mutta viime kierrossakin aamulla testi negatiivinen ja samoin päivällä, mutta illalla yks kaks olikin erittäin vahva viiva.
Lilian kp13/30? yk2
siis kirjoittaa, että ti odottelen h-hetkeä.
Lilian edelleen
Vaunuja olen minäkin miettinyt, vaikka lasten vanhatkin on vielä jemmassa. Meinasin ne kyllä myydä että saisin ostaa uudet. Juu, tiedän, ihan hassua, mutta kun olisi niiiin ihana saada uudet. :P Niitä tosin ei kyllä vielä uskalla ostaa. Pitäisi se vahva plussa ekaksi saada ja olla raskauden paremmalla puolella.
ON; Kyllä se aika loppujen lopuksi menee vaan eteenpäin aika nopeaan! Uskomatonta että on jo kp 14! Pupuiltu on kyllä ahkerasti menkkojen jälkeen ja sama meininki toivottavasti jatkuu. Toivon vaan, että miehen into ei lopahda kun näin usein saa. 8)
Mukavaa viikkoa kaikille! Pian saadaankin jännäillä - katselin nimittäin tuota kp listaa samalla kun sitä päivitin. :)
Muttis: Eiköhän se teillä nyt sitten nappaa, kun et mitään laske, etkä täten voi stressatakaan :)
Ele: Sama teille ja pahoittelut tänne tipahtamisesta!!!
Aconitum: Kiitos vinkistä! Oikeassa olet kyllä siinä että ainakin itselleni olisi helpompi tietää syy, että miksi ei tärppää. Minulta nuo arvot otetaankin ( ainakin käsitin että nuokin kuului siihen) vielä tässä kierrossa, joten sitten tiedän mikä meidän tilanne.
Gislie: Tervetuloa joukkoon!
Marbula: Tervetuloa! Itse en ikinä ennen km:a tuntenut ovista, mutta viime kierrosta sitten oikea munasarja kyllä kipuili. Tästä kierrosta en ainakaan vielä ole tuntenut ovista.
Emmastiina: Juot greippimehua litran päivässä?? No se on kyllä paljon :) Itse en siitä hirveästi pidä, joten juon sen kaksi lasia vähän niinkun pakosta päivittäin.
CatNip: Ymmärrän täysin sinua ja pystyn samaistumaan tilanteeseesi! Meilläkin tuntui tosiaan viime keväänä että minä olin se joka laskin ja pidin huolen siitä että tarpeeksi usein tuli ässäiltyä. Nyt km:n jälkeen ollaan molemmat mukana projektissa ihan täysillä ja on se ihanaa kun ei ole itse vain siitä vastuussa. Tsemppiä!!!
ON: Väsyttää ihan hirveästi!!! Meillä takana hirveä viikonloppu. Lyhyesti, kummilastemme isä sai perjantaina sairaskohtauksen. Se aiheutti totta kai unettomia öitä ja nyt kyllä väsyttää kunnolla. Samalla on pakko sanoa että tuollainen tilanne laittaa taas asiat tärkeysjärjestykseen. Kyllä, ehdottomasti haluamme lapsen, mutta jos pitäisi valita niin ensimmäinen toiveeni on että hän paranee täysin ja vasta sen jälkeen se että plussaan. Ja jos en plussaa tästä kierrosta, niin aina tulee se seuraava kierto.
Olen tikuttanut torstaista asti. Viiva ei ole mitenkään selkeästi vahvistunut. Tänä aamuna testasin myös hymynaamalla, ei plussaa. Laskujeni mukaan (gynekäynnistä) olisi oviksen pitänyt olla viime yönä. No, aika näyttää. Kp21-23 olen joka tapauksessa menossa sinne verikokeisiin, joten niissä sitten viimeistään nähdään että ovuloinko, vai en.
Alexandra, kp15/28-32, yk6+km+yk3
Alexandra: Meillä nuo tutkimukset on pääasiassa tehty julkisen puolen kautta (poislukien minun yksi ultra), joten meille tuo spermatesti ei maksanut mitään. Yksityisellä mielestäni se oli 100euron tietämillä, kun asiaa silloin tutkin. Ja erillinen kippo piti ainakin julkisella puolella olla. Ne antoi sen meille samalla, kun minä kävin jossain tutkimuksessa. Uskoisin, että sellaisen saa myös labrasta? Mutta mahtavaa, että te olette saaneet hyviä uutisia! :) Olen todella iloinen, että ne limakalvot ovat olleet kunnossa.
Toivottavasti tämä kummilapsenne isä paranee pian!
Gabriela: Mietin vaan noiden Clomifenien käyttöä, kun Pharmaca Fennican ohjeissa puhutaan vain 6 kuukauden mittaisesta käytöstä enimmillään. Hassua sinänsä, että tulee eri paikoista erilaisia ohjeita. Minulle tosin lääkäri ei puhunut edes kuinka kauan sitä käytetään pisimmillään, kun katsotaan nyt ensin tuo yksi purkillinen. Foolihappo on tosiaan vesiliukoinen, että ei siitä tupla-annoksesta mitään haittaa ole, mutta turhahan sitä on liikaakaan syödä.
Evis, ihanaa että olet löytänyt hyvän lääkärin. Nyt toivotaan sitten sitä tärppiä!
Tervetuloa kaikille uusille! Hieman pikaisesti lueskelin tekstit nyt läpi, kun niitä oli tullut taas niin paljon muutaman päivän palstatauon aikana. :)
ON: Meillä oli aivan mahtava reissu! Nautittiin vaan toisistamme ja rentouduttiin ja tehtiin kaikkea mukavaa. Ehkä nyt jaksaa taas vähän pakertaa töitä ja kestää tätä pimeyttä.
Ehkä ainoa miinus tässä reissussa oli yksi ässäilykerta, jolloin jostain syystä tuli hieman verta. Sitä ässäilyvuotoahan oli aiemmin luteaalivaiheissa, mutta tuolloin oli vasta kp 8. Sen jälkeen ei tullut verta, vaikka homma jatkui, eikä sen jälkeen minään päivänä. Ajattelin sitten, että ehkä oli vain emättimen limakalvo herkkä. Oli ehkä kuitenkin hieman normaalia kovempaa menoa juuri silloin. =P Toivottavasti pysyykin nuo vuodot poissa, kun niitä ei ole ollut nyt 2-3 kiertoon ollenkaan.
Clomifenit on ruvenneet tekemään minulle yöhikoilua, jota ei ekassa Clomi-kierrossa ollut. Samoin minulle meinaa tulla herkästi huono olo, jos yhtään tulee nälkä tai jano. Uskoisin senkin johtuvan tuosta lääkkeestä. Onneksi aika pieniä on olleet nämä haitat, mutta ärsyttäviä nämäkin. Varsinkin tuo yöhikoilu, kun yhtäkkiä heräät siihen. En edes tiedä kauanko tämä voi jatkua.
Rinnoissa tuntuu jo pientä arkuutta, joten ovista kohti mennään. Katsoin, että minulla on jäljellä 6 ovistikkua, joten niillä pitää pärjätä tämän kierron tikuttelu. Varmaan kyllä pärjääkin, kun olen sen ensi viikonlopun poissa kotoa, joten turha siellä on tikutella. Jos se ovis osuu sen aikana, niin sille ei mahda sitten yhtään mitään. Varoittelin kyllä miestä jo, että torstai-iltana on sitten peittojen heiluttava, vaikka hän onkin kotona vasta klo 22.30 ja minulla aamulla klo 8 liikkeelle lähtö. Osaapahan asennoitua siihen etukäteen. :D
Marjana kp 11/30-33 yk 20
Catnip: meillä on kyllä seksiä aika useastikin kierron aikana. Ovista en ole mitenkään laskenut enkä tiedä milloin se tarkalleen ottaen on, mutta viime kiertokin mentiin lähes jokatoinenpäivämeiningillä. Joskus saattaa miehen työn vuoksi jäädä kiertoja hyödyntämättä. Jakyllä se kertakin voi riittää kun oikeiaan kohtaan osuu:) Älä luovuta!
Evis: Hienoa että olet löytänyt hyvän lääkärin, tsemppiä sinne kovasti!!
Marjana: Ihanaa että reissunne onnistui ja saitte kahden keskistä aikaa. Varmasti piristää:) Ikävää tuo vuotojuttu mutta voihan se johtua rajusta menostakin :D
ON: Menkat loppumaan päin. Eilen siitä huolimatta ässäiltiin:D Mietin tässä kun viime kierrossa oli viikko oletetun pviksen jälkeen kipuilua alamahassa niin josko se oli kiinnittymiskipua. Olen melko varma, jos olisin testannut niin haalea viiva olisi tullut taas. Enhän 100% varma voi olla mutta jotenkin uskoisin näin. Täti tuli perjantaina kylään ja olihan se pettymys jälleen kerran kun tässä yli vuosi jo on mennyt ja ennen on tärpännyt helposti ja mielestäni en nyt niin vanhakaan ole kun ei kolmekymppiäkään vielä ole eteen tullut. Toedä sitten mistä johtuu kun gynenkin mukaan kaikki ok.
No, tulee jos on tullakseen. Ei jaksa stressata asiaa koska se ei ainakaan asiaa auta, on stressiä tässä tarpeeksi jo muutenkin!
Anteeksi harvinaisen pessimistinen viesti jälleen:(
Taustailla täällä toki aioin ja juttujanne käydä lukemassa. Ei täältä poiskaan osaa olla.
Ele kp4/27-34 Lapset 05&06 yk15!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wattu: Itse laitoin jouluvalot viime viikonloppuna ja on ne kyllä ihanat! Tai, ihan kaikkia en vielä laittanut, mutta ulkovalot laitoin. Piristää kummasti kotiintuloa pimeässä kun on kaunis talo odottelemassa :) Meillä on ensi viikonloppuna pikkujoulukemut ystäville ja ajattelin kyllä siihen mennessä ”ottaa joulun esille”. Onhan se toki jo aikaista, mutta me olemme aina joulun vanhemmillamme, joten silloin emme siitä kotona pääse nauttimaan. Ensimmäiset glögitkin joimme jouluvalojen laiton jälkeen :D
Elita: Pahoittelut tänne tipahtamisesta! Toivottavasti kuopus ei anna odotella itseään yhtä kauan kun esikoinen!
Emmastiina: Kyllä se gyne vähän samaa sanoi minulle. Kun vähän siinä sanoin että kyllähän se vähän ihmetyttää kun on näin nuorikin niin sanoi että 25 vuotiaista vain puolet (?) raskautuu ensimmäisen vuoden aikana. APUA!! Ensimmäinen kysymys minulta olisi siihen, miten ihmeessä minä sitten tunnen ne kaikki?? :D Meillä muuten kaikki kohdallaan, eli ei ylipainoa, lääkitystä eikä tupakointia. Mutta, kyllähän se joskus (lue:usein) vähän (lue:todella) epätoivoiselta tuntuu.
Gabriela: Toivon todella ettei teidän tarvitse ottaa järeimpiä aseita käyttöön, vaan että tällä onnistuisi! Niin ja on tämä sellainen projekti että kaikkensa yrittää tehdä ja sitten voi nimenomaan vahingossa ottaa tupla-annostakin :)
Kesätyttö82: Tervetuloa!
Keijunen: Tervetuloa! Joskus vaan se kuopus antaa odotella kauemmin. Ei tietenkään yhtään lohduta. Mutta, onhan sinullakin ikää nyt enemmän ja ehkä siitä syystä ei ihan ensimmäisestä tai toisesta kierrosta onnistunut. Varmasti vielä onnistuu, joten tsemppiä! Kuten Emmastiina tuohon aikaisemmin kommentoi, ei se raskautuminen vain niin helppoa ole :)
Mami: Olen oikeasti itsekkin ajatellut ihan samaa. Että vaikuttaakohan oleellisesti että kuinka kauan onnistuu pitämään spermat sisällä. (Kuulostaa muuten harvinaisen ällöttävältä!!) Meillä tästä syystä usein ässäilyt illalla ja sitten yritänkin mahdollisimman pienillä liikkeillä nukahtaa… :D Mutta en tosiaan tiedä… Ehkä joku viisaampi osaa kertoa. Oikeassa olet siinä että en minäkään oikeasti ikinä kuvitellutkaan että raskautuminen voi olla näin vaikeata ja vaatia näin paljon energiaa. Vatsasta voi hyvinkin nippailla jo ennen ovista, kasvukipuja. Itsellänikin ensimmäisen kerran eilen illalla vasen munasarja nippaili, mutta tiedän että ovis on käsillä vasta loppuviikosta. Onnea oviksen bongaukseen!
Tiitu27: Tervetuloa! Kerrohan jotain itsestäsi! Minkä ikäisiä olette, jne…
Evis: Ihania uutisia! Aivan mahtavaa! Olen niin iloinen puolestasi! Todellakin tehdään tästä paras kuukausi ikinä, KAIKILLE!
ON: Eilen illalla sitten tikutin sillä oikealla testillä :D Vielä oli nega. Tänä aamuna näkyi jo haamu. Laskujeni mukaan ovis olisi todennäköisesti sunnuntaina, eli isänpäivänä. Meillä on edessä kiireinen viikonloppu, joten saa nähdä miten hyvin saadaan ässäilyt ajoitettua. Jotenkin nyt tuli tämä ovis todella nopeasti kun ajatukset olivat niin kiinteästi vielä niissä niukoissa menkoissa. Eilen tosiaan ensimmäisen kerran vähän nippaili vasenta munasarjaa, eipä ole tehnyt sitä ikinä aikaisemmin. Vaikuttaa siis oikeasti siltä että tuo km aiheutti sen että nyt tunnen oviksen. Saa nähdä... :D
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!!
Alexandra, kp12/28-32, yk6+km+yk3