Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas harmittaa :( Mies oli taitellut ruokapöydän tabletit

Vierailija
29.10.2011 |

laatikkoon (jossa niitä ei edes koskaan säilytetä). Nyt ne(kin) ovat pilalla taitteineen.

Yritän kovasti laittaa kotia nätiksi; mieskin on kiinnostunut sisustuksesta ja haluaa, että hankin laadukasta ja tyylikästä tavaraa kotiin. Mutta silti, sekä mies että lapset runnovat, sotkevat ja rikkovat eivätkä pätkääkään kunnioita sitä, mitä olen hankkinut.

Jotkut pöytätabletit vaikuttavat pikkujutulta, mutta ei niitä voi olla viikottain ostamassa, kun ne eivät ole edes ainoa pilattu tavara. Hitto, pitääkö alkaa asua lastulevykodissa Sotkan tyyliin ja hankkia marketista sisustustavarat? Sellaisessa kodissa en viihdy.

Meillä ei ole ikinä "valmista" hetkeä kotona, kun jotain menee kokoa ajan rikki tai sotketaan. Ymmärtääkö kukaan edes ihan pikkuisen harmistustani?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan harmistuksesta. Kyllä mulla arvojärjestys on kohdallaan, mutta ei se tarkoita, ettei voisi olla pieniäkin harmeja. Lapset meillä ovat isoja, joten heilläkin rikkominen menee piittaamattomuuden piikkiin. Mies tietää tasan yhtä tarkkaan, missä mitäkin säilytetään tai mitä milläkin tehdään, hänen ei tarvitse olla ajatustenlukija. Ihanko oikeasti ketään muuta ei harmita rikotut tavarat kotona? Ostatteko aina heti uuden vai oletteko sitten ilman? -ap

Itsellänikin on ihan normaalit elämänarvot mutta minuakin harmittaisi tuollainen.

Asiasta toiseen; miksi näihin ketjuihin tulee aina mammat kuorossa huutamaan, että pitäisi antaa tarkat ohjeet miehelle? Eikö aikuisen miehen voisi olettaa osaavan ihan itsekin ajatella jotain? Eli vaikka jos tabletit eivät kestä taittoa, luulisi miehenkin sen tajuavan?

Vierailija
82/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan harmistuksesta. Kyllä mulla arvojärjestys on kohdallaan, mutta ei se tarkoita, ettei voisi olla pieniäkin harmeja. Lapset meillä ovat isoja, joten heilläkin rikkominen menee piittaamattomuuden piikkiin. Mies tietää tasan yhtä tarkkaan, missä mitäkin säilytetään tai mitä milläkin tehdään, hänen ei tarvitse olla ajatustenlukija. Ihanko oikeasti ketään muuta ei harmita rikotut tavarat kotona? Ostatteko aina heti uuden vai oletteko sitten ilman? -ap

Itsellänikin on ihan normaalit elämänarvot mutta minuakin harmittaisi tuollainen.

Asiasta toiseen; miksi näihin ketjuihin tulee aina mammat kuorossa huutamaan, että pitäisi antaa tarkat ohjeet miehelle? Eikö aikuisen miehen voisi olettaa osaavan ihan itsekin ajatella jotain? Eli vaikka jos tabletit eivät kestä taittoa, luulisi miehenkin sen tajuavan?

Myös minä ymmärrän ap:tä. Mua niin ärsyttää että miehelleni saan koko ajan olla opettamassa, miten eletään niin ettei koko ajan jotain menisi rikki. Ilmeisesti kotonaan ovat saaneet elää kuin elo pellossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä ymmärrän ap:tä. Mua niin ärsyttää että miehelleni saan koko ajan olla opettamassa, miten eletään niin ettei koko ajan jotain menisi rikki. Ilmeisesti kotonaan ovat saaneet elää kuin elo pellossa.

Mun mies on sellainen, että jos hän vaikka laittaa ruokaa (esimerkiksi tekee voileivän), hän jättää kaikki murut pöydälle, leipäpussin auki, leivän päälliset pöydälle jne. Tarkoituksena, että hän siivoaa syönnin jälkeen. Itse en voi nauttia ruuasta, jos nuo siivoushommat on tekemättä, ja tämä rasittaa minua suunnattomasti. Toinen mikä ärsyttää, on että mies tykkää makoilla sängyssä päiväsaikaan. Päiväpeitto ja koristetyynyt menevät aina ihan rumasti.

Hieman ohi aiheen, mutta oli pakko avatua.

Vierailija
84/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pöydällä on liina, siihen kippaantuu alta aikayksikön jotakin. Esim. mieheltä lentää siihen ketsuppia. Puukot voi kätevästi kuivata pellavaisiin astiapyyhkeisiin ja viiltää samalla niihin reikiä. Tupperwaren muovikulhon voi sijoittaa kuuman paistinpannun viekkuun, että kylki sulaa...

Ymmärrän myös, ettei tämä ole suurin murheesi, mutta sapettaa toisinaan ...

Ja vinkiksi tälle palstalle ei kannata kirjoittaa mitään oikeiastaan mistään, koska vaihtoehtoja on kaksi sinä olet tiukkapipo tai olet tyhmä koska otit typerän miehen oma syysi ja kannattaa erota. Ja huvittavaa oli sekin, että miehesi töpeksi, niin vastaukseksi saat mitä järkeä ostaa lapsi perheeseen tabletteja.

Vierailija
85/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä materiaalia ne on?

Vierailija
86/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "lapsiperhe"!

Vierailija
87/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on sellainen, että jos hän vaikka laittaa ruokaa (esimerkiksi tekee voileivän), hän jättää kaikki murut pöydälle, leipäpussin auki, leivän päälliset pöydälle jne. Tarkoituksena, että hän siivoaa syönnin jälkeen. Itse en voi nauttia ruuasta, jos nuo siivoushommat on tekemättä, ja tämä rasittaa minua suunnattomasti. Toinen mikä ärsyttää, on että mies tykkää makoilla sängyssä päiväsaikaan. Päiväpeitto ja koristetyynyt menevät aina ihan rumasti.

Vaikka nuo on pieniä ongelmia niin kyllä ne ärsyttää silti! Ja saakin ärsyttää. Voin kuvitella minkälaiselta asunto näyttää jos molemmat asuisi samalla välinpitämättömällä tyylillä :D

Meillä myös mies tekee leipiä yms. keittiön lasipöydällä, VAIKKA hellan vieressä on työpöytä sitä varten tyhjänä :D Nyt on oppinut melkein joka kerta tekemään siinä työpöydällä kun olen huomautellut (en nalkuttaen) asiasta ;) Ei ole nimittäin mukavaa hommaa joka kerta siivota sitä pöytää ja muruset tosiaan jää tabletteihin kiinni yms. saatika jos voinokareesta jää rasvajälkiä lasiin...

Ja toinen homma että meidän päiväpeitto ja tyynyt pääsääntöisesti on nojatuolilla kasassa, koska mies on herännyt yleensä mun jälkeeni eikä missään nimessä voi pedata :D

Vierailija
88/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangastabletteihin tulee kyllä helposti taitosjäljet.. itse tein (naisena!) erheen kun olin pessyt ne ja laitoin kuivumaan pyykkinarulle taittaen keskeltä ;)

Vierailija
89/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nuo on pieniä ongelmia niin kyllä ne ärsyttää silti! Ja saakin ärsyttää. Voin kuvitella minkälaiselta asunto näyttää jos molemmat asuisi samalla välinpitämättömällä tyylillä :D

Meillä myös mies tekee leipiä yms. keittiön lasipöydällä, VAIKKA hellan vieressä on työpöytä sitä varten tyhjänä :D Nyt on oppinut melkein joka kerta tekemään siinä työpöydällä kun olen huomautellut (en nalkuttaen) asiasta ;) Ei ole nimittäin mukavaa hommaa joka kerta siivota sitä pöytää ja muruset tosiaan jää tabletteihin kiinni yms. saatika jos voinokareesta jää rasvajälkiä lasiin...

Ja toinen homma että meidän päiväpeitto ja tyynyt pääsääntöisesti on nojatuolilla kasassa, koska mies on herännyt yleensä mun jälkeeni eikä missään nimessä voi pedata :D

Mutta tekee sen ihan väärin! Sitten en kehtaa sanoa, että hän laittoi tyynyt väärin tms. ja joudun niitä sitten vaivihkaa siirtelemään. Samoin, kun asuimme vielä asunnossa, jossa oli kuivauskaappi, mies laittoi tiskatessaan astiat sekaisin kaappiin kuivumaan. Minun mielestäni ne pitää laittaa järjestykseen, niin että lautaset ovat kokojärjestyksessä ja mukit ja lasit "ryhmittäin". Todella rasittavaa, kävin niitäkin aina sitten siirtelemässä.

Vierailija
90/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai rankkaa on

Vierailija
91/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä kestä taittamista, vesipesua käsin kylläkin (siksi ostin ne).

En enää motkota siitä, että mies kuivaa pihvipannut ja grillivälineet Marja Kurjen astiapyyhkeisiin. En sanonut mitään siitäkään, että mies läikytti punaviinit ostamalleni ja hänen ehdottomasti haluamalleen valkoiselle käsinsolmitulle villamatolle. Yritän kestää sen, että kun silmä välttää, mies tunkee Aalto-vaasit astianpesukoneeseen. Joskus kuitenkin harmittaa.

Minua harmittaa se, että mies ei tarjoudu hankkimaan uutta rikkomansa tai sotkemansa tilalle, vaan tuohtuu, kun kehtaan harmistua. Hän on hyvätuloinen toimitusjohtaja, loistava kokki ja estetiikasta kiinnostunut hieno mies. Ja rikkoo mun tabletit, perkele.

ap

Vierailija
92/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos piittaamattomuus aiheuttaa Aalto-vaasin halkeamisen ja naarmuuntumisen, jos matto on pilalla, osta välittömästi uusi!

Se alkaa tuntua miehenkin nahassa, kun rahaa menee.

Vierailija
93/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole "omia rahoja".

ap

Vierailija
94/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä esim. keittiössä pitää olla lasipöytä, joka on niin vaikea pitää puhtaana? Tai joku helkutin tyynyasetelma sängyn päällä?

Sääliksi käy teidän lapset ja miehet. Kotinne varmaan näyttää sisustuslehden kuvalta, mutta onko siellä kenenkään mukava elää?

Vierailija
95/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ihmettelee miksi rahaa kuluu, niin voit kertoa.

Vai etkä pidä shoppailusta? Jotenkin vaikea uskoa.

Vierailija
96/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto, osta sinä sen tililtä aina uudet tilalle, jos siltä tuntuu, että kaikki on rikottu. Pääset shoppailemaan urakalla.

Vierailija
97/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tabletit onkin periaatteessa pikkujuttu mutta se asenne!

Mieheni on myös saanut elää kuin elopellossa, pikkuhiljaa koulien saanut siitä kelvollisen.

Vierailija
98/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tekee sen ihan väärin! Sitten en kehtaa sanoa, että hän laittoi tyynyt väärin tms. ja joudun niitä sitten vaivihkaa siirtelemään. Samoin, kun asuimme vielä asunnossa, jossa oli kuivauskaappi, mies laittoi tiskatessaan astiat sekaisin kaappiin kuivumaan. Minun mielestäni ne pitää laittaa järjestykseen, niin että lautaset ovat kokojärjestyksessä ja mukit ja lasit "ryhmittäin". Todella rasittavaa, kävin niitäkin aina sitten siirtelemässä.

Kuivauskaappiin sikinsokin laittaminen on myös rasittavaa :D Itse kanssa ladon ne kokojärjestykseen, mahtuuhan sinne sitte enemmän kuivumaankin! Sekä kippoja voi asetella silleen torneiksi tms. (eikä latoa hujan hajan ja todeta "ei sinne enempää mahtunu, tiskaa sä loput vuorollas")

Vierailija
99/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä et ELÄ ollenkaan? Olet vain elävinäsi?

Vierailija
100/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Sotkeminen on yksi juttu, mutta tämä on jotain muuta. Ihan totta, eikö saisi makoilla sängyssä, ettei mene päiväpeitto rumasti?! Käännetäänpä juttu toisinpäin. Mitä jos sinulla olisi mahdollisuus päiväuniin, mutta mies marisee ettei saa makoilla, ettei päiväpeitto mene huonostiö. Mitä tykkäisit?

Terveisin väsynyt äiti, joka nukkuisi niin mielellään päivällä.

Toinen mikä ärsyttää, on että mies tykkää makoilla sängyssä päiväsaikaan. Päiväpeitto ja koristetyynyt menevät aina ihan rumasti. Hieman ohi aiheen, mutta oli pakko avatua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi