ELOKUISET 2012
Kommentit (535)
Voi äh ja puh! Tili miinuksella visa vinkuu, syöty kun sika, 2 x mansikka margarita. Siinäpä eilinen lyhykäisyydessään. Ihana päivä!
Mami ja Lilian: Te NIIN testasitte liian aikaisin. Nyt pää pois pusikosta ja uutta testiä kehiin =)
Sormet ristiin kaikille nille jotka on nyt oviksen bonganneet ja sen hyvin hyödyntäneet! Siitähän kaikki lähtee, ei voi jännätä loppukuusta jos pohjatyö ei ole hyvin tehty ;)
ON: Ah tätä mielen voimaa, juoksin pöntölle ja äkkiä pissille ettei edes ehdi harkita testaamista =) Huomenna sitten...DPO 10 pitäis jo ehkä jotain näkyä jos on näkyäkseen.
Peukut pystyssä että niitä plussia sieltä tulee!:) Ja ajoissahan täällä muutama onkin testannut joten hyvin voi vielä negakin plussaksi muuttua!
Ja pitää tarkentaa että tarkoitin siis että yrityksen aikana juon ne parit saunaoluet,jos/kun plussa joskus tulee niin loppuu kuin seinään:) Mielestäni yrityksen aikana voi muutaman oluen/siiderin nauttia mutta raskaana se on tietysti ehdoton ei.
Nyt hakemaan miestä juna-asemalta kotiin!:)
Eleanora
Tänä aamuna oli tarkoitus testailla, mutta jäipäs nyt sekin sitten tekemättä, kun odottamaton vieras saapui myöhään eilen. Mutta vielä voi justiin ja justiin Elokuulle ehtiä. Seuraavan kerran jännäilläänkin sitten jouluna. Toivottavasti tulis mukava joulu :)
Peukkuja vielä muille!
Tinde kp 1/27-30 yk2
p.s Mami lisäätkö listaan?
Joku kysy milloin meinaan testata uudestaan. En tosiaankaan tiedä testaanko ollenkaan. Tuntuu että kirves on jo heitetty kaivoon ja tätiä saa vaan odotella kylään. :( Tuo negan näkeminen vetää vaan mielen niin matalaksi...
Näillä tunnelmilla tänään. Toivottavasti muilla parempi päivä. :)
-Mami kp 26/28-31
Eihän tässä sentään mitään kirveitä kaivoon vielä heitetä!! Sullahan on ollut vaikka mitä hienoja oireita JO!
I h a n o i k e a s t i KAIKKI raskaustestimerkit sanoo, että varmimman tuloksen saa vasta kun on se päivä jolloin menkkojen vois olettaa alkavan, eikö niin? :-) Joten jos sulla on kierto 28-31 niin se tarkoittaa kp29:sta eteenpäin! Mahdollisesti vasta kp32 jos kierto oli pitempi tällä kertaa. Joten jos siis kp26 sulla ei vielä näy testissä mitään, niin sehän ei ole m i t e n k ä ä n ihmeellistä, päinvastoin plussan näkyminen näillä päivillä olis aika ihmeellistä.. `;-)
Merinak juuri hiljan kirjoitti että vast viikko menkkojen alkamispäivän jälkeen näkyi plussa!
Että toivoa ehdottomasti vielä on ja jännät päivät edessä vielä! Tsemppiä Mami!! Ja muutkin (liian?) aikaisin testanneet!! :-)
Uskoa, toivoa ja rakkautta!
t. Gabriela kp18/27-31
IHANA Gabriela, olet enkeli. Olen ollut tosi maassa tänään ja itkettänyt kaikki. Mutta sä sait mulle hymyn huulille. Kiitos. :')
Gabriela ja Mami: Yritin sanoa samaa mutta en uskaltanut olla noin suorasanainen =)
ON: Jomotusta koko päivä, hyvä uutinen mulle mulla nimittäin jomottaa sillon kun täti alkaa just, eli noin tuntia ennen kun hanat aukeaa. Nyt jomotus on myös enemmän selässä, tuolla lonkkien (jenkkakahvojen luona). Kirkasta valkkaria, ihan kun vettä lorahtelisi pöksyihin. Vessassa ravaan kokoajan ja pissaa vaan tulee ja tulee ja se on kirkuvan keltaista. Lämmöt heittelee kokoajan sellainen kylmähiki pinnassa. Ruoka suorastaan etoaa -ei vois vähempää kiinnostaa vaikkei huono-olo olekaan. Hmm...moraalinen krapula?
Ja sen verran perun sanojani että mä testaan ens pe, piste. Yks testi kaapissa ja lisää en osta.
Olin eilen "firman" pikkujouluissa ja nyt on iltaa myöten tullut ihan kamala päänsärky. Otin pari lasia enemmän kuin piti mutta olen päättänyt etten morkkistele; jos tässä nyt ollaan raskautumassa niin niin aikaisilla päivillä ollaan, että ei voinut eilinen biletys vaikuttaa. Mutta tää päänsärky on kohta sietämätöntä :-(
Mulla on siis joko dpo3 tai dpo4 , olis kiva tietää kumpi?? Olen merkkaillut medhelp.org kaavioon tuntemuksia ja sen mukaan mulla olis ollut ovis tiistaina (en kyllä yhtään tiedä mistä se sen päätti??) mutta minusta voi olla, että se oli vasta keskiviikkona? Ovistesti näytti hymynaamaa ma aamulla ja illalla, ei enää ti. Sunnuntaina tein liuskatestejä joissa oli väriä muttei tarpeeksi ollakseen positiivinen. Tiistaina koko aamupäivän oli kovia kipuja alavatsalla. Nännit kipeyty yöllä ti-ke ja ovat muuten edelleen ihan hipaisuarat! Mitä sanoo arvon raati, millon oli ovis?? ;-)
Yksi upouusi raskausoire iski täysillä tänään: palan halusta mennä kokeilemaan ja katsomaan vauvan vaunuja! :-D Tällaista en ole ennen kokenut mutta tänään olen lueskellut ja vertaillut netistä ja jos kehtaisin niin menisin kauppaankin hiplaamaan vaunuja! Eikö olekin ihan selvä raskausoire?? :-))))))
Anteeksi muuten jos liian suoraan joskus sanon. En tarkoita pahalla! :-)
Gabriela kp18/27-31 dpo3?4?
PS. Kaiken kaikkiaan tämä lie taas vähän lyhyempi kierto tällä kertaa. Olen päättänyt, että ennen ti 7.12. (kp 29) en testaa. Parempi vielä olis vasta seuraavana päivänä, jos menkat ei ole alkaneet siihen mennessä, mutta en ehkä malta koska tuolloin ti olis ilmeisesti jo myös dpo14 tai dpo15, jolloin plussa voisi jo näkyä... bd
Mä en ole yleensä luovuttaja tyyppiä ja ajattelen positiivisesti, mutta tämä vauvayritys on niin stressaavaa, että pitäis heti tärpätä. Mieskin on jankannut että varmana tein liian aikasin testin ja että hän ei luota noihin netistä tilattaviin testeihin pätkääkään. Apteekista se kuulemma pitää ostaa, että voi luottaa.
Tulipa tässä mieleen, että voisko tämä olla yksi oire - Mulla on nimittäin oviksen jälkeen ollu vähän väliä semmonen flunssanen olo, ihan kuin kipeeksi olisi tulossa, mutta en ole kumminkaan tullut (ainakaan vielä)? Lämpöjä en ole mitannut, en oikein hokaa mikä juttu se niinkuin on?
Mielessä kummittelee taas, testaisko maanantaina. Silloin olisi kp 28/28-31. Vai pitäiskö odottaa tuleeko ne menkat... No jokatapauksessa perjantaihin mennessä pitäisi menkat alkaa, jos alkaa. Silloin olisi jo kp 32. Koskaan ei ollut niin pitkä kierto. Huoh, on tämä piinaavaa...
Lisäsin kp listaan "Plussanneet", joten sinne nyt toivoisin nimiä. ;)
Kauniita unia ihanat siskot, nukkukaa hyvin. :)
Mä olen kyllä testifriikki, ei voi mitään... Huokaus! CB:n testi näytti tänään jo kohtuu selkeän plussan, eilen tuli Predictoriin haamu. Yksi digi (siis ihan sairas tää testimäärä... =D) odottaa vielä kaapissa ja jos se sanoo tuossa keskiviikkona "raskaana" niin sitten tuuletuksia. Nyt vielä siis katsellessa, vaikkakin jo positiivisemmalla mielellä =)
Raskauden puolesta ei ole oikei oireita muuta kuin alamahaa polttaa, repäisykipuja ja 3 päivää jatkunut etova olo. Mun rinnat ei tiedä raskaudesta/oviksesta mitään =D. Tuota pahoinvointia pelkään, edellisillä kerroilla kun jatkui vkolle 15 asti ja välillä kävin sit tiputuksillakin...
Mami: Eikös se flunssainen olo lasketa oireeksi? Älähän vielä luovuta, uutta testiä kehiin vaan!!! Pitelen sulle peukkuja ja varpaita pystyssä!!!
Mä menen nyt nauttimaan aamukahvini ihan rauhassa kun muu perhe vielä nukkuu... Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille
Gabriela: Toi vaunujuttu on NIIN raskausoire =) Sovitaan niin. Saako muuten kysyä että minkälaisia minkä merkkisiä olet katsonut? Me käytiin pari viikkoa sitten Vantaalla katsomassa vaunuja (miehen pyynnöstä) ja ihanaa palvelua ja toi että pääsee itse kokeilemaan on TOSI tärkeetä, olin nimittäin jo päättänyt mitkä haluan ja muutin mieleni täysin kun pääsi livenä kokeilemaan.
Mami: Ihanaa kun oot takas jännääjien kirjoissa. Mulla ollut tuota flunssajuttua myös joten mikäli/sikäli natsais, se on raskausoire! Pidän sormet ristissä sun puolesta, halaus. Mulla nokka vuotaa ja olo on "kipeä" vaikkei oikeesti kipeä olekaan. Ihan kun olis kokoajan flunssa tulossa.
Wilhelmiina: Nyt on jo pakko onnitella silleen näkymättömästi ja pienesti (tapu, tapu, tapu) ja sitten ne tuuletukset tulee perässä kun digiin pärähtää se "raskaana"
ON: Alaselkä ihan tulessa, huono-olo 24h, nilkat turvoksissa, tuntuu kun olis vesirenkaat nilkkojen ympärillä. Nukuin huonosti ja näin unia. (Siis MINÄ joka nukkuu vaikka mies vetää Kirbyllä vieressä) jos tää ei ole sitä itteään niin hyppään kaivoon...
Tuli muuten mieleen että aiemminkin on tullut ilmi että olen vakuutustantta. (Älkää pelätkö en ikinä kerro mikä yhtiö, joten ei ikinä mainospuheita) Mutta jos jotain kiinnostaa esim. lapsivakuutukset, niiden sisältö tms. niin tunnen omat ja muidenkin yhtiöiden tuotteet niin saa oikeesti kysyä. Ja yksi missä olen tietenkin ihan haka on kaikki yrittäjien asiat.
Ensi viikosta tulee siis melkoinen ilotulistusten räiskintä kun tuloksia alkaa satelemaan joka testaajalta. Kaikille onnea ja tehdään tästä paras kuukausi IKINÄ!
Nyt kyllä lisään sut tuonne plussanneisiin, saanhan? :D Olet NIIN raskaana muruseni!!!
Emmastiina; Mullakin aina vaan nokka vuotaa ja alaselkä kipeenä. Kunpa nekin liittyis raskauteen. Alamasun juilinnat on rauhottunu, nyt ei tunnu miltään. Kunpa ne menkkajomotukset ei vaan tule sieltä, ihan kauhistuttaa jos täti kurvaa paikalle!
Mulla on keskiviikkona tyttöjen ilta ja mietin millä fiiliksillä sielä olen. A) Testi näyttää negaa B) Olen plussannut, joten olenko surusta vai onnesta sekasin... Kaikkein paras siis ettei testais ollenkaan ja kädet ristiin ettei tätiä näy. Mutta miten mä muka maltan olla testaamatta?!
Nyt kaffit naamaan ja aivot narikkaan, ei saa ajatella niin kovasti... ;) Lepposaa ensimmäistä adventtia siskot!
Ps. Vaunuja olen kans miettinyt ja kovasti, joten uskotaan ja toivotaan että sekin on raskausoire. :D
Nyt ihan vaan omaa napaa jälleen. Reissusta palauduin tänään ja olipas reissu kun välillä itkin ja masentelin toisten nurkissa. Pelottaa se syöpätulos niin paljon, että voih :( Pe kävin siis verikokeissa ja huomenna soitan tuloksen. Lääkäri soittaa ke tuloksia, mut mie haluun kysyy jo huomenna, koska jos ne on laskenu niin sit ÄKKIÄ peitto heilumaan!
Mitä luulette, että kun to iltana se folliikkeli oli 14mm kokoinen ja limaa alko tulemaan oikeestaan pe iltana enenevissä määrin. Nyt kun tulin reissusta niin kävin ostaa ovistestejä ja testasin, että joko on vahvat viivat ja pettymyksekseni kontrolliviiva oli paksumpi kuin testiviiva. Voiko meillä olla MITÄÄN mahdollisuuksia enää huomenna iltapäivällä jos pupuillaan?
Tiistainahan me ollaan illasta viimeks talletus tehty, joten nyt siitä on 5 vuodokautta aikaa. Kuinka kauan ne siittiöt elää?
Alkaa pikku hiljaa jännittää se huominen tulos :/
KUKA KUKA KUKA KUKA täällä oli se joka oli plussannut? Oliko se wilhelmiina? ONNEA! Jos oot kerran saanu kaks viivaa ruutuun niin kyllähän sinä raskaana olet! Jee, huippu juttu! Tuliko sinusta sitten veturinkuljettaja?
Hirmu tarkkaan en lukenut viestejä, koska yritän nyt välttää miettimistä liikaa ja samalla siis vältän tämän palstan lukemista. Huomenna silviää enemmän, onko mahdollisesti syöpää vai saanko huokaista helpotuksesta.
äiti kp 16/jotakin...
Ja paljon onnea jo plussanneille!
Ja tosiaan, tehdään ensi viikosta hyvä viikko :)
Itsellä pitäisi menkkojen alkaa 5.12, eli ensi viikon to saisi jo alkaa testaamaan näkyykö viivoja :) torstaina on firman juhlat niin pakko ottaa varman päälle.
Tosiaan, itse odotin kaksosia joista toinen meni kesken jo alussa ja toinen sitten 5 kuulla :(
Virtaukset oli huonot ja raskauden alussa ja siihen joudut tuota primaspania syömään. Nyt pitäisi tutkituttaa se hyytymistekijätaipumus ja jos se löytyy, niin saa sitten oikeat lääkkeet ettei tulppia enää tulisi.
Esikoisesta nappasi ensi yrittämällä ,joten en voinut kuvitella millaista tämä yrittäminen on. Mies jo tietää kun on "ne päivät" (siis ovis) kun silmät kiiluu hulluutta :D
Oli nyt aikalailla omaa napaa, mutta palaan viesteihinne kunhan ehdin.
Terkuin flunssainen Ompunpomppu
Täällähän on moni jo mielettömän hyvässä vaiheessa! Wilhelmiina on niin raskaana ja Emmastiinankin oireet kuulostaa hyviltä! Muitakin taisi olla, mutta luin nopsasti kun just vasta tulimme viikonloppureissulta kotiin! En viitsinyt mummolassa koneella näitä vauvajuttuja lukea =) Kukaan ei tiedä että yritetään!
Galluppia vähän; tietääkö teidän yrityksestä kukaan?
Omaa napaa; no ei ole kerrottavaa. Varmaan se täti tulee, juilii välillä mutta ei muuta. Siis ei oireen oiretta. Masentavaa! Vaikka en mä tosissani miettinytkään että ekalla kertaa tulisi raskaaksi. Mutta silti... Pisin kierto on ollut 35 päivää, joten olen päättänyt ellei tätiä näy niin testaan aikaisintaan viikon päästä sunnuntaina, eli kp 36. Tuskin sinne asti päästään.
Ihana jännätä teidän muiden tuloksia, ja onnea kovasti jo plussanneille =)
Marbula kp 29
Ainoa joka tietää on anoppi. Täytyy myöntää että aika taidokkaasti vedän muille vieläkin tätä "ja mähän en tee ikinä lapsia"-roolia. En meinaisi facebookissa asiaa julkaista vaikka raskaana olisikin, työkavereille kertoisin heti koska en haluaisi valehdella ja kierrellä miksi olen pois töistä, halailen pönttöä ja muuta yhtä nautinnollista. Ja jos jokin menisi pieleen niin ne on ihmisiä joille voisin itkeä =(
Olen siis voinut huonosti nyt 2 päivää. En osaa tätä kuvata, mahaa pakkaa, ei yökötä vaan on kokonaisvaltaisen huono-olo kokoajan ilman mitään huippuja tai yhtäkkisiä kuvotuksia. Siis oikeesti huomenna pitäis olla kaunis ja älykäs vakuutustantta ja tulossa 10-19.00 päivä ilman taukoja. Nyt hyppään pissillä n. 15min välein..En tiedä selviänkö ens viikosta...
Kiva kuulla susta Marbula ja toivottavasti oli mukava reissu!
Pääseekö vielä mukaan? :) Täälä olisi myös yksi kuumeileva lisää. Esikoista toivotaan! Syksyllä lopetin pillerit ja pari päivää sitten tikutin oviksen, toivottavasti tärppää! :)
Olemme miehen kanssa molemmat 20v.
kp40/54 yk1
Gabriela: Minä liputtaisin sen tiistain ovulaation puolesta noiden tuntemusten perusteella. Ja kyllä, vaunuintoilu on varmasti raskausoire!
Mami: Apteekin oma raskaustesti ainakin näyttää oikein, mutta ei välttämättä anna plussaa kovin aikaiseen. Minä olen siihen yhden kerran saanut dpo 14 haalean haalean haamun, mutta se vaavi ei vissiin tarrannut riittävän tiukasti kiinni vaan vuoto alkoi viiveellä.
Lämmöt nousee yleensä aina loppukierrosta, mutta jos raskaus on alkanut, ne voivat olla vielä korkeammalla ja pysyvät koko ajan korkealla. Minulla ainakin lämmöt tippuu sinä aamuna, kun menkat todennäköisesti alkaa. Tosin tuo lämpöjen mittailu ei ole kovin tarkkaa hommaa, kun se lämpö voi vaihdellakin. Minulla on melko hyvin pitänyt paikkansa, kun olen seuraillut välillä.
Hyviä hermoja sinulle, yritä jaksaa vaikka tiistaiaamuun odottaa testailua. :)
Wilhelmiina; Kuulostaa mielettömän hyvälle! Varovaiset onnittelut!
Äiti: Yritä ottaa yksi asia kerrallaan ja rauhoittua. :) Saat huomenna ne labratulokset ja voit sen jälkeen keskittyä vauvanteko puuhiin, jos sieltä tulee hyviä uutisia. Follikkeli kasvaa 1-2mm päivässä, joten todennäköisimminhän ovulaatiokin on vasta huomenna. Tänään se olisi max. 20mm, eikä ehkä ihan vielä irtoa. Voimia!
Emmastiinan oireet kuulostaa lupaavilta! Tsemppiä!
Marbula kyseli galluppia tietääkö kukaan vauvayrityksestä. Minä olen kertonut hyvällä työtoverilleni, joka jäi äitiyslomalle muutama kuukausi sitten ja lisäksi yhdelle muulle hyvälle ystävälleni. Siinä vaiheessa kun yritystä oli takana yli vuosi, oli pakko saada purkaa tätä taakkaa jollekin. Minua se on auttanut, mutta en kyllä kovin monelle haluaisikaan kertoa. Ja tosiaan vuosi meni ennen kuin kerroin kenellekään.
ON: Yritän olla innostumatta ja kuvittelematta liikoja nyt tässä vaiheessa, että selviäisin testaamatta ainakin keskiviikkoon. Nyt illalla oli lämmötkin koholla (37,1 kun normaalilämpö on 36,7). Täytyy ilmeisesti aamullakin mittailla, kun se aamulämpö on tarkempi. Olen kuitenkin ylpeä itsestäni, että on jo Dpo 9:n ilta, enkä ole sortunut hakemaan raskaustestiä mistään! Minusta tuntuu, että olen monessa kierrossa intoillut tässä vaiheessa, kun loppukierron oireita on tullut ja mennyt heti testaamaan turhaan. Ja kun kerran sen testin tekee, ei pysty olemaan testaamatta uudestaan... Minä en ainakaan pysty.
Nyt pitää kömpiä peiton alle. Huomenna tulossa 12-tuntinen työpäivä.
Marjana kp 24/29-30 Dpo 9 yk 20
pikkunuppu - Tervetuloa, lisäsin sinut listalle. :)
Juilimiset senkus jatkuu ja taas semmonen flunssanen/nuhanen ja kuumeinen olo, niinkuin koko viikon. Alaselkäkin niin kipeä ettei tosikaan. Kunpa nämä nyt olisi niitä oireita. Tekis niin mieli testata huomenna, mutta en tiedä uskallanko. Onneksi perjantaihin mennessä on moni asia selvinnyt.
Hyvää yötä kaikille. :)
Ehkä me tosiaan testattiin liian aikaisin, toivotaan näin! Niin kauanhan kun täti pysyy poissa on toivoa...
Olen vain niin kärsimätöntä tyyppiä ja herkästi pettyvää, että usko hiipuu nopeasti.
Nyt pitäisi jaksaa kai alkuviikkoon odotella uutta testausta, mutta itseni tuntien huomenna varmaankin testaan. Milloin Mami ajattelit testata uudestaan?