Voi argh että ärsyttää, kun olen "riippuvainen" miehestäni!!
Tänä viikonloppuna olis vihdoinkin aikaa (ja rahaa!) tehdä asioita, joita olen pitkään halunnut tehdä. Haluaisin tapetoida olohuoneesta yhden seinän, TAI tapetoida kuopuksen huoneen, TAI käydä Ikeassa ostamassa olkkariin yhden ihanan tuolin...
ehdotin näistä jokaista miehelleni tässä aamusella.
Mies ei suostu mihinkään.
Ja näin ollen mäkään en voi tehdä näistä mitään, vituttaa.
Ikeaan en osaa ajaa, lisäksi en edes saa ajaa isompaa autoamme (johon se tuoli mahtuisi) se kun on kuorma-autoksi rekisteröity, eikä mulla ole korttia.
Tapetointi yksin taas ei onnistu.
Enkä usko, että kukaan kavereistani olisi kovin innokas viettämään viikonloppuaan meillä tapetoiden...
Joten nää kaikki jää taas tekemättä, kun mies ei ole halukas auttamaan. Mua niin ärsyttää. Tämänkin viikonlopun siis mies vaan nukkuu, katsoo televisiota sohvalla perse homeessa, tai pelaa tietokoneella.
Ja mä varmaan sit siivoan kämppää ja tylsistyn, ja mietin mitä kaikkea olisin halunnut tehdä.
Olen kateellinen kaikille teille, joiden miehet TEKEE teidän kanssanne jotain mitä haluatte!
Kommentit (43)
Minusta täällä on aika ihmeellisiä vastauksia. Aivan kuin nämä vastaajat eivät odota parisuhteelta yhtään mitään. Onhan se sitten ihan sama, kenen kanssa asuu, jos kerran ei ikinä tehdä mitään yhdessä tai mietitä toisen tunteita. Kyllä parisuhteen ja kämppiselämän pitäisi jotenkin erottua toisistaan, tai toisen kanssa ei vaan jaksa elää koko elämäänsä.
Minä voin tehdä yksin kaikenlaista kuten ap:kin, mutta sehän ei tässä ole pointti. Sakastan miestäni, en näe häntä juurikaan viikolla ja haluan viettää hänen kanssaan aikaa, haluan tietää mitä hän ajattelee. Sen vuoksi me olemme yhdessä, että pidämme toisistamme. Olisi tosi loukkaavaa, jos miehen mielestä suurinpiirtein kaikki muu olisi tärkeämpää ja kiinnostavampaa kuin mikään, mitä voisimme tehdä yhdessä.
ja aloittaisin hommat,miehelle voisi huutaa tarpeen tullen että TULE NYT HELVETTI SOIKOON AUTTAMAAN tms soveltuvaa,kyllä se tyhmempikin mies tulee kun tarpeeksi karjuu.
naisissa on varmaan talvisodanhenkenä tms pakonomaisen pärjäämisen tarve. Ei ole tod. normaalia, että nainen joutuisi katsastamaan auton yms samalla kun mies istuu perse homeessa telkkaria katsomassa.
Miten ihmeessä te suostutte pärjäämään kaikesta yksin? kai sitä pakon edessä tekee, mutta minä en ainakaan suostu. En suostu enää edes pumppaamaan pyörän renkaita. jotain hyötyä kai minun kin täytyy siitä saada, että ylläpidän miestä vaivoinani.
AP, harmi homma. Keksi jotain ihanaa omaa kivaa, soppailu reissu tms, äläkä jää siivoamaan.
Mitäs menit lisääntymään jonkun sohvalla lösööjän kanssa, oma moka.
Kaikki tapetoi yksin, en ole koskaan kuullut ryhmätapetoinnista ja miksi sinne Ikeaan pitää sillä isommalla autolla mennä ja kolmanneksi todnäk, että joku pysäyttää sut pakettiauton ratista sillä matkalla vastaa jotain lottovoittoa ja että siitä saisi vielä sakkoa niin huh huh.
Oletteko oikeasti sitä mieltä, että toisella osapuolella on oikeus maata sohvalla, kun toinen hoitaa sekä ne perinteiset naisten hommat että myös ne miesten, kun eihän me avuttomia olla, hyvinhän tässä selvitään.
En enää ihmettele, miksi koko maa on vätyksiä täynnä, kun "mikset vaan tee itse jos mies ei osallistu" -ämmät hyyssäävät sekä miehensä että poikansa sohville ja peräkammareihin kaivamaan persettään. Ei kai kukaan mieskään voi sentään nyt niin tyhmä olla, että viitsisi sormea nostaa, jos kerran kruununkiillottajat ylpeinä ja urheina hoitavat koko tontin. Kuka tahansa ne remonttihommat voi opetella. Ja auton korjauksen. Että kun olet tehnyt ruuan, pessyt pyykin, organisoinut lasten harrastukset/vaatehankinnat/ym. ym. ja maksanut laskut, niin siivouksen jälkeen voit ihan hyvin vaihtaa ne renkaat, sinä saamaton ihminen. Katso peiliin ja tee itse vaan!
Oletteko oikeasti sitä mieltä, että toisella osapuolella on oikeus maata sohvalla, kun toinen hoitaa sekä ne perinteiset naisten hommat että myös ne miesten, kun eihän me avuttomia olla, hyvinhän tässä selvitään.
En enää ihmettele, miksi koko maa on vätyksiä täynnä, kun "mikset vaan tee itse jos mies ei osallistu" -ämmät hyyssäävät sekä miehensä että poikansa sohville ja peräkammareihin kaivamaan persettään. Ei kai kukaan mieskään voi sentään nyt niin tyhmä olla, että viitsisi sormea nostaa, jos kerran kruununkiillottajat ylpeinä ja urheina hoitavat koko tontin. Kuka tahansa ne remonttihommat voi opetella. Ja auton korjauksen. Että kun olet tehnyt ruuan, pessyt pyykin, organisoinut lasten harrastukset/vaatehankinnat/ym. ym. ja maksanut laskut, niin siivouksen jälkeen voit ihan hyvin vaihtaa ne renkaat, sinä saamaton ihminen. Katso peiliin ja tee itse vaan!
Juurihan täällä on koko ajan hoettu, ettei ole naisten ja miesten hommia enää, se on sitä tasa-arvoa eli jos nainen haluaa tapetoida ja mies ei niin siitä vaan liisteriä ostamaan. Se on sitä paitsi yksin tehtävää hommaa, toisella ei ole siinä mitään virkaa ja kyllä olen tapetoinut aika monta huonetta.
Juurihan sinä aloituksessasi kirjoitat, että nyt rahaa olisi... ja aikaa tehdä yhdessä jotain.
Jospa käyttäisit osan rahoista kuorma-autokortin hankkimiseen, niin yksi ongelma ratkeaisi.
Me kyllä odotamme parisuhteelta yhtä ja toista. Eräitä arkipäiviä parisuhteessa eläneinä meistä on kuitenkin tullut realisteja. Jos emme ole saaneet parempaa/ahkerampaa/rikkaampaa/komeampaa/raittiimpaa jne miestä, niin tyydymme sitten siihen, jonka sohvaltamme löydämme.
Tai sitten olemme kokonaan ilman, mutta se taas merkitsee sitä, että tapetoimme itse, ajamme autoa itse ym.
En edes huolisi siihen miestä hössöttämään, hyvää musiikkia ja oma rauha mieluummin. On ollut sekä easy uppia että tavallista esiliisteröitävää tapettia. Mutta sitä tuolia en minäkään saisi ikeasta haettua, tilaisin kotiin:) tsemppia ap möllin miehen kanssa.
touhuta kanssasi? Mene halaamaan ja pyydä vielä uudestaan, sanoettä tulisit oikein iloiseksi ja sano vaikka pliiiiiiiis :)
En minä edes tahtoisi ryhtyä tuollaiseen toimeen yksin. Yhdessä on paljon kivempi tehdä asioita! Parisuhteessa voi joskus nöyrtyä anelemaankin ja kertomaan todelliset halut ja tunteet, ja jos toinen oikeasti välittää niin uhraa aikaansa toisen hyväksi ja ymmärtää kuinka tärkeä asia toiselle on kyseessä.
Pelkkiä naisten hommia vaan, näkeehän sen kun tätäkin ketjua lukee.
Jos ei miestä kiinnosta tai huvita, niin mikä ongelma se on, teet itse vaan kaiken. Äijä maatkoon sohvalla homehtumassa.
Minkähän ihmeen takia te niitä ukkoja edes pidätte syöttiläinä lorvimassa, jos niiltä ei voi eikä saa edellyttää minkäänlaista panostusta? Varmaan pärjäisitte ihan hyvin ilmankin. Ei kai semmoista, joka elää omaa saamattomana elämäänsä siellä tv:n ja tietokoneen välimaastossa, voi edes pidemmän päälle rakastaa.
Kyllä pystyt ja osaat kun vain haluat! Asutaan vanhassa talossa ja olen itsekseni tuunaillut eteisen ja vessan. Eteiseen maalia ja tapettia ja vessan myös tapetoin. Ja sitten voi olla ylpeä itsestään :)
En aina jaksa ymmärtää jos joku valittaa, että lavuaari on ollut viikon tukossa?? Tai lamppu jostain palanut? Hei haloo naiset!!
ennen ja joka pikkuremppaa edesli aina kamala riita. No, kun meille tuli vieraita, joissa tiesin, että mies osallistuu remppaan, niin kehuin tätä miestä aina kahvipöydässä tyyliin "On teillä vain hyvin, kun Pekka tykkää tehdä remppaa, olet oikea onnennainen Jaana". voi että miestä otti päähän moinen toisen miehen kehu :). VArsinkin kun itse joutui huonoon valoon tuossa, heh. KUmmasti rupes remppahommat maistumaan.
hän on sentään 160 senttinen MUMMO!
Ikeasta saa ostaa aika ison tuoli, ettei se mahdu ihan tavalliseen autoon.
Syytät miestäsi omista vioistasi. ;o)
Mun mielestä avioliitto on sitä, että ollaan valmiita näkemään vaivaa toisen hyväksi ja sitä esim. tapetointi on. Olisko teistä sitten ok, että mies kutoisi itse sukkansa, jos se taito olisi teillä ja tylysti vain ilmoittaisitte, että kudo itse sukkasi, minä en ala.
vien mm. meidän henkilöautoa aina katsastuksiin ja huoltoihin, lisäksi hoidan kaikki kotityöt ja lasten hoidot miltei 100% itse jne
Saanko kysyä mitä miehesi tekee kotona? Makaa sohvalla? Onko teillä jotain yhteistä elämää, vai kannattaisiko harkita eroa?
On ihanaa olla vapaa sinkkuäiti. Voi teitä reppaanat,kun mies sitä mies tätä😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ei ole miehen vika jos et osaa tehdä yksin mitään. Nyt sun on korkea aika alkaa opetella.
kuorma-autolla, vaikkei ole korttia? Maksatko sä sakot?
Ja miten ihmeessä tapetoit täysin yksinäsi, oletko koskaan tapetoinut? Kyllä siihen tarvitsee toisen auttamaan, edes hetkellisesti tiettyihin vaiheisiin.
ap
Mulla on samanlainen mies. Olen opetellut itse remontoimaan -esim tapetoinut kaksi huonetta yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ja tapetointi onnistuu ihan hyvin yksinkin. Laitat sen liisterin seinälle etkä tapettiin ja tapetin parvekelaatikkoon lattialle seinän viereen ja sieltä vain sitä tulee vetämällä kuin vessapaperia. Sit vaan katkaset sopivasta kohtaa kun tapetti on seinässä kiinni. Ja jos menee vituralleen, niin ainahan voi sit joskus tapetoida uudestaan! Jos ei oo tarpeeksi isoja tikkaita, osta ne samalla reissulla kuin tuoli.
Todennäköisesti tässä käy vielä niin, että ei se mies kestä katsella kun yksin yrität tapetoida, tulee viereen neuvomaan ja lopulta toteaa "Anna mä näytän!". Eli et joudu tapetoimaan yksin.
Jep, alat itse tehdä niin hyvin kuin osaat. Jos lopputulos ek miellytä miestä niin voit aina sanoa että pyysit apua. Ja mitään ei opi, jos ei tee. Jostain kaikki alottaa. Miten se mies on asiat oppinut tekemään? No, todennäköisesti tekemällä. Meilläkin toimii hyvin tuo että alan vain tehdä ja jossain kihtaa miehelle iskee joku, joko näyttämisen tarve tai syyllisyys siitä että nainen yksin tekee "miesten hommia" ja yhtäkkiä ilmestyy auttamaan :P parempi tapa kuin kiukutella ja syyttää miestä siitä että sinulla on tylsää kun et ikinä opi niitä asioita tekemään mohin tarvitset miestä. Aina ne keinot löytyy. Voit mennä ikeaan vaikka bussilla tai taksillakin katselemaan jos oikeasti haluat ja tilata tavarat kotiin tai hakea ne myöhemmin. Jos tavarat on hetinyt saatava niin luulisi että mies on sen verran joustava jos katsot tuotteet valmiiksi ja vain haette ne sieltä kertelemättä muuten koko puljua. Itse opin esim. saunan lämmityksen niin että kun mies ei suostunut sitä eka lämmittää (puulämmitteinen) ja ei koskaan saunottu, vaikka halusin. Mies ei jaksanut alkaa lämmittämään. Yksipäivä vaan sanoon että no minä menen ja lämmitän sen itse. ja niin menin. Mies tosin kiireesti ryntäsi perään ja alkoi opettaa mulle miten se homma tehdää (lol) ja saatiin sauna lämpöiseksi. Se pelästyi et poltan koko torpan :D mit nykyisin sauna lämpenee aina kun haluttaa, koska osaan sen nyt lämmittää. vaikka varmaan sen ilman miestäkin olisin oppinut. Miehille (ainakin joillekki) pitää näyttää et on tosissaan ja valmis tekemään hommia itsekin niin ne yleensä sit auttaa. Koska tykkäävät olla tarpeellisia mutta eivät renkiä :)
sen miehen tarviikaan tulla auttamaan sua tapetoinnissa jos on kerta sanonut että ei tapetoi ja sinä olet sanonut, että sinä haluat tapetoida!
Ja onpa muuten tosi hankalaa viedä auto huoltoon tai katsastukseen... :D Niillä ei kauheesti kantsis kehuskella. Sit jos vaihat ite öljyt jne, niin se kannattaa mainita. Ja mitäs teet kaikki kotityöt. Ite oot sen miehen semmoseks opettanu. En minäkään tekis mitään jos ei ois pakko ja kestäisin jopa vähän nalkutustakin ettei vaan tartteis tehä.