Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas harmittaa :( Mies oli taitellut ruokapöydän tabletit

Vierailija
29.10.2011 |

laatikkoon (jossa niitä ei edes koskaan säilytetä). Nyt ne(kin) ovat pilalla taitteineen.

Yritän kovasti laittaa kotia nätiksi; mieskin on kiinnostunut sisustuksesta ja haluaa, että hankin laadukasta ja tyylikästä tavaraa kotiin. Mutta silti, sekä mies että lapset runnovat, sotkevat ja rikkovat eivätkä pätkääkään kunnioita sitä, mitä olen hankkinut.

Jotkut pöytätabletit vaikuttavat pikkujutulta, mutta ei niitä voi olla viikottain ostamassa, kun ne eivät ole edes ainoa pilattu tavara. Hitto, pitääkö alkaa asua lastulevykodissa Sotkan tyyliin ja hankkia marketista sisustustavarat? Sellaisessa kodissa en viihdy.

Meillä ei ole ikinä "valmista" hetkeä kotona, kun jotain menee kokoa ajan rikki tai sotketaan. Ymmärtääkö kukaan edes ihan pikkuisen harmistustani?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sekä ekologista että esteettistä. Sen sijaan välinpitämätön suhtautuminen kotiin ja kodin tavaroihin merkitsee yleensä jatkuvaa uuden tavaran ostamista, eikä koti ole, kuten ap sanoi, ikinä valmis. Aina jokin on rikki. Yhdet pilalle menneet tabletit eivät pitkässä juoksussa juuri vaikuta, mutta jos tämä on jatkuvaa, niin kyllähän se vaikuttaa yleiseen viihtyvyyteen. Eikä tätä pitäisi nyt sotkea niuhottamiseen tai johonkin perfektionismiin.

Vierailija
2/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ap ajaa tkaa. Kyse ei ole maailaman kaatumisesta tai elämän isoimmasta ongelmasta, vaan ehkä pikeminkin turhautumisesta?

Meilläkin mies auttaa kotitöissä, mistä olen kiitollinen. Joskus vaan turhaudun kun huomaan että asia, josta on puhuttu monta kertaa, ei vaan pysy mielessä. Tai sitä ei oteta niin tosissaan, että tehtäisi kuten on sovittu; Esim pyykinpesussa auttaminen on todella ok, mutta pitäisi muistaa katsoa taskut tyhjiksi, kääntää farkut nurinpäin, olla laittamatta huuhteluainetta farkkukoneelliseen jne. Vaikeita muistaa, ilmeisesti. Monta vaatetta on pessyt pilalle, kun ei vaan ole muistanut tai viitsinyt ajatella.

Astioita menee rikki, kun niitä "unohtuu" työpöydän reunalle, mistä joku toheltaa ne lattialle.

..jne jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä aivan oikeita murheita elämässäni, sen voin taata, mutta silti mua harmittaa nuo samat asiat kuin ap:täkin ja monia muita, jotka on tässä luetelleet miehensä ärsyttävyyksiä. Useinhan se menee just niin, että kun on isoja huolia, joihin ei voi vaikuttaa, niin yrittää pitää itsensä järjissään hallitsemalla sellaista, jota pystyy hallitsemaan. Et pysty päättämään, kuoleeko äitisi syöpään vai ei, menettääkö miehesi työpaikkansa ja joudutteko myymään talonne tai saatko koskaan lapsia, mutta siitä voit pitää huolen, pysyykö keittiön pöytä siistinä muruista ja astiat astiakaapissa paikoillaan. Näistä pikkuasioista on psykologista apua, kun muu elämä menee perseelleen.

Vierailija
4/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai "auttaa" mies kotitöissä. Eikö se ole miehenkin koti, jossa hän elää ja asuu siinä missä sinäkin? Minusta ongelma on oikeasti ap:n, ei miehen. Kun niin pienet asiat muuttuvat kuin väärin taiteltu pyykki muuttuvat ylipääsemättömiksi, on aika katsoa peiliin. Hanki tilalle tuhoutumattomat tabletit tai mieluummin kaunis vahakangankainen pöytäliina.

Itseänikin vastaavat asiat harmittavat, mutta sitten muistan, että vaihtoehdot ovat joko muuttaa omaa käytöstä tai asua yksin.

Vierailija
5/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät muut. Minua harmittaa rikkominen, lopullisesti pilaaminen, eivät muut asiat.

ap

Vai "auttaa" mies kotitöissä. Eikö se ole miehenkin koti, jossa hän elää ja asuu siinä missä sinäkin? Minusta ongelma on oikeasti ap:n, ei miehen. Kun niin pienet asiat muuttuvat kuin väärin taiteltu pyykki muuttuvat ylipääsemättömiksi, on aika katsoa peiliin. Hanki tilalle tuhoutumattomat tabletit tai mieluummin kaunis vahakangankainen pöytäliina. Itseänikin vastaavat asiat harmittavat, mutta sitten muistan, että vaihtoehdot ovat joko muuttaa omaa käytöstä tai asua yksin.

Vierailija
6/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä aivan oikeita murheita elämässäni, sen voin taata, mutta silti mua harmittaa nuo samat asiat kuin ap:täkin ja monia muita, jotka on tässä luetelleet miehensä ärsyttävyyksiä. Useinhan se menee just niin, että kun on isoja huolia, joihin ei voi vaikuttaa, niin yrittää pitää itsensä järjissään hallitsemalla sellaista, jota pystyy hallitsemaan. Et pysty päättämään, kuoleeko äitisi syöpään vai ei, menettääkö miehesi työpaikkansa ja joudutteko myymään talonne tai saatko koskaan lapsia, mutta siitä voit pitää huolen, pysyykö keittiön pöytä siistinä muruista ja astiat astiakaapissa paikoillaan. Näistä pikkuasioista on psykologista apua, kun muu elämä menee perseelleen.

Vierailija
7/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa miehesi ei kehtaa sanoa, ettei haluaisi tableteiden olevan pöydällä? Minä olen harvoin nähnyt tyylikkäitä tableteita. Jos mieheni ostaisi jotain rumia tableteita pöydälle, voisin hyvinkin taitella ne kaappiin välittämättä yhtään menevätkö ne pilalle vai eivät. Tosin miehenikään ei tykkää mistään pikkusievästä, joten hän ei sellaisia ostaisi.

Vierailija
8/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai "auttaa" mies kotitöissä. Eikö se ole miehenkin koti, jossa hän elää ja asuu siinä missä sinäkin? Minusta ongelma on oikeasti ap:n, ei miehen. Kun niin pienet asiat muuttuvat kuin väärin taiteltu pyykki muuttuvat ylipääsemättömiksi, on aika katsoa peiliin. Hanki tilalle tuhoutumattomat tabletit tai mieluummin kaunis vahakangankainen pöytäliina.

Itseänikin vastaavat asiat harmittavat, mutta sitten muistan, että vaihtoehdot ovat joko muuttaa omaa käytöstä tai asua yksin.

käytettäväksi, jos "auttaa" merkitsee että koti on vain naisen?? Voi helkuta tätä palstaa, ei voi kun nauraa:) Ymmärrätkö paremmin jos laitan että "osallistuu"? Meillä on vielä jonkin verran miesten ja naisten töitä: Mies AUTTAA pyykkihuollossa ja minä vaikkapa kattoremontissa. Ruuanlaittoon OSALLISTUMME molemmat

Sisälukutaidossa taitaakin olla vikaa; Aika monta kertaa on todettu, ettei kyse ole ylitsepääsemättömästä ongelmasta, mutta...

Nyt yritän muistaa, että kirjoittaa saa vain vakavista sairauksista, nälänhädästä ym TODELLA vakavasta.

Vierailija
9/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki tilalle tuhoutumattomat tabletit tai mieluummin kaunis vahakangankainen pöytäliina.

Vahakangasliinahan se vasta rumaksi meneekin jos sitä säilyttää kaapissa taiteltuna! Siinä on sitten suoristamista.. ja voi se mies vaikka ajatuksissaan yrittää suoristaa sitä silitysraudalla! ;D

Vierailija
10/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se käy hankkimassa uudet, joka on tuhotkin tehnyt. Niinhän lapsillekin opetetaan: korjaa ja korvaa jälkesi.

Vierailija
11/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems

Vierailija
12/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostamaan vaikealta, kun oikeat murheet puuttuvat (lasten parantumaton sairaus> joka päivä on meille lahja)

Meillä ei ole koskaan ollut vuoteilla tyynyasetelmia ja astiat ovat kaapissa ihan miten sattuu. Pääasia, että nuorisokin keittiössä puuhailee ja tyhjentää tiskikonetta.

Kun ei omista, eikä arvosta mitään hienoa ja kallista, vaan itse elämää, tuntuu pääsevän helpommalla ja on kaikilla henkistä tilaa elää.

Ja todellakin, kyllä mulla on ihan oikeitakin ongelmia. Ei ne silti poista sitä tosiasiaa, että tykkään siististä kodista ja sileästä päiväpeitosta.

Olen toki pahoillani lapsesi puolesta:(

Vierailija
13/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välttämättä haluaa elää samassa talossa toisten ihmisten kuten miehen ja lasten kanssa, pitää sopeutua siihen, ettei kaikki toimi juuri oman mielen mukaan. Yksivuotiaan kodissa ei ole kukkamaljakoita roikkuvilla pitsipäytäliinoilla. Mikäli teinien haluaa täyttävän ja tyhjentävän astianpesukonetta, pitää kestää se, etteivät astiat mene juuri oikeaan järjestykseen. Samoin keittiöön, jossa kaikki perheenjäsenet hääräävät, ei hankita tabletteja, jotka menevät heti pilalle, kun ne taitellaan siististi laatikkoon.

Vierailija
14/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies vie yleensä lapset hoitoon aamulla. Joka kerta kun tullaan iltapäivällä kotiin, on lasten yövaatteet pitkin olohuoneen lattioita ja sängyt myllättynä.

Vastaavasti jos on hakenut lapset hoidosta ja tulen itse myöhemmin kotiin, on eteinen täynnä ulkovaatteita, niin että sisään ei pääse ennen kuin siirtää ne naulakkoon. Vaatteet on jätetty tasan siihen mihin ne on riisuttu.

Joo, pikkuasioita elämän suuriin kysymyksiin verrattuna, mutta helpottaisihan se arkea jos molemmat aikuiset pitäisivät yllä yleistä järjestystä ja siisteyttä yhteisessä kodissa. Mutta koska nuo asiat eivät ole tärkeitä miehille, niin nainen on se kuka joutuu siisteydestä ja käytännöllisyydestä vastaamaan.

Vierailija
15/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välttämättä haluaa elää samassa talossa toisten ihmisten kuten miehen ja lasten kanssa, pitää sopeutua siihen, ettei kaikki toimi juuri oman mielen mukaan. Yksivuotiaan kodissa ei ole kukkamaljakoita roikkuvilla pitsipäytäliinoilla. Mikäli teinien haluaa täyttävän ja tyhjentävän astianpesukonetta, pitää kestää se, etteivät astiat mene juuri oikeaan järjestykseen. Samoin keittiöön, jossa kaikki perheenjäsenet hääräävät, ei hankita tabletteja, jotka menevät heti pilalle, kun ne taitellaan siististi laatikkoon.

Osasin laittaa astiat tiettyyn paikkaan tiskikonetta tyhjentäessäni. Niin osasi myös siskoni ja veljeni.

Se päiväpeittoneurootikko.

Vierailija
16/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin laittaa astiat tiettyyn paikkaan tiskikonetta tyhjentäessäni. Niin osasi myös siskoni ja veljeni.

Ja jos sulla on nyt teini joka ei osaa, niin sun ei auta kun tyhjentää tiskikone aina itse tai ottaa muutkin perheenjäsenet huomioon. Voit tietty myös riidellä, nalkuttaa ja marmattaa, mutta en ymmärrä miksi pitäisi. Kun ihan oikeasti sillä ei ole mitään väliä missä järjestyksessä lasit on astiakaapissa.

Vierailija
17/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sulla on nyt teini joka ei osaa, niin sun ei auta kun tyhjentää tiskikone aina itse tai ottaa muutkin perheenjäsenet huomioon. Voit tietty myös riidellä, nalkuttaa ja marmattaa, mutta en ymmärrä miksi pitäisi. Kun ihan oikeasti sillä ei ole mitään väliä missä järjestyksessä lasit on astiakaapissa.

"Teen itse kun ei ne muut osaa". Mun mielestä normaalijärkisen ihmisen tulee osata sellaiset asiat. Osaa mieskin nykyään:D Mielestäni se, ettei "osaa" on vain merkki siitä, että tekee tahallaan väärin että se marttyyriäiti sitten tekisi itse kaiken. Ei onnistu meillä.

Vierailija
18/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään kestäisi jos joku vaatisi minua laittamaan astiat johonkin itse keksimäänsä järjestykseen tai nalkuttaisi päiväpeiton petaamisesta. Koti on elämistä varten. Juhliin järjestämme kyllä kotimme kauniiksi, mutta muuten osataan nauttia elämästämme perussiisteydellä.

Vierailija
19/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään kestäisi jos joku vaatisi minua laittamaan astiat johonkin itse keksimäänsä järjestykseen tai nalkuttaisi päiväpeiton petaamisesta. Koti on elämistä varten. Juhliin järjestämme kyllä kotimme kauniiksi, mutta muuten osataan nauttia elämästämme perussiisteydellä.

Sanoin, että mua ärsyttää kun mies murustelee, ja ryttää päiväpeiton. Ja järjestys ei ole mikään "itse keksimäni" mutta onhan se nyt fiksua että samankokoiset lautaset pinotaan päällekäin? Tavarat löytyykin helpommin, kun niillä on tietty paikkansa. Aiemminkaan en IKINÄ valittanut miehelle tästä, kävin itse siirtelemässä astioita oikeille paikoilleen. Mies sitten huomasi sen, ja otti opikseen.

Vierailija
20/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teen itse kun ei ne muut osaa". Mun mielestä normaalijärkisen ihmisen tulee osata sellaiset asiat. Osaa mieskin nykyään:D Mielestäni se, ettei "osaa" on vain merkki siitä, että tekee tahallaan väärin että se marttyyriäiti sitten tekisi itse kaiken. Ei onnistu meillä.

Mun mielestä taas ei ole normaalijärkistä vaatia koko perhettä noudattamaan täysin turhia ja hyödyttömiä sääntöjä. Kuten lasien asettelun tarkkaa väri- ja kokojärjestystä tai koristetyynyjen geometrista asettelua. Jos se käy itsestään niin eihän siinä mitään, mutta vaatiminen on ihan turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän