ELOKUISET 2012
Kommentit (535)
OmaaNapaa: tein tänään ovistestin (olen tehnyt niitä 10.11 asti) noh, ne antaa mulle haamua, välistä hieman vahvempaa kunnes TÄNÄÄN antoi yhtä vahvan viivan mitä kontrolli viiva on. Noh, mietin että miten se muka näin myöhään tulee ovis, ja testasin myös raskaustestillä - nega
Tein uuden ovistestin ja se oli TAAS haamu?!
Mua alkaa ärsyttää tää tikuttaminen, taidan siirtyä takaisin siihen etten tikuta :D
menkkoihin kuitenkin on aikaa viel varmaan yli viikko, mut siitäkää en ole varma.
Taustalla muiden juttuja lueskellessa olen pysytellyt. Nyt sitten jo "pakko" kirjoitellakkin.
Oireita minulla ei ole ollenkaan, tai no voiko oireeksi laskea pms oireiden puuttuminen? Varmaan... Yleensä noin viikkoa ennen menkkojen alkua minulla tulee pää kipeäksi ja sitä sitten kestää pari päivää. Joskus äityy niin pahaksi, etten pääse sängystä ylös ja puoli päivää menee oksentaessa, mielialat alkavat viikkoa ennen heitellä ja ihme "kilahduksia" ja itkukohtauksia välillä, ei kivaa. Toivotaan nyt että nuo vaivat pysyisivätkin poissa!
Toivon myöskin, että kaikkia onnistaisi tässä kuussa, kummasti kohottaisi mieltä syksyn pimeydessä!
Hooligan kp 23/27-28
oviskivut tuli iltapäivällä, et ihan hyvä että eilen hommailtiin, nyt vielä sitte illalla varmistukseksi. :)
Mami, toivottavasti sulla on raskausoireita nuo, tsemppiä!
Haamut ja aaveet liikenteessä toivottavasti lupaa pelkää hyvää...
Täällä hösätään, vielä pitäis silittää huomiset vaatteet. Kävin äsken ostamassa joulukorttitarpeet, teen ne aina itse ja lauantai alkaa väsääminen. Suunnittelen myös työkavereille sellaista hemmottelukoria joululahjaksi. Siihen tulee ihania ihovoiteita, glögejä, kynttilöitä, käsintehtyä suklaata ja soap factoryltä käsintehtyjä saippuita. Jokaisen kori tietenkin niiden värien mukaan mitä kys. henkilö käyttää/tykkää =)
Itse haluan Hartanin Skaterit -nahkaisena =)
Keijunen: Hienoa et hommailut meni putkeen ;)
Istun lääkäriaseman odotusaulassa ja puhelimella tätä naputan kirjottaa. Jännittää ihan sikana!!! Nyt minulla on aavistus siitä, että se mikä siellä munasarjassa oli olis nyt puhjennut. Kk sitten tunsin alamahassa poksahduksen ja koski tosi kovaa. Se kipu kuitenkin hävisi pois äkkiä. Tänään keksin, että oliskohan se ylimääräinen juttu voinut silloin räjähtää... Kohtahan tuo selviää kun tasalta on aika gynelle.
Jos saan luvan yrittää raskautta niin sitten aamulla peitto heilumaan ennen kun mies lähtee töihin! Itse lähden sitten reissuun, palaan sunnuntaina ja taas pitäis sitten peittoa heilutella. Kyllä jännittää, huuuuuih! Olisi ihanaa saada jatkaa tätä kuumeilua teidän kanssanne, eikä jäädä ainakin puolen vuoden tauolle haudaten vauvakuumeen syvään monttuun! :(
Jännittynyt äiti kp 13/28
Keijunen: Varmaan meni nyt nappiin ajoitukset! Ihan samaa olen pähkäillyt, että jos on vain yksi täsmäyritys, niin heti ekanako hymynaamapäivänä vai seuraavana? Tässä kierrossa päädyin jälkimmäiseen päivään, jännittäen kyllä, että menikö liian myöhäiseksi (ja tätä pitäs tehdä ilman stressiä, heh?)
Limoista (herkille sorry) Limathan on aika yksilöllisiä. Toisilla on ihan selvät kananmunanvalkuais-ovislimat useammankin päivän ajan, toisilla (kuten mulla) niitä ei juuri ikinä näy, mutta silti limat voivat olla riittävät toimimaan niinkun pitää -gynellä tarkastettu monta kertaa tänä vuonna. Joten kaikki te, joilla kananmunalimat jää huomaamatta, ei hätää, limat voi silti olla sisällänne suotuisat!! :-)
Äiti: Ihanaa, että mies on lämmennyt kolmannelle! Sanovat ainakin että kun limat loppuu/muuttuu, ovis on ohi. Mutta mistä sitä tietää, millon on viimeinen limapäivä muuta kuin jälkikäteen? No niimpä! On tää sellasta salatiedettä et huhhuh! Toivottavasti gynellä saat hyviä uutisia!
Alexandra: Mä olen kans lakannut uskomasta oireisiin. Kaikki tuntuu olevan mahdollinen oire, tai että ei ole oireita ollenkaan. Viime kierrossa olin niin onnellinen kun tukka rasvottui, ajattelin sen olevan oire. No eipä ollut ja se tukan rasvottuminen ei tuntunutkaan enää niin kivalta... Sen olen myös lukenut, että jokainen raskaus voi naisella olla täysin erilainen. Ei ainakaan ole liian helppoa tämä!
Raparperisyrän: Onnea oviksen metsästykseen ;-)
Marjana: Kuuloistaisi nappiajoitukselta ovikseen nähden. Täällä jännään mukana! Kyllähän periaatteessa se yksikin kerta pitäs riittää ja herranjesta vain se yksi siittiö!
Kesätyttö: Älä luovuta!
Wattuwarwas: pahoittelu menkoista, mutta kiva kun jatkat tässä ketjussa vielä.
Jenniina: Kyllä sydän hypähti paikaltaan, kun luin kokemanne. Voimia vaan ja paljon onnea, että saisitte pienen käärön pian syliinne….
Ele: Olet kyllä niin reipas rento-regina, kun et seuraa kiertopäiviä ja pysyt stressaamatta! :-) Erittäin osui teilläkin varmasti nappiin ajoitukset!
Marbula: Clearbluen hymynaama kertoo, että seuraavat 48h ovat otollisimmat. Olen nyt 3 kierrossa testannut sillä (ja liuskoillakin...) ja saanut kahtena päivänä hymynaaman, mutta tässä kierrossa vain yhtenä päivänä. Paketissa kyllä lukee, että yksi hymynaama riittää ja ettei tarvi enempää testailla, mutta kukapa sitä uskos, en minä ainakaan.. Meilläkin, tai siis minulla oli nyt myös jalat ylhäällä seinää vasten ekaa kertaa tässä kierrossa ;-)
Niiskurouva: Kiva kuulla, että teillä jalat ylhäällä ässäilyn jälkeen toi tulosta aiemmin!
Emmastiina: Kurkkukipu voi hyvinkin olla raskausoire! Mulla on myös huomenna pikkujoulut, mutta vasta dpo1 tai dpo2 joten ei vielä testattavaa. Ajattelin kuitenkin olla vetämättä kännejä, vaan sivistyneesti vaan lasin viiniä ;-)
Meillähän on täällä ihan oikea Haamujengi Emmastiina, Wilhelmiina ja Niiskurouva: toivotaan että haamut siitä vahvistuu!!!
Lilian: Virtsatietulehdus tulee monelle alkuraskaudesta! Tuskallisista oireista huolimatta se voi siis olla hyvä asia!
Lumihiiri: Hyvä, että mies jaksaa olla innostunut ässäilemään!! Oleellinen osa tätä raskautumisprosessia ;-)
Gislie: Rankaa työtä teet. Onneksi on kaltaisiasi ihmisiä jotka pystyvät sitä työtä tekemään! Elämä ja maailma eivät totisesti ole reiluja... Thaimaan lomamatka saa varmasti ihanasti ajatukset ihan muualle! :-)
Tinde: hyvän kuuloisia oireita! Toivottavasti tulis se plussa kun testaat! bd
Vacsuli: on niin mahdottoman harmillista jos ovista ei pääse hyödyntämään, aika tuntuu kuluvan niin hitaasti :-( Toivottavasti ensi kierrossa parempi onni!
Catti: Olipa ikävän kiireinen lääkäri! Muistui mieleen mun eka gyne täällä joka oli niin kiireinen, että hyvä kun ehti mitään nähdä ja sitten kun munasarjasta löyty ultralla follikkeli, oli oikeasti tosi hämmästynyt että miten siellä nyt sellanen on??? Vaihdoin gyneä välittömästi.
Hooligan: Oireitten puuttuminen on monella raskausoire ;-) Toivotaan että sulla on näin!
MerinaK: Ehkä sulla on stressin tai muun takia pidempi kierto nyt? Jos näyttää ovisplussaa niin hyödyntämään vaan tämäkin hetki/yritys!
Elita: Kotiäidin työ on minusta rankin ja työteliäin, mutta myös palkitsevin! :-)
Mami: menkkamainen juilintahan on monilla juuri raskaudesta kertova oire ja muutenkin sulla on ollut hienoja oireita! Mitä myöhempään malttaa odottaa testaamista, sen varmemmin sen näyttää, mutta itse ainakin joudun käyttämään kaiken tahdonvoiman etten testaisi älyttömän aikaisin..
).(
Flunssasta pääsyä ehkä vauhditti, että kp13 aamusta pärähti hymynaama ovistestiin. Samana päivänä olin gynellä ja kaikki hyvin. Löytyi 2 follikkelia: oikealla yksi kooltaan 30mm (!!!) ja vasemmalla toinen 20mm. Molemmat kuulema ihan normaaleja -lapsettomuushoidoissa naiselle voi tulla useitakin 30mm follikkeleja kerralla kuulema :-o Ja lääkäri sanoi, että on ihan mahdollista, että molemmat nyt irtoavat vaikka niin erikokoisia ja vielä eri puolilta?! "Mitens te Madame muuten luulisitte, että kaksosia tulee?" kysyi hymyillen. Ja irtoaminen voi kuulema tapahtua vieläpä ei välttämättä ihan samaan aikaankin, parin päivän erolla :-o
Olin jo aiemmin päättänyt, että tästä kierrosta yritetään sitten ensimmäisen hymynaaman jälkeisenä päivänä ja niin sitten tehtiin :-) Rakastelun ja jälkihellittelyn jälkeen läväytin coolisti jalat seinää vasten ylös todeten miehelle vaan, että "olen ajatellut tällä kertaa tehdä näin" ja pyysin tyynynkin pepun alle. "Tottakai!" totes mies vaan ihan niinku tää olis meillä aivan normaalia :-D Itsellä ON odotukset aika korkealla nyt, jostain syystä ton jalkojen ylösnoston takia. Anteeksi nyt jos limat ällöttää, mutta tällä kertaa ei missään vaiheessa valunut spermaa ulos, kuten aina aiemmin, joskus on tullut jopa vasta seuraavana päivänä, mutta nyt ei mitään! Aika kovat kivut vaivasivat tiistaina aamusta iltapäivään, olisko ollut sitten ovulaatio, en tiedä? Tosin jos se 30millinen follikkeli liikuu/kasvoi vielä enemmän, uskoisin että sattuu ;-)
Mutta vaikka olis ollut ovis niin rakastelun pari tuntia myöhemmin pitäs vielä olla ajallisesti ihan ok. Nännit kipeyty samana yönä TOSI kipeiksi, mutta vasta tänään on lämpö noussut joten en tiedä onko nyt dpo1 vai dop2.
Tulipa pitkä viesti! Anteeksi nyt mutta kun meitä on täällä niin paljon ja halusin vastata mahdollisimman monelle...
t. Gabriela kp16/27-31 dpo1 tai dpo2
Wilhelmiina - Lääkkeet olivat kelakorvattavia ja maksukatto tuli nyt täyteen eli nyt kannattaisi ostaa lääkkeitä ja paljon apteekista, harmi vain että vuosi on jo loppupuolella. Varovainen tuuletus haamulle, toivottavasti se pysyy ja vahvistuu. Miten raskauden aikana menetellään noiden epilepsialääkkeiden kanssa?
Emmastiina - Viime raskaudessa mulla oli todella vaikeaa ruokarajoitusten kanssa ja täytyy myöntää, että niitä välillä rikoinkin. Hienoa, että olet päättänyt lopettaa tupakoinnin!!! Roskisaave on paha, toivottavasi lähipäivinä saisit viivan näkymään jo ennen roskista.
Alexandra - Heh, ei ollut tarkoitus mitenkään dissata sun menoja. Raha se on 200 euroakin :) Kyllä tämä tästä, mulle ottaa muutenkin tämä syksy aina tavallista enemmän voimille. Älähän luovuta ennenkuin täti kurvaa paikalle.
Marjana - Sain onneksi sumplittua työpäivät, mut työkaverit jo kattelee vähän kummissaan. Onnneksi teen kolmivuorotyötä, joten vaihdot ovat yleensä mahdollisia tehdä. Enää 8 päivää, toivottavsti aika menee nopeasti.
Niiskurouva - Toivottavasti sinun haamuviivaasi vahvistuu lähipäivinä!
Keijunen - tiedän tunteen, kun homma menee liian tekniseksi :( Hyvä, että ovis on bongattu ja aikataulu meni hyvin. Nyt toivotaan vain sitä ihmeeksi luokiteltavaa asiaa :)
Mami - Testaa huomenna!!! :) Menkkajuiliminen voi valitettavasti tarkoittaa kumpaa vain....
Merinak - ovistesteissäkin on tärkeää, että virtsa ei ole liian laimeaa. Muuten voi tulla virheellinen nega. Mutta onhan se välillä melkoista salatiedettä noiden tikkujen kanssa.
Hooligan - Loistavaa, että PMS-oireet ovat poissa. Toivottavasti olisi tosi kyseessä, milloin meinaat testata?
2äiti84 - Älähän nyt hermoile liikaa, olet jo varmaan saanutkin kuulla mitä vatsaan kuuluu. Ilmoittelet meillekin sitten, toivottavasti kaikki on hyvin!!
Omaa vatsaa on nyt piikitelty kaksi kertaa. Ei ainakaan vielä tunnu superhedelmälliseltä. Tajusin just, et unohdin kysyä yhden oleellisen asian hoitajalta. Pitääköhän ehkäistä? Ei kuulosta hyvältä, että munasoluja on ziljoona ja me hommaillaan ilman ehkäisyä :) Mut toisaalta ne ei vissiin irtoa sieltä ilman loppulääkettä (irrotuspiikkiä). Hmm, taidan varmuuden vuoksi hommata kortsuja. Mun tuurilla me saadaan elokuussa kuutoset :O Nyt saisi aika mennä nopeaan, että minäkin pääsisin kunnolla kuumeilemaan!!!
Catti
kirjoitit samaan aikaan :)
Hienoa, että ovis sivuutti flunssan ja hyödynsitte oikein mallikkaasti sen. Mäkin olen joskus ollut jalat kohti kattoa ja eipä mies onneksi ole silloin nauranut. Nyt sitten vain jännäilemään ja odottamaan.... kenties niitä kaksosia :) Tsemiä!
Täällä minä hermoilen EDELLEEN!! Kukaan ei ole tulli ulos eikä menny sisään ja olen odottanut täällä jo 45min :/ Nooh, odotellaan.
Stressistä ei voi johtua ainakaan ovistikkujen omituisuus, mutta empäs muista miten tein tänään sen ekan tikutuksen...
Siinäpähän odotellaa, harmi vaa ettei meillä tuo mies halua kauheammin mitään petipuuhia kun poikamme on kotona :/
Koita jaksella sielä, pian selviää varmasti moni asia! Voimahalit, olen hengessä mukana!
ON; Menkkajomotukset meni ohi ja samat reilun viikon juilimiset senkus jatkuu. Huomenna kyllä testaan. Saa nähdä millä fiiliksillä sitä saa aloittaa viikonlopun... KÄÄK!
Voi kumpa meillä naisilla olisi jonkinlainen paistomittari joka pomppaisi pystyyn oviksen aikana, eipä ainakaan tarvitsisi sitä stressata
Ovista kohti? Totte
Olen lueskellut juttujanne taka-alalla ja mietin etta vielakohan tanne mahtuisi mukaan kuumeilemaan?? Olen 33 vuotias kolmen lapsen aiti ja neljatta kuumeillaan. Ensimmainen yrityskerta pyorahtaa juuri kayntiin.
Monen monta kysymysta on myos mielessa liittyen ovikseen, oikeaan ajoitukseen jne ( joo o, kolme lasta siis jo on, mutta kaikki ovat saaneet alkunsa hetimiten ja nyt ekaa kertaa mietiskelen naita juttuja...)ja mika on tama Dpo josta puhutte??
Kovin monella taalla jo nayttaa olevan jannat hetket- hurjasti onnea meille kaikille!!
Lennon kp 2/29
Nyt on gynellä käyty ja voinpa sanoa, että oli aivan mielettömän ihana lääkäri!
Tuumori oli säilynyt entisellään, ei siis kasvua siinä. Ei sisältänyt verisuonistoa, joka on siis hyvä asia. Pahalaatuinen kasvain sisältää paljon voimakkaita verisuonia, joten hyvä ettei tämä sisältänyt. Edelleen ultratutkimuksen mukaan kyseinen löydös vaikuttaa vaarattomalta.
Kuitenkin kun syöpäarvo on koholla sen verran niin lääkäri laittaa minulle huomenna lähetteen verikokeisiin ja mitataan uudestaan se kyseinen arvo. Ihana se lääkäri kun hän niin ajatteli minua ja sanoi, että hän laittaa sen sairaalan kautta sen verikoe lähetteen ettei minun itseni tarvitse sitä maksaa :) Sitten sekin ultraus tapahtui veloituksetta :) "Tulehan tuohon pöydälle niin katsotaan kuitenkin sitä tuumoria. En tietenkään veloita tästä mitään" :) Minulla oli siis aijemmin otettu ultrakuva mukanani kyseisestä möhkäleestä niin siksi ei välttämättä olisi tarvinnut ultrata.
Oikealla puolella oli johtofolliikkeli ja se oli 14mm. Se kuulema kasvaa 2mm vuorokaudessa, mutta paljonko sen pitää olla ennen kuin se irtoaa?
Ensin lääkäri sanoi, että jos raskaaksi tulet niin sitten tulet. Munasarjasta voidaan kasvain leikata raskaudenkin aikana. Ei kuulema ennen 12 raskausviikkoa voi leikata, mutta sen jälkeen. Sitten kuitenki lopussa hän sanoi, että kyllä sinun nyt kuitenkin kannattaa katsoa se verikokeen tulos ja jättää tämä kierto väliin :'( MUTTA jos hyvin käy niin pääsen huomenna jo verikokeisiin ja tulos tulee vuorokaudessa. Eli tuloksen pitäisi silloin olla tiedossa maanantaina. Ja jos ovis olis ma tai ti niin olis mahkuja keretä tässäkin kuussa. Olettaen, että se arvo on laskenut.
Jos kuitenkaan lääkäri ei muista huomenna tehdä sitä lähetettä niin en pääse käymään siinä kokeessa ja yritys siirtyy ensi kiertoon :( Minua NIIN ärsyttää ettei tosikaan. Lopulta kun mieskin innostui (silittelee muuten päivittäin minun mahaa :D ) vauvaideasta niin nyt sitten näin, HUOH.
Toisaalta tuntuu, että minä kyllä melkein uskaltaisin silti yrittää sitä raskautumista jos kerta leikkaus voitaisiin hoitaa raskauden aikanakin. Se toki on epätodennäköistä, että niin jouduttaisiin tekemään. Kai tässä silti pitää pelata varman päälle ja odottaa se uusi syöpäarvo.
Jos se arvo on noussut niin sitten pitää leikata heti, mutta jos se on laskusuunnassa niin sitten ei mitään muuta kun vauvaa odottelemaan :)
Anteeksi omanapaisuuteni ja kiitos kun sain purkaa tätä ketutusta.
Toivossa elävä äiti
- Tervetuloa! Tottakai mahtuu mukaan! Lisäsin sinut listaan. :)
Ja anteeksi taas ON;
Huomenna herään aikasin ja testaan heti aamupissasta. KÄÄK! Kyllä jänskättää... Eli huomiseen siskot ja kauniita unia! :)
Äiti: Yleensä se follikkeli on noin 22-25mm, kun se irtoaa. Noissakin arvoissa voi olla eroja eri henkilöiden välillä. Hienoa, ettei se kasvain ollut kasvanut, eikä niitä verisuonia ollut siinä. Vaikka joutuisitte tämän kierron jättämäänkin välistä, niin katseet vaan kohti uutta kiertoa! En usko, että se mies muuttaa mieltään siinä ajassa, jos vaan maltat olla nyt painostamatta häntä mitenkään. :) Mukavaa viikonloppua kaikesta huolimatta! :)
Mami, minä yritän testata mahdollisimman myöhään. Veikkaan, että viimeistään ensi viikon puolessa välin en enää pysy nahoissani vaan on pakko testata. :D En ole kuitenkaan ostanut yhtään testiä varastoon, että pystyisin pidempään odottamaan. :) Ne menkkamaiset juilinnat voi olla hyväkin merkki. Minulla oli sellaisia jo eilen! (dpo 6)
Gabriela: Hyvä hyvä! Kaikki keinot käyttöön ja tuo jalat seinälle ei varmasti ainakaan huononna mahdollisuuksia! Täällä myös tehdään samalla tavalla. Viimeistään siitä mies tietää milloin ovis on ajankohtainen, kun minä makaan seksin jälkeen ketarat kohti kattoa 10-15 minuuttia. :D En välttämättä aina tee numeroa siitä oviksesta, jos on helposti mahdollista harrastaa seksiä joka tapauksessa. Hankalien työvuorojen aikaan on pakko vähän sopia, että peittojen pitäisi heilua vaikka keskellä yötä.
Lennon: Dpo tarkoittaa päiviä ovulaation jälkeen. En muista miten se englanniksi menee, mutta Dpo 1 on siis ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä. Tervetuloa joukkoon!
ON: Vähän on oireita ruvennut esiintymään ja kuumeilu nostaa taas päätään. Oireiden ilmaannuttua on aina paljon vaikeampi jaksaa sitä kierron viimeistä viikkoa odotella... Nyt jo pyörii sukat jalassa, että eikö nämä päivät kulu! Minulla alkaa tästä perjantaista vielä työputki eli olen viikonlopun kokonaan myös töissä. Ei ehdi siis unohtaa hetkeksikään vauvakuumeilua!
Marjana kp 22/29-30 Dpo 7 yk 20
Alkuun, tervetuloa Lennon mukaan!
Totte: Toi paistomittari oli NIIN hyvä idea =) Näen sieluni silmin sellaisen mikä on ns.valmispaisteissa, se muovinen puna-valkoinen versio. Toisaalta voisko olla toinen mittari mikä kertoisi että nyt on "pullat uunissa" =)
Äiti: Ainakun joku sanoo sanan "syöpä" niin kylmät väreet menee selässä. Ihana lääkäri sattunut sinulle ja varmasti sinullakin hieman helpottuneempi olo. Tulethan kertomaan mitä arvot näytti.
*Mami* Täällä odotellaan tuloksia!! Wake up! Ei saa pitää hullua jännityksessä!
ON: Testasin kuten lupasin ja negahan se on virallisen testiajan puitteissa. No worries, olis ollu ihan kiva saada jokin kummitus mutta viralliseen testipäivään on kuitenkin piinaavat 6 päivää joten enpä odottanutkaan suuria.
Okei mulle on varmaan tullut joku aivovaurio tän jännittämisen johdosta mulla nimittäin tärisee kädet. Tosi nolo tarina eiliseltä: Kävin Siwasta ostamassa mässyä ja kassalla oli sellainen hymyilevä nuorimies. Veti siinä ostoksia pitkin liukuhihnaa ja lopuksi kysyi et saisko olla vielä jotain muuta. No mitäs minä -ei kiitos. Poika vastas tähän et pitiköhän sun muistaa ostaa röökiä! Siis what a fuck! Mä rupesin sit kyselemään et miten niin ja lopulta poika (nolona) vastas et sun kädet tärisee niin paljon et hänelle tuli vaan mieleen et tupakat olis loppu. Tän jälkeen aloin kiinnittämään itse asiaan huomiota ja mulla tärisee kädet niin paljon ettei meinaa kahvi pysyä kupissa. (Tupakasta tää ei siis johdu)
Tän mielenkiintoisen oireen lisäksi muuta ei nyt oikein ole minkä johdosta tänään on se negatiivinen päivä, en varmana ole raskaana!
Ai niin loppuun: Eilen selvisi että anoppi on jouluaattona ihan muissa maailmoissa. Ne aloittaa juuri ennen aattoa luuydinsiirron eli sattuu just päivälle kun on sytostaateilla viety koko oma vastustuskyky pois. On kuulema teholla sillon.
Emmastiina: Miltä näytti tänään?? Innolla odotan plussauutisia!!
Marjana: Toivottavasti työpäivät edes menevät silti nopeasti, vaikka joudutkin olla viikonlopun töissä. Samaa mieltä olen kyllä siitä että vaikka kuinka sanotaan että ennen kun voi tietää että on raskaana ei voi vahingoittaa lasta, niin en kyllä uskaltaisi juoda hirveästi. Ihan jo pelkästään sen takia että joutuisi sitten elämään sen tiedon kanssa että tuli juotua liikaa sen yhden illan ja joka kerta kun lapsella on esimerkiksi jonkun asian oppimisvaikeuksia niin se palaisi mieleen. Ei kiitos. :)
Niisku: Hienoa! Haamuja alkaa olla jo vaikka kuinka paljon. Nyt vaan kaikki sitten uudelleen testailemaan aina 48 tunnin välein, niin että saadaan niitä vahvoja plussia!
Keijunen: Tiedän tunteen! Yritä parhaasi mukaan olla miettimättä koko asiaa, vaikka tiedän että se on lähestulkoon mahdotonta. Kohta piinailemaan! Ja ajoitushan teillä meni ihan nappiin!
Mami: Ehdottomasti hyvä asia! Huomenna sitten testaamaan taas ja sitä vahvaa viivaa jahtaamaan! Plussaonnea! Oikeassa olet siinä että meillä on täällä niin mukava porukka että siirrytäänpä kaikki tuonne odottajien puolelle!
Merinak: Onpa outoa. Oliko teillä mahdollisuutta hyödyntää mahdollista ovista nyt? Ehkä ovis vaan jostain syystä oli siirtynyt.
Hooligan: Oireettomuuskin on oire!
Emmastiina: Oletpa ahkera joulukorttien je erityisesti joulukorien tekijä! Työkaverisi varmasti arvostavat sitä suuresti!
Gabriela: Kiitos nauruista! Oikeasti sain niin ihanan aamupiristyksen kun luin kuinka kirjoitit rasvoittuneista hiuksistasi (mikä minullakin on olevinaan ollut oire vaikka kuinka monessa kierrossa) ja kuinka se ei sitten olekkaan enää niin hauskaa kun täti tulee. :D Sama koskee myös mm. akneen. Se on ihan siedettävä raskausoire, mutta sitten kun täti ryntää paikalle niin alkaa suunnaton ärsytys joka kerta kun katsoo peiliin. Ennen sitä totta kai ajattelee että saa se raskaus näkyäkin :D Niin ja aivan mahtava mies sinulla, joka ojentelee tyynytkin ihan tosta noin vaan tukemaan peppua ja jalkoja. Oikeasti ihanaa! Ja tiedän tasan mitä tarkoitat tosta sperman ulos valumisesta. Itse yritän aina olla mahdollisimman liikkumattomana ässäilyn jälkeen, jottei valuisi ulos siinä kohtalaisesti onnistuen ja sitten seuraavana päivänä töissä ”nautiskelen” limaisista alusvaatteista… Mitä sitä ei raskautumisen vuoksi tekisi?! Kuinka kauan olit jalat seinällä? Kuulostaa muuten aivan mahtavalta tuo teidän tämän kierron tilanne! Eikö olisikin mahtavaa jos saisitte nyt sitten kerralla kaksoset? :)
Catti: Minäkään en osaa nyt yhtään neuvoa tuohon että pitääkö käyttää ehkäisyä. (Joka kuulostaa siis lievästi sanottuna huvittavalta, kun kuitenkin tarkoituksena on tulla raskaaksi :D). Luulen että ei tarvitse. Mutta, kieltämättä kuutoset kuulostavat jo aika haastavilta. Kaksoset minä voisin kyllä ottaa, mutta siitä ylöspäin ei kyllä lapsia tarvitse yhdellä kertaa tulla :D Vaikka varmasti tuntuukin että aika matelee, niin olet ainakin päässyt piikittelemään! Onko muuten vaikeata? Siis ei kai se teknisesti ole vaikeata, mutta muuten.
Totte: Aivan samaa mieltä! Miksi ei voi tulla sellasta selkeätä ovisoiretta joka kertoisi että nyt olisi hyvä aika ässäillä!?
Lennon: Tervetuloa mukaan, aina mahtuu!! Dpo = Days Past Ovulation (muistaakseni) :)
Äiti: Ihana lääkäri sinulla kyllä oli!! Muistaakseni follikkelin pitää olla noin 21mm. Ainakin niin gyne sanoi minulle viimeksi. Hyviä uutisia sait kuitenkin, hienoa!
ON: Jonkin verran on vatsaa nippaillut, enemmänkin oikealta puolelta, eipä paljoa muuta. Ihan samaa fiilistä kun viime kierrosta. Paitsi että pinna on kyllä kireellä... Mutta, ainakin muistan elävästi viime kierrosta sen että pari päivää ennen tädin tuloa tunsin kuinka kohdussa "valui" alaspäin, eli ihan alavatsaa kohden liikkui sellainen kipu/jomotus. Joten, tiedän sitten että jos vastaava toistuu ensi viikolla, niin on täti tulossa kylään. Toivottavasti ei sellaista tarvitsisi kokea enää... :D
Oikein hyvää viikonloppua kaikille ja plussaonnea testaajille!
Alexandra kp26/28-32, yk6+km+yk3
Moikka, vieläkö mahtuu joukkoon mukaan?
Kovasti kuumeillaan meille vauvaa myöhäisen keskenmenon jälkeen.
Laskettu aika piti olla helmikuussa -12 mutta pieni tyttö syntyikin jo syyskuussa kuolleena, kuolinsyy veritulpat istukassa.
Menkkojen pitäisi alkaa 5.12 mutta kovasti toivon että niitä ei tulisi vaan uusi raskaus alkaisi nopeasti.
Onneksi meillä on tuo 3-vuotias pieni mies tuomassa iloa päivään..
Kovasti plussatuulia teille kaikille :)
Ompunpomppu
Wilhelmiina; Vaude, uskalsit sitten testata! Nyt peukut ja varpaat pystyyn että viiva vahvistuisi! Oireet ainakin vaikuttaa tosi lupaavilta! :)
Emmastiina; Hih, täälä toinen joka rakastaa graavilohta! :P Itse haaveilen Emmaljungan vaunuista. Onhan meillä nuo lasten vanhat vaunut tallella, mutta ne haluan myydä (ja saa nähdä mitä mies tuumaa - ostaa uudet vaunut kun on entisetkin tallella, heh) nämä on näitä asioita joita miehen ei välttis tarvitsekkaan ymmärtää. ;) Ja hei, meillehän just pitääkin kertoa jos testaa! Peukut pystyssä että haamu vahvistuisi!! :)
Alexandra; Peukut ja varpaat pystyssä sinunkin puolesta! Kunpa me kaikki pääsisimme odotuspuolelle tässä kierossa! Meillä on täälä niin ihana jengi valmiiksi kasassa. :)
Marjana; 8 päivää, se ei todellakaan ole paljoa!! :D Meinasitko testata vai odotella ensin että menkat on myöhässä?
Niiskurouva; Mutta jospa tällä kertaa viiva vahvistuisi? Uskotaan niin! :)
Keijunen; Tuttu tunne. Tsemppihali sinne ja pää pystyyn! Peukut ja varpaat on pystyssä. :)
ON; Tänä aamuna oli vähän semmonen tunne, että testaisko. Kävin aamupissalla ja sit mietin että nyt on myöhäistä. :P Olen miettinyt jos huomenna testais (silloin on kp 25/28-31) Mutta en tiedä uskallanko sittenkään? Miten tämä on näin vaikeeta. :/ Kaapissa olisi 5 herkkää rakaskaustestiä, mutta mutta...
Ps. Tänään on juilinnut menkkamaisesti. :/ Onkohan hyvä vai huono asia?!