Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas harmittaa :( Mies oli taitellut ruokapöydän tabletit

Vierailija
29.10.2011 |

laatikkoon (jossa niitä ei edes koskaan säilytetä). Nyt ne(kin) ovat pilalla taitteineen.

Yritän kovasti laittaa kotia nätiksi; mieskin on kiinnostunut sisustuksesta ja haluaa, että hankin laadukasta ja tyylikästä tavaraa kotiin. Mutta silti, sekä mies että lapset runnovat, sotkevat ja rikkovat eivätkä pätkääkään kunnioita sitä, mitä olen hankkinut.

Jotkut pöytätabletit vaikuttavat pikkujutulta, mutta ei niitä voi olla viikottain ostamassa, kun ne eivät ole edes ainoa pilattu tavara. Hitto, pitääkö alkaa asua lastulevykodissa Sotkan tyyliin ja hankkia marketista sisustustavarat? Sellaisessa kodissa en viihdy.

Meillä ei ole ikinä "valmista" hetkeä kotona, kun jotain menee kokoa ajan rikki tai sotketaan. Ymmärtääkö kukaan edes ihan pikkuisen harmistustani?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n pointin. Mäkin joudun kulkemaan kotona ukkoni perässä ja noukkimaan vaatteita lattioilta, nenäliinoja pöydiltä, jankuttamaan ettei valkoislla matoilla kävellä kengät jalassa, korjaamaan ruoantähteitä ja astioita ympäriinsä, siirtelemään vaaleita tavaroita, jotka on laskettu likaiselle / märälle alustalle tai rytätty jonnekin nurkkaan iloisesti jne.

Lisäksi tuntuu, ettei mun laittamisia / koristeluja /ostoksia arvosteta mitenkään. Joudun kaikki sisustusjutut ostamaan omasta pussistani, koska jos en ostaisi, kotonamme ei olisi juuri mitään muuta kuin sohva ja telkkari. Sitten vielä kehdataan valittaa, että ostit taas sitä ja tätä. Hermot menee välillä :)

Vierailija
62/102 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ärsyttää suunnattomasti kun olen laittanut väärin ilmanpaineet autonrenkaisiin. Tai olin laittanut auton renkaat vääriin paikkoihin. On kuulemma jotenkin tärkeää, että ne tulee määrättyihin kohtiin, vaikka minusta nyt on aivan sama, missä kohtaa autoa se rengas on.

Minä koen, että mieheni on pikkunipottaja kun narisee tyhjänpäiväisistä asioista, kuten siitä, että en ollut tuulilasinpyyhkijöitä vaihtanut kuulemma ajoissa, vaikka ne minusta oli vielä käypäset.

Toisaalta ymmärrän miestäni, koska hän on tarkka näissä asioissa.

eivätkä kestä taittamista, vesipesua käsin kylläkin (siksi ostin ne).

En enää motkota siitä, että mies kuivaa pihvipannut ja grillivälineet Marja Kurjen astiapyyhkeisiin. En sanonut mitään siitäkään, että mies läikytti punaviinit ostamalleni ja hänen ehdottomasti haluamalleen valkoiselle käsinsolmitulle villamatolle. Yritän kestää sen, että kun silmä välttää, mies tunkee Aalto-vaasit astianpesukoneeseen. Joskus kuitenkin harmittaa.

Minua harmittaa se, että mies ei tarjoudu hankkimaan uutta rikkomansa tai sotkemansa tilalle, vaan tuohtuu, kun kehtaan harmistua. Hän on hyvätuloinen toimitusjohtaja, loistava kokki ja estetiikasta kiinnostunut hieno mies. Ja rikkoo mun tabletit, perkele.

ap

Parempi jos et puuttuis autoon, ellet tajua mitään...

Väärät ilmanpaineet syö pinnat renkaista, ja voivat olla esim. talvikelissä vaaralliset. Lisäksi jos autossa vielä on lastia, tilanne pahenee. Kuluneista tuulilasinpyyhkijöistä tulee naarmuja pikkuhiljaa tuulilasiin, ja tuulilasin vaihto on hieman kalliimpaa kuin pyyhkijöitten. Lisäksi jokaisessa renkaassa on pyörimissuunta, eikä lie vaikeaa katsoa nuolesta, että menee oikein. Hyvä olisi vielä vaihtaa aiemmin takana olleet eteen ja toisin päin, niin kuluminen on tasaisempaa.

Joten, jos vaivautuu jotain tekemään, tekee sen kunnolla tai on tekemättä. Se on minun mottoni, kaikessa.

jos mieskään ei tee kunnolla ja oikein kotitöitä, vaan sinnepäin ja rikkoo/tuhoaa tehdessään. Samalla lailla voi autoa laitella vähän sinnepäin ja kohotella olkapäitään, että oho, rikki meni eikä tehdä asialle mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän silti ap:n harmin. Kun itse yrittää pitää jonkunlaista rotia, niin toiset sen kun sotkevat vaan.

Mieheni hukkaa tavaroita minkä kerkiää, ei koskaan pahoittele saati hankin korvaavaa tilalle. lapset pistävät tavaroita surutta rikki - eivät tahalaan, mutta pittaamattomuuttaan.

Meillä on ihan liikaa tavaraa. Siitä se osin johtuu. Lapsetkaan eivät arvosta lelujaan, koska niitä on niin paljon.

Vierailija
64/102 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan sitä tekee leivän ja syötyään haluaa vielä toisen mokoman lisää. Ihanko oikeasti pitäisi tuossa välissä aina siivota kaikki pois ja ottaa taas kaikki esille sitä toisen leivän tekoa varten? En oikeasti ymmärrä tätä.

Mun mies on sellainen, että jos hän vaikka laittaa ruokaa (esimerkiksi tekee voileivän), hän jättää kaikki murut pöydälle, leipäpussin auki, leivän päälliset pöydälle jne. Tarkoituksena, että hän siivoaa syönnin jälkeen. Itse en voi nauttia ruuasta, jos nuo siivoushommat on tekemättä, ja tämä rasittaa minua suunnattomasti. Toinen mikä ärsyttää, on että mies tykkää makoilla sängyssä päiväsaikaan. Päiväpeitto ja koristetyynyt menevät aina ihan rumasti.

Hieman ohi aiheen, mutta oli pakko avatua.

Eli sinä et ELÄ ollenkaan? Olet vain elävinäsi?

Vierailija
65/102 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eriväristen kanssa samaan kasaan.

Autosta voi ensinnäkin hajota jotain kallista ja toiseksi sillä voi olla vaarallista ajaa, jos sitä ei pidetä kunnossa.

Ehkä jonkin verran eri suuruusluokan asioita...

Just. Miehen nipotukset autosta on oikeita ja tärkeitä. Naisen toiveet, että edes viikkaisi samanväriset lakanat samaan läjään on jäkätystä. Kyllä nainen on naiselle susi.

Vierailija
66/102 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pesen kaikki maljakot aina astianpesukoneessa, myös Aallon maljakot. Miksi niitä ei voisi pestä niin?

Vierailija
67/102 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yritän lanseerata ajatusta, että tavarat laitettaisiin HETI paikoilleen eikä aina jonkun asian jälkeen. Siinä normaali talouden ylläpito muuttuu nimittäin loputtomaksi siivoamiseksi ja raivaamiseksi, jos niitä kamoja ei laita saman tien paikoilleen. Miehelle tää ei mene millään perille, vaan aina

Mies kyllä siivoaa meillä, paljonkin, mutta mä nimenomaan toivoisin ettei tarvisi siivota niin paljon, vaan koti pysyisi sillä normiylläpidolla siistimpänä ihan luonnostaan. Ei tunnu onnistuvan.

Mä en kyllä ymmärrä, miksei miehelle voi sanoa että nää tabletit on pilalla kun taitoit nää. Ei siitä mitään marttyyrikohtausta kenenkään tarvi saada.

Vierailija
68/102 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan sitä tekee leivän ja syötyään haluaa vielä toisen mokoman lisää. Ihanko oikeasti pitäisi tuossa välissä aina siivota kaikki pois ja ottaa taas kaikki esille sitä toisen leivän tekoa varten? En oikeasti ymmärrä tätä.

Mun mies on sellainen, että jos hän vaikka laittaa ruokaa (esimerkiksi tekee voileivän), hän jättää kaikki murut pöydälle, leipäpussin auki, leivän päälliset pöydälle jne. Tarkoituksena, että hän siivoaa syönnin jälkeen. Itse en voi nauttia ruuasta, jos nuo siivoushommat on tekemättä, ja tämä rasittaa minua suunnattomasti. Toinen mikä ärsyttää, on että mies tykkää makoilla sängyssä päiväsaikaan. Päiväpeitto ja koristetyynyt menevät aina ihan rumasti.

Hieman ohi aiheen, mutta oli pakko avatua.

Eli sinä et ELÄ ollenkaan? Olet vain elävinäsi?

En koskaan syö ylimääräisiä voikkareita tms. Ei ihme, jos suomalaiset on lihavia kun ei tuon verran ole itsekontrollia. Ja vaikkei niitä tavaroita laittaisi kaappiin saakka, voi sentään siivota murut (tai toimia niin ettei murustele).

Vierailija
69/102 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä pesen aina Aalto-vaasit tiskikoneessa! En saa niitä muuten kukkien jälkeen kirkkaiksi. Hyvin ovat kestäneet.

Vierailija
70/102 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tehdään jotain leipää toisen perään tms. Eikö ihmiset pysty etukäteen ajattelemaan että paljonko nyt syödään?

Vierailija
71/102 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asuimme vielä asunnossa, jossa oli kuivauskaappi, mies laittoi tiskatessaan astiat sekaisin kaappiin kuivumaan. Minun mielestäni ne pitää laittaa järjestykseen, niin että lautaset ovat kokojärjestyksessä ja mukit ja lasit "ryhmittäin". Todella rasittavaa

Kuivauskaappiin sikinsokin laittaminen on myös rasittavaa :D Itse kanssa ladon ne kokojärjestykseen, mahtuuhan sinne sitte enemmän kuivumaankin! Sekä kippoja voi asetella silleen torneiksi tms. (eikä latoa hujan hajan ja todeta "ei sinne enempää mahtunu, tiskaa sä loput vuorollas")

Tuo on kyllä joku miesjuttu! Meillä ei tiskata käsin, kun on kone, mutta sen kanssa on ihan vastaavat ongelmat. Mies täyttää sen aina laittamalla lautaset sikin sokin (esim. syvät ja matalat vuorotellen) ja jättää tiskiä sitten pöydälle odottamaan seuraavaa koneellista edelliseen "ei mahtunut enää enempää".

Koneen tyhjennyksen jälkeen kun avaa astiakaapin oven niin on sen näköistä kuin pommi olisi räjähtänyt siellä. Hyvä ettei mitään putoa päähän kun ovea raottaa. Kyllä nyt samanlaiset syvät lautaset voisi pinota päällekkäin, kun muutoin kaikki ei edes mahdu. Mutta sitä ongelmaa ei toki ole, jos ei ole koskaan paljon astioita puhtaana, kun koneen täyttää sekaisin ja siksi puolilleen.

Vierailija
72/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista materiaalia olivat, kun menivät pilalle?

Vierailija
73/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ilmeisesti jos ei ole oikeita ongelmia, pienemmätkin kelpaavat.

Entä jos nimikoisit paikat kotona vähän tarkemmin? Esim teipillä laatikkoon "Tänne tabletit, ÄLÄ taita." Mies ja lapset eivät lue ajatuksiasi.

Vierailija
74/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti perheestäsi. Ja kerkeät todennäköisesti laittaa kotiasi esimerkiksi 10 vuoden kuluttuakin.

Vierailija
75/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kyse lapsiperheestä.

Jos haluat luksusta niin miksi et osta luksusta ja käytännöllistä? Sellaista mikä ei mene hetkessä rikki. Niitä pöytätabletteja saa kankaisinakin ja varmasti myös yhtä laadukkaina.

Vierailija
76/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pilalle mennyt tabletti on sun ongelmistasi suurimpia, voit onnitella itseäsi. Elät pumpulissa!

Vierailija
77/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan harmistuksesta. Kyllä mulla arvojärjestys on kohdallaan, mutta ei se tarkoita, ettei voisi olla pieniäkin harmeja. Lapset meillä ovat isoja, joten heilläkin rikkominen menee piittaamattomuuden piikkiin. Mies tietää tasan yhtä tarkkaan, missä mitäkin säilytetään tai mitä milläkin tehdään, hänen ei tarvitse olla ajatustenlukija. Ihanko oikeasti ketään muuta ei harmita rikotut tavarat kotona? Ostatteko aina heti uuden vai oletteko sitten ilman? -ap

Vierailija
78/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä perheesi rikkoo tahallaan tai piittaamattomuuttaan? Tee pieni lista, että saisimme hieman hahmotettua minkä keskellä joudut elämään.

Vierailija
79/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisi onnesta soikeana, jos mies joskus taittelisi jonkin tekstiilin paikoilleen.

Vierailija
80/102 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttäisi piittamattomuus, ettei välitä rusikoivansa toisen valitsemia tabletteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä