ELOKUISET 2012
Kommentit (535)
Paniikin omaisessa tilassa yöni valvoneena :( Illalla olin todella tyhmä kun menin netistä lukemaan munasarjasyöpää sairastavien kertomuksia. Tajusin, että minulla voi aivan hyvin olla se syöpä :( Nyt ahistaa niin paljon ettei sanoja riitä kertomaan! Toivottavasti se lääkäri muistaa laittaa sen lähetteen koneelle!
Yöunensa menettänyt äiti kp 14/28 tuo tämän kuun kierto muuten on pitempi kuin tuon 28 päivää.
No vaikka sitä lupasi etten testaa niin testasinhan silti. Niinkuin teen varmaan joka päivä menkkoihin asti =D =D, täysi sekopää siis. Pystyviiva, hailea tosin, tuli taas cb:n testiin. Jännä miten tuo viiva ei silti herätä isompia tunteita kun tietää ettei se viel välttämättä merkkaa mitään. Sitten kun viiva räjähtää silmille minä lupaan tuulettaa kunnolla =D!
Emmastiina: Tsemppiä jatkotestailuun, kyl se viiva sieltä sitten tulee!! Pidän sulle peukkuja ja oottelen tuloksia !
Mami: Jännää... Ootan niinj sun uutisiasi... Peukutuksia!!
Äiti: Toivottavasti verikokeiden tulokset on ok, eikä vaikuta elämänmenoon ja suunnitelmiin.
Nyt odottelen plussauutisia kovin kaikilta
Äiti: Tieto lisää tuskaa. Epätietoisuus on aina piinaavaa mutta ajattele positiivisesti. Lääkärihän sanoi että näyttää siltä ettei todellakaan ole pahanlaatuinen. Toivon että pääset testeihin ja saat vastauksen ja helpotuksen pian! Me kaikki tsempataan ja tuetaan sua ihan satasella! Tää kuulostaa kauhealta mutta ei se tappotuomio olisi vaikka jotain löydettäisiinkin joten päivä kerrallaan...asioilla on tapana järjestyä ja sen vaan ottaa vastaan mitä eteen tuodaan. En siis halua dissata sun aiheellista pelkoa vaan tsempata!
Wilhelmiina: Nyt jo hieman pontevampi onnen puhallus sinnepäin. Voi vahvistu viiva (perkele sähän vahvistut!)
Sen verran syöpäpotilaiden parissa työtä tehneenä voin sanoa että älä mene nettiin lukemaan keskustelupalstoja! Ja helppo on sanoa tämä, mutta koeta olla menemättä asioiden edelle. Faktoja kannattaa kysellä ihan omalta lääkäriltä ja koettaa olla arvuuttelematta asioita. Muuten huolestuu aivan liikaa ja monesti turhasta!
Voimia ja halaus sinulle!!
Tervetuloa Lennon ja ompunpomppu, kiva saada seuraa häntäpäähän kun tuolta kärkipäästä sinne juuri tipahdin. Ikävä kokemus teillä ompunpomppu :( Toivotaan pikaista plussaa ja että nyt kaikki menee sitten hyvin!
Ei kannata äiti tosiaan mennä lukemaan keskustelupalstoja, huolestut vain entisestään!
Tässä omassa tilanteessani päätin etten lue mitään vaan odotan tiistaihin ja kyselen lääkäriltä sitten, mitä nyt esiin sitten tuleekaan.
Pidän peukkuja piinailijoille ja muillekin tietty :)
Nyt painun siivoamaan, oikein kun puunaa ja kiillottaa niin unohtuu murheet ainakin hetkeksi ja sit on kiva kun on siisti koti :)
wattu
Äiti: Hienoa että mies on lämmentynyt vauvalle:) Älä nyt liikaa murehdi jos lääkäri kerran sanoi ettei ole pahanlaatuinen (joo helpommin sanottu kuin tehty) mutta tulepa raportoimaan ne verikokeiden tulokset! Toivon peukut pystyssä että pääsette tämän kierron vielä hyödyntämään! Aina on kurjaa jättää kierto välistä.
Gabriela: Kuulostaa todella lupaavalta kierto siellä, jospa se plussa nyt pärähtäisi! Ihana mies sinulla:)
Marjana: Hyvältä kuulostaa oireet! Peukut pystyssä että ensi viikolla tulee vahva PLUSSA!
Alexandra: Nippailut kuulostaa hyvältä! Harmi kun raskausoireet on niin samanlaisia kuin menkkaoireet ja toisaalta taas välttämättä ei ole mitään oireita! Niin hankalaa tulkita:D Peukkuja täältä!
Ompunpomppu: Kamalan surullisia asioita nuo:( Vaikutat kuitenkin positiiviselta ihmiseltä ja varmasti auttaa kun talossa on lapsi niin ei ehdi ajatella asiaa niin paljon vaikkei se varmaan mielestä pois lähde:/ Plussatuulia kovasti puhaltelen!
Wilhelmiina: Toivotaan että viiva vahvistuu, jännäilen puolestasi!
MISSÄ ON EVIS???????
ON: Täällä on ollut juttua elämäntavoista. Lääkärithän sanoo ettei sillä ole merkitystä oletko juonut/tupakoinut silloin kun vielä ET tiennyt olevasi raskaana. Itse en mitään kaatokännejä tietenkään vedä mutta saunaolut on sellainen jonka nautin. Esikoisen jälkeenhän mulla oli kohdunulkoinenraskaus josta olen ennenkin kirjoitellut mutta otan tähän nyt vähän uutta näkökulmaa. Minulle tehtiin säästävä leikkaus eli munasarjaa ei tarvinnut poistaa. Sinne jäi kuitenkin istukkakudosta joka alkoi elämään omaa elämäänsä ja hcg nousi. Sain siihen solumyrkkyä jolla hcg-arvot sitten laski. Lääkäri käski odotaa ekat menkat mutta ei sitten syystä tai toisesta käytetty ehkäisyä ja raskaaksi tulinkin heti. Ja terve lapsi syntyi. Nykyisinhän sanotaan että varoaika on 3kk solumyrkyn jälkeen. Jännää tavallaan miten asiat muuttuu...
Uskoakseni ovis siis oli viime viikonloppuna ja hyödynnetty on:) Nyt on vaan outoa se että rinnat ei ole yhtään kipeät! Yleensä ne oviksen jälkeen aina ovat.
Plussatuulia puhaltelen kaikille ja hyvää viikonloppua!
Ele (Enkä muuten vieläkään tiedä mikä kp menossa!!:D)
Toivon niiiiiin sulle plussaa! Tule jo kertomaan tulos!!
ja mieli niiiin maassa! :'( Negaahan se näytti. masensi niin että painuin takaisin peiton alle nukkumaan ja heräsin vasta nyt. Koitan miettiä että testasinko sittenkin liian aikasin... Näillä fiiliksillä sitten viikonloppuun. Huokaus.
Tervetuloa Lennon ja ompunpomppu! Toivottavasti visiittinne tänne on lyhytaikainen. Osanottoja, ompunpomppu, pienen menettämisestä :(.
Mami, osanottoja negasta :(. Niin kauan on toivoa, kun punaista ei näy.
Wilhelmiina, toivottavasti viiva vahvistuu. Mä en tajua miten mä päädyinkin taas ostamaan noita CB:n testejä, kun tiedän, että ne huijaa mua aina :). Sain siis sellasen aika ohuen viivan siihen testiin eilen, mutta CB:n sivulla ko. testistä sanotaan näin "Tulosikkunassa olevan +-symbolin ulkonäkö saattaa vaihdella. +-symbolin muodostavien viivojen ja tarkistusikkunaan tulevan viivan tulee kuitenkin olla saman paksuiset." Ja mainostavat sitä vielä helpoksi ja varmaksi testiksi. Mutta sulla näyttää tilanne niin paljon paremmalta, että nyt vaan uutta testiä kehiin huomenna ja toivotaan, että viivat siitä vahvistuu.
Alexandra, kyllähän noista mun oireista voi hyvällä mielikuvituksella saadakin raskauden kasaan, mutta oikeasti on vaikea tietää, että mikä on kierron tasaantumista ja mikä on jotain muuta. Oikeastaan hyvä tuo antibioottivoide, vaikka aika ällöltä kuulostaakin, mutta ainakaan sen aikana ei voi kauheasti kehittää tota valkkarioiretta :). Ja toivotaan tietty, ettei sun tarttee mitään oireita kehitelläkään, vaan tulevat ihan luonnostaan. Milloin sulla on testipäivä?
Emmastiina, teitkö uutta testiä tänään?
Merinak, ompa kummallinen tilanne. Jos menkkoihin on aikaa yli viikko, niin voisko ovis olla vähän myöhässä?
Keijunen, hienoa että saitte hommat hoidettu ajallaan. Nyt vaan toivotaan... Mä tykkään testata ennen menkkojen alkamista, kun mulle on jotenkin vaikeampaa se, että menkat tulee "puskista" kun sen tyhjän testin näkeminen.
Gabriela, loistavaa, että hymyt on tulleet ja jalatkin vielä saatu kohti kattoa. Mun miestä vähän nauratti ekalla kerralla, kun justkin muina naisina ne jalat seinälle heitin pupuilun jälkeen, mutta nykyisin se ei taida ihmetellä enää mitään :). Ehkä seuraavaksi kokeilen päälläni seisontaa...
Catti, tsemppiä munasolujen kasvatteluun!
Äiti, komppaan noita, jotka neuvovat olemaan keskustelupalstoja lukematta. Toivotaan, että lääkäri on muistanut tehdä lähetteen ja saat pian kuulla hyviä uutisia. Sikälis huvittavaa, että me täällä KESKUSTELUPALSTALLA neuvotaan olemaan lukematta keskustelupalstoja :D :D :D. Tosi uskottavaa.
Totte, mäkin haluan tuommosen mittarin, josta näkee oviksen. Ja toisen, joka heti oviksen jälkeen kertoo onko tärpännyt :). Loistoidea!
Marjana, tsemppiä piinailuihin. Ja nopeaa viikon kulumista. Mä myös löydän itseni kyttäämässä niitä mahdollisia oireita aika pian oviksen jälkeen. Millähän sitä osais unohtaa koko kuumeilun oviksen ja menkkojen väliseksi ajaksi??? Peukutuksia teille.
Kunnianhimoinen tavoitteeni oli kommentoida kaikille, mutta aika loppuu aina kesken, joten tsemppiä ja plussapuhureita kaikille ihan vaan tasapuolisesti.
ON: Putipuhdas nega testattu, mutta se ei oikeastaan ollut mikään ylläri. Testasin jollain marketin halpistikulla, kun en luota tuohon CB:hun. Heitin perään vielä ovistikun, joka sekin oli varsin negatiivinen. Sit rupesin miettimään tota ovistestiä, kun taisin sen tehdä oisko ollu toissapäivänä myös (jep, minäkö testihullu???) ja silloin se oli semmonen "melkein plussa". Oliko se ovis siis silloin aiemmin, kun sain/luulin saaneeni plussan vai onko se ehkä ollutkin nyt myöhemmin??? Samalla yritän muistutella itelleni, että synnytyksestä on just ja just kolme kuukautta aikaa ja sen jälkeen on tullut tasan yhdet menkat. Kierto voi siis olla varsin sekaisin ja kun vielä imetänkin, niin tapahtuuko se ovulaatio silloinkaan, kun testi siltä näyttää. Vaikeaa on tämä naisen elämä. Toisaalta - mikä ihmeen kiire mulla muka on tämän raskautumisen suhteen? Täällä on moni yrittänyt jo niin pitkään ilman positiivisia uutisia, että mieluusti annan vuoronumeroni jollekin sellaiselle ja siirryn vähän taaemmas jonossa. Vaan kyllä minä sen toisenkin lapsen mieluusti haluaisin...
Oireet on ehkä vähän lieventyneet. Tissit särkee päivällä, mutta aamuisin ovat ihan normitilassa. Eilen ei särkenyt päätä eikä myöskään kuvottanut, joten ovat selkeästi yhteydessä toisiinsa ja hyvin epätodennäköisesti yhteydessä raskauteen. Uutta testiä en varmaankaan tee ennen tiistaita (no niin varmaan :D), jos silloin ei täti ole saapunut.
Hyvää viikonloppua ja paljon onnellisia uutisia!!!
Ps. Jos kierto olisi sama, kun ennen edellistä raskautta, niin ensi kierrossa plussan voisi saada juuri jouluna. Ei hullumpi ajatus sekään :D...
Niisku kp25
Kuten tuossa perr..jantai viestissä kirjoitin niin tyylipudas nega ja nyt jätin roskishaamut kattomatta. Mamille myös terveiset että 80% raskautuneista saa sen plussan vasta siellä dpo 12-14 päivillä jos vielä sielläkään ja mulla menossa dpo8 joten en huolestu, älä sinäkään! Huomaatteko tämän itsepsyykkauksen (vai petoksen?) määrän =)
Seuraava testing dpo10 eli huominen jää välistä.
Ei niin hyvaa huomenta tasta talosta. Mulla aivan jarjeton paakipu, mies oksensi viimeyon, kuopus edellisen, keskimmainen ja vanhin lapsi vatsakivuissa ja mullakaan laatan lento ei ole kovin kaukana...Tiedossa siis mita mukavin viikonloppu =/
Naissa tunnelmissa mietiskelin viimeisinta raskauttani, jossa paata sarki tauotta viikkoja ja lisaksi yrjo lensi taman tasta...Ei kiva, vaikka kylla ne kivut ja kuvotukset kestaa hymyssasuin kun syy on mita mahtavin!!
Hei kiitos dpo:n valaisemisesta =) Olen ollut niin kovin onnekas edellisissa raskauksissa etta oviksia ei ole paljoa tarvinnut bongailla, enka tieda tietenkaan kuinka tassa tulevassa tapauksessa tulee kaymaan, mutta lieko ian vai tiedon tuomaa ahdistusta, nyt mietin tallakertaa paljon enemman kaikkea mahdollista kuin ennen...Voi kumpa sita osaisi antaa palaa vaan ilman suurempia aatoksia.
Voi surku teille kaikille jotka negaa olette tanaan saaneet, tosin viela se voi siita muuttua ja niin toivotaan.
Ompunpompulle osanotto. Ei ole varmasti mitaan raskaampaa kuin oman lapsen menettaminen...Toivottavasti onni suosii teita pian pian.
Nyt mun jarki ei jaksa talta paansarylta muistaa muuta. Mutta hyvaa viikonloppua teille kaikille. Tama mami lahtee nyt hoivaamaan perhettaan
Lennon
-Tervetuloa. Ja osanottoni. Miten kauheita olette joutuneet kestämään. :'( Iso lämpöinen voimahali.
Äiti; Netit on just pahimpia paikkoja, kun pääsee lukemaan kaikkea. Uskon ja toivon että kaikki menee hyvin. Onneks kävit sielä gynellä. Voimahalit sinne.
ON; Mä olen tehnyt tänään jo kolme testiä. Joo, olen sekasin, heh, mutta kun nuo juilimiset senkus jatkuu ja olin niin varma että haamu sieltä edes tulee. Mutta ei. Jospa nyt vaan odottelisin tätiä kylään ja JOS kävis niin ihanasti että täti myöhästyis, niin hakisin apteekista testin ja testaisin sit vasta uudelleen. Olen järkyn itkuherkkäkin ollut, äskenkin salkkareita katselin ja purskahdin itkuun. Olihan se surullinen jakso, mutta silti...
Plussatkaa te muut nyt, niin pääsee jännäilemään. :)
Anteeksi omaa napaa vain. Menin sitten testaamaan ja niin puhdas nega kuin vain voi olla. Ei haamut haamua. Olen niin pettynyt ja viikonloppu pilalla, miks mun piti se testi tehdä?!
Täti odotellessa...
Plussaonnea muille bd
Lilian
Kuule tääläkin tänään testattu oikein KOLME kertaa puhdas nega ja meillä näköjään lähes sama kp. Että joo, mietin kans että miksi pitikin testata ja pahoittaa mielensä oikein viikonlopuksi. Tsemppihaleja sinne, ehkä testattiin liian aikasin?
Aktiivisesti toki seuraan päivittäin teidän kaikkien kuulumisia! :)
En oikein tiedä miltä sen ovulaation pitäisi kehossani tuntua, mutta nyt mahdollisesti voisi olla se hetki käsillä. Aikaisemmin kun ei ole ollut tarvetta kehonsa antamia merkkejä niin tunnustella...Pari päivää -tänään enemmän- on ollut menkkakipuja muistuttavia tuntemuksia varsinkin selässä sekä vatsalla. Sellaista aaltoilevaa, ajoittaista särkyä/kouristelua. Myös nännit ovat aavistuksen aremmat. Testillä en ovista ole onnistunut bongaamaan.
Oli mitä oli, peittoja on heiluteltu päivittäin! :D
Tiitu, pian kp 17/35-36
Emmastiina: Onpas hassua käsien tärinää ollut. Tosin se voi johtua varmasti mistä vaan, kuten jännittyneistä niskalihaksista. :) Mutta kassapoika on ollut varsin tarkkasilmäinen!
Ompunpomppu: Tervetuloa ja otan osaa menetykseenne. Toivottavasti saatte katseet suunnattua nyt eteenpäin kaikesta huolimatta.
Äiti: Se on pahinta mennä lukemaan netistä muiden kokemuksia. Yritä unohtaa koko asia. Minulla kun todettiin muutos siinä kolposkopiatutkimuksessa, sanoin miehelle että käyn kerran lukemassa fakta-asiaa ja kokemuksia ja sen jälkeen unohdan tämän asian, koska puoleen vuoteen sille ei tehdä yhtään mitään. Silti joka kerta, jos yhdynnän aikana tulee verta, säikähdän että onkohan siellä oikeasti jotain vakavaa. Yritä tietoisesti olla ajattelematta asiaa ja siirtää ajatukset aina johonkin muualle. Murehtimalla se asia ei parane kuitenkaan. Iso halaus sinulle!
Wilhelmiina: Toivottavasti viivat alkaa vahvistua. :) Minulla tuo CB antaa myös sen kapean pystyviivan, eikä ole vielä raskautta merkinnyt, mutta netissä taas on kerrottu kokemuksia, että joillain se viiva onkin siitä alkanut vahvistua ja leventyä. :)
Ele: Kovasti on muutenkin tiukentuneet nuo mitä raskauden aikanakaan saa käyttää jne. Ei niitä aiemmin ole ihmiset miettineet. Siis tarkoitan ihan esimerkiksi jotain mausteita, joita ei saisi käyttää raskauden aikana. Toisaalta olen sitä mieltä, että hienoa kun tietoa on tullut lisää. Toisaalta taas välillä tuntuu liialliselta varovaisuudeltakin. Alkoholi ja tupakka nyt on toki sellaisia ehdottomia asioita, joita ei saa käyttää raskauden aikana. Vaikka terveitä lapsiahan niiltä alkoholiäideiltäkin on syntynyt, mutta siinä on jo niin isot riskit muuhunkin.
Niisku: Minä uskoisin kyllä, että jos ovisplussan saat, niin se ovis on lähipäivinä. Eihän se ilman hormonia sitä plussaa näytä.
Mami: Suuren suuret pahoittelut, mutta vielä on mahdollista saada se plussa!
Tiitu: Minulla tulee ensin nuo ns. lievemmät ovisoireet eli rintojen arkuus ja alavatsatuntemuksia. Sitten kun munasolu irtoaa, se alavatsakipu onkin selvästi kovempaa ja toispuoleista. Omaa kehoa kannattaa kuunnella. :)
ON: Eilen oli hetkellisesti sellaisessa olotilassa, että uskoin olevani raskaana. Tänä aamuna näitä tuttuja loppukierron oireita oli jo sen verran paljon, että se usko katosi. Testihulluus meinaa kuitenkin iskeä, mutta yritän olla ajattelematta sitä. Onneksi ei ole niitä testejä ja jatkuvasti töitä, ettei ehdi testiä ostamaankaan ihan heti. Jos ensi tiistaihin (silloin dpo 11) selviän, niin sen jälkeen voi jo vaikka testaillakin, jos ei millään malta pidempään odottaa...
Tänään siis rinnat melkoisen turvoksissa, aamulla etova olo ennen kuin sai aamupalaa, eilen runsasta valkovuotoa ja pieniä tuntemuksia alamassulla. Näitä siis on joka kierrossa, joten kovinkaan suuresti ei odotuksia nostaneet.
Marjana kp 23/29-30 Dpo 8 yk 20
Täällä jomottelut on jo heti aamusta sellasia, että tämän kierron ainoa jännitys kohdistunee siihen, koska menkat alkaa. Siinä mielessä kiva, että ei kierto ainakaan veny. Ja jos se kp 12 saatu ovisplussa oli oikeesti ovis, niin kun vaikuttais, niin sittenhän tuo luteaalivaihekin on ihan oikean mittainen. Paljon hyvää siis kaikesta huolimatta tässä kierrossa :).
Plussaonnea jännäilijöille!
Niisku kp 26/28???
Ensinnäkin kaikille jotka ovat negan saaneet:
ei pidä masentua! (helpomppin sanottu kuin tehty) Minä kun ootin tuota mun ensimmäistä niin sain negatiivisen vielä sinäkin päivänä kun menkat olisi pitäneet alkaa. Viikko siita tuli sitten vasta plussa :)
Joku mainitsi kasvaimesta, toivon koko sydämmestä että se olisi hyvä laatuinen
Jostain syystä ei julkaissut tuota loppuosaa tuohon tekstiin!!!
Elikkäs ON: Ovistestiin tuli eilen ja tänään vahva plussa, testiviiva oli ehken jopa tummempi kontrolliviivaa. Mies ei kuitenkaan halunnut puuhailla eilen, vaan nukahti suoraan.
Ihme muljahtelua tuntui tuolla vasemmalla puolella, mikä lie suoli siellä kiemurrellut :D
Rinnat oli aavistuksen herkät eilen ja tänäänkin, joten pelkään menkkojen alkavan oviksen päälle :/
Onneksi minulla on uo 1v 3kk joka pitää minut kiireisenä niin ei tule silleen asiaa mietittyä, eikä tää stressiä tuo mulle milläänlailla :)
Onpunpomppu: Kauhean surullista, toivottavasti teillä tärppää pian!
Ja muille testailijoille.. Itse meinaan tässä kierrossa odottaa että menkat on kunnolla myöhässä, en kestä enää yhtään negatiivista testiä >:/
Onneksi sinä viikonloppuna kun menkkojen pitäis tulla, meillä on porukkaa kylässä pikkujoulujen merkeissä. Jos menkkoja ei kuulu, juon muutaman lasin punkkua ja jos tulevat ni sit juon enemmän. Testata meinaan vasta 10.12 sunnuntaina jos ei tätiä näy. Se negatiivinen tikku saa mut vaan aina itkemään ja menkat tuntuu vielä puolta pidemmältä ku niitä saa ootella. Ei jaksais. Toivottavasti sulla mami haamuiset vahvistuu.
Terkuin Keijunen