Sopiiko toisen kodissa tepsuttaa avojaloin?
Minä teen niin, koska inhoan sukkia, mutta tuli mieleen, että onkohan se esim. palstan siivousfanaatikoista vastenmielistä. Syyliä, känsiä, jalkasientä tmv. minulla ei ole.
Kommentit (32)
Meillä vieraat ovat kengät jalassa, en voisi kuvitellakaan jonkun tallustelevan paljan jaloin kotonamme..hyhhyh.
teille saa tulla rapaisilla kengillä sisään lompsimaan mieluummin kuin paljain jaloin. Sepä kivaa, kun jaksat siivota :)
avojalkaisen tavasta ronkkia varpaidenvälejään tai jalkojaan muutenkaan. (Ainakaan ennen syömistä).
Minua on aina ällöttänyt se kun meille on tultu avojaloin,varsinkin kun ostettin sellainen ryijymatto ja olisi kiva olla välillä lattialla..mutta en vaan voi sen jälkeen kun vieraat kävivät iöman sukkia,hyi hyi kun joilkin saatta olla jotain ihosairauksia tai muuten vaan hikiset jalat..ja sitten tämä yli neiti vielä laittoi jalat meidän sohvalle,hyi hyi piti sen jälkeen pestä se sohva on onneks nahkainen:) en ole mikään siivousfriikki,mutta tollaiset ällöttää..samoin aina kun meillä käy vieraita pesen wc-istuimen enne kun menen itse sinne istumaan..juu sellainen olen.
vieraat sukat jalkaansa talon puolesta? Kesäisin en käytä sukkia sandaalien kanssa, joten vaihtoehto on joko kengät jalassa tai avojaloin. Ei tulisi mieleenkään kuljetella omia sukkia mukanani. Talon pitää siinä tapauksessa tarjota vieraille sukat tai tossut.
kulkea toisten lattioilla paljain jaloin. Ties mitä bakteereja ja sienitauteja niistä saa.
Siis suojaan sukilla itseäni.
Varsinkin ne ryijymatot pitävät sisällään jos jonkinlaista elämää. *puist*
saa, kävelen mieluiten itsekin avojaloin. Ei ole vielä tullut sellaista kotia vastaan, jossa sukattomuutta olisi katsottu pahasti, edes se suvun fanaattisin siivoaja ei ole asiaan puuttunut.
Mä en juuri sukkia käytä. Kesällä en lainkaan ja talvellakin hyvin harvoin. Kaikki paikat jossa käyn kylässä on sellaisia että voin olla paljain jaloin. Jos on joku uusi paikka jossa ei ole ennalta tuttuja, niin kenkiä riisuessani kysyn - saanko olla paljain jaloin. Kukaan ei ole koskaan kieltänyt, vaan aina on lupa tullut hymyssä suin :)
Myös meillä saa olla paljain jaloin ja isäntäväki ainakin on - myös talvella :)
on mulle joskus käynyt niinkin, että kylään mennessä on pyydetty riisumaan sekä kengät että sukat ovelle :D
likaiset, mustat jalkapohjat). Silloin on ihan OK kävellä meillä.
Itse otan aina kesällä käsiveskaani pikkusukat, jotka laitan eteisessä jalkoihini, kun otan sandaalit pois. On minusta kohteliasta emäntää ja talon asukkeja kohtaan, etten tallustele avojaloin heidän parketeillaan. (Lisäksi joillain on todella muruiset ja tahmeat lattiat, joten on omastakin puolesta mukavampaa..)
En tiedä, mutta kyllä mä tänäänkin olin päivän tuttavalla paljain varpain, vaikka on jo marraskuu ja aamulla oli pakkasta :D
Meille saa tulla avojaloin. Ja sukkia tai sisätossuja ei talon puolesta ole tarjolla, vaan paljasjalkaiset vieraat ovat sitten kans paljain jaloin :D
Kesällä kävin useamman tuttavan luona ilman mitään kenkiä ja avojaloin siis liikuin. Naapureissa tietty, mutta autollakin välillä. Omakotitalossa se on helppoa ja sitä ei välttämättä edes huomaa, mutta kerrostaloon mennessä mitein, että olisko jotkut flipflopit olleet kuitenkin tarpeen...
meinaan, että kovin rapaiseen aikaan voi olla ikävää jos on ulkokengillä sisällä...