ELOKUISET 2012
Kommentit (535)
Luin juuri uutisista että isä oli lukinnut 3-vuotiaan pesukoneeseen ja lapsi oli kuollut. Kyyneleistä ei tule loppua. :'( Tällä perheellä oli 7 lasta. Mietin taas, että miten toiset jotka ei osaa huolehtia lapsistaan, saa lapsia ja sitten toiset jotka rakkaudella lapsiansa hoitaisi, ei niitä helpolla saa... Ei ole oikein. :'(
Wilhelmiinalle paljon onnea ja tarrasukkia! Saatiin lopultakin veturinkuljettaja tälle pinolle! :)
Mami: Sinulla alkaa kiertopäivät olla niin vähissä ja oireita niin lupaavasti, että en meinaa malttaa odottaa, että saat sen plussan testiinkin! :)
Alexandra: Perjantaiaamuna jännäillään sitten sinunkin puolesta. Minä myös testaan silloin sitten virallisesti, kun menkkojen pitäisi alkaa perjantaina... Silloin pitäisi kyllä näkyä viimeistään, jos on näkyäkseen testissä mitään.
äiti84: Mahtavaa! Olen iloinen, että sait hyviä uutisia! Kiertoja kyllä tulee lisää. Pääasia, että se syöpäarvo oli laskenut.
Catti: Tulehan kertomaan mitä ultrassa sanoivat! Minulla menee kylmät väreet, kun luenkin sanat "punktio ja alkionsiirto". Pelkään, että mekin vielä joudutaan siihen jossain vaiheessa. Yritän olla ajattelematta koko asiaa ja toivon tärpin tulevan luonnollisella tavalla tai edes inseminaatiolla.
Niisku: Pidän peukkuja, että kiertosi on vaan nyt pitempi ja plussa tulee myöhemmin. :)
ON: Se siitä maltista sitten. Pakko oli tänä iltana (4 tuntia olin käymättä vessassa) testailla ja negahan se testi oli taas. Jostain syystä kyllä ei edes masentanut juurikaan. Minä olen vissiin noita negoja jo testaillut niin monta, että ei enää hetkauta ihan niin paljoa. Ennemminkin varmaan pyörtyisin, jos siihen kaksi viivaa tulisi. Tiedän kyllä, että jos ne menkat alkaa perjantaina, niin sitten harmittaa. Onneksi silloin on perjantai ja minulla pitkästä aikaa vapaa viikonloppu, joten voimme miehen kanssa nauttia harmitukseen pullollisen hyvää viiniä, herkutella jotenkin ja rentoutua. On edes lohtu lähellä jos se täti saapuu.
Nyt yritän kyllä olla testaamatta siihen perjantaiaamuun asti. Menkat saattaisivat alkaa jo to-pe välisenä yönäkin kyllä.
Valkovuotoa tulee melko paljon ja rinnat on arat ja turvoksissa. Muita oireita ei kyllä olekaan ja nuo edellä mainitutkin ovat tuttuja kaikista kierroista. Niin paljon sitä plussaa toivoisin, mutta niin kamalan vaikea sen tulemiseen on uskoa tässä vaiheessa yritystä. Välillä herää sellainen toivon kipinä, mutta sitten taas hetken päästä tulee mieleen, että "miksi nyt kun ei aiemminkaan". Tiedän kyllä, että se raskaus on mahdollinen milloin vaan, mutta välillä on vaikea pitää sitä uskoa yllä ihan tosissaan. Vaikka ei tässä luovutettu olla! Joka kierrossa tehdään kaikkemme.
Marjana kp 25/29-30 Dpo 10 yk 20
Mielettömän ihana uutinen Wilhelmiina :)
Paljon onnea ja tarrasukkia. Toivottavasti paljon muita seuraa perässä bd!
Äiti, hienoja uutisia myös sinulla.
Plussaonnea kaikille muille myös. Itse odottelen tätiä saapuvaksi huomenna tai viimeistään ke. Tämän aamun toinen nega ei paljon jätä arvailun varaa. Aiemmissa neljässä raskaudessa minulla ollut jo selkeä viiva raskaustesteissä kierron tässä vaiheessa, joten enää en muuta edes mieti. Kun vaan jaksaisi asennoitua taas seuraavaan kiertoon. Hoh hoijaa
Lilian kp 28/30? Yk 2
Ensinnäkin PALJON ONNEA Wilhelmiina! Ihan mahtavaa, että ensimmäinen plussa saatu elokuisiin 2012! Onnea matkaan!!
Ja Äidillä myös syytäkin tuulettaa! Kerrassaan ihana juttu, että syöpä (niin kamala sanakin!) on poissa ja pääsette yrittämään vauvaa! Olen lukenut, että siittiöt elävät 3-5 vrk, (joidenkin lähteiden mukaan seitsemänkin vrk!) mutta munasoluhan ei irrottuaan ole hedelmöittymiskelpoinen niin pitkään. Mutta 12-24 tuntia sentään! Joten kyllä uskoisin, että saatoitte hyvinkin ehtiä - voihan olla, että pääsitte ässäilemään juuri ovispäivänä ja sehän ei ole huono juttu ollenkaan! :-D Ei ne limat ei aina kerro kaikkea! Tsemppiä ja jos ei muuta niin onnittelut siitä, että voitte nyt hyvällä mielin yrittää. Oletko ajatellut kokeilla oviksen testausta?
*Mami* Siis tarkoitin noilla päivillä, että jos kierto on 28 niin sillonhan menkat alkaa kp29, joka muuttuu ykköseksi. Ja jos kierto on 31 niin menkat alkaa kp32 joka muuttuu ykköseksi. Ei missään nimessä ollut tarkoitus masentaa!! Vaan piristää! :-) Että vielä jos ei näy niin ei hätää. Oireesi ovat erinomaisen kuuloiset olleet jo pitkään.
Yksi millä voi vähän laskea miten pitkä kierto on, millon ne alkas, on jos tietää oviksen. Nyt en muista mittasitko tikuilla? Oviksestahan kestää yleensä sen 14 vrk menkkoihin. Voi toki olla vain 12 tai jopa 16 vrk tuo luteaalivaiheeksi kutsuttu vaihe. Joka tapauksessa, toivoa on niin kauan kuin menkat ei ala! Peukkuja!
Emmastiina: Niin hyviä oireita sullakin, että sitä plussaa vaan odotellessa.
Vaunuista: Minähän olen varsinainen noviisi mitä vaunuihin tulee. Joillain kavereilla nähnyt, mutten tätä ennen ole edes tajunnut miten erilaisia niitä onkaan! Hui! Näin ensiajatuksena haluaisin kevyet, mutta napakat (ei veltot tai heiluvat), pienet pyörät 4 kpl, jotka pyörii (tosin voi Suomen talvessa olla auttamattoman onnettomat? Mulla on Suomen talviolosuhteet aika kaukana viimevuosina olleet..) ja sitten ehdottomasti se heittoaisa!! :-D Josta en edes tiennyt mikä se on, ennen lauantaita.. Olis ihana jos löytys kerralla hyvät, joita vois käyttää vauvakaukalosta isommaksi asti, eli siis yhdistelmävaunut. Nämä noin nyt niinkun alkujaan. Kovin kalliilta näyttivät monet kyllä. Voisin kyllä hyvin ostaa siistit käytetyt. Must on jotenkin kiva ajatus, että joku vauva on niissä jo kasvanut :-) Mikähän se oli se merkki mistä tykkäsin, joku saksalainen, hmm... Otin vaunut eilen miehen kanssa puheeksi ja hän sanoi tietävänsä jonkun kaupan (toisella puolella kaupunkia tietysti), jossa on kuulema hyvä palvelu ja valtavat valikoimat! Sanoi lähtevänsä mielellään mukaan sitten kun tarvii.. jotenkin paino sillä sanalla sitten, selvästi nyt on hänestä on vielä aika (liian) aikaista... Miten niin aikaista kun ei ole vielä ehtinyt kiinnittyäkään, jos on hedelmöittynyt.. ;-)
Hei ja tosi kiva tietää, että tiedät vakuutuksista! Mä olen vakaasti sitä mieltä, että lapsivakuutus kannattaa ottaa. Veli otti aikanaan lapselleen ja se on maksanut itsensä monin kertaisesti takaisin. Otan muutenkin aina kaikki vakuutukset.. Täälläkin maksoin vuosia (peräti 50senttiä vuodessa) maanjäristysvakuutusta! :-D Must oli niin mieletöntä, että ne edes tarjoaa sitä (täällä järisee maa yhtä harvoin kuin Suomessa), että tottakai otin sen!! Ja arvatkaa, nyt se on pakollinen kaikille täällä! :-D
Marbula: Yrityksestä tietää osapuilleen kaikki lähimmät kaverit täällä ja Suomessa, ja aika suuri osa sukua myös :-) Kun olen 25vuotta halunnut lapsia ja olen nyt lähempänä haavettani kuin koskaan, niin kyllä sitä niin mielellään jakaa sen odottamisen odottamisenkin läheisten kanssa. On sitten ainakin paljon tukijoukkoja, kävi miten kävi.. En ole myöskään monessakaan asiassa taikauskoinen, joten plussasta kerron kaikille näille yrityksestä tietäville heti. Töissä tietävät myös kun yksi kökkökollega meni penkomaan mun pöytää ja sitten laulamaan kaikille kun näki mun oviskalenterin. Heille olisin vihoviimeisenä kertonut..
Sulla on muuten ihailtava asenne tohon testailuun. Mäkin haluaisin pysyä lujana.. Päätin jo, että ti 6.12. voisin testata kun on kp28 ja tää lienee 27-28 kierto, mutta sitten pahainen menin lukemaan netistä, että jos on 27 kierto, voisin jo nyt perjantaina alkaa testata! OMG! Se tieto pisti kyllä vähän kärsimätöntä testaajaan polttelemaan näppejä... Että saa nyt nähdä...??
Tottevotten ja muut jotka eivät halua kertoa monille etukäteen: ymmärrän kyllä teitäkin! :-) Jokainen tyylillään, ja tyyli on vapaa!
Pikkunuppu: tervetuloa ja toivottavasti ovis tuli hyvin hyödynnettyä! Muillekin uusille tervetuloa kivaan porukkaan kuumeilemaan!
Wattu: Mä ihan kateellisena luen kun joku osaa, viitsii ja jopa nauttii siivoomisesta. Minä EN valitettavasti kuulu näihin ihmisiin, en kertakaikkiaan.
pieni.rakkaus: sullahan on jännät ajat. Menkat noin jo myöhässä! Ehkä se torstainen lääkäri pääsee kertomaan hyvinkin hyviä uutisia! Tässäkin ketjussa on parilla naisella kokemusta, että vasta viikkoa myöhemmin näkyy testissä plussa. Peukkuja!!
Marjana: Kiitos, mä itsekin olen enempi taipuvainen uskomaan, että ovis oli tiistaina ja näin ollen ekaa kertaa nyt ovistikuttelujen aikaan onnistuttiin ässäileen juuri ovispäivänä!! Tsemppiä sulle!! Yritä jaksaa uskoa vaan! Teillä on ollut hirmuisen pitkä yritys, ja toivoisin niin, että nyt olis teidän plussan vuoro!! Ja hei jos sinäkin testaat perjantaina niin nythän mun tekee entistä enemmän mieli aloittaa itsekin jo silloin... vaikka sillon on mulla vasta dpo10..
Jos vedetään sellaset megatestaukset ja plussataan KAIKKI!! Sori, älkää hermostuko, alan intoilla täällä, mutta mua ei ainakaan lainkaan haittais sellanen rynnäkkö synnyttämään elokuussa, että uutisissakin huomioitas se! :-D
Paljon Tsemppiä piinailuun Alexandra, Hooligan, Niisku ja Lilian! Älkää luovuttako, vaan muistakaa Niin kauan kun tätiä ei näy ON TOIVOA!! Peukut on pystyssä!
Catti: olet kyllä reipas kun pystyt piikittämään.. Mä en ole ollenkaan varma, että pystyisin, vaikka viime kerralla gynen kanssa puhuttiin myös mahdollisista hoidoista ensi vuonna ja hän oli sitä mieltä, että kun syy on niin tärkeä niin ei siinä paljon piikkejä mieti. Mutta tällaselle piikki- ja veripelkurille ajatus on pyörryttävä (fyysisesti)... Hieno juttu että hoidot ovat alkaneet sinulla hyvin ja ensi viikko tulee nopeasti ja sitten sitä vasta jännitetäänkin!!
Minä: Nännit olleet oviksesta lähtein todella KIPEÄT, ihan hipaisuarat. Lisäksi hirveä päänsärky on kiusannut useampana iltana. Olen ollut pari päivää ärtynyt, en kestäis yhden kissani huumoria tällä hetkellä YHTÄÄN. Tänään dpo6 metallin maku suussa ja olin päivän aikana tuntevinani pari kipeää tuntemusta, ensin oikealla ja sitten myös vasemmalla. Voi kyllä hyvin olla myös toiveajattelua. Tänään oli muuten niin surullinen päivä. Mummini 92vee kuoli aamulla :-( Kyllähän se oli odotettavissakin, mutta silti hyvin surullista, erityisesti mun äidille. Ei voi ajatella miten hirveetä olis menettää oma äiti, vaikka minkä ikäisenä :-( Mutta hyvin äkkiä tuli myös mieleen, että tänään vois olla kiinnittyminen mulla?? Että jospa tää meneekin niin, että "kun yksi pois otetaan, toinen annetaan tilalle?" Jos näin on, niin haluaisin laittaa vauvan nimeen jonkun viittauksen Mummiin!! Mutta kyllä on niin stressaava päivä ollut, että onkohan tässä matkassa pysynyt kukaan? Toivottavasti olis (vasemmalla nippailee nyt juuri kovaa, jes)...
Nyt toivotan hyvää yötä yökyöpeleille ja hyvää huomenta aamuvirkuille, teille kaikille rakkaat kanssakuumeilijat!
t. Gabriela kp20/27-31 dpo6
Otan osaa. :'( Läheisen poismeno aina koskettaa, oli sitten kyseessä nuori tai vanha. Voimahalit.
Et missään nimessä ole masentanut mua. Mistä niin päättelit? Mä piristyin vain sun tsempeistä, kiitos niistä. :)
ON; Ihan kauhea juiliminen senkus jatkuu ja päivällä oli jopa menkkajomotuksia. Tissitkin on nyt kipeenä. Eli täti se on kurvailemassa paikalle ihan näinä päivinä. :( Koitan miettiä että monilla on ollut menkkajomotuksia, mutta siitä huolimatta tätiä ei koskaan tullut ja plussa tuli. Joo, mutta negaa on näyttänyt testit joten ei ole enää semmoista "raskaana" tunnetta. Jep, ihan mahtavilla fiiliksillä täälä ja nukkumaan pitäis mennä. Vielä olisi yksi testi kaapissa, mutta en tiedä ehdinkö edes testaamaan, jos täti on saapunut aamulla kylään. Kunpa voiskin vaan häätää se kaulimen kanssa pois. MUR.
Kauniita unia siskot ja kiitos ihan jokaiselle mahtavista tsempeistä. On se vaan ihanaa kun jonnekin saa purkaa tuntemuksia, ettei miehelle tarvi kokoajan äksyillä (eihän se hänen syytään ole, mutta kun harmittaa niin lujaa jos menkat alkaa pian...) ;)
Puolkuus herätty. Oli niin kamala pissahätä että kipitin veskiin ja tekemään samalla testin. Ei haamun haamua, joten nyt sitten odotellaan tätiä kylään. Mulla on nyt se asenne, että menkat alkaa ja piste. Toivon vaan nyt että alkais vaikka heti, että pääsis uuteen kierrokseen yrittämään. Eli syyskuun ketjua päin sitä sitten suunnistetaan pian...
Kertokaas minkä merkkisiä ovistestejä te olette ostaneet ja mistä? Miten se tikuttelu tapahtuu? Mulla kun ei ole yhtään kokemusta näistä, joten tarvin apua ihan alusta asti. ;)
Nyt hyvät aamukaffit ja suihkuun. Nuuskuttelen tässä samalla ihanan hyasintin tuoksua ja mietin ettei sitä plussaa sitten jouluksi tullut. :'( Täytyy vaan muistaa ettei nämä ole meidän käsissä.
Tsemppiä ja plussia kuumeilijat. :)
Moikka kaikille!
Onnea plussanneelle Wilhelmiinalle :) Toivotaan kaikille pluuuuusssia!
Itse olen kp 21/29-33, eli kohta jännätään!
Aijon testailla vasta ehkä sunnuntaina 11.12. jos jaksan odotella...
Kesätyttö: Olet niin ihanan positiivinen! Toivon todella että saatte hyviä uutisia julkiselta puolelta ensi viikolla!
Emmastiina: Se menkkajuiliminenkin on normaali raskausoire ja varsinkin kun kirjoitat että se on nyt erilaista kun yleensä, niin kyllähän se siltä itseltään kuulostaa :)
Mami: Olet vieläkin testannut kuitenkin aikaisin, varsinkin jos sinulla on nyt pidempi kierto. Ja yritä muistaa että raskaushormoonien nousu on jokaisella vähän eri ”tahtista”, joilla nousee nopeasti ja saavat plussan aikaisin, joillan myöhemmin. Tsemppiä! Periksi ei anneta ennenkun jos täti tulee! Niin ja jos se täti sieltä nyt vielä tulisi, niin ehdit varmasti saada vielä plussan ennen joulua tai jouluna ensi kierrostakin? Ainakin itse jossain vaiheessa laskin että ihan joulupäivinä olisi testaus tiedossa, jos tästä kierrosta ei plussaa tule. Niin ja tikuttaminen aloitetaan pari päivää ennen oviksen oletettua ajankohtaa ja sitten testataan kunnes viiva vahvistuu ja saa sen ovisplussan. Ovistikkuja on erilaisia, itse testaan davidin liuskatesteillä ensin ja sitten kun viiva näyttää tummuvan varmistelen CB:n hymynaamalla, joka antaa selkeän hymynaama/ei hymynaamaa tuloksen, niin ei sitten tarvitse arvuutella.
Merinak: Kohta on sinullakin jännittävät päivät edessä. Koska meinaat testata?
Pieni.rakkaus: Toivottavasti sinun ei tänne tarvitsekkaan siirtyä vaan saat vielä sen plussan!
Äiti: Ihania uutisia! Ja kuulostaa vielä kaiken lisäksi siltä että saitte oviksenkin hyödynnettyä, hienoa!
Keijunen: Ihanaa kun saa kuulla oikeasti sellaiselta joka on kokenutkin sen, että voi olla raskaana myös ihan täysin oireeton. Ja olen kyllä ihan samaa mieltä siitä että mitä kiireisempi on, sen vähemmän sitä ehtii ajatella ja stressata ja laskea päiviä ja pahimmillaan tunteja… :)
Marbula: Aika jolloin sen plussan varmasti saa testiin on kyllä niin henkilökohtainen juttu, että mahdotonta sanoa. Mutta, jos todella maltat odotella tuonne sunnuntaille, niin uskoisin että silloin näkyisi jo ainakin haamu, jos ei jopa vahvaa plussaa. Itsellä tosiaan tuli se vahva plussa viimeksi vasta rv6.
Catti76: En yksinkertaisesti uskalla päästää itseäni uskomaan siihen että nyt olisi napannut. Viime kierrosta tuli sellainen isku vasten kasvoja, kun tosiaan luulin että nyt se onnistui. Mielummin yllätyn iloisesti, kun petyn pahasti. Niin ja totta kai petyn sitten kun täti tulee, se on ihan selvä, mutta koska ei ole mitään oireita, niin yritän pitää jalat maan päällä :) Hienoa että et ole saanut mitään hirveitä sivuvaikutuksia!! Toivottavasti tänään ultrassa saat oikein hyviä uutisia ja sitten ensi viikolla alkaakin tosiaan se kunnon jännittäminen. Pidän peukkuja!!!
Niisku: Kiitos, oikeassahan tietenkin olet. Onhan minullakin useita kiertoja takana, missä on oireita ollut vaikka kuinka ja sieltä se täti vain on tullut. Ehkä tämä olisi nyt sitten päinvastoin… :) Mutta, tilanteesi kuulostaa todella hyvältä, täti jo myöhässä ja valkkariakin tullut vaikka kuinka. Hienoa! Yritä malttaa odotella pari päivää ja testaat sitten uudelleen, niin eiköhän se plussa sieltä ala näkymään. Plussaonnea!!!
Marjana: Eli taas testaillaan samassa tahdissa, hienoa!!! Eiköhän nyt sitten oteta ne plussat? :D Vähän vastaavaa tunnetta on tosiaan minullakin. Että välillä tuntuu että ehkä nyt, mutta sitten palaa taas maan pinnalle ja toteaa että tuskinpa. Mutta, niinkun kirjoitit, se voi yhtä hyvin olla tämä kierto kun mikä tahansa muu, joten ehkä se nyt sitten vihdoin olisi tämä kierto teillekin! Enää 3 päivää perjantaihin! :D
Gabriela: Otan osaa suruusi, toivottavasti saat nyt sen oman lapsen, niinkun kirjoititkin. Että kun yksi lähtee, toinen tulee. Oireesi kuulostavat kyllä niin hienoilta että!!! Maanjäristysvakuutus? Aivan mahtavaa!! :D
ON: Oireettomana jatkuu täällä olotila. Huomaan että vaikka oviksen perusteella tiedän että tämä on pidempi kierto, pelkään käydä vessassa, joka kerta on se pelko että täti on jo saapunut. Vaikka tiedänkin että siihen on vielä pari päivää. Pakko on muuten sanoa että ainakin itse mielummin tiedän, kun arvuuttelen. Joten, tikuttaminen on kyllä se minun juttu :) Mies sanoi eilen että miten olisi jos ei ostettaisi vanhemmille mitään joululahjaa, vaan annettaisiin ultrakuva joululahjaksi. Mikä olisikaan sen hienompaa!
Alexandra, kp30/28-32, yk6+km+yk3
Ihanaa kun on maa jäässä, ei nuo kolme panssarivaunua tuo kuralastia sisään mukanaan.
Alexandra: Meillä on ihan samanlainen toive, nimittäin antaa joululahjaksi ultrakuva. Jos olisi napannut niin aattoviikko olisi jo rv8 eli kyllä sieltä jo kuvaa kai saisi. Olisi ihanaa olla lähes oireeton. Vaikka raskauteen liitetäänkin kaikki oksentelut jne niin monellahan ei tule mitään oireita! Mikä sen ihanampaa =)
Mami: Sä oot nyt mun soulmate joten potkin sua ja uskon loppuun asti. Toisaalta ihailen sun realistista (vai pessimistä =) asennetta. Mut niin kauan kun täti ei tule niin tsempitän sua ihan kybällä! Ja mä teinkin sen pissipostauksen tuolla aiemmin eli luotan niihin digitaalisiin ovistesteihin.
Gabriela: Saanko kysyä että missä nyt asut? Hyvältä kuulostaa nuo oireet ja pahoitteluni mummin johdosta, mutta olisi kaunis ajatus että lapsi saa alkunsa kun toinen viedään pois, nyyh kuin suoraan sadusta.
Marjana: Uskoa ja tsemppiä. Voin kuvitella mikä on reaktio kun se plussa joskus pärähtää =) Istu tukevasti ettet lyö päätä pönttöön =)
Marbula: Jännää...Oot jo tuolla listan huipulla!
Äiti: Oi kun helpottava tuo tulos! Ja uskon myös et kaikki mahikset on raskautua vaikkei peittojen heiluttelu osunutkaan ihan nappiin.
ON: En tiedä haluanko sanoa mitään...Vesassa ravaan noin 30min. välein, herään myös öisin ja nukun koiranunta, koko vatsanalue on turpea, painava, ahdistava, jomottaa, sattuu. Selkä särkee niin perhanasti, kun yskii niin se riippii tonne nivusiin niin et kyynelet nousee silmiin. Rupesin jo eilen lukemaan et mitkä on munuaistulehduksen oireet -se selittäis paljon (pissatus, vatsakiput, selkäsäryt). Pissitesti vaan just tehty -ei tulehdusta. Et jotain tapahtuu mut mitä... nim. perhana et on kurja olo!
Tänään pitäsi tädin saapua jos on tullakseen. Oireita ei vieläkään mihinkään suuntaan.
Hooligan 28/28-27
ONNEA Wilhelmiina, ihanaa että saatiin plussa tähänkin pinoon, paljon tarrasukkia sinne!:)
Äiti: Älä tätä kiertoa murehdi, pääasia että arvot olivat hyvät ja onhan se mahdollista että tärppi onkin jo käynyt!
Marjana: Aikaisin testasit joten mahdollisuus on vielä muuttua plussaksi!:) Mulla aika paljon samanlaisia tunteita kuin sulla. Välillä tuntuu että kyllähän sitä raskaaksi saattaa tulla koska vaan ja toisessa hetkessä taas miettii et miksi niin kävisi edes kun aikaa jo mennyt vaikka miten pitkään. Yli vuosi on jo kuitenkin aika pitkä aika...Tosin joku gyne joskus sanoi ettei vuosi ole aika eikä mikään...hmmm...Mutta ei luovuteta, vielä mekin ne plussat saadaan ja siirrytään yhdessä odottajiin! Olet alusta asti täällä ollut seurana kun aloin kirjoitella:)
Gabriela: Pahoittelut läheisen poismenosta:( Oireesi kuitenkin vaikuttavat paremmilta kuin hyviltä!! koska aiot testailla?
Mami: Älä nyt vielä luovuta, onhan tässä aikaa vielä se plussa saada:)
Alexandra: Oireettomuuskin on oire! Niin mulla oli esikoisesta! Raskausoireet alkoivat vasta rv6+.
Emmastiina: Jospa kuitenkin olet raskaana?:)
ON: Tässä kierrossa en ole sitten kertaakaan kiertopäiviä laskenut! Ovis kuitenkin on jo ohitettu mutta menkkojen tarkkaa alkamis ajankohtaa en tiedä. Kierrotkin heitelleet tässä vuoden aikana 26-35 mikä on kohdallani aika epänormaalia. Väkisin sitä alkaa miettiä jos on joku vika...Toisaalta taas sitä ajattelee kun saman miehen kanssa kaksi lasta jo on että on se mahdollisuus kolmanteenkin. Mahdollisuushan on aina! Voi kun se plussa sieltä jo tulisi!!
Taustaileva Ele
ON:Pelkkää aivastelua ja kauhee flunssa päällä, mutta ei kuumetta olleskaa! Samoin pissi muuten oli tummempaa ja pisti oikein nenään kun tikuttelin ovista silloin.
Joku täällä kyselikin milloin meinaan testata...
Saa nähdä, maltan nyt ainakin tuonne 6päivään saakka, jollen oota siitä sit vaa sitä viikkoo viel. Raskaustestejä kuitenkin tilasin kotiin ;)
Meillä nyt muutto tässä parin päivän päästä, joten varmaa vie hieman ajatuksia pois tuosta hommasta...
On jotenkin niiiin onnellinen olo, kaikki alkaa nyt luistamaan kun saatiin tuo toinen asuntokin. LIKE! :)
MUTTA: onko kellään kokemusta siitä että se kontrolliviiva on haaleempi testiviivaa ovistestissä?
Vaikuttaako erythromycin antibiootti ovulaatioon?? Taalla sairastupa senkun jatkaa toimintaansa ja mulle maarattiin kyseinen antibiootti kurkkutulehdukseen. Tiedan etta sikioon kyseinen laake vaikuttaa, mutta mitenhan mahtaa olla ovulaation laita??
Lueskelin nopeasti teidan kirjoituksia ja kylla ma hattua nostan ja suuresti arvostan teita jokaista joilla yrityskertoja on takana jo monia...Upeaa sitkeytta ja uskoa. Ja se jonain paivana taatusti palkitaan. Tsemppia siis ihan jokaiselle!!!
Minuakin kiinnostaa, missapain asut Gabriela??
Aiti : Upea uutinen, olen onnellinen puolestasi. Nyt hyvilla mielin keskittymaan vaavitouhuihin ;)
Emmastiina: huiii, noi sun oireethan kuulostaa loistavilta, milloin testaat??
Wilhelmiina: Aivan hurjasti onnea plussasta ja paljon tarrasukkia vauvelille!!!
Vastaus galluppiin: muutamat hyvat ystavat tietavat kuumeilusta, muille kerrotaan sitten jonain paivana jos on enemman kerrottavaa...
Lennon 7/29
Hooligan: Toivottavasti tätiä ei ole näkynyt vieläkään ja testiin kaksi viivaa piirtyisi!
Alexandra: Sielläkin on jännät ajat menossa. Iloa ja malttia piinailuun ;)
Emmastiina: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Oireita ainakin tuntuu olevaan tuskastumiseen saakka! +++
Mami: Voihan testit kun antavat noita negatiivisia tuloksia :/ Toivotaan nyt kuitenkin, että se täti on suuttunut eikä tulekaan kylään piiiiiitkään aikaan!
Merinak: Hyvä, että ovis on hyödynnetty. Toivotaan parasta! Minulla oli nyt, kun testasin kerran ovistestillä niin se testiviiva oli PALJON voimakkaampi kuin se kontrolli viiva.
pieni.rakkaus: Sinullahan on menkat jo lupaavasti myöhässä! Onko sinulla ennen ollut kierto noin pitkä?
Marbula: Kyllähän monella on täysin oireettomia raskauksia. Onhan niitä tapauksia etteivät ole tienneet raskaudestaan ennen kuin ovat menneet kovien maha kipujen vuoksi sairaalaan ja synnyttäneet lapsen! ;D Varmaan kuitenkin kannattaa testata sitten kun menkat on myöhässä niin ei käy niin, että menee synnyttämään tietämättä raskaudestaan :) (ikään kuin se olisi mitenkään mahdollista näin vauvakuumeisena)
Catti: Toivottavasti ultrassa näkyy, että kaikki menee niin kuin pitääkin. Jännät ajat teilläkin käsillä.
Niisku: Muista, että toivoa on vaikka testi negaa näyttäisikin!
Marjaana: Voi kun se plussa sieltä nyt tulisi vielä. Olet kuitenkin testannut suht aikaseen niin se voi hyvinkin vielä muuttua plussaksi jos tärppi on käynyt. Plussa puhuri sinne puhaltamaan ++++
Lilian: Toki aina toivotaan, että menkat eivät alkaisi. Kuitenkin jos on varma negasta niin sitten voi jo toivoa menkojen pikaista alkua, että pääsee taas yrittämään seuraavaan kiertoon! Tsemppiä!
Gabriela: Sinun oireethan kuullostaa enemmän kuin hyvältä! Vau! Muistan kun minä aloin odottaa esikoistani niin nännit olivat NIIN järkyttävän kipeät, että en meinannu paitaa päälleni saada eikä mies saanut halata minua. Se on aivan kauheeta kun nännit on todella arat! Mutta silti niin ihanaa kun on joku oikee oire :D Pahoittelut mummosi pois nukkumisen johdosta. Olen miettinyt sen oviksen tikuttelua, mutta kuitenkin tullut siihen tulokseen, että tunnistan oviksen ajankohdan suunnilleen. Mennään joka toinen päivä seksiä systeemillä niin eiköhän se nappaa!
Wiwi: Tervetuloa mukaan jännäämään ja odottamaan odotusta!
Alexandra: Toivottavasti saatte antaa joululahjaksi juuri sen lahjan kun haluatte! +++
eleonora: Sinä se vaan olet melttanut olla laskematta noita päiviä, hattua nostan! Itsekin sitä miettinyt, että kuinkahan nopeasti sitä tulee raskaaksi kun kaksi lasta meillä jo on ja molemmat tärpänneet ensimmäisestä kierrosta. Koskaanhan ei tiedä sanoa kuinka vaikeaa se raskautuminen nyt on. Kuitenkin tämä on vasta yk 1 ja tämänkin meni tuon syöpätuloksen takia vähän penkin alle.
Lennon: En osaa sanoa tuosta antibiotista mitään, mutta pikaista paranemista sinne!
ON: KIITOS kaikille myötäelämisestä tuon syöpätuloksen jännittämisessä. Se oli rankkaa aikaa odotella tuota tulosta, mutta tulos sitten luojalle kiitos oli parempi kuin hyvä! Nyt tosiaan voi keskittyä ihan vaan vauvatouhuihin :) Ne kenellä menee oviksen jälkeen rinnat kipeäksi niin kuinka pian ne kipeytyy? Itse en ole laittanut merkille sitä, että kipeytyykö ne tyyliin seuraavana päivänä oviksestä vai 2,3,4 päivän päästä. Tänään tuli vielä limaa, ei sitä kananmunan valkuaislimaa vaan vähän miedompaa siitä. Eihän sitä tiedä vaikka kuin olis keretty vielä tähänkin kiertoon mukaan :) Mies innoissaan selvitteli mitä minun pitäisi syödä raskausaikana ja mitä vitamiinia popsia. Meillä kaksi aijempaa lasta ovat olleen allergisia, varsinkin toinen oli ihan super allergikko. Sen takia nyt vähän mies miettii voisiko sitä yrittää jotenkin ehkäistä. Ihana kun saa kuumeilla ihan oikeasti. Nyt ei ole mitään estettä kuumeilulle kun mieskin kuumeilee
Eipä antanut mitenkään lähettää loppua tekstiä tuossa samassa viestissä mitä kirjoitin, joten tässäpä se sitten tulee.
Galluppia oli tuosta, että ollaanko joilleki kerrottu. Itse päätin etten kerro kenellekään, mutta sitten tuon syöpätuloksen odottaminen meni niin ylivoimaiseksi, että jaoin tämän ahdistuksen kokonaisuudessaan kahden kaverin kesken. Olen aina ennen kertonut heti kaikille kun olen raskaaksi tullut, nyt ajattelin salata asian kaikilta ja antaa heidän huomata itse :D Poikaa kun odotin niin kaupan kassalla viikolla 8 myyjä tokaisi minun odottavan. Minulla siis maha turpoaa heti alussa jo niin paljon, että sen kyllä huomaa! äiti kp 18/29 ?
Ristin tämän viikon BRUtaali-vaiheeksi. Tässä ei ole mitään kivaa eikä jännittävää, mä haluan tiedon NYT =) Mikään ei viittaa menkkoihin -ei mikään. Ei menkkakipuja, ei kukkivaa naamaa ja silti odotan hartaasti että ne alkaisi että pääsisi tästä tuskasesta olosta eroon. Älkää ymmärtäkö silti väärin, kestäisin tätä jos tietäisin että oireille on selitys (=vauva) mutta jos tää olo on vaan päänsisältä tullutta, harhaa, mielen tekemää tepposta niin meen hankkimaan jotkut rauhottavat etten toiste keksi samaa.
Olen lukenut tarpeeksi että tiedän että nainen pystyy keksimään itselleen mitä tahansa oireita, jopa oksentamiseen saakka, mut mä yritän itse kokoajan keksiä itselleni menkkoja eikä se onnistu =) (käänteinen psykologia) Yritän sanoa ettei nää oireet ole todellisia mutta silti ne alkaa heti aamusta. Hemputti et ihminen voi olla sekaisin...Onneksi mies pitää mut maanpinnalla, se tietää miten mä pystyn psyykkaamaan itselleni ihan mitä vain.
Sori et tää oli NIIN ON, nyt vaan risoo niin perhanasti!
Ja vastaus testaamiseen. Huomenna tasan 14 päivää ovisplussasta ja sillo alkaa menkat aina kun nakutettuna. Testing siis PE aamulla noin kello 7.15 jos tätiä ei kuulu =)
Piti viela nopeasti tulla kirjoittamaan kun luin viestisi Aiti: Tunnen suurta sympatiaa sinun kanssa, silla itse vajaa vuosi sitten odottelin koepalan tuloksia kauhun sekaisin mielin ja kavin mielessani lapi jo kaiken...Onneksi mitaan pahaa ei kuitenkaan loytynyt, mutta tiedan niin minka mankelin olet lapikaynyt.
Lisaksi allergiat ovat meille enemman kuin tuttuja, kaksi kolmesta on ollut pienena allergisia ja yksi astmainen. Eika se suo ole vielakaan ylitetty, mutta nyt niiden asioiden kanssa osaa jo elaa. Enka tasta mahdollisesta neljannestakaan odota mitaan muuta.Mutta tiedetaanpa jo asioista enemman ja osataan reagoida niihin nopeasti...
Meilla mies tuli eilen kotiin vauvaopas kainalossa(hyva han se on uudelleen asiaan perehtya kun vauva-ajasta on kuitenkin jo yli 3v ;), oli kakkosen kanssa kouluunmeno terveystarkastuksessa ja oli nappassut oppaan mukaan ohimennen...Ihanaa miten nuo miehetkin odottaa odottamista
Mulla on takana kaksi tähystyleikkausta, kysta munasarjassa. Ensimmäisessä poistettiin oikeasta 5cm pallukka, tai siis avattiin (marsupilaatio). Toisessa oikea munasarja poistettiin osittain ja vasemmasta kysta. Kiinnikkeitä poisteltiin kanssa. (takana kaksi sektiota).
Tuntuu siis että taistelen aikaa vastaan. Kuukausi viimeisimmästä leikkauksesta ja ylihuomenna kontrolli.
Tuomio tulee sillon.
Sanoinkin miehelle että olen leikkauspöydällä jouluun mennessä.
Viimeksi kierto oli noin 30päivää.
Koko ajan täti koputtelee. Viimeiset pari viikkoa jo ollut.
Sormet turvonnut. Paino nousee.
Tulisi se täti jo niin ei tarvitsisi aikailla. Miettiä.
Olemme antaneet kaikki pois sitä mukaan kun nuorimmainen vaatteista ulso kasvaa (syntynyt 04/10).
Viikko sitten testailin kolmena aamuna. Ei haamun haamua.
Odottelua täällä suunnin siis.
pieni.rakkaus kp35
Kiva kuulla, että on kohtolotovereita. Vaikka ei ne allergiat nyt niin kivoja olekaan. Meillä tosiaan siksikin mies hangoitteli kolmosta vastaan, koska pelkää sitä allergiamylläkkää. Minä itse ajattelen niin, että nyt osaa reagoida ja tunnistaa oireita ajoissa. Meillä nuorimmainen oli niin allerginen, että oksensi n. 35 kertaa vuorokaudessa vuoden ikään saakka. Ei saatu mitään hoitoa saatikka tutkimuksia, koska täällä nämä lastenlääkärit olivat ihan pökkelöitä! Sitten kun 10kk iässä tajusin viedä pojan Helsinkiin Tiina Tuomelalle niin alkoi tapahtua! 10kk ikään saakka poika itki ja huusi yötä päivää. Minä itse nukuin n.5min - 2 tuntia vuorokaudessa. Teki välillä mieli heittää poika jorpakkoon! Mistään sukulaisilta ei saatu mitään apua ja elämä oli aivan kauheaa. Lopulta sain kunnalta työntekijän kotiin parina päivänä viikossa. Tosin sekään ei auttanut yhtään mitään, koska poika vierasti häntä ja huusi entistä kovempaa! 10kk iässä saatiin kunnon lääkitys refluksitautiin ja dietti joka tepsi niin siitä se elämä sitten alkoi pikku hiljaa helpottaa. Ja kun lopulta saimme neocatelle kelan korvauksen niin sain lopettaa imetyksen. Imetin sinne n.10kk ikään saakka vaikka sain itse syödä pelkästään porkkanaa, possua ja riisiä. No nyt se on onneksi jo takana päin, mutta mahdollisesti myös edessä :/ Nyt kuitenkin tiedän ja osaan vaatia! Sekä tiedän mistä saa varmasti apua! Vakuutus on ollut meillä korvaamaton, koska poika on käynyt yksityisellä varmaan sata kertaa elämänsä aikana. 8 kertaa jo nukutettukin. Paljon on pieni poika jo kerennyt nähdä, mutta äiti on oppinut tästä taipaleesta hyvin paljon.
Minulla tuolla toisessa munasarjassa on dermoidi, eli sikiöajalla on jäänyt sikiöstä jotain roippeita sinne ja siitä sitten alkanut kasvaa se tuumori. Se yleensä sisältää hiuksia, hampaita tai ihoa. Enää se ei minua huolestuta yhtään, koska arvot oli laskeneet alas ja tuumori näyttää hyvänlaatuiselta!
äiti
Jättisuuret onnittelut Wilhelmiinalle!!!!
Galluppiin vastausta: Vain pari lähintä pariskuntaa tietää toiveistamme. Toitotimme niin lujaa kakkosen jälkeen, että enempää ei tule, ja kaikki vauvatavaratkin lähti kiertoon, että nyt ei kyllä kehtaa kertoa kenellekkään, se tulee olemaan riittävän noloa jos sitten joskus tärppää... :)
CB:n testeillä sain minäkin viime kierossa kaksi haamua, ja muilla testeillä ihan selkeitä negoja, joten niihin en minäkään enää luota.
Piinailijoille jaksamista ja toivottavasti kaikki aikaiset negat muuttuvat pian plussiksi!!!!
Totte kp 16/28 yk 2