Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas harmittaa :( Mies oli taitellut ruokapöydän tabletit

Vierailija
29.10.2011 |

laatikkoon (jossa niitä ei edes koskaan säilytetä). Nyt ne(kin) ovat pilalla taitteineen.

Yritän kovasti laittaa kotia nätiksi; mieskin on kiinnostunut sisustuksesta ja haluaa, että hankin laadukasta ja tyylikästä tavaraa kotiin. Mutta silti, sekä mies että lapset runnovat, sotkevat ja rikkovat eivätkä pätkääkään kunnioita sitä, mitä olen hankkinut.

Jotkut pöytätabletit vaikuttavat pikkujutulta, mutta ei niitä voi olla viikottain ostamassa, kun ne eivät ole edes ainoa pilattu tavara. Hitto, pitääkö alkaa asua lastulevykodissa Sotkan tyyliin ja hankkia marketista sisustustavarat? Sellaisessa kodissa en viihdy.

Meillä ei ole ikinä "valmista" hetkeä kotona, kun jotain menee kokoa ajan rikki tai sotketaan. Ymmärtääkö kukaan edes ihan pikkuisen harmistustani?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään kestäisi jos joku vaatisi minua laittamaan astiat johonkin itse keksimäänsä järjestykseen tai nalkuttaisi päiväpeiton petaamisesta. Koti on elämistä varten. Juhliin järjestämme kyllä kotimme kauniiksi, mutta muuten osataan nauttia elämästämme perussiisteydellä.

Sanoin, että mua ärsyttää kun mies murustelee, ja ryttää päiväpeiton. Ja järjestys ei ole mikään "itse keksimäni" mutta onhan se nyt fiksua että samankokoiset lautaset pinotaan päällekäin? Tavarat löytyykin helpommin, kun niillä on tietty paikkansa. Aiemminkaan en IKINÄ valittanut miehelle tästä, kävin itse siirtelemässä astioita oikeille paikoilleen. Mies sitten huomasi sen, ja otti opikseen.

niin täällä jotakuta ärsytti se, että mies siivoa jälkensä voileivän syömisen jälkeen eikä ennen sitä. Tuollainen asenne on käsittämätön.

Vierailija
22/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään kestäisi jos joku vaatisi minua laittamaan astiat johonkin itse keksimäänsä järjestykseen tai nalkuttaisi päiväpeiton petaamisesta. Koti on elämistä varten. Juhliin järjestämme kyllä kotimme kauniiksi, mutta muuten osataan nauttia elämästämme perussiisteydellä.

Sanoin, että mua ärsyttää kun mies murustelee, ja ryttää päiväpeiton. Ja järjestys ei ole mikään "itse keksimäni" mutta onhan se nyt fiksua että samankokoiset lautaset pinotaan päällekäin? Tavarat löytyykin helpommin, kun niillä on tietty paikkansa. Aiemminkaan en IKINÄ valittanut miehelle tästä, kävin itse siirtelemässä astioita oikeille paikoilleen. Mies sitten huomasi sen, ja otti opikseen.

niin täällä jotakuta ärsytti se, että mies siivoa jälkensä voileivän syömisen jälkeen eikä ennen sitä. Tuollainen asenne on käsittämätön.

Perustele, miten käsittämätöntä? Vai onko teidän perheessä mies joku eläinhahmo, jolta ei voi vaatia normaalia käytöstä, kun "se on mies".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on järjetöntä laittaa leipätarvikkeet takaisin kaappiin ennen leivän syömistä. Kun eihän sitä tiedä, vaikka tekisi mieli syödä vielä toinenkin leipä. Ota siinä sit kaikki kamat uudestaan esille, kun ne vois olla jo kätevästi siinä pöydällä.

Vierailija
25/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele, miten käsittämätöntä? Vai onko teidän perheessä mies joku eläinhahmo, jolta ei voi vaatia normaalia käytöstä, kun "se on mies".

Siis sinusta on ihan ok tulla nalkuttamaan voileipää syövälle aikuiselle ihmiselle leipäpussin sulkemisesta ja voin jääkaappiin laittamisesta? Kun tällä ihmisellä on tapana syödä se leipänsä ensin ja siivota sitten! Täällä siis jotakuta ärsytti se, että mies syö ensin eikä siivoa HETI kun on leivän voidellut..kyllä tuo aika friikkiä mielestäni on.

Vierailija
26/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä niin päin että mies pitää siistinä ja häntä ärsyttää joskus mun huolimattomuus. Yhdessä kylläkin mietitään sisustusjutut, mutta nyt puhun siis kotitöistä ja siisteydestä.

Ymmärrän ap:ta, koska taidan itse olla vähän tuollainen kuin miehesi;D

Meillä pieni taapero.

Vierailija
27/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on järjetöntä laittaa leipätarvikkeet takaisin kaappiin ennen leivän syömistä. Kun eihän sitä tiedä, vaikka tekisi mieli syödä vielä toinenkin leipä. Ota siinä sit kaikki kamat uudestaan esille, kun ne vois olla jo kätevästi siinä pöydällä.

Mutta ei mua riipisi sekään jos puolisoni haluaisi ihan välttämättä kaivaa niitä jääkaapista uudestaan esille. Mutta tää on liian iso kontrollinmenetystilanne joillekuille..

Vierailija
28/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinusta on ihan ok tulla nalkuttamaan voileipää syövälle aikuiselle ihmiselle leipäpussin sulkemisesta ja voin jääkaappiin laittamisesta? Kun tällä ihmisellä on tapana syödä se leipänsä ensin ja siivota sitten! Täällä siis jotakuta ärsytti se, että mies syö ensin eikä siivoa HETI kun on leivän voidellut..kyllä tuo aika friikkiä mielestäni on.

Sanoin, että MUA ÄRSYTTÄÄ se! En nalkuta. Tajuatteko, en nalkuta!

Vierailija
29/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei minun käsittääkseni ollut mistään isosta murheesta tai suuresta ongelmasta, vaan näistä "elämän pienistä suurista asioista"...

Ymmärrän todellakin, että jokin asia voi HARMITTAA, vaikkei se suuri olekaan, eikä elämään suuresti vaikuta.

Eilen minua suututti todella paljon, ja harmitti. Olin koko päivän siivonnut. Pessyt ikkunat, järjestänyt kodin, pyyhkinyt pölyt, vaihtanut lakanat, imuroinut, pessyt lattiat jne... Eli meidän mittapuun mukaan "vähän isommin" siivousta. Olin illasta sitten muutaman tunnin (reilu kolme) pois kotoa, työvuorossa. Kun tulin kotiin, heti ovella oli vastassa lasten leluja, vaatteita yms. No, täähän on tavallista, kun kyse on perheestä jossa monta lasta. Meidän peti oli "vallattu", lakanat irti, päiväpeitto jossain myttyrällä lattialla, huoneet sekaisin, täynnä leluja. Takan sytytyksen lomassa pienimmät oli leikkineet haloilla olkkarin lattialla - puun sälää joka paikka täynnä.

Harmitti tosi paljon, ja suututti. Ei olisi suututtanut niin paljon, jos en olisi koko päivää käyttänyt siivoamiseen :)

Mutta tällä halusin kertoa, että tällaiset pienetkin asiat, joilla yleensä ei ole niin suurta harmitusta, saattavat joskus harmittaa tosi tosi paljon!

Meillä on tosiaan paljon lapsia, ja kuten lapsiperheissä yleensäkin, se näkyy ja saa näkyä. Mutta joskus vaan harmittaa se sotku, vaikka se "kuuluukin" elämään :)

Vierailija
30/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että MUA ÄRSYTTÄÄ se! En nalkuta. Tajuatteko, en nalkuta!

Ja ilmeisesti kuitenkin haluaisit vaatia toista käyttäytymään tismalleen niinkuin itse käyttäydyt. Se tuossa on käsittämätöntä.

Vierailija
31/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani oli toistakymmentä vuotta sitten todella auttavainen ja osallistuva perheenisä. Hänen vaimolleen ei kuitenkaan kelvannut mikään. Jos mies imuroi, hän sai haukut, kun jälki oli niin huonoa. Mies laittoi aina tavarat väärin paikkoihin. Jos mies remontoi, hän sai haukut. Mies ei koskaan osannut pukea lapsia niin kuin vaimo olisi halunnut. Jokainen työ, jota mies teki, oli liian huonopalkkaista, vaikka vaimo itse tienasi huonommin. Miehen sukulaiset ostivat huonoja lahjoja ja koska vaimo ei voinut sietää heitä, heitä ei myöskään saanut tavata kuin joskus ja jouluna. Mies sai kuulla olevansa liian lihava, liian laiska, liian kyllästyttävä ja miehen sukulaiset olivat pahan ilmentymä. Naisessa itsessään ei tietystikään ollut mitään vikaa, vaan kaikki muut olivat viallisia. En kerro miten tarinassa kävi. Sen voi jokainen kuvitella itse. Miksi naisten pitää tehdä elämästä niin vaikeaa?

Vierailija
32/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ihmiset puolitosissaan naureskelevat sille, mikä heillä miehissään ärsyttää ja komppaavat ap:ta. Kohta jotkut ah niin ihanan rennot emännät hyökivät tänne tekemään luonneanalyysejä joistain, ja epäilemään elävätkö nämä ihmiset edes ollenkaan.

Vastauksena ap:lle: ymmärrän että sua harmittaa tuollainen.

Vierailija
33/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun koettaa pitää kämpän suunnilleen kunnossa, tulee mies, joka "auttaa" hoitamalla iltapuurot lapsille. Kun menet keittiöön, tallaat puurolänttiin lattialla ja sukat ovat likaisena, ehkä kerkeät tallata vastapestylle matollekin. Seuraavaksi huomaat, että syöttötuoli ja pöytä ovat samassa kunnossa ja siivoamatta. Jos et siivoa, seuraavana päivänä tarvitse taltan puuron irrottamiseen.

Sitten huomaat, että lasten vaatteet ovat samassa sotkussa, ja he ovat ehtineet pyöriä sohvalla. Jos huomautat miehelle, hän närkästyy kun mikään ei kelpaa ja hän niin kovasti auttaa lasten hoidossa. Jos et huomauta, siivoat jälkiä ilta illan perään, ja teet enemmän työtä, kuin jos itse hoitaisit ne iltapuurot kuitenkin. Sama juttu, jos mies hakee takkapuita. Roskia tulee ulko-ovelta saakka. Hän itse ei huomaa mitään, ja suuttuu jos sanon. Jos en heti ehdi hätiin, roskat ovat kulkeneet kaikkien sukissa jo koko taloon.

Mies lupaa laittaa astiat tiskikoneeseen ja siivota pöydät. Hänellä ei vesihanassa ole kuin on- ja off-asento. Lautasia huuhtaistessa siis kunnon paineella vettä, ja ruuantähteet ovat pitkin tiskipöytää ja seinää. Hän ei huomaa mitään ja taas suuttuu, jos sanon.

Joka ikinen ilta sama juttu, kun hän pesee hampaat. Samasta syystä meillä on hammastahnaa neliön alueella vessassa. Jee.

Joskus niin toivon, ettei mies auttaisi kaikessa koko ajan...

Vierailija
34/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä niin päin että mies pitää siistinä ja häntä ärsyttää joskus mun huolimattomuus. Yhdessä kylläkin mietitään sisustusjutut, mutta nyt puhun siis kotitöistä ja siisteydestä. Ymmärrän ap:ta, koska taidan itse olla vähän tuollainen kuin miehesi;D Meillä pieni taapero.

Vaikka onhan tuo nykyaikana ihan normaali mies! Mutta itselläni mies paskat välittää:(

Vierailija
35/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani oli toistakymmentä vuotta sitten todella auttavainen ja osallistuva perheenisä. Hänen vaimolleen ei kuitenkaan kelvannut mikään. Jos mies imuroi, hän sai haukut, kun jälki oli niin huonoa. Mies laittoi aina tavarat väärin paikkoihin. Jos mies remontoi, hän sai haukut. Mies ei koskaan osannut pukea lapsia niin kuin vaimo olisi halunnut. Jokainen työ, jota mies teki, oli liian huonopalkkaista, vaikka vaimo itse tienasi huonommin. Miehen sukulaiset ostivat huonoja lahjoja ja koska vaimo ei voinut sietää heitä, heitä ei myöskään saanut tavata kuin joskus ja jouluna. Mies sai kuulla olevansa liian lihava, liian laiska, liian kyllästyttävä ja miehen sukulaiset olivat pahan ilmentymä. Naisessa itsessään ei tietystikään ollut mitään vikaa, vaan kaikki muut olivat viallisia. En kerro miten tarinassa kävi. Sen voi jokainen kuvitella itse. Miksi naisten pitää tehdä elämästä niin vaikeaa?

Tuo on nyt hieman ääriesimerkki verrattuna siihen, että tablettien tuhoaminen tai päiväpeiton asento ärsyttävät.

Huhheijjaa.

Vierailija
36/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imuroida ja pestä lattia...

Mies teki sen tänään. Sanoin että kyllä mä nyt teen sen niin hän sanoi tekevänsä mielellään. Mutta tuo nyt on meillä ihan normaalia.

Ap:lle: ärsyttäisi muakin jos jokin tavarani menisi pilalle! Oli se sitten omaa tai perheenjäsenen huolimattomuutta.

Vierailija
37/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on nyt hieman ääriesimerkki verrattuna siihen, että tablettien tuhoaminen tai päiväpeiton asento ärsyttävät.

Huhheijjaa.

JÄKÄJÄKÄJÄKÄJÄKÄJÄKÄJÄKÄJÄKÄJÄKÄ.....

Vierailija
38/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ketjua lukiessani. Onneksi opin jo pitämään nenäliinaa suun edessä naurunpyrskäysten tullessa.

Vierailija
39/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ketjua lukiessani. Onneksi opin jo pitämään nenäliinaa suun edessä naurunpyrskäysten tullessa.

Mua lähinnä surettaa... Siis naisten elämä tommosten miesten kanssa...

En tarkoita ap:ta

Vierailija
40/102 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imuroida ja pestä lattia... Mies teki sen tänään. Sanoin että kyllä mä nyt teen sen niin hän sanoi tekevänsä mielellään. Mutta tuo nyt on meillä ihan normaalia. Ap:lle: ärsyttäisi muakin jos jokin tavarani menisi pilalle! Oli se sitten omaa tai perheenjäsenen huolimattomuutta.

Ja mies sanoi että miksi kiität jostain, joka on molempien vastuulla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi