ELOKUISET 2012
Kommentit (535)
Onnea ensimmäiselle plussanneelle!! =)
Täällä ei ainakaan vielä näy tätiä. Oireita ei kyllä ole mihinkään suuntaan edelleenkään...
Testailut varmaan menee loppuviikolle, mikäli tätiä ei näy.
Hooligan 27/27-28
Emmastiina: Kirjoittelimmekin ristiin perjantaina :) Ikävää että anopillasi on raskaita aikoja edessä, toivottavasti kaikki kuitenkin menee hyvin. Oireesi kuulostavat oikein mahtavilta! Liekö testauskaan enää välttämätön, raskaanahan tunnut olevan :)
Ompunpomppu: Aina mahtuu mukaan! Ja suuret pahoittelut vastoinkäymisistäsi edellisessä raskaudessasi!
Äiti: Yritä olla huolehtimatta vielä, toivottavasti saat tänään vastauksia! Halaus! Varmasti on mahdollista vielä hyödyntää ovis ja käsittääkseni ne simpat elää sen 3-5 vuorokautta.
Wilhelmiina: Onneksi olkoon!! Mahtavaa saada meille veturinkuljettaja!
Wattu: Ihanaa että jaksoit siivota oikein kunnolla. Siisti koti on jotenkin niin ihana! Nauti siitä! :)
Ele: Jep, km:n jälkeen on tosiaan nämä ”oireet” ollut kaikenlaisia ja ovatkin sitten osoittautuneet ihan normaaleiksi tätiä edeltäviksi nippailuiksi (mitä tosiaan ei ikinä ennen km:a ole ollut). Pitää vaan totutella tähän uuteen kroppaan ja siihen miten se toimii nykyään. :)
Toivottavasti se että rintasi eivät ole kipeät on nyt sitten hyvä merkki ja oire siitä raskaudesta!
Mami: Ymmärrän harmituksesi, mutta muista että testasit kuitenkin aika aikaisin. Odottele joitain päiviä ja testaa sitten uudelleen. Halaus! Niin ja yhdyn muidenkin sanoihin koskien sitä että sen plussan voi tosiaan saada vasta kun täti on kunnolla myöhässä. Itse sain HAALEAN plussan rv4+6 ja kunnon vahvan plussan vasta rv6. Joten, vielä on aikaista! Niin ja tuo olotila, että kohta iskisi flunssa, mutta joka ei sitten iskekkään, on myös raskausoire, joten oireiden listasi on jo todella pitkä!
Niiskurouva: Testata ajattelin perjantaina, jos ei täti ennen sitä ole kylään ilmestynyt. Aika on kulunut yllättävän nopeasti tässä kierrossa oviksen jälkeen, joten eiköhän tämäkin viikko vielä kulu nopeasti. Valkkaria ei ole nyt kyllä tullut oikein yhtään, eikä oikein muitakaan varsinaisia oireita ole, joten sitä tätiä kyllä kylään odottelen. Ja tiedän tasan tunteen noiden cb:n testien kanssa!! Itse en enää ikinä osta niitä (paitsi digitaalisia), koska itselleni aina piirtyy sellainen kapea pystyviiva ja taas on sitten toiveet korkealla… Mutta, toivottavasti sinulla on kyse ihan ”aidosta” pystyviivasta! :) Onnea huomiseen testaukseen!
Lilian74: Pahoittelut negasta! Yritä kuitenkin muistaa että toivoa on kunnes täti tulee ja toivottavasti ei tule!
Tiitu27: Ovis on teillä ainakin hyvin hyödynnetty! Nyt sitten vain piinailemaan!
Marjana: Onnea huomiselle testaukselle!
Merinak: Onnea ovisplussasta!
Tinde: Pahoittelut tädistä! Ihanan positiivinen asenne sinulla kuitenkin on. Toivottavasti saat nyt sitten sen parhaimman joululahjan!
Gabriela: Aivan selkeä raskausoire tuo vaunujen katseleminen! Todellakin!!! :)
Marbula: Meidän yrityksestä tietää kolme pariskuntaa. Tarkoituksena ei ollut kertoa kenellekkään ennen kun ollaan raskaana ja rv12 ylitetty. Mutta tuo km sitten muutti tilanteen. Oli pakko saada puhua jonkun kanssa asiasta ja sitten avauduin noille kolmelle pariskunnalle ja jokaiselle heistä on myös käynyt km, joten vertaistukea sain sitä kautta. Itselleni oli sattunut se kaikista pisimmälle ehtinyt km, kunnes tosiaan ikävä kyllä yksi näistä pariskunnista pari viikkoa sitten menetti lapsensa. Ei heidän kanssa tästä yrityksestä varsinaisesti puhuta, mutta he tietävät tilanteen.
Pikkunuppu: Tervetuloa mukaan!
ON: Varsinainen piinaviikko alkaa sitten nyt. Eli, oviksen perusteella tätiä odottelen keskiviikkona tai torstaina. Perjantaina ajattelin testata, jos ei tätiä siihen mennessä ole näkynyt. Ainut oire on vatsan juiliminen, mutta se ei tosiaan ole enää itselleni edes mikään raskausoire, vaan kuulu osana kiertoon. Joten, toiveet plussasta ei ole korkealla tästä kierrosta. Alkukierrosta kerroin ystävästäni, joka sai sydärin, hän on nyt päässyt takaisin kotiin perheensä luo ja voi hyvin (tilanteeseen nähden), joten se on minulle tästä kierrosta ihan tarpeeksi. Kiertoja tulee sitten lisää. (Näin sanon nyt, katsotaan mitä sanon sitten tädin tullessa...)
Hienoa että veturinkuljettaja on nyt löytynyt! Nyt sitten vaan muita kyytiin hyppäämään!!! Plussaonnea kaikille!
Alexandra, kp29/28-32, yk6+km+yk3
Täällä on ollut todella aktiivista porukkaa kun luettavaa tekstiä on tullut taas näin paljon :)Ja niin monella jännät paikat :) Voi kun teistä monella tärppäis. Peukkuja!! Ja onnea Wilhelmiina! :)
ON:keskiviikona loppuu terolut kuuri ja sitten odotellaan tätiä että päästään aloittaa tuhdinpi annos clomeja. 5 joulukuuta onkin sitten meno julkiselle puolelle tutkimuksiin ja saas nähdä mitä sieltä sanovat. Toivotaan parasta :)
Toivotaan monelle plussaa!! :)
Kesätyttö yk14
Kiitos Alexandra. Eilen olin ihan 100% varma raskaudesta, tänään en niinkään. 2 päivää kestänyt täydellinen huonovointisuus on nyt vaihtunut menkkakipuihin. Tosin jännästi pakottaa tonne munasarjoihin kun normisti on vaan tossa keskellä, mut silti. En siis ole todellakaan juhlafiiliksillä -päin vastoin =( Kokoajan venaa et millo lorahtaa...
Tsemppaan ja jännitän Mamia...Ja tietty kaikkia muita!
ihanaa että saan lisätä sut tuonne listaan. Nyt muutkin plussailemaan. :)
ON; Testasin aamulla ja negaahan se näytti. Eipä mikään ylläri ollut, joten osasin ihan hyvin ottaa tuloksen vastaan. Nyt kp 28/28-31 ja mietin voisko olla vieläkin liian aikasta testata. Pettymys on kyllä suuri jos menkat alkaa tällä viikolla. Kun ajattelee näitä kaikkia oireita joita EN ole kuvitellut... kyllä naisen kroppa joutuu kaikkea kestämään. :(
tää kyl poistaa aina ton mun loppuviestin!!!
Eli ON: Saatiin pupuiltua miehen kanssa, toivotaan parasta pelätään pahinta....
Kauheen flunssainen olo, menkkojenhan pitäisi alkaa tuossa 3.12 joten odotellaan nyt sitten reippaasti vaan. Kuitenkin kun tuo ovistesti näytti et ovis oli 24-27.11
Mami: Muista vieläkin se, että se voi näkyä vaikka viikon jälkeen vasta menkoista!
Heinäkuisissa kirjoittelin aiemmin, mutta näyttää siltä että jatketaan täällä :)
Täti ei ole tullut kyläilemään, vaikka kuinka jo on mahaa kipristellyt ja ollut se "nyt ne alkaa ihan kohta" olotila.
TÄnään kp34, testejä tehty mutta yhtä viivaa vain näyttää.
Torstaina on kontrolli kuukauden takaisesta tähystysleikkauksesta joten voisi lääkäriltä neuvoa kysellä.
Onnea plussanneille ja muillekin paljon myötätuuleja :)
pieni.rakkaus kp34/28-31
Syöpää mittaava tulos kysytty ja se oli laskenut 74 -> 17!! Aivan huippu fiilis. Harmittaa silti vähän kun tämä kierto nyt taisi keretä mennä tätä tulosta odotellessa :( Limaa tuli vielä aamulla vähän, mutta ei enää nyt päivällä :( Kuitenkin kun mies tulee kolmen jälkeen töistä niin sitten vielä laitetaan tilaus vetämään. Tuskin kerkee enää, mutta saahan sitä yrittää.
Kyllä pelotti aivan sairaana kun soitin sitä tulosta. Vapisin kauttaaltaan ja hiki valui noronaan. Sitten se kesti ja kesti kun se hoitaja kaiveli sitä vastausta. Sitten kun puhelin laitoin kiinni kyyneleet lähti solkenaan virtaamaan ja olo oli aika outo. Vielä se jännittynyt olo ei ole lauennut vaan vähän ylikierroksilla tässä olen. Jospa sitten kun olen hiukan rauhoittunut niin jaksan lukea kaikkien kirjoitukset ja kommentoida. Nyt vaan pitää purkaa tämä tärinä jotenkin.
äiti
Mulla on niin samanlaiset fiilikset kuin sulla. Eilen olin kans satavarma että olen raskaana ja hyvillä mielin menin nukkumaan. Tänään sitten taas semmonen olo etten todellakaan ole raskaana ja sit kun vielä näki sen negan tuloksen. Mietin vain kokoajan mun oireita, tosi rasittavaa kun ei tiedä enää millaisia ne oireet sitten on jos on raskaana, kun nämä ei luultavasti ollut niitä oikeita. :(
pieni.rakkaus; Tervetuloa. Lisään sut illalla listaan. :)
Äiti; Ihania uutisia. Kiitos korkeimmalle. Älä sure sitä ovista, pääasia että tulokset oli hyvät ja voitte heilutella sitä peittoa. Eikö niin? :) Mun veli sairastui aivosyöpään ja muistan kuinka hirveetä se oli aina soitella ja kysellä tuloksia. Joten voin kuvitella sun tilanteen kun soitit sinne. :(
Äiti: loistavia uutisia. Ei sillä liene loppupeleissä liikaa merkitystä että lykkääntyykö vauvanteko kuukaudella kuhan on terve. hyvä juttu.
Mamille, Emmastiinalle ja muille oireita miettiville: Oireita joko on tai sit ei.. Itse uskon että mitä kiireisempänä ittesä pitää ni sen helpompaa on ajatella muita asioita. Mulla ei ensimmäisestä ollu mitään oireita. Ei tissikipua, mahakipua, repäisykipuja, pissimistä.. Aamupahoinvoinnit tuli viikolla 8. Tokasta muksusta oli sit jotaa, mutta aika epämääräisiä nekin.
Ja negatiiviset raskaustestit on ihan perseestä. Itse testaan vasta kun menkat on jo selkeesti myöhässä... Tulee halvemmaksikin :)
Ihanaa äiti että sun tilanne selvisi! Aivan mahtavaa ettei ollutkaan mitään. Tiedän että kierron väliin jääminen (jos se nyt edes jäi väliin, eihän sitä vielä tiedä) harmittaa, mutta kun noin mahtavat uutiset kuitenkin sait ja kaikki on hyvin niin se on tärkeintä. :)
Onnea Wilhelmiinalle =)
Lisää plussia saisi tulla! Kukas sitä laskikaan niitä todennäköisyyksiä tässä hiljattain? :) Vielä varmaan kyllä tuleekin kun aikamme piinaillaan!
Kukas siitä luteaalivaiheesta kirjoittikaan? mÄ luin jostain että se on yleisesti 12-16 päivää.
Gabriela oli jo vaunuja katsellut! :) Millaisia? Meillä taitaa samat vaunut mennä sit jos joskus kakkonen tulee. Mut oli niitä vaunuja silloin kuva kyllä miettiä ja katsella =) Muutenkin vauvatarivikkeet on ihania! =)
Te testailette kyllä aikaisin. :) Vähän itsekin alkaa miettii jos testais kun varmaan 2 tai 3 testiä on laatikossa, mutta en kyllä uskalla. Pettymys on sitten niin suuri. Ja kun muutenkin tuntuu ettei voi olla raskaana kun oireita ei ole. Flunssainen olo kyllä oli aamulla. Eikö joku puhunut että se olisi oire? Ekan lapsen kohdalla oireet oli niin selvät (tosin en silloin niitä tajunnut) että nyt miettii et voiko olla oireetonta?
Nojaa, pitää jaksaa sunnuntaihin, jollei täti tule aiemmin. Ainiin, se piti kysyä, että koskas se näkyy sitten? Eli koska on varmaa testata, jso mekkoja ei nyt jostain syystä näkyisi?
T. Marbula kp 30/32 (tässä kuussa varmaan 35)
Esikoisesta tiesin heti että olen raskaana, kun kamala pahoinvointi iski ja kesti rv 24 asti. Kuopuksesta ei ollut sitten minkäänlaisia oireita. Silloin jaksoin odottaa siihen asti että menkat on myöhässä, mutta nyt ei vaan kertakaikkiaan ole malttia odotella sinne asti. Oma moka kun testailee liian aikasin. Onneksi mulla on noita testejä ja tilasin lisääkin. :D Ei ne maksaneet kuin 4 euroa/5kpl. Lukee että erittäin herkkiä... Kunpa ei olisikaan ja siksi on tullut nega. ;)
voimia mami sulle.. noi pettymykset on ihan hirveitä. Itsekin istuin viime kuussa negatiivisen testin kanssa kylppärin lattialla ja itkin. Sitten päätin että YHTÄÄN negatiivista testiä en enää tee :D
Ja onhan noita tapauksia, et näkyy plussa vasta tosi myöhään. :) voimahaleja piinailijoille
Mami: Kyllä noita testejä on hyvä kaapissa olla ainaki 10 kpl, koskaan ei voi tietää millon niitä tarvii ;) Oottelehan nyt muutama päivä ja testaa sitten uudestaan, tulee luotettavampi tulos. Tsemppiä!
ON: Nyt on talletus tehty. Toivottavasti ei ollu liian myöhästä. Jos ei kuitenkaan tästä tärppää niin ei voi mitään. Ollaan kuitenki parhaamme yritetty, olosuhteet huomioiden.
Pari päivää minulla jomotteli alamahaa ja sitten eilen nukkumaan mennessä koski ihan kunnolla tuonne oikealle alas (oikealta kuulema folliikkeli irtosi tässä kierossa) ja meinasin jopa lääkettä ottaa, että saisin nukuttua. Olisko se ovis ollu tuon kovimman kivun aikaan? Ja kauankos se munasolu voi sen kivun jälkeen vielä hedelmöittyä? No nyt jätetään herran haltuun ja jatketaan yritystä kuukauden päästä jos siltä näyttää.
äiti kp 17/29
Lennon, Ompunpomppu, Pikkunuppu, Pieni rakkaus - tervetuloa
2äiti84 - Ihania uutisia olit saanut!!!!! Toivottavasti kerkeätte vielä hyödyntämään oviksen, ei sitä ikinä tiedä. Olikos munasolun elinikä 24 tuntia?
Marjana - niin se loppukierto sieltä taas tulee ja jännäily alkaa. Toivon niin, että tämä olisi sinun kuukautesi! Hienosti olet malttanut pysyä testeissä erosta...
Emmastiina- Toivottavasti ne menkat nyt ymmärtäisivät pysyä poissa.
Alexandra - yllättävän helposti toi piikittely on sujunut. Mitä nyt vatsa on vähän mustelmilla. Ja mikä mukavinta sivuvaikutuksia tosi vähän, näillä mennään eteenpäin -toivottavasti.
Sinullakin jännät ajat jo edessä, ihana rauhallisella mielellä tunnut olevan.
Keijunen - samat fiilikset mulla. Olen luvannut pyhästi, etten enää testaa ennenkuin varmasti on syytä. Tää vuosi on ollut ihan naurettava, kun olen pelannut noiden raskaustestien kanssa. Silloin kun esikoista "tehtiin", niin en yhtään raskaustestiä tehnyt!!! Raskaus todettiin suoraan verikokeesta, kun mulla oli niin kovat virtsavaivat ja kuukautiset eivät edes olleet myöhässä.
Wilhelmiina - Paljon onnea plussasta!!!
Mami - Pahoittelut negasta! Toivottavasti olisi vieläkin liian aikaista testille.
Niiskurouva - Harmi, jos täti ei ymmärrä pysyä poissa. Nopeasti sinulla kuitenkin kierto palannut vaikka imetätkin.
Lilian - voihan nega. Älä luovuta ennenkuin menkat alkaa.
Tiitu - varmasti ovis tuli hyödynnettyä :)
Merinak - hyvä, että saitte hyödynnettyä oviksen :)
Tinde - pahoittelut tädin kyläilystä
Gabriela - ehdottomasti halu ostaa vaunut on vahva raskausoire :) :)
Marbula - Mulla on ollut niin vaikeaa tämän endometrioosin kanssa ja sit kyllästyin sukulaisten jatkuviin kysymyksiin, että milloin toinen jne. Olen kertonut, että meille se vauva ei tule niin vain ja ei välttämättä koskaan. Eipä tarvii koko ajan siitä aiheesta keskustella. Älähän vielä lannistu, suurimmalla osalla naisista ei ole oireita ennen raskaustestiä.
Kesätyttö - hyvä, että sinullakin asiat etenevät. 5-joulukuuta on jo ihan pian.
Oma (mustelmainen) napa: Tänään 6.piikki ja endometrioosi on jo todella ärhäkkänä, vielä jaksaa hyvän asian puolesta. Huomenna ultraääni ja kuullaan missä mennään. Toivottavasti munasolut kasvavat siellä ihan aikataulussa. Ajatella, ensi viikolla pitäisi olla punktio ja alkionsiirto, nyt vasta alkaa kunnolla jännittämään.....
Vauvatararoista oli ollut juttua. Mulla on pojan kaikki tavarat tallella, mutta kyllähän sitä aina jotain uutta tarvitsee :)
Catti (ei hajuakaan kiertopäivistä)
Wilhelmiinalle aivan supersuuret onnittelut ja rekkalastillinen vauvaliimaa! Hienoa, että plussa on vahvistunut ja nyt vaan toivotaan, että pikkuinen on tarrannut sinnikkäästi kiinni ja kaikki menee hyvin.
Vaunujen katselu on ehdottomasti oire :). Jos ei nyt aina raskaudesta, niin ainakin vakavamman puoleisesta vauvakuumeesta... Sanoo eräs, joka etsii tuplia, vaikka vasta vähän aikaa sitten on nuo normitkin hankittu :D.
Mami, tsemppiä ja voimia. Voi, kun se nega vielä muuttuis plussaksi. Muista, että toivoa on niin kauan, kun täti pysyy poissa.
Marbula, olen kade, kun pystyt olemaan niin kauan testaamatta. Ja kyllä siinä oikeasti säästyy rahaa, kun ei kauhean aikaisin niitä negoja tee. Mutta minkäs kärsimättömälle luonteelleen voi ;)???
Äiti, aivan loistavia uutisia sieltä. Hieno homma, että arvo on laskenut. Eikös se munasolu elä noin 24h irtoamisen jälkeen, joten hyvinkin voi vielä olla mahiksia. Toisaalta, jos tää kierto meni ohi, niin sit hyvillä mielin kohti ensi kiertoa, kun vielä tietää, että yrittäminen on turvallista. Mutta kukapa sitä tietää, vaikka teillä olis tärpännyt jo nyt. Peukutuksia.
pieni.rakkaus, tervetuloa tälle puolelle. Vaikka mistäpä sitä tietää, vaikka sun negat vielä plussaksi muuttuisi :).
Merinak, hyvä, että saitte oviksen hyödynnettyä ja nyt oot sit virallisesti piinailijoissa :). Peukut ja varpaat on pystyssä teille.
Emmastiina, mä ymmärrän miltä susta tuntuu. Mä en oikeastaan ole missään vaiheessa ollut varma raskaudesta, mutta nyt en malttais odottaa sitä menkkojen alkamista, että päästäis sit seuraavaan kiertoon ja yritykseen. Toivotaan, että teille se plussa vielä tulis tässä ihan lähipäivinä.
Alexandra, tsemppiä piinaviikolle. Ei se plussa aina niitä oireita tarttee. Joskus niitä voi olla vaikka kuinka paljon, eikä silti plussaa näy ja toisin päin. Sitä paitsi sulla ehtii ne oireet alkaa vielä tässä tällä viikolla ennen kun plussaat. Plussatuulia lähtee täältä siis sinne.
Hooligan, nyt on jännää! Plussapuhureita.
Marjana, olet kyllä varsin kärsivällinen. Toivottavasti se testaamattomuus pitää myös negan poissa :). Nuo lämmöt kuulostaa kyllä hyviltä. Tsempityksiä piinapäiviin sinnekin.
Pikkunuppu, tervetuloa!
Omaa napaa: ei mitään uutta. Oletin oviksen olleen testin mukaan kp12 ja kuvittelin sillä perusteella kierrosta 26 päiväistä. Varsinkin, kun lauantaina jomotteli siihen malliin, että olin ihan varma menkkojen alkamisesta ja kuljin koko päivän rätti housuissa. Yleensä kierrot olleet keskimäärin 28 päiväisiä, joten kai ne menkat sitten alkaa vasta huomenna. Tai sit kierto venyy muuten vaan. Meinasin testata huomenna vasta, mutta hetken mielijohteesta huitaisin sen testin sitten jo tänäaamuna ja ihan puhdas negahan se oli. Valkkaria valutti vaikka kuinka pitkään, mutta perjantaista asti on ollut kuivempaa.
Niisku kp 28/28?
Kovasti pitäisi iltapuuhastelut hoitaa vielä: eväät, lapsen tarhareppu, vaatteet yms. mutta pakko käydä kommentoimassa Niiskulle nopeesti! Eli se miksi jaksan olla testaamatta, on se että mitä kauemmin olen testaamatta, sitä kauemmin voi pitää toivoa yllä! Siis kun tuntuu niin että täti on tulossa todellakin pian! Kun on testaamatta sitä negaa niin voi ainakin vähän toivoa, että jos sittenkin olisi raskaana. Siksi siis on malttia, vaikka olen myös kärsimätön ihminen luonteeltani!
Marbula
Kai se on pakko myöntää että raskaana ollaan. Apteekin omaan tänään selkeät 2 viivaa =). Ja rinnatkin ovat havahtuneet nyt asiaan. Joten uskaltautunen nyt ilmottautua plussanneitten listalle =). Nyt vain toivon ettei taas tulisi keskenmenoa...
Mami & Emmastiina: Oireenne ovat kyllä presiis kuin ítselläni. Nyt plussailemaan joukolla!!
Tulen tarkemmin kommentoimaan myöhemmin. Tuulista maanantain jatkoa kaikille =)!!
Wilhelmiina dpo 11