Milloin vaihdatte vessastanne vieraspyyhkeet?
Kävin viime viikolla kaverilla kylässä ja vessassa oli ihan puhtaantuntuinen pyyhe. Viikonloppuna heillä oli pienimuotoiset juhlat (en ollut itse juhlissa) ja tänään kävin taas heillä. Vessassa oli ilmeisesti se sama pyyhe, johon olin viime viikolla kuivannut käteni ja tässä välissä sitä samaa rättiä on sitten lähminyt kymmenkunta muuta vierasta! Hyi hitto jäi kyllä kädet kuivaamatta siihen riepuun, kuivasin kädet mielenosoituksellisesti rouvan omaan pyyhkeeseen. Ensi kerralla täytynee viedä omat käsipaperit tai jotain.
Kommentit (32)
vieraspyyhkeitä.
Mutta käsipyyhkeet vaihdetaan suunnilleen kerran viikossa.
Meillä ei käy saastaisia vieraita vaan sellaisia peruspuhtaita joiden kanssa voimme jakaa sen 1 viikon käsipyyhkeet.
toisessa wc:ssä vain käsipyyhe, jota saavat kaikki käyttää ja makkarin vessassa kasvopyyhkeet sekä käsipyyhe (siellä harvoin käy kukaan vieras). Pyyhkeet vaihdan noin kerran viikossa, mutta käsipyyhkeen vaihdan kyllä sen jälkeen, jos on ollut useita vieraita ja varsinkin, jos joku on ollut flunssaisen tuntuinen. Niin, ja pikkulastemme käsiä en pyyhi samaan pyyhkeeseen, kun nappaavat flunssan ja vatsataudin joka paikasta magneetin lailla.
mutta silti vaihdan puhtaat pyyhkeet aina juuri ennen vieraiden tuloa, jos sattuvat niistä käsipapereista huolimatta pyyhkimään pyyhkeisiin.
Ei vieraspyyhkeitä? Yäk. En tahdo teille kylään. Oksettaa ajatuskin teidän "yhteisistä pyyhkeistänne", ties kuka on niihin pyyhkinyt ja mitä! Ehkä se sitten on jotenkin ookoo, jos vaihdatte niitä usein, useimmin törmää sellaisiin haiseviin kestomärkiin käsipyyhkeisiin ja niihin ei todellakaan halua käsiään kuivata.
tunnistaa samaksi. Jospa heillä on kaikki vieraspyyhkeet samaa sarjaa? Tai pyyhe oli vaikkapa ehditty pestä viikonlopun jäljiltä? Tai hui kauhistus! Onhan se voinut olla se samakin pyyhe! Hyvä, että käytit rouvan pyyhettä! (Tulitko muutena ajatelleeksi, että rouva on saattanut unohtaa vaihtaa pyyhkeensä? Tai ehkä hän erityisen huolella kuivaa jalkovälinsä juuri siihen pyyhkeeseen? Ja hänellä saattaa juuri olla se aika kuukaudesta? Tai jospa rouva on saanut edellisenä iltana kunnon kyytiä mieheltään ja on sitten pyyhkeeseen pyyhkäissyt rakkaansa nesteet....)
Etkai käynyt meillä? Vaihdan "päivittäin" vieraspyyhkeen siis aina kun joku on käynyt laitan pesuun. Mutta minulla on vieraspyyhkeinä tietyt neljä samanlaista pyyhettä, joten joka kerta on samanlainen, mutta puhdas pyyhe.
vaan käsipyyhe. Vaihdan aina kun tiedän että tulee vieraita normi vaihtojen lisäksi
ole erikseen vieraspyyhkeitä. Meillä on kummassakin vessassa kaksi pyyhettä. Vaihdan ne kerran viikossa ja aina juuri ennen vieraiden tuloa (vaikka olisin vaihtanut pyyhkeet pari päivää aiemmin). Vierailla on siis aina puhtaat pyyhkeet käytössään.
Meillä ei ole vieraille omaa käsipyyhettä, vaan kaikki pyyhkivät samaan. Vaihdan pyyhkeen vähintään viikoittain, silloin useamminkin, jos pyyhe on selkeästi likainen tai on ollut vaikka paljon vieraita tai silloin, kun pyykkikoneessa on sopivasti tilaa käsipyyhkeelle.
Meillä on myös käytössä ainakin kuusi täysin samanlaista ja samanväristä (ja ehkä yhtä kuluuttakin) käsipyyhettä. Toisinaan itse naureskelen, että joku luulee, etten kosaan vaihda pyyhettä :D
Ovat vain juuri oikean väriset ja kokoiset ja sopivat kylpyhuoneeseemme, joten mitä turhaan käyttä erilaisia pyyhkeitä.
Vaihdan käsipyyhkeen ennen vieraiden tuloa ja taas vieraiden käynnin jälkeen.
Muutenkin ihan omalla porukalla ollessa, vaihdan pyyhkeen parin päivän välein.
Mutta käytännössä vaihdan vieraspyyhkeen kaikkien vieraiden jälkeen kun joku vieraista on käynyt vessassa ja sitä siis mahdollisesti käyttänyt. Ennen en ollut näin tarkka mutta tuntuu, että lapsiperheissä sairastetaan jatkuvasti ja kestovaippapyykin vuoksi pyykkiä on joka tapauksessa ollut paljon niin ei ole tarvinnut tuumia. Meillä tosin voisi hyvin sattua noin, että olisi ollut sama riepu naulassa. Pyykki tosiaan kiertää nopeasti. Käytännössä muutamat pyyhkeet kiertävät pesun, kuivatuksen ja käsipyyhetelineiden väliä. Mistä tiedät, ettei kaverisikin pyyhe ole ollut välillä pyykissä?
meillä on itsellä perheessä jo seitsemän henkilöä, ja kaikki kuivaavat samaan, perhe ja vieraat. Vaihdan pyyhkeen joka päivä.
vieraita, että pesevät kätensä hyvin ensin ennekuin kuivaavat ne pyyhkeeseen.
Pyyhkeet meillä vaihdetaan kerta viikkoon tai useamminkin, jos tarvetta on.
En haluaisi, että lasten kaverit pyyhkivät samoihin pyyhkeisiin lasteni kanssa. Sen verran likaiseksi pyyhe jää kavereiden jäljiltä, kun pihalta tullessaan laitetaan käsipesulle ennen leikkejä. Onneksi lapset osaavat ohjata kaverinsa käyttämään vieraspyyhettä. Ja usein vaihdetaan!
Tai sitten ennen vieraiden tuloa. Jos ei ole käynyt vieraita, voin siirtää sen vieraspyyhkeen lasten pyllypyyhkeeksi kun en halua lähes puhdasta pyykkiin heittää.
Että joillain roikkuu miljoona pyyhettä vessassa. Meillä on tasan yks pyyhe ja vaihdan sen joka päivä(tai useamminkin jos tarve). Jossain kaikkien pyyhkeet roikkuvat siellä samassa kasassa ja lapset pyyhkivät mihin pyyhkeeseen sattuvat. Välillä pyyhkeet käy lattialla varmaan kun tippuvat jne. Mielestäni hygienisin on tämä oma systeemini(lukuunottamatta paperipyyhkeitä).
yksi käsipyyhe. Vaihdan sen kaksi kertaa viikossa vähintään + vielä juuri ennen kuin mahdolliset vieraat saapuvat. Tämän lisäksi minulla on monta samanlaista ja saman väristä käsipyyhettä joita wc:ssä pyöritän.
Vaihdan sen kerran viikossa ja/tai aina ennen vieraiden tuloa.Olen huomannut kyllä että meillä kaikki pyyhkivät omiin pyyhkeisiinsä myös kätensä joten varsinainen käsipyyhe on aina lähes käyttämätön.
Meillä kaksi käsipyyhettä, joihin sitten saa pyyhkiä kätensä kuka lystää. Vaihdetaan kun sattuu sopivaa pyykkiä koneeseen, alkaa unohtumaan, koska on viimeksi vaihdettu tai kun on tulossa vieraita. Kaksin kun asutaan niin eivät kovin kovalla käytöllä ole. Vieraitakaan ei käy edes joka viikko.
Mua on aina ihmetyttänyt sellaiset taloudet, joissa on pitkä rivi talon väen omia pyyhkeitä ja vieraille sitten se yksi pikkupyyhe. Usein kun tulee kyläiltyä juhlien tiimoilta tms. se yksi pikkupyyhe on sitten muutamankin vieraan jäljiltä ihan litimärkä. Mulla ei ole tullut mieleenkään, että se olisi jotenkin epähygieeninen, lähinnä vaan, ettei märkään pyyhkeeseen ole kiva kuivata käsiä... Ei ole taloudessa flunssaa tavallista enemmän eikä kellään allegioita, joten eipä tähän systeemiin ole vielä kuollut. Meillä on sallittua pyyhkiä myös vessapaperille, jos pyyhkeet epäilyttävät.